Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

buckler

Prachtig Leo, dat is nog al een upgrade zeg.

Wat betreft een video processor... TOLD YOU SO  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rielplayer

Mooi gevuld rek inderdaad! Ook wel fijn dat het resultaat bevredigend is[emoji39]
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

PascalP

Mooi Leo  :pompom:
Heel mooi apparaat om me te spelen en je in te verdiepen.
Straks nog de 21p greyscale en 3D LUT en je bent helemaal niet meer weg te slaan uit die ruimte  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Mooie upgrade zo te lezen en hij paste nog net in je rack, gefeliciteerd met deze aanschaf.  :clapping:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

#2955
Citaat van: katwax op april 22, 2021, 18:14:32
Gefeliciteerd Leo, altijd mooi zo'n upgrades, blij dat het goed uitpakt.

Wat was er nu uiteindelijk fout ingesteld op de JVC?

Om het voor een simpele persoon als mij voor te begrijpen, deze processor zit tussen je bronnen en je JVC, doet upscaling van alle matriaal ook 4K?
Indien ja, moet je eigenlijk alle extra's van je projector uitzetten en moet die gewoon correcte calibratie hebben en doen wat zijn core functie is, beeld geven.
Ps de calibratie van de Lumagen brengt heeft geen invloed op de calibratie van de projector toch?

De fout was dat de JVC, de ontvanger van het HDR/TM signaal (de HDR-Flag) dit in de juiste inhoudstype/container moet krijgen met de juiste waarde er aangekoppeld en van daaruit kan de JVC het pas juist weergeven.
Yep om het 'simpel' te houden (lees:ik kan het niet beter uitleggen) moet je zoveel mogelijk in de projector uitzetten inderdaad.
Ik heb nog wel de motion (op standje laag) aan staan in de JVC
Alles beneden de uhd/4k zou je door de Lumagen kunnen laten upscalen,hoeft niet natuurlijk
Wbt uhd/4k content dit hoef je kwa resolutie niet te upscalen maar kan je alsnog met diverse tools in de Lumagen kunnen enhanced'en/verbeteren.
En hoe het precies in zijn werking gaat met een (3D-LUT) calibratie zou ik niet weten of dit in de Lumagen komt te staan of dat dit in de projector plaats vind...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: buckler op april 22, 2021, 18:15:00
Prachtig Leo, dat is nog al een upgrade zeg.

Wat betreft een video processor... TOLD YOU SO  :clapping:

Yes...you told me  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Even wat vraagjes :colgate:

Heb je ondertussen ook (al) de beschikking over de autokalibratie van ChromaPure? Heel benieuwd naar jouw ervaringen! :colgate:

Verder zag ik in de Envy MadVR handleiding (ja, ik ben ook wat aan het inlezen ::)) dat zij sterk adviseren om niet de laatste software versie van de JVC te installeren (v3.50). Ga er vanuit dat jij wel die laatste versie hebt geïnstalleerd. Was dat uiteindelijk de oorzaak van het issue waar je tegenaan bent gelopen?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2959
Citaat van: Rielplayer op april 22, 2021, 18:27:47
Mooi gevuld rek inderdaad! Ook wel fijn dat het resultaat bevredigend is[emoji39]

Na 'n halve dag klooien was de 'bevrediging' daar en ik denk dat er best nog wat te halen valt als ik zo de menu's doorloop.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: PascalP op april 22, 2021, 18:29:05
Mooi Leo  :pompom:
Heel mooi apparaat om me te spelen en je in te verdiepen.
Straks nog de 21p greyscale en 3D LUT en je bent helemaal niet meer weg te slaan uit die ruimte  :popcorn:

3D lut zit natuurlijk ook in de pijplijn...ja ik wil mij zover het mij lukt de komende tijd gaan inlezen/leren op wat het nog meer kan en hoe het werkt.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#2961
Citaat van: RvD op april 22, 2021, 18:35:40
Mooie upgrade zo te lezen en hij paste nog net in je rack, gefeliciteerd met deze aanschaf.  :clapping:

Ja,een Lumagen past beter dan een Envy in mijn rack... ;)

Ik ga de Lumagen wel denk ik verplaatsen naar boven,boven de Oppo...nu staat die op de Lyngdorf deze word van zichzelf ook best warm maar de Lumagen word voelbaar 'heet' kan je nagaan wat deze processen teweeg brengen.
Ik heb al wel gezien dat je de koeling ook kan instellen in het menu,of dat dit nodig is weet ik niet ,ik hoor op dit moment (nog) geen koelvin...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Jean Sibelius op april 22, 2021, 19:26:09
Even wat vraagjes :colgate:

Heb je ondertussen ook (al) de beschikking over de autokalibratie van ChromaPure? Heel benieuwd naar jouw ervaringen! :colgate:

Verder zag ik in de Envy MadVR handleiding (ja, ik ben ook wat aan het inlezen ::)) dat zij sterk adviseren om niet de laatste software versie van de JVC te installeren (v3.50). Ga er vanuit dat jij wel die laatste versie hebt geïnstalleerd. Was dat uiteindelijk de oorzaak van het issue waar je tegenaan bent gelopen?

Groeten, Jan
Nee,ik heb de auto-cal nog niet aangeschaft...,wil dit tzt wel gaan doen eerst eens wegwijs gaan worden in wat het beestje kan en belangrijker als ik wat anders instel wat doe ik dan,dat is waar ik mij nu op ga richten op de 'materie'

Ja,ik heb de laatste jvc 3.50 er op zitten...,ik wist niet dat dit nadelig kon zijn.
Ik denk niet dat de isseu te maken gehad heeft met de 3.50 sw het was doodeenvoudig een verkeerde instelling die denk ik ook naar voren gekomen zijn met de vorige software...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Citaat van: papaleo op april 22, 2021, 19:56:23
Nee,ik heb de auto-cal nog niet aangeschaft...,wil dit tzt wel gaan doen eerst eens wegwijs gaan worden in wat het beestje kan en belangrijker als ik wat anders instel wat doe ik dan,dat is waar ik mij nu op ga richten op de 'materie'

Ja,ik heb de laatste jvc 3.50 er op zitten...,ik wist niet dat dit nadelig kon zijn.
Ik denk niet dat de isseu te maken gehad heeft met de 3.50 sw het was doodeenvoudig een verkeerde instelling die denk ik ook naar voren gekomen zijn met de vorige software...

Dit klopt wel wat Jan zegt, ook vanuit de Lumagen kant werd ten tijde van deze JVC release afgeraden hem erop te zetten.

Dacht dat het ermee te maken had dat je onder het HDR profiel van je JVC nu GEEN power-Gamma curve meer kunt selecteren, dus of je moet handmatig het profiel in je projector switchen als je wisselt tussen een SDR/HDR bron, of je moet HDR laten uitsturen als SDR2020 en dan heb je dit issue niet.
With 3.50, Gamma 2.2 (or 2.4, etc.) with BT2020 is currently available in a 'regular' User Picture Mode, but not with the User Picture Modes available in the HDR "Auto-select" Menu.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Feli met de upgrade.

Kun je fotografisch het verschil in beeld vastleggen tussen met en zonder op 4k?

scoc

Ik zou idd niets boven de MP60 zetten want die wordt best warm dus beter verhuizen boven je streamer of Oppo.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

Citaat van: PascalP op april 22, 2021, 20:02:43
Dit klopt wel wat Jan zegt, ook vanuit de Lumagen kant werd ten tijde van deze JVC release afgeraden hem erop te zetten.

Dacht dat het ermee te maken had dat je onder het HDR profiel van je JVC nu GEEN power-Gamma curve meer kunt selecteren, dus of je moet handmatig het profiel in je projector switchen als je wisselt tussen een SDR/HDR bron, of je moet HDR laten uitsturen als SDR2020 en dan heb je dit issue niet.
With 3.50, Gamma 2.2 (or 2.4, etc.) with BT2020 is currently available in a 'regular' User Picture Mode, but not with the User Picture Modes available in the HDR "Auto-select" Menu.

Aha..dan klopt het waarschijnlijk toch wel ja wat Jan mij probeerde te zeggen.
Ik moest nu inderdaad standje Auto in de JVC handmatig gaan veranderen om zo het beeld in de juiste HDR output-stand te krijgen.
Heeft dit verder nog gevolgen in met name de uiteindelijke beeld kwaliteit en gebruikers (on)gemak of je weet?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: scoc op april 22, 2021, 22:35:27
Ik zou idd niets boven de MP60 zetten want die wordt best warm dus beter verhuizen boven je streamer of Oppo.
Done...[emoji6]

Geef me toch een fijner gevoel er is bijna niets zo funest voor electronica dan te vaak te warm/heet worden.


..


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Robbo

Mooi verhaal Leo.
Ik dacht dat ik genezen was van dure video processors aanschaffen, maar nu word ik toch weer nieuwsgierig  :D 
Binnenkort bij een calibratie bezoek aan Werner toch maar eens een demo vragen.

vik

Heel veel plezier Leo en we hebben de hulp lijnen die we in kunnen schakelen.  8)

Zelf heb ik helaas nog geen tijd door kunnen brengen met de Lumagen. Maar dit is een soort van Trinnov onder de video processors met heel veel mogelijkheden.   :headbanging:

Ik zal eens informeren of het klopt met betrekking tot het updaten naar de laatste firmware in de JVC. Volgens mij zou een roll-back firmware moeten kunnen in de JVC maar dat moet ik uitzoeken.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: papaleo op april 23, 2021, 07:17:40
Aha..dan klopt het waarschijnlijk toch wel ja wat Jan mij probeerde te zeggen.
Ik moest nu inderdaad standje Auto in de JVC handmatig gaan veranderen om zo het beeld in de juiste HDR output-stand te krijgen.
Heeft dit verder nog gevolgen in met name de uiteindelijke beeld kwaliteit en gebruikers (on)gemak of je weet?

Wat je 'vroeger' kon doen is 2 profielen instellen in de JVC, een voor HDR en een voor SDR/HD content.
Wat je dan deed was bijvoorbeeld:
Profiel 1 - rec.709, gamma 2.4, lamp low, iris -7, etc, alles voor Blu-ray
Profiel 2 - rec.2020, gamma 2.4, lamp high, iris -2 alles voor HDR films, MAAR dan liet je de Lumagen SDR2020 uitsturen maar wel met de 'HDR flag' zodat de projector automatisch omschakeld naar het HDR profiel waar je stiekem een power Gamma hebt ingesteld.

Nu zul je het anders moeten doen, en handmatig de lamp aanpassen tussen low/high, denk ik, of er moet nog een ander trucje zijn inmiddels ;)
Dit laatste weet ik niet 100% zeker maar daar in de praktijk handig voor is, dit heb ik zelf nooit gebruikt met mijn 2144 uiteraard en heb ik ook alleen maar van horen/lezen op AVS etc.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Werkelijk een prachtige upgrade Leo, heb de Lumagen al enkele malen kunnen "beleven" bij CM in Simmenrath en zat daar ook al met open mond te genieten  :worship:. Ben zelf een gigantisch "plug and play" type dus ben erg benieuwd hoe de Lumagen in de dagelijkse praktijk gaat bevallen (of je telkens instellingen moet veranderen bij het wisselen van bv uhd,blu ray, streamingdiensten) . Volg je bevindingen op de voet...... :pompom:

katwax

Citaat van: papaleo op april 22, 2021, 18:35:49
De fout was dat de JVC, de ontvanger van het HDR/TM signaal (de HDR-Flag) dit in de juiste inhoudstype/container moet krijgen met de juiste waarde er aangekoppeld en van daaruit kan de JVC het pas juist weergeven.
Yep om het 'simpel' te houden (lees:ik kan het niet beter uitleggen) moet je zoveel mogelijk in de projector uitzetten inderdaad.
Ik heb nog wel de motion (op standje laag) aan staan in de JVC
Alles beneden de uhd/4k zou je door de Lumagen kunnen laten upscalen,hoeft niet natuurlijk
Wbt uhd/4k content dit hoef je kwa resolutie niet te upscalen maar kan je alsnog met diverse tools in de Lumagen kunnen enhanced'en/verbeteren.
En hoe het precies in zijn werking gaat met een (3D-LUT) calibratie zou ik niet weten of dit in de Lumagen komt te staan of dat dit in de projector plaats vind...
Bedankt voor de uitleg.
Met upscalen van 4K bedoelde ik inderdaad het verbeteren, maar dan komt direct de vraag in mijn hoofd wat verbeter je en is doet dit dan een calibratie van je projector te niet (bv kleur saturatie).
Versta me niet verkeerd, zelf staat bij mij de upscaling door de projector altijd (zoals ingesteld bij calibratie dus niet max) en het verschil is in het voordeel van het upscalen.

Ik lees vooral dat je er nog veel plezier aan gaat hebben, zowel met instellen als met kijken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

buckler

Is zo'n AC Infinity koelunit niks voor je Leo?
Ik heb er een paar weken terug ook een aangeschaft en het werkt super.
En ze kosten je de kop niet dus dat is ook prettig.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek