The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Dan hebben we het probleem vliegende klompen of een hooi vork hahahaha  :D

Citaat van: papaleo op november 11, 2020, 22:08:23
Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat dit een blijvertje is... 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

WoW mooie keuze, tussen de RS55 en de N7 CM versie zit echt wel heel veel verschil tussen. Oppo 205 CM Final erbij en je dag kan niet meer stuk  :clapping:

We lezen je bevindingen wel  :coffee:
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

chansig

Als ik de reacties zo lees komt er een leuke logee aan. Geen idee aan welke verbeteringen je dan moet denken of mag verwachten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

denoontje

En dan komt ie ook nog logeren met nieuwe firmware [emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

Citaat van: DVDmartinDVD op november 12, 2020, 16:27:19
WoW mooie keuze, tussen de RS55 en de N7 CM versie zit echt wel heel veel verschil tussen. Oppo 205 CM Final erbij en je dag kan niet meer stuk  :clapping:

We lezen je bevindingen wel  :coffee:

Dank je! We gaan het vanaf zondag meemaken. Heb geen Oppo 205 Final, maar 'slechts' de Oppo 203 Stufe2 en daar wil ik het voorlopig even mee doen. Ben heel benieuwd, zeker gezien de laatste software upgrade voor de N7 en de enthousiaste reacties daarover :pompom:.

Citaat van: chansig op november 12, 2020, 16:40:19
Als ik de reacties zo lees komt er een leuke logee aan. Geen idee aan welke verbeteringen je dan moet denken of mag verwachten.

De logee wordt hier met open armen ontvangen :colgate: Op dit moment logeert mijn schoonmoeder ook bij ons, dus hoe meer zielen hoe meer vreugde (kan ze meteen Angelie vertellen dat zo'n N7 toch echt een 'must' is).

Wat te verwachten? Ik ga er in ieder geval qua lichtopbrengst op vooruit en ik ben ook wel benieuwd naar het zichtbare verschil tussen 4K e-shift en 4K native in mijn situatie. Verder zeggen specificaties e.d. me niet zo veel (meer). Uiteindelijk gaat het om het resultaat, maar als ik op de kenners af moet gaan, dan is er na zondag geen weg meer terug >:D. We gaan het beleven.

Citaat van: denoontje op november 12, 2020, 22:52:30
En dan komt ie ook nog logeren met nieuwe firmware [emoji48]

Dat is inderdaad een extra kers op de taart... had qua planning niet beter gekund. Afgaande op de reactie in jouw topic, wordt het vanaf zondag een hele belevenis :headbanging:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Ben niet zo in ht gebeuren. Maar spannende en leuke dag dus. Nog 2 nachtjes slapen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Zoals een tijdje geleden aangekondigd heb ik eindelijk wat nieuwe foto's gemaakt van de Mansion. De laatste waren gemaakt in de zomer van vorig jaar (en alleen maar van de voorzijde).

Heb tevens de tijd genomen om een nieuw overzicht te maken van alle spulletjes die ik in de loop van de tijd heb verzameld tbv onze gezamenlijke hobby, waarbij ik eveneens een poging heb gedaan om aan te geven hoe e.e.a. is aangesloten (o.a. incl. signaalkabels en stroomkabels) en verder welke 'tweaks' aanwezig zijn (vooral handig voor mezelf als ik het niet meer weet) [zie openingstopic].

Om eerlijk te zijn had ik het ook niet meer 100% op de radar hoe het nu precies allemaal zit (wel voor 95% ;). Het laatste complete overzicht van de apparatuur stamt alweer van zo'n 12 jaar geleden, dus ondertussen is er een boel verhuisd naar de woonkamer of van eigenaar gewisseld.

Het betreft (momenteel) een 4.1 set-up.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#3982
En nog een paar van de achterzijde :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

Blijft heel gaaf jan...ik heb het geluk gehad een van een m&g en was een beleving.

Alleen volgende keer wat hdr foto's maken..het beeld  clipt wat[emoji48][emoji48][emoji48]
[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Voor mij de mooiste set van het forum.
Dan zit ik hier toch maar te sukkelen :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

VlisChris

#3987
Recent voor mijn werk nog op een jachtje van (inmiddels) 100/200 miljoen + geweest. Inclusief dedicated HT.

En toch. Gegarandeerd dat jouw set met zo enorm veel meer zorg uitgekozen en geselecteerd is, en dat deze volstrekt gefinetuned is qua opstelling en afstelling.

Wat een pracht set heb je toch! (Set als in ruimte, afwerking, en apparatuur).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Absoluut een prachtige set! Wel opvallend hoe m'n oog getrokken wordt naar het Jurassik Park element [emoji848][emoji1787]

Absoluut een eindbazenruimte! En de lat ligt elk jaar weer een stukje hoger.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WickedGame

Dit is ook voor mij ook wel de set / topic wat ik graag zie en volg. Met zoveel zorg en oog voor detail opgezet. Echt in 1 woord geweldig.

Weinig meer te wensen over lijkt mij zo.

Zal even je topic moeten doorpluizen maar welke versterkers staan er nu naast beide speakers. Kan het niet direct herkennen.

vik

In het echt is de ruimte nog mooier!  ^^  :inlove:

Ik heb er zin in Jan tot morgen. !!

De combinatie JVC N7 op jouw Stewart Studiotek 130 wordt extra smullen!  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje

Citaat van: WickedGame op november 14, 2020, 09:28:59
Dit is ook voor mij ook wel de set / topic wat ik graag zie en volg. Met zoveel zorg en oog voor detail opgezet. Echt in 1 woord geweldig.

Weinig meer te wensen over lijkt mij zo.

Zal even je topic moeten doorpluizen maar welke versterkers staan er nu naast beide speakers. Kan het niet direct herkennen.
Jawel een 4k beest is te wensen.

Jan ik ben het even vergeten..had jij nu wel al atmos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 09:43:46
Jawel een 4k beest is te wensen.

Jan ik ben het even vergeten..had jij nu wel al atmos?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij maar 4.1  :D
Maar in de fronts zitten meer speakers als in mijn 5.2.4 atmos set up  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Marco66

Kan niet wachten om dit een keer echt te kunnen zien en horen!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 10:29:48

Volgens mij maar 4.1  :D
Maar in de fronts zitten meer speakers als in mijn 5.2.4 atmos set up  :D
Nee hij had een center

Maar idd meer conussen als 7.2.4


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dirk

#3995
Citaat van: denoontje op november 14, 2020, 11:49:43
Nee hij had een center

Maar idd meer conussen als 7.2.4
da's alweer even geleden...die center is er volgens mij al tussenuit gegaan sinds deze torens er kwamen en de "oude" Dyns als surrounds werden ingezet.
Volgens mij klinkt het hier "achterstevoren" nog beter dan bij 99% vd leden  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

denoontje

Citaat van: Dirk op november 14, 2020, 11:58:12
da's alweer even geleden...die center is er volgens mij al tussenuit gegaan sinds deze torens er kwamen en de "oude" Dyns als surrounds werden ingezet.
Volgens mij klinkt het hier "achterstevoren" nog beter dan bij 99% vd leden  :D

Klopt zat net mijn M&G verslag nog even te lezen:

Jan, het is in ieder geval gevaarlijk om Vik te vragen wat mee te nemen...dat is geen Coronavirus maar het kan een HT virus zijn .

De focus van Jan ligt zoals je hebt kunnen lezen grotendeels op stereo en alles is ook zo gekozen en getuned. Concert/muziek content werd dan ook geweldig afgespeeld en de beleving is als hierboven mbt de stereobeleving.
Voor actiefims miste ik op een of andere manier wat impact, wat oempf.
Wellicht dat je in de Trinnov nog wat kan experimenteren op dat vlak met andere dsp-curves. Want aan het speakergeweld wat in de ruimte staat kan het niet liggen! Al kan een center denk ik ook veel brengen.
Kan ook zijn dat ik ook in deze "verwend" ben in deze met mijn full atmos setup vs in deze een 4.1 set up.
Ook zit ik dichter op de speakers thuis in een iets kleine ruimte. 
Dus gewoon een extra von Schweikert op zijn kan leggen als center, bass tower eronder , wat Dynaudio's aan het plafond en knallen in real atmos!
Maar natuurlijk kun je hier gewoon nu al heel ver boven gemiddeld geweldig film kijken en genieten!


Maar Vik vragen ...ik had hem gewaarschuwd :D

Richard70…

Als hij zo'n von schweikert op zijn kant legt heeft hij een groter scherm nodig  :tounge2:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Citaat van: rdebruin op november 14, 2020, 12:13:22
Als hij zo'n von schweikert op zijn kant legt heeft hij een groter scherm nodig  :tounge2:

Mag ip zowieso in zo'n theater..moet ie alleen gaan verbouwen.

pvd_66

Waanzinnig mooie ruimte, dat moet fantastisch klinken.
Gave kleurencombi ook  :clapping:
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest