The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ProXius

- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ivw


Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op november 29, 2011, 20:43:04
Iedere keer roepen, 'o wat mooi' :D is ook zo afgezaagd, maar eerlijk is eerlijk, deze ruimte verdiend gewoon complimenten!
Citaat van: skyfox op november 29, 2011, 21:35:49
... ... ...  :o

WAUW!!

Jan, wat gaat dat er strak uitzien... Ga zo door!!
Citaat van: Christiaan S op november 29, 2011, 21:48:33
Man man man.
Het wordt er niet lelijker op zeg maar ;)
Citaat van: ProXius op november 30, 2011, 01:48:34
Dit keer maar één woordje; SUPER!  :worship:
Citaat van: ivw op november 30, 2011, 08:06:51
Wat een project! Veel succes verder!

Hey, bedankt allemaal voor jullie leuke en spontane reacties.

Hierbij een korte update (nieuwe foto's volgen binnenkort)

De ruimte begint nu in zijn eindstadium te komen en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik afgelopen zaterdag voor de eerste keer het gevoel had dat de ruimte mooier gaat worden, dan dat ik me vooraf had kunnen bedenken c.q. had bedacht. Alle lichtarmaturen inclusief lampen zijn ondertussen opgehangen in de ruimte en getest.

Wat mij betreft leverde de combinatie van de inbouwspots in het plafond en de wandlampen op de koven een serieus "oh wow"-moment op 8).
Dit werd overigens ook door Angelie bevestigd (en die wil nu natuurlijk ook zoiets in de woonkamer hebben) :D

Helaas zijn op dit moment wel alle lichtgroepen al via de dimmers aangesloten op de netspanning, maar ik mis nu nog even een module die het signaal van de tijdelijke afstandbediening kan vertaling in een stuursignaal.
Deze is ondertussen besteld en die hoop ik morgen of overmorgen binnen te krijgen. Ik kan dus op dit moment slechts 1 van de 10 lichtgroepen relatief makkelijk aansturen, dus ik wacht nog even met een mooi nieuw 'overall' plaatje schieten.

Ik heb verder uit betrouwbare bron begrepen dat mijn diffractals momenteel bij RPG in de spuitcabine liggen, dus ook hier hopelijk snel nieuws dat ze onderweg zijn (en nog belangrijker: dat ze hier liggen en aan de muur opgehangen kunnen worden).

Beloofd dus weer een mooie week te worden voor 'Confidence Mansion'! :)

Zodra de RPG's binnen zijn en opgehangen, dan kan ik verder met de WW1-panelen die op de zijwanden achterin komen.
Naar schatting nog ongeveer 200 uren werk alvorens de apparatuur kan verhuizen van de woonkamer naar de ruimte!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

molle

Lang niet meer gevolgd, bijgelezen en vooral veel gezien. WAANZIN!!!!!! Echt hoedje af kerel  O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R


Joris1971

Citaat van: GTDesign op november 21, 2011, 18:48:16
Hoi Rob,

Komt nog grondlak op en daarna de definitieve kleur... :P



Die Gé is echt een tovenaar met zijn handen  :clapping:

HTip

Mooie vooruitzichten Jan! 200 uur is te overzien na alle uren die je reeds hebt besteed.

Kan me goed voorstellen dat je een WoW-moment hebt gehad. Ik vermoed dat dat voor velen het geval zal zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: Jean Sibelius op december 12, 2011, 16:32:00
Zodra de RPG’s binnen zijn en opgehangen, dan kan ik verder met de WW1-panelen die op de zijwanden achterin komen.
Naar schatting nog ongeveer 200 uren werk alvorens de apparatuur kan verhuizen van de woonkamer naar de ruimte!
En, gaat dat dit jaar nog lukken? :) --> http://www.timeanddate.com/counters/newyear.html?p0=16
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Jean Sibelius

Citaat van: molle op december 12, 2011, 20:46:35
Lang niet meer gevolgd, bijgelezen en vooral veel gezien. WAANZIN!!!!!! Echt hoedje af kerel  O0
Hey Molle! Leuk dat je dit topic weer hebt gevonden. Heb idd niet stil gezeten en bedankt voor je compliment :)

Citaat van: R op december 12, 2011, 23:13:22
Volgens mij lig je strak op planning, gaaf hoor!
Planning begint weer wat te slippen (helaas nog andere prioriteiten, maar het gaat goedkomen)! Bedankt 8)

Citaat van: Joris1971 op december 13, 2011, 06:28:16
Die Gé is echt een tovenaar met zijn handen  :clapping:
Die koven zijn idd echt strak gemaakt (maar dat is ondertussen bijna zijn handelsmerk)

Citaat van: HTip op december 13, 2011, 14:30:55
Mooie vooruitzichten Jan! 200 uur is te overzien na alle uren die je reeds hebt besteed.
Het wordt bijna te overzien :D Zit qua tijd schat ik op 90%, dus einde is in zicht. Nog een paar 'grote' dingen, maar vooral veel kleine dingen afwerken.

Citaat van: HTip op december 13, 2011, 14:30:55
Kan me goed voorstellen dat je een WoW-moment hebt gehad. Ik vermoed dat dat voor velen het geval zal zijn ;)
Zie dadelijk hieronder. Blijft lastig om het echt mooi vast te leggen, dus tzt moet je het maar in levende lijve komen aanschouwen.

Citaat van: mtissink op december 13, 2011, 14:35:12
En, gaat dat dit jaar nog lukken? :) --> http://www.timeanddate.com/counters/newyear.html?p0=16
200 uur in 18 dagen? >:D Als ik geen werk en studie had wel, maar dat ga ik niet redden.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Heb nu tijdelijk wat groepen gekoppeld tot in totaal 4 dimbare/schakelbare groepen, dat worden er straks weer 10.
Dit blijft voorlopig zo totdat ik tijd heb om de Pronto te programmeren, maar het is vooralsnog goed te doen 8)

Het blijft lastig om het goed vast te leggen met mijn camera, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik erg blij ben met het huidige resultaat.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ProXius

 :o :o :o :o :o
Man ò man, wát een ruimte zeg!!! Als dit geen referentie cinema wordt, weet ik het niet meer. Dat moet heerlijk filmkijken zijn, super sfeertje ook!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

xynyx


R


jan-rotterdam


Joris1971


papaleo

"slik"...hier word je toch echt stil van,respect dat is wat ik voor je heb,waanzinnig mooi  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

larzie

Oehhh had de nieuwe foto's nog niet gezien :blink: Wat een luxe! Wat een welvaart! En maar klagen met z'n allen dat het zo slecht gaat met de economie! :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

ronnym

waar en wanneer kan ik kaartjes kopen voor de eerste voorstelling?

HTip

Wow en nog eens wow!! En dan is je prachtige vloer nog niet eens zichtbaar...

Citaat van: Jean Sibelius op december 13, 2011, 20:41:25
Zie dadelijk hieronder. Blijft lastig om het echt mooi vast te leggen, dus tzt moet je het maar in levende lijve komen aanschouwen.
Thanks! Ik kom graag het resultaat van jouw harde werk bekijken en beleven :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk

Ah die vierkante inham in het plafond is natuurlijk voor de kolom waarin de dikke Barco komt te staan, lol. Fraaie donkere kamer.

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Madhouse

Heel erg sfeervol Jan! Lekker rustgevend ook tijdens het luisteren van muziek!  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo


Tinus_

Rebuilding my HT