The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Jean Sibelius

Citaat van: The Vampire op april  3, 2011, 16:40:24
mooi strak zeg!
Bedankt! Angelie heeft in dit geval ook haar mening en voorkeur gegeven. We vonden deze allebei wel geschikt voor in de ruimte :) (en we houden wel van een strak design)
(eerlijkheid gebied te zeggen dat deze spots mooier zijn dan die in de woonkamer) ;)

Citaat van: Denon Focal op april  3, 2011, 18:21:19
Mooie combi van lampen :pompom:
Dank je! Morgen serieus aan de slag met het plafond, vandaar dat ik lampen nodig had (o.a. voor de maten). Uitzoeken van deze combi van lampen heeft me overigens onwijs veel tijd gekost, omdat ik geen enkel merk en leverancier heb gevonden die: en inbouwspots en opbouwspots en richtspots en wandspots in 1 serie heeft (ook in dit geval niet overigens) Denk je op een gegeven moment wat gevonden te hebben en dan ontbreekt er weer iets uit genoemde serie (bv. geen overeenkomstige wandlamp :-\). Tegen deze 'serie' liep ik toevallig aan en toen was het besluit snel genomen :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle


HTip

Erg mooie lampen Jan! Je hebt echt oog voor de afwerking en de details als je in dit stadium al de keuzes kan maken. Succes met het plafond!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Sonic Circle op april  3, 2011, 21:51:15
Wow Jan, dat gaat de goede kant op zo!
Dank je Marius. Lampen maken het plaatje inderdaad compleet :)

Citaat van: HTip op april  7, 2011, 10:01:33
Erg mooie lampen Jan! Je hebt echt oog voor de afwerking en de details als je in dit stadium al de keuzes kan maken. Succes met het plafond!
Bedankt en gaat helemaal goedkomen! 8) De lampen heb ik toch nodig en het is goed om te weten welke gaten in de stucplaten moeten komen.

Hieronder een overzicht van wat het ongeveer moet gaan worden.
De blauwe lijnen is LED-verlichting die zorgt voor indirect licht vanuit de koof die rondom de ruimte loopt en een andere LED zorgt voor indirect licht vanachter de diffusie panelen.

Lenny speciaal voor jou onderstaande foto :D. Er is ondertussen een hoop gebeurd (de basis is bijna klaar, dus vanaf morgen meters maken) :)
Op de foto zie je de twee bakken waarin de diffusie-eilanden straks verzonken in het plafond komen. Daar rond omheen zie je de balken die de rest van het plafond ondersteunen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Tijd voor een korte update :)

De afgelopen twee weken flink wat meters kunnen maken in de ruimte, mede dankzij de hulp van Antoin (a.k.a. 'De Lange') die vorige week heeft mee geholpen.

Ondertussen is de basis van het plafond gereed, o.a.
- twee bakken waarin diffusie eilanden verzonken worden;
- de rand rondom de muur en de voor en achterwand waaruit straks indirect licht komt is gereed;
- de koof voor het scherm is gereed;
- alle bekabeling (stroom, signaal kabels) en loze leidingen liggen in het plafond (laatste toevoeging, ruimte is nu eveneens 3D-ready)
- stucadoor is langs geweest om een offerte te laten maken.

Vandaag ben ik begonnen met de bakken (o.a. al het hout gezaagd) waaruit het indirecte licht rondom de ruimte komt en ik heb er eentje alvast gebouwd om te kijken of datgene wat ik had uitgetekend, ook daadwerkelijk klopt (ja, dus :pompom:)

Zodra dat af is, dan kan het plafond verder opgevuld worden met rockwool, uitstroken en stucplaten er tegenaan :) (kortom: meters maken!)

De voorwand ligt weer even open, om daar de laatste afwerkingen te kunnen doen, o.a.:
- stoppenkast makkelijk toegankelijk maken;
- laatste dingen verven;
- zwart velours in de koof aanbrengen.

Tot die tijd is de voorwand (net zoals de achterwand) 'stofdicht' gemaakt met lakens.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Schiet al aardig op Jan, het begint nu echt serieuze vormen van een echt HT te krijgen!
Ik ben blij dat je weer zo enthousiast aan het klussen bent!  :pompom:

Wat is je verwachtingspatroon wanneer je de ruimte helemaal af hebt?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op april 17, 2011, 21:45:05
Schiet al aardig op Jan, het begint nu echt serieuze vormen van een echt HT te krijgen!
Klopt, laatste twee weken zijn er erg veel uren in de ruimte gaan zitten (zeker als je met twee man eraan werkt).
Plafond is laatste serieuze klus in de ruimte, daarna vooral nog akoestiek verbeteren en dingen afwerken.

Citaat van: Madhouse op april 17, 2011, 21:45:05
Ik ben blij dat je weer zo enthousiast aan het klussen bent!  :pompom:
Anders ik wel, iedere dag dat je weer wat uren hebt gemaakt, kom je dichter bij het einddoel :)

Citaat van: Madhouse op april 17, 2011, 21:45:05
Wat is je verwachtingspatroon wanneer je de ruimte helemaal af hebt?
Ik schat nog 400 tot 450 uren nodig te hebben om de ruimte helemaal audio-klaar te hebben (= incl. bouwen en schilderen van 40 diffusie panelen).
Heb een tijdje terug een vrij gedetailleerde planning gemaakt en er moet nogal wat gedaan worden voordat het helemaal af is.
Met een sociaal acceptabele tijdsbesteding (= aan het einde van dit project woon ik nog steeds samen met Angelie) hoop ik rond September 2011 klaar te zijn.

Gezien de (nog) te maken kosten verwacht ik ergens Februari 2012 mijn eerste film te kunnen kijken 8)
(met name het projectiescherm, de projector en de 16 RPG Diffractals zijn prijzig)

Citaat van: The Vampire op april 17, 2011, 21:49:57
Elke foto is weer imposanter :clapping: :worship:

Bedankt! :) (kan niet wachten tot het plafond, incl. verlichting gereed is) 8)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Blijft imposant zo, al die basstraps en diffusers. De houthandel heeft een goede klant aan jou ;D

Dat plafond is zo te zien ook een zware klus, zeker omdat je continu boven je hoofd bezig bent. En dan al die diffusers ook nog monteren. Je gaat het in ieder geval niet koud krijgen de komende weken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Aan het plafond werken is echt moordend. Ik heb deze winter mijn plafonds laten stucen. Voor de lol ging de stucer mij even laten ervaren waar ik mijn geld aan uitgaf. Het is echt zwaar werk... Je krijgt dan meteen nog meer respect voor die mensen. En ik had het gevoel dat mijn geld nog beter besteed werd.  :angel:

In September audio-klaar is een mooi doel om naartoe te werken. Kan ik me al ergens inschrijven voor de meet&greet?  :hehe:

Succes de komende tijd! En op de zware momenten: vergeet niet om ook lol eraan te beleven (moet ik mezelf bij mijn eigen verbouwing namelijk af en toe ook even vertellen).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op april 18, 2011, 08:31:51
Blijft imposant zo, al die basstraps en diffusers. De houthandel heeft een goede klant aan jou ;D

Dat plafond is zo te zien ook een zware klus, zeker omdat je continu boven je hoofd bezig bent. En dan al die diffusers ook nog monteren. Je gaat het in ieder geval niet koud krijgen de komende weken ;)
Hoi Philip,

Dat plafond is inderdaad een erg goede oefening voor de balans en de schouders, want op een gegeven moment worden MDF en de stucplaten best zwaar (maar gelukkig is het te overzien) en straks als de diffusie panelen op het plafond bevestigd gaan worden, heb ik een vast adresje voor de nodige hulp (Antoin... bij deze) :P.

De lokale houtboer is zo blij met me, dat ze sinds kort een bedrag van Euro 0.50 vragen voor iedere zaagsnede boven de 6 zaagsneden per plaat (gelukkig heb ik sinds vorig jaar een eigen zaagtafel, dus ik doe het meeste zelf). Ik schat dat er straks zo'n 5000kg hout in de ruimte is verwerkt (waarvan een erg groot deel MDF in de vorm van de 7 basstraps (circa 1350kg) en de 60 diffusers + 16 RPG diffractals (circa 1800kg). De rest zit in de massief houten vloer en alle balken, planken en latjes die daarnaast zijn gebruikt om de diverse constructies te bouwen.

Achteraf gezien een MEGA-project, wat ik vooraf toch wel enigszins had onderschat (maar ondertussen is het einde in zicht) :pompom:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Citaat van: Jean Sibelius op april 19, 2011, 21:57:10
Ik schat dat er straks zo'n 5000kg hout in de ruimte is verwerkt (waarvan een erg groot deel MDF in de vorm van de 7 basstraps (circa 1350kg) en de 60 diffusers + 16 RPG diffractals (circa 1800kg).

:blink:   :blink:   :blink:

Dat is best wel veel hout...

Citaat van: Jean Sibelius op april 19, 2011, 21:57:10
Achteraf gezien een MEGA-project, wat ik vooraf toch wel enigszins had onderschat (maar ondertussen is het einde in zicht) :pompom:.

Dat heb ik met mijn eigen huis nu ook. Ben lekker aan het verbouwen, maar het is veel meer dan ik van tevoren had verwacht. Muurtje behangen, vloertje leggen. Maar tussendoor wel eerst vloeren egaliseren, muren opnieuw zetten omdat ze los staan... En zo gaat het rijtje met onverwachte zaken door. Nu heb jij een compleet nieuw pand, maar de afwerking is altijd een bak werk. Zeker als je het niet alleen aan het begin goed wil doen, maar dat credo gedurende de hele verbouwing wil volhouden.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

JCL

Je hoort zo vaak dat mensen zich erin verkijken hoeveel tijd/geld er in gaat zitten! Maar zolang je beide hebt (en hoe meer tijd, hoe meer geld in de meeste gevallen) is het ook niet zo heel erg, zolang je maar niet altijd in de troep hoeft te leven. Voor Jan is het natuurlijk heerlijk als het een keer af is, maar hij zal er ook niet super veel last van hebben als het langer duurt in die zin dat het niet zijn woonkamer/badkamer/keuken is ;)

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op april 18, 2011, 09:34:35
Aan het plafond werken is echt moordend. Ik heb deze winter mijn plafonds laten stucen. Voor de lol ging de stucer mij even laten ervaren waar ik mijn geld aan uitgaf. Het is echt zwaar werk... Je krijgt dan meteen nog meer respect voor die mensen. En ik had het gevoel dat mijn geld nog beter besteed werd.  :angel:
Stucen is inderdaad een vak apart. Gelukkig heb ik in de tussentijd een goede gevonden, die het ook leuk vindt om erg nauwkeurig te werken. Heb in het verleden zelf eens een stukje geprobeerd in een schuurtje, maar ik laat het liever aan de expert(s) over :). Ondertussen een offerte ontvangen en die viel exact tussen mijn min/max-prijs in. Het is nu alleen nog even onderling afstemmen wanneer het plafond in de ruimte onder handen kan worden genomen 8)

Citaat van: skyfox op april 18, 2011, 09:34:35
In September audio-klaar is een mooi doel om naartoe te werken. Kan ik me al ergens inschrijven voor de meet&greet?  :hehe:
Lijkt op dit moment een realistische target, maar dan moet er nog wel hard doorgetrokken worden. Op zich is de wachtlijst met mensen die komen kijken niet zo lang. Deze lijst is in hoofdzaak beperkt tot personen die ik al eerder in levende lijve heb ontmoet en waar ik een zogenaamd 'goed gevoel bij heb'. Wat ik wil voorkomen is dat ik wildvreemde mensen over de vloer krijg, die ik nog nooit gezien of gesproken heb en alleen maar via een virtuele wereld zoals dit forum ken (zonder te weten wie de persoon achter dat alias is). Natuurlijk ben ik altijd bereid om informatie en tips te geven en te delen, want dat is mijns inziens het bestaands recht van een forum zoals dit: "delen van informatie, leren van elkaar en natuurlijk leuke mensen ontmoeten mocht de gelegenheid zich voordoen". Ik ken ondertussen verschillende mensen van en via dit forum die erg gesteld zijn op hun privacy en hoewel ik me redelijk openstel hier op het forum, ben ik ook erg gesteld op mijn eigen privacy, vandaar dat de wachtlijst vrij klein is en zal blijven.

Citaat van: skyfox op april 18, 2011, 09:34:35
Succes de komende tijd! En op de zware momenten: vergeet niet om ook lol eraan te beleven (moet ik mezelf bij mijn eigen verbouwing namelijk af en toe ook even vertellen).
Dank je! Ondertussen kan ik redelijk goed relativeren en op het moment dat ik het werk echt niet leuk vind, dan houd ik vanzelf tijdelijk op (het moet leuk blijven). Mijn zelf gestelde target van >=15 uur/week aan de ruimte besteden haal ik wel (en met een lang paasweekend in het vooruitzicht, verwacht ik nog wel wat meters te kunnen maken) Op dit moment is het iedere keer weer nieuwe dingen ontdekken en uitproberen. Afgelopen week even aan het prutsen geweest met het indirecte licht onder het plafond om te kijken hoe de sfeer gaat worden en of er nog wijzigingen op het ontwerp gedaan moesten worden.

Citaat van: skyfox op april 20, 2011, 11:24:47
Dat is best wel veel hout...
Klopt en van heel veel ziet je niets meer terug (maar hopelijk ga je het resultaat wel horen) :)

Citaat van: skyfox op april 20, 2011, 11:24:47
Dat heb ik met mijn eigen huis nu ook. Ben lekker aan het verbouwen, maar het is veel meer dan ik van tevoren had verwacht. Muurtje behangen, vloertje leggen. Maar tussendoor wel eerst vloeren egaliseren, muren opnieuw zetten omdat ze los staan... En zo gaat het rijtje met onverwachte zaken door. Nu heb jij een compleet nieuw pand, maar de afwerking is altijd een bak werk. Zeker als je het niet alleen aan het begin goed wil doen, maar dat credo gedurende de hele verbouwing wil volhouden.
Dit is het moment om rust te houden en om dingen netjes af te werken. Nu dingen overhaast gaan doen is zonde van al het voorwerk wat in de ruimte is gedaan. Op dit moment bezig met het definitieve zichtwerk en dat komt precies. En wat vandaag niet af komt is voor morgen... wat deze week niet af komt is voor volgende week en wat dit jaar niet af komt... >:D

Citaat van: JCL op april 21, 2011, 11:04:34
Je hoort zo vaak dat mensen zich erin verkijken hoeveel tijd/geld er in gaat zitten! Maar zolang je beide hebt (en hoe meer tijd, hoe meer geld in de meeste gevallen) is het ook niet zo heel erg, zolang je maar niet altijd in de troep hoeft te leven. Voor Jan is het natuurlijk heerlijk als het een keer af is, maar hij zal er ook niet super veel last van hebben als het langer duurt in die zin dat het niet zijn woonkamer/badkamer/keuken is ;)
Dat is ook 1 van de dingen die ik in mijn 'Lessons learned' heb beschreven op de startpagina van dit topic. Probeer vooraf realistisch te zijn qua tijd, geld en planning, maar ik geef toe... hoe langer het duurt hoe meer geld er vrijkomt. Ik heb ondertussen al een planning gemaakt voor de komende maanden en vooralsnog zit de beperking in het aantal te maken uren en niet in de financieen. Dat is best lekker, want niets vervelender om niet door te kunnen omdat je geen schroeven meer hebt en kunt betalen. Later dit jaar komen er nog wel wat grote uitgave aan, maar die komen eigenlijk allemaal op het moment dat de ruimte in principe al zo goed als klaar is. De uren die ik dus kan en moet maken worden niet gehinderd door financieele beperkingen (en dat werkt wel lekker).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op april 21, 2011, 17:27:12
Het is nu alleen nog even onderling afstemmen wanneer het plafond in de ruimte onder handen kan worden genomen 8)
Ook dat is ondertussen gebeurd :) In principe gaat de stucadoor op maandag 9 mei van start (dat geeft mij nog even de tijd om e.e.a. af te maken).
Momenteel erg druk op het werk, dus even een dagje (extra) vrij nemen zit er op dit moment niet in :-\

Vandaag met name gewerkt aan de bakken rondom de ruimte waaruit het indirecte licht komt. Verder begonnen met het met stucplaten bekleden van de bakken waarin de diffusie-eilanden komen.
Dat moet maandag wel klaar kunnen zijn ;).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Tijd voor een korte foto-update 8)

Het verlaagd plafond is nu gereed om gestuced te worden.
Maandag begint de stucadoor met afplakken, opbouwen en daarna kan hij beginnen met hoekjes zetten (hij dacht hier ongeveer 1 dag nodig te hebben) :)
Als alles meezit is hij donderdag klaar met smeren.

De stroom is getest, alle (loze) leidingen liggen erin en de ruimte achter de stucplaten is deels opgevuld met Rockwool.
Ter plaatste van de projector is een luikje in het plafond gemaakt, waardoor het redelijk makkelijk wordt om daar nog onder het plafond te kunnen.
De koven voor het indirect licht rondom het plafond zijn ook gebouwd (moeten nog wel geschilderd worden) en de eerste testen met de lichtslang zijn gedaan.
Conclusie: lichtreflecterende verf is zo'n slecht idee nog niet :)

Blijft lastig om dat grote oppervlak van relatief dichtbij goed op de foto te zetten, maar hierbij een poging.
Hopelijk zijn de twee bakken van waaruit straks ook indirect licht komt en waarin de diffusie eilanden verzonken komen, nog wel herkenbaar.

Op de andere foto is de spleet te zien van waaruit straks indirect licht komt (de lijmtangen zijn alleen maar gebruikt om de lichtslang tijdelijk te fixeren).
Daar waar kabels langs de muur naar beneden komen, komen straks de koven voor de electrica, bedieningspanelen, etc.

Als het plafond gestuced is hopelijk weer nieuwe foto's.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VlisChris

Gaaf!
Het gaat er nu nog meer echt als een thuisbioscoop uitzien 8)
Wel voldoende foto's maken tijdens het stuccen he ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

treky22

Wow, Jan  :lookaround:

Ziet er super uit. Daar zal de stucer wel een flinke klus aan hebben  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

clockwork

Schiet lekker op Jan! Gaat hard nu.  :o

Idd een stevig klus voor de stucadoor. :coffee:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Mooie constructie voor de diffusers, want je moet er toch niet aan denken dat je zit te genieten van film/muziek en een diffuser begint voor zichzelf...

Het gaat nu lekker, dus succes!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Het krijgt vorm. Maar wat een ruimte, ziet er nou al imposant uit ;) laat staan als het klaar is  ;D . Het heeft wel wat als je een ruimte compleet van de grond af ziet opbouwen, je ziet elk nieuw detail.  :clapping:
Heb jij nu (bijna) alle apparatuur plus luidsprekers opgeborgen of kun je toch nog in de woonkamer ergens van genieten?

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.