The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: Garmir op november 25, 2009, 18:44:15
Foto's of er is niets gebeurd   :tongue2:
Ik beken schuld ;)

Citaat van: Garmir op november 25, 2009, 18:44:15
Hehe voor de werken die je uit gestoken hebt kan je nogal moeilijk foto's trekken he!
Succes nog met het vervolg in elk geval :)
Veel dingen zijn ondertussen 'half' af, dus interessanter om te laten zien hoe het uiteindelijke is geworden.
Een nieuwe stoppenkast en een KwH-meter uit het jaar blok ziet er namelijk niet uit :)
Bedankt! De foto's volgen binnenkort.

Citaat van: Davey op november 25, 2009, 19:10:23
Da's een mazzeltje als je maar 3 meter hoeft te gaan zeg. De laatste keer moest ik 27 meter voordat we de juiste waarde bereikte.
Ik had op Internet al gelezen dat er bij jullie in de omgeving vooraf vaak aarddraad om de heipalen wordt gewikkeld om tot zulke dieptes te kunnen komen :-\.

Citaat van: Maartje op november 25, 2009, 19:18:33
Ondanks dat mazzeltje waarschijnlijk toch een aanzienlijk minimum tarief van het aardingsbedrijf ?  >:D
De getekende factuur voor het omzetten van de aansluiting is ondertussen onderweg.

Citaat van: Maartje op november 25, 2009, 19:18:33
P.S. kan je met deze wetenschap niet zelf een aarde slaan met een extra metertje voor de zekerheid ?  O0
Er komt inderdaad een aparte aardpen voor de audio-groepen (deze gaat aanstaande vrijdag de grond in).
Mijn inschatting is dat 9 meter ruim voldoende is, maar dat controleren we natuurlijk achteraf om ongelukken te voorkomen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Garmir op november 25, 2009, 18:44:15
Foto's of er is niets gebeurd   :tongue2:
Hierbij dan een foto van de hoofdkabel toen hij nog zichtbaar was :)

Betreft 26 [m] Draka Vulta-MB 5 x 6 [mm2] tussen de stoppenkast in mijn huis en de stoppenkast in de berging (dat de aardpen 9 meter in de grond zit moeten jullie maar op mijn woord geloven) 8) Morgen wordt begonnen met de bestrating in de tuin en rondom het huis, dus hopelijk aan het einde van volgende week eindelijk weer normaal het huis en de tuin in zonder constant schoenen aan/uit hoeven te trekken. Als dat klaar is wordt de nieuwe ketel opgehangen in de ruimte boven de berging, worden gas en water naar achteren gebracht. zodat we de vloerverwarming op kunnen stoken (begint toch koud te worden in het hok) ;)

Volgende week meer foto's.

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Xander32

Ik blijf dit volgen - ben erg benieuwd naar het eindresultaat :worship:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Ik dacht dat mijn Beldenkabel al dik was, maar deze is nog veel dikker :o In ieder geval is je basis dan wel helemaal goed :thumbs-up:

Foto van de aardpen willen we zien, want dat geloven we natuurlijk niet :P :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

De Lange

De 9 meter zit er zeker in, heb nog last van mijn schouder  :blink:

Jean Sibelius

Citaat van: Xander32 op november 29, 2009, 16:44:02
Ik blijf dit volgen - ben erg benieuwd naar het eindresultaat :worship:.
Ik ook. De komende tijd gaat het hopelijk weer een stuk sneller (de afgelopen 2 maanden nauwelijks iets in de ruimte kunnen doen door allerlei andere handenbinders) :-\

Citaat van: HTip op november 29, 2009, 19:04:50
Ik dacht dat mijn Beldenkabel al dik was, maar deze is nog veel dikker :o In ieder geval is je basis dan wel helemaal goed :thumbs-up:
Alles wat ik nu goed kan doen en waarbij later aanpassen nodeloos veel geld zou kosten, maar direct goed doen.
Ondertussen een hoop gelezen en dit lijkt een goede keuze te zijn (we zullen het volgend jaar wel horen)

Citaat van: HTip op november 29, 2009, 19:04:50
Foto van de aardpen willen we zien, want dat geloven we natuurlijk niet :P :D
Zie reactie van De Lange ;)

Citaat van: De Lange op november 29, 2009, 21:23:07
De 9 meter zit er zeker in, heb nog last van mijn schouder  :blink:
Hopelijk maakt een uitnodiging voor de BBQ bij de feestelijke opening alles goed (en anders wil ik je donderdag wel even masseren) >:D


Verder nog even een korte update:
- Afgelopen maandag mijn eerste handenbinder (hopelijk) achter me gelaten, dus voorlopig geen tentamens meer :)
- Op dit moment gaat het werk in de tuin als een speer, dus eind volgende week moet het stuk wat we gepland hadden voor 2009 (schutting, terras 1, bestrating) klaar zijn.
- Aanstaande donderdag stappen we over van 1 x 25 A naar 3 x 25 A
- Spullen voor de verwarming zijn in bestelling, dus die kunnen geinstalleerd worden zodra de tuin klaar is.
- Helaas ook nog een tegenvaller(tje). Onderstaande bericht was iets te voorbarig (zowel van mij als degene die dacht dit toch nog te kunnen leveren)

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 28, 2009, 20:10:30
In de tussentijd nog twee extra CD/DVD-racks besteld. Tot mijn schrik zag ik dat in de nieuwe collectie Spectral mijn huidige racks niet meer leverbaar waren.
Dus iets eerder als verwacht via via toch nog twee identieke racks kunnen bestellen :pompom:
=> Ik ben nu dus aan het kijken/zoeken voor een alternatief (dus als iemand nog 2 x Spectral CDDVD108W meubels weet te vinden... laat aub weten!)

Volgende week nieuwe foto's... van slotgracht naar... :xmas:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Is de tuin inmiddels ook weer dicht en bestraat? Dat resultaat willen we ook nog wel ff zien  ;D

Ik geloof dat het hele HT forum benieuwd is naar het resultaat, ook ik dus  :closedeyes:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op december  5, 2009, 09:36:20
Is de tuin inmiddels ook weer dicht en bestraat? Dat resultaat willen we ook nog wel ff zien  ;D

Ik geloof dat het hele HT forum benieuwd is naar het resultaat, ook ik dus  :closedeyes:
De tuin is ondertussen dicht. Aan de bestrating wordt hard gewerkt. Als het weer een beetje meezit, dan is dat stuk hopelijk volgend weekend ook afgerond.
(dan zal ik wat leuke foto's voor en na plaatsen) ;) De overige werkzaamheden aan de tuin staan gepland voor volgend jaar: terras2, vijver, pirieel en beplanting uiteraard.

Ter compensatie voor al dit ongemak heeft de Sint nog wat leuks achter gelaten in mijn 'schoen' voor straks in de ruimte :)
=> niet al te groot (gelukkig), want dan had hij er twee moeten geven om de symmetrie in de ruimte te handhaven >:D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Tinus_

Rebuilding my HT

Davey

Hey leuk dat je een spidermanpak hebt gekregen van de Sint  :D

Maartje

Dat beeld achtergelaten in je schoen ?  :o

Dat beeld past jouw schoen !!  :D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: Tinus_ op december  6, 2009, 08:30:16
Dat is een erg mooi beeld.  :clapping:
Dank je (ben er nog steeds erg blij mee)! Mooie hoogte voor de ruimte en volgens de verkoper wordt het óók wel eens ondersteboven aan het plafond gehangen.
Vooralsnog blijft hij lekker in de woonkamer staan. Angelie heeft hem gekocht en die vindt hem dus ook mooi :)

Citaat van: Davey op december  6, 2009, 10:00:23
Hey leuk dat je een spidermanpak hebt gekregen van de Sint  :D
hahaha ;D Wij Brabanders hebben inderdaad de rare gewoonte om elkaar tijdens Sinterklaas kadoos te geven die we kunnen gebruiken bij carnaval :)

Citaat van: Maartje op december  6, 2009, 10:45:28
Dat beeld achtergelaten in je schoen ?  :o

Dat beeld past jouw schoen !!  :D
Klinkt in ieder geval beter als dan dat ik het moest onthullen door een deken weg te trekken ;D

Citaat van: HTip op december  7, 2009, 12:13:57
Gaaf beeld Jan :headbanging:
Dank je Philip! Komt goed van pas straks met al die lege ruimte in het hok. Ondertussen Angelie al een hint gegeven dat we vanaf nu pas beginnen met gadgets voor in de ruimte als deze helemaal klaar is, maar hij is erg mooi.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Citaat van: Jean Sibelius op december  7, 2009, 17:02:37
hahaha ;D Wij Brabanders hebben inderdaad de rare gewoonte om elkaar tijdens Sinterklaas kadoos te geven die we kunnen gebruiken bij carnaval :)

Daar draait het ook het hele jaar om in Brabant  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

Fase 1 van de tuin is ondertussen klaar :pompom:

De voegen zijn nog nat en het was al wat donker, dus zeker niet de beste foto's, maar onderstaand overzicht geeft een aardig beeld van hoe het was en hoe het is geworden 8)
(en ja, het adres is onveranderd gebleven)











































In het voorjaar verder met de tuin :) (deze kan voorlopig afgevinkt worden => nog wel ff de rommel opruimen natuurlijk).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Wat een werk :o en wat een mooi tussenresultaat. Daar kan je zeker verder mee :thumbs-up:

Angelie ook tevreden met hoe het nu er uitziet?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Dat ziet er goed uit Jan!

Maar 1 vraag; wat doet die schuur daar in je mooie tuin? :dontgetit: ;)

HTip

Citaat van: Sonic Circle op december  9, 2009, 18:09:56
Maar 1 vraag; wat doet die schuur daar in je mooie tuin? :dontgetit: ;)
LOL :laugh: En ook nog zo'n grote. En aan de deuren te zien kan daar niet eens een auto in :P :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

deniax

D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op december  9, 2009, 18:06:27
Wat een werk :o en wat een mooi tussenresultaat. Daar kan je zeker verder mee :thumbs-up:
Dit was inderdaad een serieuze klus, maar gelukkig hebben we ook dit achter de rug. Volgend jaar verder met het 2e terras en de vijver (en de beplanting natuurlijk) :)

Citaat van: HTip op december  9, 2009, 18:06:27
Angelie ook tevreden met hoe het nu er uitziet?
Dit was uiteindelijk hetgeen wat en hoe Angelie het wilde en ze is zéér tevreden (evenals ikzelf natuurlijk).
Bijna 10 maanden zandbak gaat behoorlijk vervelen op een gegeven moment, zeker als het weer slechter wordt (en je huis op een gegeven moment ook op een zandbak gaat lijken).

Citaat van: Sonic Circle op december  9, 2009, 18:09:56
Dat ziet er goed uit Jan!
Dank je!

Citaat van: Sonic Circle op december  9, 2009, 18:09:56
Maar 1 vraag; wat doet die schuur daar in je mooie tuin? :dontgetit: ;)
Geen idee... die stond er al >:D

Citaat van: HTip op december  9, 2009, 18:16:45
LOL :laugh: En ook nog zo'n grote. En aan de deuren te zien kan daar niet eens een auto in :P :D
Ik heb liever dat mijn apparatuur straks droog staat dan de auto van Anglie :D

Citaat van: deniax op december  9, 2009, 18:25:43
Jeetje wat een werk, mooi om de progressie te zien!
Bedankt! Er is inderdaad een hoop werk verzet in het afgelopen jaar (hopelijk volgend jaar zomer klaar met de tuin en de bioscoop c.q. luisterruimte) :)

Citaat van: R op december  9, 2009, 18:32:26
Mooi!!!
Voor een schuur :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


Madhouse

Dat ziet er goed uit Jan! Het ziet er ook veel ruimtelijker uit dan tijdens de verbouwing. Ik heb het gezien hoe het wat en dit is zeker een hele verbetering. Mooie poort ook!

Nu nog een mooie grote vijver en klaar is Kees....euhh Jan! En Angelie niet te vergeten  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Davey

Prachtig Jan. Hele mooie schutting en het straatwerk is zeker ook onze smaak  8). Je kan wel geld gaan ophalen in de buurt. Met zo'n uitstraling gaat de waarde van elk huis daar omhoog  ;)