The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jenkins

Gefeliciteerd, Jan!  :D

Nu allebei veel sterkte met de bouw-stress.
;)

PjotrrrNL


Jean Sibelius

Citaat van: bmateijsen op augustus 13, 2008, 20:36:38
Gefeliciteerd!! Erg leuk!!

Citaat van: HTip op augustus 13, 2008, 22:13:37
Gefeliciteerd Jan, dat het nu ècht gaat beginnen 8)

Citaat van: Jenkins op augustus 14, 2008, 07:55:43
Gefeliciteerd, Jan!  :D

Nu allebei veel sterkte met de bouw-stress.
;)

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 14, 2008, 11:53:40
Goed nieuws....Spannend!
Bedankt allemaal! :D

Het stress-niveau valt momenteel nogal mee, maar er moet nog wel een hoop geregeld worden ;)

Dadelijk naar de aannemer om de plannen verder door te spreken (o.a. wie doet wat en wanneer)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jean Sibelius

Gisterochtend voorlopig het laatste gesprek met de architect gehad om de laatste zaken in orde te maken voor de bouwvergunning.

Hieronder een overzicht van de inrichting van de ruimte zoals ik deze momenteel gedacht heb.
De cirkels en gestreepte lijnen komen overeen met de ideale plaatsing van speakers voor HT.
Zoals jullie kunnen zien moet ik al heel snel afstappen van dit idee, tenzij ik verder naar voren wil gaan zitten, maar dan kom ik wel erg dicht bij de fronts.
Ik zit momenteel toch zéér sterk te denken aan een 16:9 scherm met een breedte van 2.5 [m] anders wordt het wel erg vol aan de voorwand.

De zijwanden worden volledig gestuced, vandaar dat de buitenmaat van de ruimte overal 1 cm groter wordt.
De vloer zal afgewerkt worden met een houten vloer, incl. ondervloer + 2.5 cm, dus de interne hoogtemaat van de ruwbouw wordt hiermee aangepast.

Aan de voor- en achterzijde van de ruimte komen kleine verhogingen (± 20 [cm])waarop de evt. basstraps komen te staan.
De ruimte hieronder kan ik benutten om de diverse bekabeling netjes weg te werken en te routen, anders wordt het al snel een hele grote bende ;)
Tevens kan ik daar de aan- en afvoer wegwerken voor de kabels die van de ene naar de andere kant van de ruimte moeten.
Ik ga nu uit van een diepte van 80 [cm] voor en achter voor de verhogingen. Wat het echt moet worden kan pas bepaald worden zodra er akoestische metingen van de ruimte zijn gedaan.

Om het 'technische' karakter van deze ruimte enigszins te doorbreken wil ik de zijwanden en op de achterwand voorzien van een koofje met daaraan wat sfeerverlichting.
Ondertussen al diverse HT's gezien en dat is toch wel erg mooi :D.

Verder zit ik qua verlichting te denken aan de volgende features:
- Totaal licht (afstand/dimbaar)
- Podium verlichting (afstand/dimbaar)
- CD/DVD-racks verlicht zodra de desbetreffende diffuser aan de kant verschoven wordt
- Spots gericht naar de (front) speakers (afstand/dimbaar)
- Luisterplek verlichting (afstand/dimbaar) => handig als je het CD-tje wilt lezen
- Zijkant (afstand/dimbaar)   
- Zijkant (pilaren) (afstand/dimbaar)
- Bordje uitgang

De gele dingen aan de wanden zijn diffusers/absorbers => afhankelijk van wat noodzakelijk is volgens de akoestische metingen.
Verder heb ik besloten om de stoppenkast voor deze ruimte te monteren onder het projectiescherm.
In principe blijft er dan nog steeds een mooie werkhoogte over en zit alles lekker dicht bij elkaar.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Joris1971

Erg gaaf.  :o
Al zou ik die projector achter je hangen ipv boven je, tevens kun je dan nog groter projecteren, volgens mij kun je dan zelfs 3m halen!  :o

Maar waarom kies je voor een hoekbank? Waarom niet, meerdere (3) ruime bioscoopstoelen?

grt Joris



Jean Sibelius

Citaat van: Joris1971 op augustus 17, 2008, 10:25:56
Erg gaaf.  :o
Dank je :)

Citaat van: Joris1971 op augustus 17, 2008, 10:25:56
Al zou ik die projector achter je hangen ipv boven je, tevens kun je dan nog groter projecteren, volgens mij kun je dan zelfs 3m halen!  :o
De genoemde afstand is exact hetgeen wat geadviseerd wordt door de projectorboer.
Mogelijk nadeel is het geluid van de projector, maar mocht dat echt te gek worden (wat ik overigens niet verwacht) dan kan ik daarvoor nog wel een oplossing aanbrengen.
Een goede reden om de projector verder naar achter te plaatsen zou inderdaad 'groter projecteren zijn', maar uitgaande van 16:9 kom ik dan hoogte te kort.
Het zou net lukken met een breedte van 3 [m], maar ik heb nu toch het gevoel dat ik dat niet moet doen.
Bovendien is 3 [m] breedte op 4.5 [m] kijkafstand wel erg groot. Zo'n ruimte lijkt best groot, totdat je er nog van alles in kwijt wilt.

Citaat van: Joris1971 op augustus 17, 2008, 10:25:56
Maar waarom kies je voor een hoekbank? Waarom niet, meerdere (3) ruime bioscoopstoelen?
Die reden heet Angelie ;) (ze wil relaxted onderuit flimpje kunnen kijken en onze huidige hoekbank voldoet daarvoor uitstekend).
=> voor de rest laat ze mij volledig mijn gang gaan, dus in deze wil ik haar wel tegemoet komen
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PjotrrrNL

Ziet er goed uit!
Je kunt de achterste speakers ook dichter bij de zijwand plaatsen om een langere afstand naar de luisterpositie te bereiken.
Overweeg om die reden om de deur iets naar voren te verplaatsen?

bmateijsen

Projector (ligt er natuurlijk aan welke) kunnen in jouw ruimte inderdaad ver naar achteren worden geplaatst. Weliswaar iets meer ligt, maar wel een beter contrast en je projecteert in het kleinste deel van de lens, dus komt je scherpte ook te goed.
Fan noise vind ik niet echt noemenswaardig en ik draai in mijn eigen ruimte zelfs in high lamp modus ;).

Overigens is 2,5m breed niet echt een standaard maat, maar op een afstand van 4,5 meter, zou je max 2,8 in 16:9 ook nog kunnen overwegen. Verder zou ik ook een overweging maken voor een masking variant op het scherm. Indien Ge de ruimte deels mee bouwt, dan kan je dat ook bij hem in overweging nemen.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 17, 2008, 11:24:38
Dank je :)
De genoemde afstand is exact hetgeen wat geadviseerd wordt door de projectorboer.
Mogelijk nadeel is het geluid van de projector, maar mocht dat echt te gek worden (wat ik overigens niet verwacht) dan kan ik daarvoor nog wel een oplossing aanbrengen.
Een goede reden om de projector verder naar achter te plaatsen zou inderdaad 'groter projecteren zijn', maar uitgaande van 16:9 kom ik dan hoogte te kort.
Het zou net lukken met een breedte van 3 [m], maar ik heb nu toch het gevoel dat ik dat niet moet doen.
Bovendien is 3 [m] breedte op 4.5 [m] kijkafstand wel erg groot. Zo'n ruimte lijkt best groot, totdat je er nog van alles in kwijt wilt.
Die reden heet Angelie ;) (ze wil relaxted onderuit flimpje kunnen kijken en onze huidige hoekbank voldoet daarvoor uitstekend).
=> voor de rest laat ze mij volledig mijn gang gaan, dus in deze wil ik haar wel tegemoet komen

SpeedyAndré

Ik vind dat de fronts (en rears) wel erg ver uit elkaar staan in de breedte, 4m  ???
Met name bij stereo gebruik lijkt dat me niet fijn omdat het 'beeld' veel te breed wordt en je de speakers aardig moet indraaien.
Ook staan de speakers redelijk dicht bij de zijwanden.
Als je de situatie m.b.t. de rears ook beter wil hebben dan zou ik de bank iets verder naar voren zetten en de speakers in de breedte dichter bij elkaar, met een 2,5m breed scherm kan dat makkelijk :)
Elektrisch gezien vind ik de indeling prima, voor stereo de kortste bedrading zou ik ook doen.
Wel heb je de apparatuur nu in zicht staan, wat bij film kijken misschien zal afleiden.
Overigens denk ik dat vanwege het gemak veel populaire cd's en dvd's op de bank gaan belanden  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Jean Sibelius

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 17, 2008, 11:52:49
Ziet er goed uit!
Dank je :D

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 17, 2008, 11:52:49
Je kunt de achterste speakers ook dichter bij de zijwand plaatsen om een langere afstand naar de luisterpositie te bereiken.
Klopt inderdaad. Ik heb ze nu ingetekend waar ze ongeveer gaan komen. Straks in de praktijk moet toch blijken hoe ze het beste kunnen staan.
Zéér waarschijnlijk is het zelfs niet nodig om voor en achter over de volledige breedte basstraps te plaatsen, dat gegegeven kan ik ook nog mee laten wegen en wat extra ruimte creëren.

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 17, 2008, 11:52:49
Overweeg om die reden om de deur iets naar voren te verplaatsen?
De deur heeft daar vanaf het begin gezeten, maar ik moet toegeven dat het ondertussen niet meer de handigste plek is ;).
Ik moet nog even overleggen, maar het lijkt inderdaad veel handiger om hem ongeveer een meter naar voren te verplaatsen.

Bedankt voor je opmerkingen!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: bmateijsen op augustus 17, 2008, 12:00:27
Projector (ligt er natuurlijk aan welke) kunnen in jouw ruimte inderdaad ver naar achteren worden geplaatst. Weliswaar iets meer ligt, maar wel een beter contrast en je projecteert in het kleinste deel van de
lens, dus komt je scherpte ook te goed.
Fan noise vind ik niet echt noemenswaardig en ik draai in mijn eigen ruimte zelfs in high lamp modus ;).
Voorlopig komt mijn huidige Sony VPL-HS20 in deze ruimte te hangen. Op den duur zal het een HD-projector worden (ondertussen al een mooie gezien) ;)
Zoals ik al eerder schreeft heb ik de huidige afstand gebaseerd op info van de leverancier.
De voornaamste reden om niet helemaal naar achteren te gaan is dat dit uiteindelijk beperkt in de keuze van de projector (ze kunnen niet allemaal over die lengte projecteren).
Bovendien heb ik bij mijn huidige projector dezelfde strategie gebruikt en tot op heden erg tevreden, maar ik laat me graag adviseren om tot het perfecte resultaat te komen ;).

Citaat van: bmateijsen op augustus 17, 2008, 12:00:27
Overigens is 2,5m breed niet echt een standaard maat, maar op een afstand van 4,5 meter, zou je max 2,8 in 16:9 ook nog kunnen overwegen. Verder zou ik ook een overweging maken voor een masking variant op het scherm. Indien Ge de ruimte deels mee bouwt, dan kan je dat ook bij hem in overweging nemen.
Bij een dergelijk scherm hoort een hoogte van 1.575 meter. Onderkant verlaagd plafond komt op ongeveer 2.55 [m], dus dan houd ik ongeveer 1 [m] over voor verhoging en evt. basstraps.
Tevens komt daar de stereo set-up te staan, maar dat zou net kunnen ;D.

Als ik Ge spreek zal ik dit soort aspecten zeker meenemen in alle overwegingen.

Bedankt!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:01:33
Ik vind dat de fronts (en rears) wel erg ver uit elkaar staan in de breedte, 4m  ???
Met name bij stereo gebruik lijkt dat me niet fijn omdat het 'beeld' veel te breed wordt en je de speakers aardig moet indraaien.
Ook staan de speakers redelijk dicht bij de zijwanden.
Ik houd van een mooie en brede stage ;). Op het plaatje staan alle speakers recht naar voren gedraaid, maar de praktijk zal uitwijzen hoe e.e.a. uit gaat pakken.
Uiteindelijk zal straks moeten blijken hoe alles klinkt. Was ik tevreden geweest met een stage van 3 [m], dan was deze ruimte nu 5 [m] breed geworden, snap je :P
Op dit moment staan de speakers overal 1 meter van de zijwanden, dat is in ieder geval al beter dan dat ik gewend ben. Bovendien heb ik de verwachting dat het gebruik van diffusie het mogelijk zou maken om te nog verder bij de muren te plaatsen, maar dat wordt te gek.

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:01:33
Als je de situatie m.b.t. de rears ook beter wil hebben dan zou ik de bank iets verder naar voren zetten en de speakers in de breedte dichter bij elkaar, met een 2,5m breed scherm kan dat makkelijk :)
Dat is bijvoorbeeld een voordeel van een bank t.o.v. bioscoopstoelen ;).
Uiteindelijk blijft voor mij audio toch het belangrijkste, maar zolang ik daarin geen concessies hoef te doen is het allemaal geen probleem.

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:01:33
Elektrisch gezien vind ik de indeling prima, voor stereo de kortste bedrading zou ik ook doen.
Wel heb je de apparatuur nu in zicht staan, wat bij film kijken misschien zal afleiden.
Overigens denk ik dat vanwege het gemak veel populaire cd's en dvd's op de bank gaan belanden  ;D
Dank je. Daar zijn heel wat uren discussie aan vooraf gegaan en iedere situatie heeft zijn voor- en nadelen.
Gegeven de huidige situatie lijkt dit de beste oplossing te zijn => alles geoptimaliseerd voor stereo (een klein beetje ten koste van HT).

Kwestie van de CD en DVD racks dicht bij de hand houden. Bovendien heb ik een enorme opruimtick ;)

Bedankt!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hoekie


Durk

kun je niet alvast wat voorzieningen inbouwen waardoor je straks keuzemogelijkheden hebt voor je beamer zonder dat dat veel hoofdbrekens gaat kosten. Ik wil straks in mijn eigen HT iig twee opties hebben; mijn huidige Benq moet nl opvallend ver naar voren om in minimale zoom niet voorbij het scherm te projecteren. Aangezien hij op termijn toch wordt vervangen zal ik iig een mogelijkheid inbouwen om zonder veel problemen de beamer op een plek wat meer naar achteren te hangen.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 18, 2008, 06:44:36
Voorlopig komt mijn huidige Sony VPL-HS20 in deze ruimte te hangen. Op den duur zal het een HD-projector worden (ondertussen al een mooie gezien) ;)

Dan zou ik ook een kleine voorziening in bouwen dat je het toekomstig scherm weer naar groter kan. De VPL-HS20 zou ik niet veel groter in zetten dan 2,20m breed.

CitaatZoals ik al eerder schreeft heb ik de huidige afstand gebaseerd op info van de leverancier.
De voornaamste reden om niet helemaal naar achteren te gaan is dat dit uiteindelijk beperkt in de keuze van de projector (ze kunnen niet allemaal over die lengte projecteren).
Bovendien heb ik bij mijn huidige projector dezelfde strategie gebruikt en tot op heden erg tevreden, maar ik laat me graag adviseren om tot het perfecte resultaat te komen ;).

Misschien een mogelijkheid om de plek van de projector nog een klein beetje open te houden, zodat je daarin nog een beetje variabel bent.

CitaatBij een dergelijk scherm hoort een hoogte van 1.575 meter. Onderkant verlaagd plafond komt op ongeveer 2.55 [m], dus dan houd ik ongeveer 1 [m] over voor verhoging en evt. basstraps.
Tevens komt daar de stereo set-up te staan, maar dat zou net kunnen ;D.

Als je op 4,5m afstand zit, dan zou ik het scherm (2,8m breed) niet veel hoger dan 40 cm van de grond willen laten beginnen. 

CitaatAls ik Ge spreek zal ik dit soort aspecten zeker meenemen in alle overwegingen.

Bedankt!


Groeten, Jan

Groet,

Bjorn

PjotrrrNL

Ik zou het scherm ook zeker niet hoger dan 40-60cm van de vloer hangen.
Begrijp dat dit ook van je huidige audiomeubel afhankelijk is?

Wat betreft basstraps is er denk ik ook voldoende ruimte onder/naast het scherm als het op 40cm hangt.
Kijkt erg mooi, zou er zelfs een lager/breder audiomeubel voor overwegen... ;)

Joris1971

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 18, 2008, 10:47:28
Ik zou het scherm ook zeker niet hoger dan 40-60cm van de vloer hangen.


idd, bij mij hangt het scherm op 50cm van de grond en dat is goed, meer zou ik zeker niet doen.

Jean Sibelius

Citaat van: hoekie op augustus 18, 2008, 07:03:21
Ziet er goed uit!
Veel succes met de bouw van de HT!

Dank je! (gaat nog wel even duren voordat alles gerealiseerd is :-\)

En jij natuurlijk veel succes met het inrichten en gereed krijgen van jouw ruimte! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Durk op augustus 18, 2008, 07:38:25
kun je niet alvast wat voorzieningen inbouwen waardoor je straks keuzemogelijkheden hebt voor je beamer zonder dat dat veel hoofdbrekens gaat kosten. Ik wil straks in mijn eigen HT iig twee opties hebben; mijn huidige Benq moet nl opvallend ver naar voren om in minimale zoom niet voorbij het scherm te projecteren. Aangezien hij op termijn toch wordt vervangen zal ik iig een mogelijkheid inbouwen om zonder veel problemen de beamer op een plek wat meer naar achteren te hangen.
Dit hoeft op zich niet al teveel moeite te kosten aangezien het gehele plafond zwevend wordt gemaakt waarbij de diffusers ca. 10 [cm] van het plafond blijven en de absorptiepanelen circa 20 [cm].

Qua stroomvoorziening en HDMI-kabel voorzie ik tevens weinig problemen (ik moet gewoon zorgen dat alle kabels lang genoeg zijn). Ik moet alleen zorgen dat ik een stabiele ondergrond creëer voor de beamer (al dan niet op verschillende plaatsen), maar dat hoeft geen probleem te zijn. Binnenkort komt iemand langs die hier alles van weet, dus dan kunnen we plannen maken en brainstormen ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: bmateijsen op augustus 18, 2008, 09:25:02
Dan zou ik ook een kleine voorziening in bouwen dat je het toekomstig scherm weer naar groter kan. De VPL-HS20 zou ik niet veel groter in zetten dan 2,20m breed.

Misschien een mogelijkheid om de plek van de projector nog een klein beetje open te houden, zodat je daarin nog een beetje variabel bent.
Zie mijn opmerkingen in het bovenstaande bericht. Lijkt me een goed idee, dus ik ga hier zeker rekening mee houden!

Citaat van: bmateijsen op augustus 18, 2008, 09:25:02
Als je op 4,5m afstand zit, dan zou ik het scherm (2,8m breed) niet veel hoger dan 40 cm van de grond willen laten beginnen. 
Ik wist dat je dat ging zeggen >:D

Het hangt heel veel af van de ideale plaatsing van de basstraps, daarnaast komt aan die zijde tevens de apparatuur te staan, maar ik kan natuurlijk altijd nadenken over eventuele oplossingen.
Ik had je al een e-mail gestuurd, om een afschatting te maken voor een mogelijk alternatief en de kosten daarvan.

Tevens heb ik al een heel plan klaar liggen hoe ik de voor- en achterzijde in wil richten qua stroomvoorziening en bekabeling, maar zolang er nog niets gemaakt is kunnen die plannen wijzigen natuurlijk.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 18, 2008, 10:47:28
Ik zou het scherm ook zeker niet hoger dan 40-60cm van de vloer hangen.
Begrijp dat dit ook van je huidige audiomeubel afhankelijk is?

Wat betreft basstraps is er denk ik ook voldoende ruimte onder/naast het scherm als het op 40cm hangt.
Kijkt erg mooi, zou er zelfs een lager/breder audiomeubel voor overwegen... ;)
Lijkt me een goed advies! De basstraps die ik gezien heb zijn 80 [cm] hoog, maar het is maar de vraag of zowel voor als achter basstraps nodig zijn.
(in toaal 12 [m] basstrap met een hoogte en diepte van 80 [cm] lijkt mij althans overdone).
Desalniettemin zal ik moeten wachten op de metingen door Toine alvorens ik hierover echt zekerheid heb.

Mijn huidige audiomeubel is te hoog om het scherm zover te kunnen laten zakken.
Het is ondertussen al wat verlaagd en het is zelfs een optie om de mono-eindversterkers op de grond te zetten (als mijn interlinks lang genoeg zijn) en tevens de bovenste laag er vanaf te halen.
Helaas wordt mijn huidige rack dan maar een zielig ding en zou ik eigenijk iets anders neer moeten zetten.

Daarnaast heb ik natuurlijk nog een center speaker waarvan de plaatsing bekend is, dus daar zal ik tevens rekening mee moeten houden.
Het zou zonde zijn als een deel van het geluid wegvalt doordat er audiorack in de weg staat...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PjotrrrNL

Basstrap/paneelabsorber zelf bouwen op aanwijzingen van Toine kan natuurlijk ook.
Zo heeft HTip het ook rond zijn scherm zitten in zijn nieuwe HT....

Jean Sibelius

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 18, 2008, 18:06:04
Basstrap/paneelabsorber zelf bouwen op aanwijzingen van Toine kan natuurlijk ook.
Zo heeft HTip het ook rond zijn scherm zitten in zijn nieuwe HT....
Ik ga inderdaad basstraps, e.d. bouwen op aanwijzigingen van Toine.
Qua afmetingen refereer ik aan basstraps zoals ik ze bij Jenkins heb gezien die hier ook op het forum zit.
De basstraps in zijn ruimte zijn volgens mij 80 [cm] hoog en 80 [cm] diep.

Voordeel bij zelfbouw is wel dat je aanzienlijke vrijheid hebt qua inbouwruimte gegeven de beschikbare ruimte, maar ik zal eerst moeten weten hoeveel er noodzakelijk is en bij welke frequentie(s).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ik heb de onderstaande schetsen al een tijdje beschikbaar om te kijken wat wel en wat niet realiseerbaar is qua schermgrootte gegeven mijn huidige plannen.



In de bovenste figuur is de situatie weergegeven met een 16:9 scherm met een breedte van 2.5 [m]
Daaronder een scherm met een zelfde ratio, maar dan 2.8 [m] breed.
Tenslotte een scherm met een breedte van 2.8 [m] maar een ratio 2.35:1.

Dat gele spul aan de bovenkant is het verlaagde plafond van 20 [cm].

Vervolgens heb ik nog even gespeeld met het verder naar beneden halen van het scherm



Als ik het scherm op 60 [cm] hoogte hang vanaf de grond, dan zou ik alle apparatuur langs elkaar op de grond moeten zetten als ik de center in het middel wil houden.
Ik ben dus bang dat ik zal moeten leven met het scherm vrij hoog aan de wand en een wat kleinere schermafmeting.

Als iemand toch een 'gouden' tip heeft, graag! Het stadium van 'alles achter de bank zetten' ben ik ondertussen gepasseerd (dat gaat me teveel geld kosten) ;)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)