Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Wow, wat een (interessante) discussie is er ontstaan ::).


Hetgeen ik voornaam vind is dat de set mij van de muziek moet kunnen laten genieten. Dat is mijn uitgangspunt bij het samenstellen van een set.

En bij ons heeft het nog niet beter geklonken dan met de huidige set, maar of dit in onze ruimte, binnen mijn budget de best mogelijk presterende set is (lees: de best metende set) ik betwijfel het ten zeerste  :).

Tot op heden heb ik mij nooit bezig gehouden met metingen (van speakers, van apparatuur) en dat ga ik ook niet doen. Wel zijn er hier in het verleden een aantal metingen van de akoestiek uitgevoerd en die maakten zichtbaar dat het zeker niet slecht is voor een woonkamer. En twee jaar geleden hebben wij bij de herinrichting van de ruimte een aantal bewuste keuzes gemaakt ten faveure van de akoestiek, waarop het er vast niet slechter is geworden (stoffen bank, de relatief forse salontafel eruit en een kleintje teruggeplaatst, dik vloerkleed, dikke overgordijnen en vlindergordijnen als raambekleding).

Maar zoals aangegeven is de set ontstaan op basis van budget, voorkeuren en een deeltje ervaringen. Dat waren buiten het budget om, vooral subjectieve afwegingen. Enne, ik ben meer dan tevreden met hoe het klinkt. Wanneer er tijdens een luistersessie meerdere kippenvel momenten ontstaan, durf ik wel te concluderen dat de set weet te bewerkstelligen waarvoor die er bij ons staat: ons laten genieten van de muziek 🎶.

En ja, het is niet ondenkbeeldig dat er voor onze ruimte beter metende sets zijn, mogelijk ook nog minder prijzig, maar dat vind ik niet interessant. De aankoop van deze spulletjes is ook een deeltje emotie voor mij, ook een deel van het plezier welke ik uit deze hobby haal, net zoals de aankoop van een auto dat voor mij is. Daarin speelt er voor mij meer dan enkel de ratio.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

#6601
Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2021, 09:27:25
Wow, wat een (interessante) discussie is er ontstaan ::).


Hetgeen ik voornaam vind is dat de set mij van de muziek moet kunnen laten genieten. Dat is mijn uitgangspunt bij het samenstellen van een set.

En bij ons heeft het nog niet beter geklonken dan met de huidige set, maar of dit in onze ruimte, binnen mijn budget de best mogelijk presterende set is (lees: de best metende set) ik betwijfel het ten zeerste  :).

Tot op heden heb ik mij nooit bezig gehouden met metingen (van speakers, van apparatuur) en dat ga ik ook niet doen. Wel zijn er hier in het verleden een aantal metingen van de akoestiek uitgevoerd en die maakten zichtbaar dat het zeker niet slecht is voor een woonkamer. En twee jaar geleden hebben wij bij de herinrichting van de ruimte een aantal bewuste keuzes gemaakt ten faveure van de akoestiek, waarop het er vast niet slechter is geworden (stoffen bank, de relatief forse salontafel eruit en een kleintje teruggeplaatst, dik vloerkleed, dikke overgordijnen en vlindergordijnen als raambekleding).

Maar zoals aangegeven is de set ontstaan op basis van budget, voorkeuren en een deeltje ervaringen. Dat waren buiten het budget om, vooral subjectieve afwegingen. Enne, ik ben meer dan tevreden met hoe het klinkt. Wanneer er tijdens een luistersessie meerdere kippenvel momenten ontstaan, durf ik wel te concluderen dat de set weet te bewerkstelligen waarvoor die er bij ons staat: ons laten genieten van de muziek 🎶.

En ja, het is niet ondenkbeeldig dat er voor onze ruimte beter metende sets zijn, mogelijk ook nog minder prijzig, maar dat vind ik niet interessant. De aankoop van deze spulletjes is ook een deeltje emotie voor mij, ook een deel van het plezier welke ik uit deze hobby haal, net zoals de aankoop van een auto dat voor mij is. Daarin speelt er voor mij meer dan enkel de ratio.

Je hanteert zelf ook ratio. Enkel de vereisten en overwegingen verschillen.  :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2021, 09:27:25
Wow, wat een (interessante) discussie is er ontstaan ::).


Dat komt omdat je nu eindelijk eens een keer een opmerking zoals ík die maakte niet dichtmepte met een opmerking in de trant van "voor mij is dit prima" of "liever deze discussie elders want ik ben tevreden" 😁

En je ziet, dan ontstaan er de mooiste gesprekken zonder moddergooien...

En over je versterker kan ik nu ook niks lelijks meer zeggen sinds je de Accuphase hebt :D

Staaled

#6603
Er wordt vaak gedacht dat technische overwegingen het emotionele deel, genot van het spul en de inhoud, in de weg staan.
Als ik voor mijzelf spreek is dat nooit een punt geweest en beschouw het technische dan ook enkel als een extra, zeer belangrijk dat wel, criterium.


Hier gaat er inmiddels al 2 decennia minimaal 4 uur per etmaal van alles doorheen in alle bitrates en persingen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Of ik iets al dan niet dichtmep om jouw woorden te gebruiken, hangt af van de aard van opmerking, stelling of vraag.

Betreffende de versterker; wist je dat ik alle toeters en bellen heb uitgeschakeld, dus geen wappers en enkel een miniem ledje ten teken dat de dac in gebruik is. Het groen oplichtende Accuphase kan ik helaas niet uitschakelen  :omg:  ;D


Citaat van: twani op augustus 13, 2021, 10:29:11
Dat komt omdat je nu eindelijk eens een keer een opmerking zoals ík die maakte niet dichtmepte met een opmerking in de trant van "voor mij is dit prima" of "liever deze discussie elders want ik ben tevreden" 😁

En je ziet, dan ontstaan er de mooiste gesprekken zonder moddergooien...

En over je versterker kan ik nu ook niks lelijks meer zeggen sinds je de Accuphase hebt :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6605
Ik begrijp wat je aangeeft en denk er uiteindelijk net zo over.

Echter heb ik zelf nooit de behoefte/interesse om aangaande de techniek alles geheel uit te pluizen en daardoor laat ik wellicht e.e.a. liggen aan (geluids-)kwaliteit.

Het is zeker niet zo dat ik de techniek buiten beschouwing laat, echter verdiep ik er mij slechts in beperkte mate in. Daarnaast vertrouw ik op mijn gehoor, hoe subjectief dat dan ook mag zijn.

Citaat van: Staaled op augustus 13, 2021, 10:36:10
Er wordt vaak gedacht dat technische overwegingen het emotionele deel, genot van het spul en de inhoud, in de weg staan.
Als ik voor mijzelf spreek is dat nooit een punt geweest en beschouw het technische dan ook enkel als een extra, zeer belangrijk dat wel, criterium.


Hier gaat er inmiddels al 2 decennia minimaal 4 uur per etmaal van alles doorheen in alle bitrates en persingen. :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2021, 10:37:19


Betreffende de versterker; wist je dat ik alle toeters en bellen heb uitgeschakeld, dus geen wappers en enkel een miniem ledje ten teken dat de dac in gebruik is. Het groen oplichtende Accuphase kan ik helaas niet uitschakelen  :omg:  ;D

Oh ja shit, das waar ook toch nog iets te zeiken :D

Zet dat allemaal eens gauw áán dan.

T heeft wat gekost, dat mag je best laten zien :laugh:

fugazi_2009

Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2021, 09:27:25
Wow, wat een (interessante) discussie is er ontstaan ::).


Hetgeen ik voornaam vind is dat de set mij van de muziek moet kunnen laten genieten. Dat is mijn uitgangspunt bij het samenstellen van een set.

En bij ons heeft het nog niet beter geklonken dan met de huidige set, maar of dit in onze ruimte, binnen mijn budget de best mogelijk presterende set is (lees: de best metende set) ik betwijfel het ten zeerste  :).

Tot op heden heb ik mij nooit bezig gehouden met metingen (van speakers, van apparatuur) en dat ga ik ook niet doen. Wel zijn er hier in het verleden een aantal metingen van de akoestiek uitgevoerd en die maakten zichtbaar dat het zeker niet slecht is voor een woonkamer. En twee jaar geleden hebben wij bij de herinrichting van de ruimte een aantal bewuste keuzes gemaakt ten faveure van de akoestiek, waarop het er vast niet slechter is geworden (stoffen bank, de relatief forse salontafel eruit en een kleintje teruggeplaatst, dik vloerkleed, dikke overgordijnen en vlindergordijnen als raambekleding).

Maar zoals aangegeven is de set ontstaan op basis van budget, voorkeuren en een deeltje ervaringen. Dat waren buiten het budget om, vooral subjectieve afwegingen. Enne, ik ben meer dan tevreden met hoe het klinkt. Wanneer er tijdens een luistersessie meerdere kippenvel momenten ontstaan, durf ik wel te concluderen dat de set weet te bewerkstelligen waarvoor die er bij ons staat: ons laten genieten van de muziek 🎶.

En ja, het is niet ondenkbeeldig dat er voor onze ruimte beter metende sets zijn, mogelijk ook nog minder prijzig, maar dat vind ik niet interessant. De aankoop van deze spulletjes is ook een deeltje emotie voor mij, ook een deel van het plezier welke ik uit deze hobby haal, net zoals de aankoop van een auto dat voor mij is. Daarin speelt er voor mij meer dan enkel de ratio.


Ik denk dat wij er redelijk hetzelfde erin zitten. Er staat nu bij mij het een en ander aan apparatuur wat het resultaat is van een reis van meer dan 30 jaar. Als ik nu weer van scratch zou beginnen zou het zo maar iets totaal anders kunnen worden. Ik zie dat met mijn tweede setje die ik een aantal jaren geleden van scratch startte. Die kost een fractie van de set in de woonkamer, en blijft die qua performance echt nu zoveel achter? Ik denk het niet. Woonkamer is overigens wel surround, waar de tweede set stereo is dus dat maakt ook nog wel wat verschil.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Staaled

Citaat van: fugazi_2009 op augustus 13, 2021, 10:48:04
Ik denk dat wij er redelijk hetzelfde erin zitten. Er staat nu bij mij het een en ander aan apparatuur wat het resultaat is van een reis van meer dan 30 jaar. Als ik nu weer van scratch zou beginnen zou het zo maar iets totaal anders kunnen worden. Ik zie dat met mijn tweede setje die ik een aantal jaren geleden van scratch startte. Die kost een fractie van de set in de woonkamer, en blijft die qua performance echt nu zoveel achter? Ik denk het niet. Woonkamer is overigens wel surround, waar de tweede set stereo is dus dat maakt ook nog wel wat verschil.

Bij mijn set heb ik dat niet. Ik ervaar deze als dé voor mij passende uitkomst en ik weet bijna zeker dat ik weer hier zou eindigen.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

fugazi_2009

Citaat van: Staaled op augustus 13, 2021, 11:07:18
Bij mijn set heb ik dat niet. Ik ervaar deze als dé voor mij passende uitkomst en ik weet bijna zeker dat ik weer hier zou eindigen.



Dat vind ik dan wel weer cool! Ja, dat zou ik bij mij zeker niet durfen zeggen. Gelukkig lig ik daar ook niet wakker van. Maar alleen gezien het feit dat mijn eindversterkers redelijk op leeftijd zijn kan ik mij voorstellen dat er in die 25 jaar daarna wel de nodige andere opties bij zijn gekomen die ik ook zou kunnen overwegen. Qua bronnen is het wel redelijk mee gegroeid omdat sowieso totaal veranderd is (van fysiek naar streaming)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

... even vloeken: juist ook het uiterlijk van de Marantz PM10 kon mij bekoren, geheel strak, zonder opsmuk  :thumbs-up: Of bijvoorbeeld die van Hegel, die is ook enkel doelmatig, echter wel hoogwaardig afgewerkt.

Citaat van: twani op augustus 13, 2021, 10:46:16
Oh ja shit, das waar ook toch nog iets te zeiken :D

Zet dat allemaal eens gauw áán dan.

T heeft wat gekost, dat mag je best laten zien :laugh:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#6611
Deze Rotel heeft wel iets:

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Enkel met witte handschoentjes aan te bedienen, erg besmettelijk lijkt mij die. Maar ja, er zal vast een remote controle bij worden geleverd.

Citaat van: DofN op augustus 13, 2021, 16:58:51
Deze Rotel heeft wel iets:


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2021, 17:10:48
Enkel met witte handschoentjes aan te bedienen, erg besmettelijk lijkt mij die. Maar ja, er zal vast een remote controle bij worden geleverd.

Die wordt middels AB aangestuurd door de P5. ;-)
Alleen maar naar kijken & genieten.  ;D ;D ;D ;D


free http file hosting
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

twani

#6614
Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2021, 16:45:12
... even vloeken: juist ook het uiterlijk van de Marantz PM10 kon mij bekoren, geheel strak, zonder opsmuk  :thumbs-up: Of bijvoorbeeld die van Hegel, die is ook enkel doelmatig, echter wel hoogwaardig afgewerkt.

Een Hegel........  Het ontwerp.....   tja uhhhh....

Daar waren ze snel mee klaar denk ik...

Doet me eigenlijk nog het meest denken aan die leveranciers op AliExpress die die zwarte lege kasten voor DIY audio aanbieden.

De Marantz kreeg recent zelfs in een of ander Audioblad een veeg uit de pan omdat de optiek daarvan tov de nieuwe jubileums serie toch wel erg stoffig begint te worden.

Néé, je praat me niet van m'n liefde voor het Accuphase uiterlijk af.. :tounge:


En die Michi is ook vet lelijk man. Goedkope shit om naar te gluren. 

Te hoog Teufel/Nubert/DeLonghi/Krups gehalte.

Xander32

Ik was en ben nog steeds fan van Marantz. De looks van de componenten uit de Premium serie vind ik nog steeds erg fraai. Wat mij betreft chique, een eigen smoel welke nog wel ff mee kan.

Het ontwerp van Hegel is wat mij betreft echt Scandinavisch; functioneel, doelmatig en gedegen. Ook dat kan ik waarderen.

Ook de Rotels hebben een duidelijk eigen ontwerp, maar die passen wat minder bij mijn smaak. Ik ben niet zo van pianolak/high gloss zwart. Een mat zwarte afwerking daarentegen 👌🏻

En met grote displays heb ik ook niet veel op; die van de Aries staat uitgeschakeld. De bediening verloopt via de app vanaf een ipad, wat moet je dan nog met een display, dat leidt alleen maar af.

Citaat van: twani op augustus 13, 2021, 17:40:59
Een Hegel........  Het ontwerp.....   tja uhhhh....

Daar waren ze snel mee klaar denk ik...

Doet me eigenlijk nog het meest denken aan die leveranciers op AliExpress die die zwarte lege kasten voor DIY audio aanbieden.

De Marantz kreeg recent zelfs in een of ander Audioblad een veeg uit de pan omdat de optiek daarvan tov de nieuwe jubileums serie toch wel erg stoffig begint te worden.

Néé, je praat me niet van m'n liefde voor het Accuphase uiterlijk af.. :tounge:


En die Michi is ook vet lelijk man. Goedkope shit om naar te gluren. 

Te hoog Teufel/Nubert/DeLonghi/Krups gehalte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32



Een NA11 en PM10 kunnen betreffende hun looks ook anno 2021 nog prima de strijd aan met de concurrentie.

Maar de NA11 is in technisch opzicht sterk verouderd als streamer, hetgeen wordt versterkt door een zwaar achterhaalde bediening (app). Daarentegen is het nog steeds een hoogwaardige dac.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een paar maanden terug ben ik dus overgestapt van de G1 naar een G2.1 en dat bleek een heuse upgrade inzake de geluidskwaliteit. Daarover ben ik nog steeds verbaasd, verbaasd dat een renderer dit verschil kan geven. Meer rust in het geluid ("zwarte achtergrond"), het geheel heeft meer body, meer kleur gekregen. Daardoor klinkt de muziek gemakkelijker, vloeiender, meer vanzelfsprekend.

Kostbaar, maar wanneer je er de centen voor (over) hebt zeker de moeite waard (al is de G1 ook al heel erg fraai 👌🏻)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Nu nog een hoer-wege voeding  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Vele positieve ervaringen heb ik gelezen betreffende de G1 voorzien van die upgrade voeding, maar betreffende de G2.1 nihil 🙄

Daarnaast ben ik op dit moment ook zeer tevreden over hoe de set mij van muziek weet te laten genieten 🎶
Vooralsnog jeukt het nergens  ;D

Citaat van: holco op augustus 20, 2021, 11:16:26
Nu nog een hoer-wege voeding  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Het verschil  tussen g1 en g2.0 of 2.1 schijn je goed te kunnen  horen. Een audiovriend had zijn vega 2.0 kapot en kreeg een aries g.1 tijdelijk. Gister kreeg hij zijn vega weer terug. Hij gaf meteen aan dat het veel verder gaat dan de g1.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

holco

Ik vermoed dat de significante hogere kosten van de G2.1 daar ook een beetje debet aan zijn.

Citaat van: Xander32 op augustus 20, 2021, 11:28:46
Vele positieve ervaringen heb ik gelezen betreffende de G1 voorzien van die upgrade voeding, maar betreffende de G2.1 nihil 🙄

Daarnaast ben ik op dit moment ook zeer tevreden over hoe de set mij van muziek weet te laten genieten 🎶
Vooralsnog jeukt het nergens  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

frank2

Citaat van: holco op augustus 20, 2021, 12:28:55
Ik vermoed dat de significante hogere kosten van de G2.1 daar ook een beetje debet aan zijn.
Dat lees ik vaker maar vind ik een dooddoener.  Als je van tevoren luistert en je hoort verschillen dan is er nog niets gekocht. Ikzelf leen altijd een device, probeer t uit, vergelijk en pas daarna beslis ik tot aankoop of niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob46

Zo zijn er voor mij een aantal streamers niet het geld waard wat men ervoor vraagt. Mijn ervaring en mening inmiddels is dat de DAC en de cohesie van de set allesbepalend is als je in een bepaalt prijssegment van streamers gaat shoppen.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]