Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: brt op november  9, 2020, 12:04:33
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker! Ziet er prachtig uit :clapping:
Ik heb jaren terug een PM14 bakbeest gehad (met dat thermometertje in het midden), vond ik een prachtig ding. Volgens mij ben ik daarna op de buizen overgestapt.

Jammer dat je de Fyne 702 niet meer gehoord hebt, ik was wel benieuwd naar nog meer luisterimpressies.
Denk jij dat die speaker goed zou gaan in een ruimte van 4x4?
http://www.hifiplus.com/articles/fyne-audio-f702-floorstanding-loudspeakers/?page=2
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Dank u 👍🏻

Toen deze lijn uit kwam moest ik zelf heel erg wennen. De oude series, zoals bv. de 17-serie vind ik nog steeds heel erg fraai om te zien. Maar na een aantal jaren een PM-15, en vervolgens een PM-11, ben ik onderwijl wel aan de vormgeving gewend.


Citaat van: Marco66 op november  8, 2020, 17:22:22
Mooie amp weer lijkt mij, altijd wel de vormgeving kunnen waarderen sowieso!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De 702 lijkt mij wel erg veel speaker op 16m2. Maar stel je vraag eens aan Marcel van H&C Hifi.

Persoonlijk denk ik dat je veel beter af bent met de monitoren. E.e.a. hangt ook af van de indeling van de kamer versus de opstelling van de speakers. Maar een exact vierkante kamer is hekaas geen ideale basis.

En ga a.u.b. zelf luisteren. Nooit speakers kopen enkel op basis van wat andere roepen, wat anderen hebben ervaren.


Citaat van: brt op november  9, 2020, 12:04:33
Gefeliciteerd met je nieuwe versterker! Ziet er prachtig uit :clapping:
Ik heb jaren terug een PM14 bakbeest gehad (met dat thermometertje in het midden), vond ik een prachtig ding. Volgens mij ben ik daarna op de buizen overgestapt.

Jammer dat je de Fyne 702 niet meer gehoord hebt, ik was wel benieuwd naar nog meer luisterimpressies.
Denk jij dat die speaker goed zou gaan in een ruimte van 4x4?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat kan. Wat was jouw keuze geweest dan?

Citaat van: J o e p op november  8, 2020, 19:54:37
Wat een verrassing, was niet mijn keuze geweest maar mogelijk voor jou de beste keuze. Veel plezier ermee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Ik was voor de Hegel H390 gegaan.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

twani

#5730
Citaat van: J o e p op november  9, 2020, 18:48:33
Ik was voor de Hegel H390 gegaan.

Das volgens mij de vaste keuze op Dynaudio toch Joep?


Driekwart van de Dyn bezitters buzzed op die versterker....

J o e p

Weet ik niet, bezit geen Dynaudio. Vroeger wel Etude en daar zaten Dynaudio speakers in.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Heb je die zelf horen spelen?

Ik wel en ik vond het maar een doodse bak, een strak maar ook klinisch, afstandelijk geluid bracht die voort. Wel heel veel controle.  Het zal ook wel niet voor niets zijn dat deze opvallend vaak als jong gebruikte te vinden zijn op MP.

Citaat van: J o e p op november  9, 2020, 18:48:33
Ik was voor de Hegel H390 gegaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Met AURALIC Aries en Bowers & Wilkins 802 D3 deed de H390 het heel aardig.
Ook een versterker met ingebouwde DAC zou voor mij een pre zijn.
Zeker daar een minimalistische opstelling mijn voorkeur heeft.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar volgens mij heb ik er in basis evenveel componenten als jou staan, m.u.v. het cd loopwerk. Zeg je daarmee dat jezelf een verkeerde keuze hebt gemaakt? Dat je i.p.v. de Auralic en Classé beter een H390 had kunnen kopen?

Citaat van: J o e p op november  9, 2020, 19:20:10
Met AURALIC Aries en Bowers & Wilkins 802 D3 deed de H390 het heel aardig.
Ook een versterker met ingebouwde DAC zou voor mij een pre zijn.
Zeker daar een minimalistische opstelling mijn voorkeur heeft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

#5735
H390 bestond toen nog niet en het merk Hegel kende ik slechts oppervlakkig.
Een vriend van mij heeft het nu allemaal staan, vandaar.

Ik heb nu één bron, één versterker met ingebouwde DAC en 2 luidsprekers.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WickedGame

Citaat van: J o e p op november  9, 2020, 19:20:10
Met AURALIC Aries en Bowers & Wilkins 802 D3 deed de H390 het heel aardig.
Ook een versterker met ingebouwde DAC zou voor mij een pre zijn.
Zeker daar een minimalistische opstelling mijn voorkeur heeft.

Ik vond de combinatie Hegel en B&W 802D3 geen fijne. Te klinisch allemaal, een beetje wat Xander32 ook heeft ervaren.

Qua versterker keus had die alle kanten op kunnen gaan. Accuphase verbaasd me wel dat die het net niet was, best goede ervaring met Accuphase ondertussen.

J o e p

#5737
Ik heb mijn Accuphase E350 en DP500 juist de deur uitgedaan omdat ze te klinisch en niet als één geheel met de Etude klonken.

Maar zal Xander's topic hier niet langer vervuilen. De PM-10 moet hier het onderwerp zijn.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

WickedGame

Citaat van: J o e p op november  9, 2020, 19:39:47
Ik heb mijn Accuphase E350 en DP500 juist de deur uitgedaan omdat ze te klinisch en niet als één geheel met de Etude klonken.

Maar zal Xander's topic hier niet langer vervuilen. De PM-10 moet hier het onderwerp zijn.

Zijn ook keuzes, en vaak allemaal ook met smaak te maken. Ik blijf altijd van mening dat iets niet slecht klinkt, maar gewoon je smaak niet is.

Zo en inderdaad genoeg, nu over op de PM10 :D

Xander32

Dank je, aan jouw onderschrift te zien heb je ook iets met dit merk  :)

Die foto's gaan komen hoor, maar dat zal het komende weekend zijn. Die wil ik nog sorteren en de foto's die mijn toets der kritiek dan hebben doorstaan, eerst nog ietwat opleuken.

Citaat van: MechanicalAnimal op november  9, 2020, 12:13:00
Gefeliciteerd joh, prachtige versterker die PM10, wat een prachtbak!.

Ben ben benieuwd naar de side-by-side foto's, die heb ik niet eerder zo in vergelijk gezien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MechanicalAnimal

Citaat van: Xander32 op november 10, 2020, 06:43:32
Dank je, aan jouw onderschrift te zien heb je ook iets met dit merk  :)

Die foto's gaan komen hoor, maar dat zal het komende weekend zijn. Die wil ik nog sorteren en de foto's die mijn toets der kritiek dan hebben doorstaan, eerst nog ietwat opleuken.

jazekers.....de PM11S3 staat hier ook  :pompom:

en ik ken je van het Marantz-forum, ik zit daar echter onder een andere naam  ;)
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

brt

Citaat van: Xander32 op november  9, 2020, 18:42:04
De 702 lijkt mij wel erg veel speaker op 16m2. Maar stel je vraag eens aan Marcel van H&C Hifi.

Persoonlijk denk ik dat je veel beter af bent met de monitoren. E.e.a. hangt ook af van de indeling van de kamer versus de opstelling van de speakers. Maar een exact vierkante kamer is hekaas geen ideale basis.

En ga a.u.b. zelf luisteren. Nooit speakers kopen enkel op basis van wat andere roepen, wat anderen hebben ervaren.

Zal ik doen! Ik denk ook dat monitoren beter zijn in mijn ruimte, maar las in een recensie dat ze prima in een kleinere ruimte gaan.
Maar de Focal Sopra's gaan niet zomaar weg hoor. Wil eerst nog wat tweak dingetjes verkennen alvorens ik andere speakers ga overwegen.

PS: de kamer is niet exact vierkant. Die is 8x4, maar er zit halverwege een en-suite, waarvan ik de deuren bij het luisteren altijd open heb ivm reflecties, dus dat gaat goed wat dat betreft.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Staaled

Citaat van: twani op november  9, 2020, 18:50:06
Das volgens mij de vaste keuze op Dynaudio toch Joep?


Driekwart van de Dyn bezitters buzzed op die versterker....
Verrast mij niet. Dynaudio floreert bij grip.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Ow, 8x4 m geeft al meer mogelijkheden betreft speakers  :thumbs-up:
Sopra op Accuphase klasse a vond ik overigens erg fraai.

Citaat van: brt op november 10, 2020, 10:32:55
Zal ik doen! Ik denk ook dat monitoren beter zijn in mijn ruimte, maar las in een recensie dat ze prima in een kleinere ruimte gaan.
Maar de Focal Sopra's gaan niet zomaar weg hoor. Wil eerst nog wat tweak dingetjes verkennen alvorens ik andere speakers ga overwegen.

PS: de kamer is niet exact vierkant. Die is 8x4, maar er zit halverwege een en-suite, waarvan ik de deuren bij het luisteren altijd open heb ivm reflecties, dus dat gaat goed wat dat betreft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De 11s3 is en blijft ook een pracht versterker. Wellicht de laatste klasse a/b versterker van Marantz in hun Premium serie. Wat is jouw nickname op 't buurforum dan?

Citaat van: MechanicalAnimal op november 10, 2020, 08:45:20
jazekers.....de PM11S3 staat hier ook  :pompom:

en ik ken je van het Marantz-forum, ik zit daar echter onder een andere naam  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Idd smaak en voorkeuren. Slechte versterkers ben ik niet tegen gekomen in deze prijsklasse, maar ze verschillen onderling zeker wel. Maar dat zit hem m.i. vooral in karakteristieken, in design en afwerking.

Accuphase is zeker fraai, maar vooral klasse a. De E380 vond ik betreft controle erg tegenvallen (op Focal Kanta 2).
Velen vallen direct in katzwijm om de wappers, het goudkleurige huidje, de nostalgische uitstraling en dichten Accuphase enkel daarom al allerlei kwaliteiten toe, zonder dat ze er ooit één hebben horen spelen 🤔 Een sterk merk, dat doen ze goed.

En het omgekeerde gebeurt ook: de PM-10 z'n grootste manko betreft het naamplaatje waarop Marantz staat ...

Citaat van: WickedGame op november  9, 2020, 19:43:57
Zijn ook keuzes, en vaak allemaal ook met smaak te maken. Ik blijf altijd van mening dat iets niet slecht klinkt, maar gewoon je smaak niet is.

Zo en inderdaad genoeg, nu over op de PM10 :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MechanicalAnimal

Citaat van: Xander32 op november 10, 2020, 19:41:47
De 11s3 is en blijft ook een pracht versterker. Wellicht de laatste klasse a/b versterker van Marantz in hun Premium serie. Wat is jouw nickname op 't buurforum dan?

ik stuur je er wel ff een pb, had nog een vraagje  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

JeroenGRT

Je hebt de accuphase en hegel niet op je eigen luidsprekers en thuis beluisterd toch? Wellicht dat je dan nog tot een andere conclusie was gekomen 😀

Citaat van: Xander32 op november 11, 2020, 06:39:10
Idd smaak en voorkeuren. Slechte versterkers ben ik niet tegen gekomen in deze prijsklasse, maar ze verschillen onderling zeker wel. Maar dat zit hem m.i. vooral in karakteristieken, in design en afwerking.

Accuphase is zeker fraai, maar vooral klasse a. De E380 vond ik betreft controle erg tegenvallen (op Focal Kanta 2).
Velen vallen direct in katzwijm om de wappers, het goudkleurige huidje, de nostalgische uitstraling en dichten Accuphase enkel daarom al allerlei kwaliteiten toe, zonder dat ze er ooit één hebben horen spelen 🤔 Een sterk merk, dat doen ze goed.

En het omgekeerde gebeurt ook: de PM-10 z'n grootste manko betreft het naamplaatje waarop Marantz staat ...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Dat verwacht ik niet. De Hegel klonk doods, zelfs op de vrij levendige Focals, maar deze had wel de bas goed onder de controle. Naar dat laatste was ik wel op zoek. De Accuphase klonk meer levendiger en kleurrijker, maar de bas werd een brij ... Daarmee heb ik beide afgeschreven.

Nu heb ik hier een pracht van een versterker staan welke verder gaat daar waar de vorige ophield. De rest is geschiedenis.

Citaat van: JeroenGRT op november 11, 2020, 08:35:12
Je hebt de accuphase en hegel niet op je eigen luidsprekers en thuis beluisterd toch? Wellicht dat je dan nog tot een andere conclusie was gekomen 😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

WickedGame

Citaat van: Xander32 op november 11, 2020, 06:39:10
Idd smaak en voorkeuren. Slechte versterkers ben ik niet tegen gekomen in deze prijsklasse, maar ze verschillen onderling zeker wel. Maar dat zit hem m.i. vooral in karakteristieken, in design en afwerking.

Accuphase is zeker fraai, maar vooral klasse a. De E380 vond ik betreft controle erg tegenvallen (op Focal Kanta 2).
Velen vallen direct in katzwijm om de wappers, het goudkleurige huidje, de nostalgische uitstraling en dichten Accuphase enkel daarom al allerlei kwaliteiten toe, zonder dat ze er ooit één hebben horen spelen 🤔 Een sterk merk, dat doen ze goed.

En het omgekeerde gebeurt ook: de PM-10 z'n grootste manko betreft het naamplaatje waarop Marantz staat ...

Accuphase is leuk om te zien inderdaad, maar ik ga er geen kwaliteiten aan toe dichten. Overigens Marantz heeft heel veel mooie topmodellen geleverd in de vroegere jaren, genoeg mooie lijnen. Dat Marantz soms als manko het naamplaatje heeft komt meer omdat ze een breed spectrum leveren van producten. Maar de PM (Premium) lijn is er niet voor niks. Compromisloze ontwikkeling van versterkers. Wist overigens niet dat de adviesprijs van de PM10 7999,- is. Dat is geen lullig bedrag.

En heb nog altijd een zwak voor Marantz. Toch ooit mee begonnen :) en altijd leuke producten van gehad. In iedergeval heel veel plezier mee, maar dat gaat vast lukken.