Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Mijn NA11 heb ik uit mijn hoofd in febr. 2016 gekocht voor €1600,- van eerste eigenaar die het apparaat een half jaar bezat. Top deal.

En ik ben er nog steeds super content mee. Ik maak voorts niet/amper gebruik van internetradio, ik vind dat niet belangrijk. Wanneer dat wel zo was zou ik zonder enige wroeging de €3–/jaar betalen om het vTuner actief te houden op de NA11.

Citaat van: aktevox op september 21, 2020, 11:17:21
Helemaal juist, voor update's val je met deze prachtige machine ook al uit de boot.
vTuner vervangen door HEOS middels software update is/was volgens Marantz niet mogelijk.
We hebben het hier over een toestel met een adviesprijs van €4K. Mijn NA11 was amper 3,5j oud en de NA6005 1.5j en daar sta je dan.... 

Dit was voor mij de reden dat Marantz hier letterlijk buitengevlogen is en er NOOIT nog in komt.
De evolutie van de streaming technieken gaan zodanig hard dat als je met een nieuw toestel de dealer verlaat het al achterhaald is. Vandaar dat ik nooit nog een dure streamer zal kopen.
Een BS Node of gelijkaardige vervangen kost geen rib, een streamer van €4K en meer wel want weinigen willen achterhaalde techniek in huis halen. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Iedere waar naar z'n ...

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 21, 2020, 21:57:47
Accuphase is een van de merken. Module Dac50 past ook nog in een versterker van 10 jaar terug en ouder die al uit productie zijn.
Zo'n module kost rond de 1300 euro.

Vitus audio, MBL. Merken die ook te upgraden vallen, Lindemann Musicbook serie ook te upgraden. Zo zijn er nog heel veel merken die dit aanbieden en doen, ook oudere series nog ondersteunen met modules.

En wat dacht je van het merk Burmester, heeft ook modules die gewoonweg in oude(re) versterkers past. Neem de 088, is van augustus 2008 en past gewoon de nieuwste DAC module in. Zelfs in de 808 worden Nog modules gemaakt en deze versterker is van oorsprong 1980 en is nu bij de MK 5.
Maar zelfs in de oude MK3 en eerste serie kun je de modules inzetten.

Wilt men dit kom je bij de serieuzere merken uit die niet met de hype meegaan en elke twee a drie jaar iets nieuws uitbrengen.
Je zult dan echt bepaalde merken links moeten laten liggen. Ieder zijn keus uiteraard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

"Iedere versterker klinkt eender ..." No way!

Vanmorgen een tijd geluisterd met en zonder de Ncore.
De Ncore geeft overduidelijk meer punch, meer kracht in de laagste regionen. Het geheel klinkt ook strakker, puntiger dan de eindversterking van de 11. Die laatste klinkt daarentegen vloeiender, brengt meer kleur, hetgeen juist vocalen en natuurlijke/akoestische instrumenten goed doet.

Wanneer je beide combineert, gaat dat ten koste van ietwat kleur in het midden, maar brengt meer kracht, meer punch in het laag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op september 27, 2020, 20:37:44
"Iedere versterker klinkt eender ..." No way!

Vanmorgen een tijd geluisterd met en zonder de Ncore.
De Ncore geeft overduidelijk meer punch, meer kracht in de laagste regionen. Het geheel klinkt ook strakker, puntiger dan de eindversterking van de 11. Die laatste klinkt daarentegen vloeiender, brengt meer kleur, hetgeen juist vocalen en natuurlijke/akoestische instrumenten goed doet.

Wanneer je beide combineert, gaat dat ten koste van ietwat kleur in het midden, maar brengt meer kracht, meer punch in het laag.

Er zijn ongetwijfeld wel geintegreerde versterkers te koop met Ncore als eindtrap die gekleurd worden met een voortrap...
Zelf heb ik een buizen pré gehoord op een Purifi eindbak en dat klonk fenomenaal, het beste van 2 werelden.

Maar jij wilt geintegreerd en ik las dat je wel een beetje van de klassieke versterkers houdt... Wat denk je van de nieuwe Yamaha lijn? De AS 2200 of 3200 bijvoorbeeld? Dit is een follow up op de AS 2000 en AS3000 en deze voorgaande lijn zou je nu relatief goedkoop kunnen scoren. Heeft overal zeer positieve recensies gekregen en oogt ook nog eens prachtig vind ik (lekker retro). Enige vraag is of het voldoende vermogen zou zijn voor je...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

#5479
Dank voor het meedenken, voor de suggesties 👍🏻

Of ik het moet gaan zoeken in louter vermogen vraag ik mij af, maar ik twijfel. Wat ik er nu van begrepen heb is dat de strakke, puntige bas vooral een karakteristiek van klasse d is. En dat hoor ik hier ook terug wanneer ik de Ncore ev er al dan niet tussen heb staan. Een logische stap zou dan een PM10 zijn, maar daar lees ik toch opvallend vaak dat deze een minder fraai middengebied kent dan mijn huidige PM11. Daarop wil ik zeker niet inleveren.

Wellicht dan toch op zoek naar een traditionele klasse a/b of enkel a met voldoende ballen  :huh2:


Ik moet echt op pad gaan, zelf gaan vergelijken, het zelf gaan horen, gaan ervaren.

Citaat van: brt op oktober  2, 2020, 09:38:31
Er zijn ongetwijfeld wel geintegreerde versterkers te koop met Ncore als eindtrap die gekleurd worden met een voortrap...
Zelf heb ik een buizen pré gehoord op een Purifi eindbak en dat klonk fenomenaal, het beste van 2 werelden.

Maar jij wilt geintegreerd en ik las dat je wel een beetje van de klassieke versterkers houdt... Wat denk je van de nieuwe Yamaha lijn? De AS 2200 of 3200 bijvoorbeeld? Dit is een follow up op de AS 2000 en AS3000 en deze voorgaande lijn zou je nu relatief goedkoop kunnen scoren. Heeft overal zeer positieve recensies gekregen en oogt ook nog eens prachtig vind ik (lekker retro). Enige vraag is of het voldoende vermogen zou zijn voor je...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Robert,
Probeer bij Marcel de Accuphase E600 een weekend op proef te krijgen.
Weet je gelijk wat klasse A bij je doet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Denk dat ik op de korte termijn een afspraak bij Marcel ga maken om eerst daar een aantal verschillende versterkers 1 op 1 te vergelijken. En wellicht is het dan mogelijk om de versterker welke mijn voorkeur heeft thuis te beluisteren. Voordat ik zoveel geld ga uitgeven is dat wel een must.

Citaat van: bert50 op oktober  2, 2020, 10:35:07
Robert,
Probeer bij Marcel de Accuphase E600 een weekend op proef te krijgen.
Weet je gelijk wat klasse A bij je doet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Dat is zeker de goede weg Robert.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Overigens ken ik het Accuphase geluid wel redelijk dankzij jou en onze vriend Lo. Rust, soeverein, in balans. Maar naar wat ik begrepen heb gaat Luxman kwalitatief nog een stapje verder. Hun versterkers vind ik betreft de looks ook erg fraai. Maar dat is van ondergeschikt belang.

Citaat van: bert50 op oktober  2, 2020, 10:38:55
Dat is zeker de goede weg Robert.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Luxman is zeker ook erg mooi .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

brt

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2020, 10:32:43
Dank voor het meedenken, voor de suggesties 👍🏻

Of ik het moet gaan zoeken in louter vermogen vraag ik mij af, maar ik twijfel. Wat ik er nu van begrepen heb is dat de strakke, puntige bas vooral een karakteristiek van klasse d is. En dat hoor ik hier ook terug wanneer ik de Ncore ev er al dan niet tussen heb staan. Een logische stap zou dan een PM10 zijn, maar daar lees ik toch opvallend vaak dat deze een minder fraai middengebied kent dan mijn huidige PM11. Daarop wil ik zeker niet inleveren.

Wellicht dan toch op zoek naar een traditionele klasse a/b of enkel a met voldoende ballen  :huh2:


Ik moet echt op pad gaan, zelf gaan vergelijken, het zelf gaan horen, gaan ervaren.

Die Yamaha's worden geroemd om hun mooie mid en vloeiende geluid. Geeft iets minder strak laag dan een Ncore of Purif, maar ik zou em zeker op je lijstje zetten. Goedkoper dan Luxman en Accuphase (laatstgenoemde vind ik zelf een té warme sound hebben) en vodloet dus aan je wens van een klasse a/b.

Succes met je zoektocht!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... maar gevoelsmatig lijkt de overgang van een Marantz PM11 naar een Yamaha S3000 vooral een side step.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2020, 10:32:43
Dank voor het meedenken, voor de suggesties 👍🏻

Of ik het moet gaan zoeken in louter vermogen vraag ik mij af, maar ik twijfel. Wat ik er nu van begrepen heb is dat de strakke, puntige bas vooral een karakteristiek van klasse d is. En dat hoor ik hier ook terug wanneer ik de Ncore ev er al dan niet tussen heb staan. Een logische stap zou dan een PM10 zijn, maar daar lees ik toch opvallend vaak dat deze een minder fraai middengebied kent dan mijn huidige PM11. Daarop wil ik zeker niet inleveren.

Wellicht dan toch op zoek naar een traditionele klasse a/b of enkel a met voldoende ballen  :huh2:


Ik moet echt op pad gaan, zelf gaan vergelijken, het zelf gaan horen, gaan ervaren.

Dan is wellicht Hegel ook wat voor je? Klasse AB, met een zeer hoge dempingsfactor die denk ik die strakke bas op kan leveren. En die keer dat ik een demo hoorde (ik dat de 360 op Harbeth 5+) vond ik de 'kleur' in het midden zeer duidelijk aanwezig. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Richi

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2020, 11:28:08
... maar gevoelsmatig lijkt de overgang van een Marantz PM11 naar een Yamaha S3000 vooral een side step.
Dat lijkt mij ook ja. En Luxman heb ik ook wel eens vreselijk horen mismatchen, dus kijk daar mee uit. Dat was trouwens met mijn Pioneer S-1EX luidsprekers bij Stassen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Misschien een keer Naim proberen? Wil best een keer met mijn Atom langskomen, gewoon om te kijken wat het doet qua klank.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Het aanbod is echt super, maar ik moet ff nadenken over Naim. Lees er teveel gedoe met schermpjes en trafo's e.d. over.

Citaat van: Richi op oktober  2, 2020, 13:03:35
Misschien een keer Naim proberen? Wil best een keer met mijn Atom langskomen, gewoon om te kijken wat het doet qua klank.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Ik heb de Yamaha 3200 hier thuis gehad, niet echt geweldig, mid is beetje timide geheel klinkt prima maar het is echt anders dan marantz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Dank Frank, helder.

Citaat van: frank2 op oktober  2, 2020, 13:58:32
Ik heb de Yamaha 3200 hier thuis gehad, niet echt geweldig, mid is beetje timide geheel klinkt prima maar het is echt anders dan marantz.


Chord schijnt ook een fijne combi met Tannoy te zijn, dat wil ook zeker nog verder onderzoeken. Het schijnt dat demo's door de importeur in het verleden ook vaak met Chord hardware was.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Accuphase schijnt ook mooi te zijn met Tannoy.

Mijn E370 is nog maar de instapper maar dit is het beste wat ik al in huis heb gehad.
Ook het laag is krachtig en de laagunits hebben nog nooit zo moeten werken bij deze accuphase.


bert50

Daar weet Robert alles van hoe een Accuphase klinkt.
Hij zit nu nog in de ontkenningsfase nee geintje.
Ik denk zeker dat dat een hele mooie combinatie is met Tannoy.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Indien Accuphase versterking, dan moet ook de bron op de schop en dat zie ik (nog) niet zitten 🤔
Dit heeft een heel praktische reden; Accuphase componenten zijn meer dan 46 breed en dat past niet meer naast de NA11. Een ander meubel is geen optie  :nowink:

Citaat van: bert50 op oktober  3, 2020, 10:02:58
Daar weet Robert alles van hoe een Accuphase klinkt.
Hij zit nu nog in de ontkenningsfase nee geintje.
Ik denk zeker dat dat een hele mooie combinatie is met Tannoy.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Citaat van: Mario D op oktober  3, 2020, 10:00:55
Accuphase schijnt ook mooi te zijn met Tannoy.

Mijn E370 is nog maar de instapper maar dit is het beste wat ik al in huis heb gehad.
Ook het laag is krachtig en de laagunits hebben nog nooit zo moeten werken bij deze accuphase.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar als 't moet dan moet 't (bron).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Thx voor de tip  :thumbs-up:
Ik zal me ook eens verdiepen in hetgeen zij bieden.

Citaat van: Dura op oktober  2, 2020, 11:32:12
Dan is wellicht Hegel ook wat voor je? Klasse AB, met een zeer hoge dempingsfactor die denk ik die strakke bas op kan leveren. En die keer dat ik een demo hoorde (ik dat de 360 op Harbeth 5+) vond ik de 'kleur' in het midden zeer duidelijk aanwezig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wederom aan het luisteren, na een ruime twee weken met Ncore ev, nu zonder Ncore.
De komende week blijft die ook uit. Eens zien of ik hem ga missen 😐

Hetgeen direct weer opvalt is de rondere bass, maar daarbovenop ook dat het geheel meer in balans klinkt:
de Ncore voegt in mijn set een soort van loudness effect toe lijkt het wel. Met Ncore klinkt het laag puntiger, directer, echter gaat dat net zo op voor het hoog. Daardoor valt het o zo voorname middengebied een duidelijk stuk terug, de tonaliteit wijzigt. Of dat een positief effect is, is te bezien 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT