Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zojuist Windhoos 10 geinstall., aansluitend lekker muziek luisteren via de Minimserver welke op de betreffende laptop draait, NOT  >:(.

Tijdens install. is er een instelling gewijzigd in de server waardoor deze de content niet kon weervinden. Gelukkig gaf Minimserver zelf die fout aan en heb ik het kunnen oplossen. Maar ik heb hier zo de schurft aan, omdat ik zelf geen flauw idee heb hoe ik zulke problemen kan oplossen  :sneaky2:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Heb dat een tijdje geleden ook gedaan, alles werkte ook de mimim server.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dura

Citaat van: Xander32 op juli 16, 2016, 16:31:08
Zojuist Windhoos 10 geinstall., aansluitend lekker muziek luisteren via de Minimserver welke op de betreffende laptop draait, NOT  >:(.

Tijdens install. is er een instelling gewijzigd in de server waardoor deze de content niet kon weervinden. Gelukkig gaf Minimserver zelf die fout aan en heb ik het kunnen oplossen. Maar ik heb hier zo de schurft aan, omdat ik zelf geen flauw idee heb hoe ik zulke problemen kan oplossen  :sneaky2:.

Had ik ook, na de installatie van W10 werkte mijn BluOS spul niet meer, de toegangsautorisatie was gewijzigd, en die zit op verschillende plekken; de map zelf moet gedeeld zijn maar de computer moet ook toegankelijk zijn. Kostte me wel een tijdje gevloek en gepruts voor alles weer werkte. Bah!
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

De SBT (LMS) heeft nog steeds geen toegang tot de hdd en mijn smart tv staat wel tussen de apparaten maar ik krijg geen verbinding voor elkaar  :dry:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

 ;D


... dat ging vanmorgen idd. door mijn hoofd.

Citaat van: Maro op juli 17, 2016, 14:25:44
Tijd voor een Nas?  :angel:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... morgen de set na 15 dagen Sardinië maar weer eens aanslingeren :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

M'n set staat volgens mij al meer dan 2 maand droog ....
Dat heeft andere oorzaken, maar dat komt wel weer goed, hoop ik.

Wbt de SBT, niet alleen heeft deze een 'hard' randje, maar met de bijgeleverde adapter loopt deze qua muziek ook dicht bij drukke tot zeer drukke passages.
Ik kan dat verschil overduidelijk laten horen in mijn set, daar is nog niemand gezegd dat ze dat niet hoorden.
Sluit ik de SBT op mijn Naim aan, dan hoor ik ook nagenoeg geen verschil met de ingebouwde streamer.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

#4234
De SBT zet ik vooral in voor muziek ontdekken via Spotify en internetradio. Het "serieuze" luisteren gaat via de NA11. Diens sound spreekt mij daarbij wat meer aan: wat vloeiender, wellicht ook wat donkerder dan de SBT. Die speelt waar puntiger, eerlijker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag is er eindelijk weer eens de tijd om rustig te gaan genieten van muziek  :music:.
Er liggen nog vier nieuwe albums (cd's) die ik eerst maar eens ga rippen en vervolgens 'verkennen'.














Citaat van: Xander32 op augustus  1, 2016, 17:53:00
De SBT zet ik vooral in voor muziek ontdekken via Spotify en internetradio. Het "serieuze" luisteren gaat via de NA11. Diens sound spreekt mij daarbij wat meer aan: wat vloeiender, wellicht ook wat donkerder dan de SBT. Die speelt waar puntiger, eerlijker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Heb je al een Nas gekocht inmiddels?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Nope, maar er gaat er zekers eentje komen, welke staat ook vast. Maar dat komt wel.

Citaat van: Maro op augustus 21, 2016, 09:33:20
Heb je al een Nas gekocht inmiddels?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

#4238
Trinity Sessions is all decennia een van mijn all time favorite albums. Ik had hoge verwachtingen van Trinity Revisited, maar die werden niet waargemaakt. Zal verder de voorpret niet bederven, maar ik benieuwd wat jij ervan vind.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Smaken verschillen  ;). Daarbij koop ik al jaren geen albums meer ongehoord; met dank aan Spotify (Premium).

Citaat van: Dura op augustus 21, 2016, 13:27:53
Trinity Sessions is all decennia een van mijn all time favorite albums. Ik had hoge verwachtingen van Trinity Revisited, maar die werden niet waargemaakt. Zal verder de voorpret niet bederven, maar ik benieuwd wat jij ervan vind.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dura

Ok, je kent 'm al. Ik vind die gastzinger,Vic Chestnutt, zo abominabel slecht zingen dat is in z'n eentje het hele album om zeep helpt. Ook Nathanie Merchant vind ik niets extra's brengen vertellen met de originele vocals. Ryan Adams heeft zijn momenten, maar alles bij elkaar hoor ik veel en veel liever het origineel.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

De hele dag, d.w.z. ná de KPN storing, al aan het genieten van allerlei Spotify lijstjes, nu Workday Classics :headbanging:.

... op sommige momenten vraag ik mij werkelijk af waarom ik de moeite heb genomen om al mijn cd's te rippen ... Echter gaat een cd rip in flac wel een stukje verder dan de Spotify kwaliteit, maar desondanks vermaak ik mij de gehele dag al opperst best op Spotify.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4242
Citaat van: Xander32 op september  3, 2016, 19:09:56
De hele dag, d.w.z. ná de KPN storing, al aan het genieten van allerlei Spotify lijstjes, nu Workday Classics :headbanging:.

... op sommige momenten vraag ik mij werkelijk af waarom ik de moeite heb genomen om al mijn cd's te rippen ... Echter gaat een cd rip in flac wel een stukje verder dan de Spotify kwaliteit, maar desondanks vermaak ik mij de gehele dag al opperst best op Spotify.

^^


De Spotify klank is audiofiel gezien hoorbaar duidelijk niet het hoogsthaalbare, echter kent een enorme langzeit tauglichkeit. 

Heerlijk ontspannen en vol qua klankkleur.  Mijn absolute favoriet voor veel en lang luisteren.


FLACfiles daarentegen dagen je voortdurend uit op de kwaliteiten van je setup te letten ipv de muziek.


Ik snap je Robert :)

Dura

Wat een prachtige positieve visie Twani :pompom: :clapping:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Voor het gebruiksgemak:

Een dedicated voor de muziek Synology DS116 + WD Red a 3t. En ook direct een degelijke (goed afgeschermde) cat7 netkabel; met al die adapters en andere storingsbronnen in de meterkast, vast geen overbodige luxe.


In m'n voorgaande 25 jaar heb ik amper 1t aan cd's (omgezet naar flac) verzameld. Ik verwacht dan ook tot aan m'n 95e met 3t voort te kunnen  ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De NAS komt vanmiddag al binnen zag ik zojuist.


Ik heb niet geheel helder welke volgorde ik moet hanteren bij het in het gebruik nemen; eerst de NAS in het netwerk hangen incl. de basisinstellingen (via de laptop) en dan alle content overzetten op de schijf (+/- 900 albums in flac) of juist andersom?

Het overzetten van de content, hoe gaat dat het snelst? Wat sluit ik waarop aan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... `t ding is binnen. Deze m.o. maar eens in het netwerk hangen, zien dat ik de Minimserver erop krijg en de verzameling flac overgepompt ...


::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#4247
Met enige hulp van het buurforum de NAS in het netwerk gehangen en nu de content van de externe hdd aan het overpompen naar de NAS.

Maar wat een instellingen kan je (moet je?) verrichten in DSM, niet normaal. Ik heb er nu enkel de basis staan (hoop ik), eens zien of het lukt om straks vanaf de NAS m'n albums in flac af te spelen via de NA11  ::). Voor nu eerst een paar uur lang geduldig zijn ...



Citaat van: Xander32 op september 24, 2016, 17:34:08
... `t ding is binnen. Deze m.o. maar eens in het netwerk hangen, zien dat ik de Minimserver erop krijg en de verzameling flac overgepompt ...


::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Mooie aankoop Sander, wordt het eindelijk eens serieus streamen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lazybird

Als je minimserver instaleerd hoef je verder niets te doen op je nas.  ;)
Ik heb zelfs media server van synology niet geinstaleerd.

Wat ik wel doe is een backup draaien (externe HD) om de twee dagen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |