Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

#3250
Als er een inbouwdoos zit met een telefonie aansluitiing (varkenssnuitje) dan heb ik nog wel de juiste spullen om netjes een dubbele aansluiting voor netwerk te maken (inbouw), dus hetzelfde als je stopcontacten in de muur maar dan met twee netwerkaansluitingen.

Ook dat is zo gepiept.

Kabel heb ik van Draka of Amp, cat5e (draka) en cat6 (amp) , echter twee cat6 kabels door een standaard pvc trekken zal niet heel erg gemakkelijk gaan (nie met de amp kabel in ieder geval).
Kom maar op met foto's dan kan ik je met zekerheid zeggen hoe en wat

The choice is yours :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

 :thumbs-up:   Kabeltje leggen...NA11 scoren...SA15 verkopen...genieten... :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Foto's ga ik maken, mijn buurman raadplegen en verder via PM ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Haha... maar om te genieten is er echt (nog) geen NA11 nodig.
Daarnaast heb ik sinds gisteren weer herontdekt dat mijn SA15s2 LE de fysieke schijfjes heel lekker weergeeft. Die speler blijft nog wel een tijdje. En ook als externe dac voor de SBT doet die het goed.


En wat helpt; ik moet de hand ook ff op de knip houden. De achtertuin moet nog op de schop en we hebben een dure reis geboekt ... Er is meer dan deze hobby.


Citaat van: Maro op februari  8, 2015, 08:45:00
:thumbs-up:   Kabeltje leggen...NA11 scoren...SA15 verkopen...genieten... :worship:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... gewoon ervoor zorgdragen datje hier rond de afgesproken tijd aanwezig bent, dan gaat het helemaal goed komen ;D.

En mèt of zonder netwerk; muziek zal er zijn, met dank aan de sacdp.

Citaat van: bert50 op februari  7, 2015, 22:25:30
Zijn we dan niet te laat
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Morgen een M&G bij een forumlid; luisteren naar een Dynaudio C2 mkII - Accuphase A600 - Marantz NA11s1 set. Zin in!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Da's ook geen misselijke set, zeg. Veel plezier weer morgen. Volgens mij heb jij ondertussen de meesten wel ontmoet, toch? :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

 :D

Maar nee hoor; daar zijn nog velen/daar is nog zoveel te ontdekken 8).

Citaat van: Eddye op februari 13, 2015, 20:38:53
Da's ook geen misselijke set, zeg. Veel plezier weer morgen. Volgens mij heb jij ondertussen de meesten wel ontmoet, toch? :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2015, 20:36:26
Morgen een M&G bij een forumlid; luisteren naar een Dynaudio C2 mkII - Accuphase A600 - Marantz NA11s1 set. Zin in!
...een E-600 misschien? (= klasse A integrated ;))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Dat zou hem kunnen zijn ja :). Ik zit niet zo in al die type nummers en namen  :nowink:.


Citaat van: Dynky op februari 13, 2015, 21:03:31
...een E-600 misschien? (= klasse A integrated ;))
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag een muzikale dag gehad met een muzikale (top-)set van een gastvrije muziekliefhebber.
Zal daar vanaaf of morgen wel een stukje over typen ::).

Citaat van: Xander32 op februari 13, 2015, 20:36:26
Morgen een M&G bij een forumlid; luisteren naar een Dynaudio C2 mkII - Accuphase A600 E-600 - Marantz NA11s1 set. Zin in!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... een kort verslag van de set van Bert;

De hoofdrolspelers waren uiteraard de gastheer zelf, een paartje Dynaudio C2 mkII, een Accuphase E-600 en een NA11s1 en dat alles met elkander verbonden middels zeer hoogwaardige Siltech bekabeling.

De ls. zijn huge*), maar zeer elegant vormgegeven. En diens afwerking is echt subliem. Een bijzonder ontwerp ook, met per ls. een dubbele tweeter. De Accu amp. is indrukwekkend: wat een machtig apparaat om te zien. En alleen diens afstandbediening schat ik al op een pond ...
De NA11s1 betreft een fraaie streamer in het inmiddels bekende Marantz Premiumjasje.

Een speciale vermelding behoeft de bron van alles, de NAS. Niet in het bijzonder diens hardware maar juist hetgeen er aan software is opgeslagen; bijna 5000 albums! M.n. de genres jazz, blues en soul waren er goed vertegenwoordigd. Veel bijzondere, en bijzonder fraaie opnames ook.

Hoe klinkt zoiets?
De set heb ik ervaren als erg muzikaal, homogeen, vloeiend, analoog.
De kwalitatief goed opnames klonken zeer vanzelfsprekend, gemakkelijk, sprankelend en gedetailleerd. Tevens de enorme rust welke de set liet "horen"; stiltes waren echte stiltes. Voorts is mij ook de enorm goede verstaanbaarheid van zangers/zangeressen opgevallen en de dynamiek, klein en groot, welke de set er met zeer veel gemak neerzet. Referentieniveau.

Het stereobeeld was breed en kent een realistische hoogte. De diepte is echter ietwat beperkt en alles speelt zich vooral tussen de ls. af. Hetgeen m.i. vooral van doen heeft met de opstelling.
De scheiding van instrumenten en andere spelers in het geluidsbeeld was echter imponerend.


Al met al een buitengewoon fraaie set. Genieten.


@Bert: dank voor jouw gastvrijheid; een heerlijk muzikale dag heb ik gehad  :worship:.



*)huge: bij thuiskomst dacht ik; ach gossie, wat een schattige speakertjes heb ik er zelf staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#3262




... foutje, verkeerde draadje... zondag ochtend ...  :crazy:

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig





Speakers mag hij houden...kom de amp maar brengen. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

#3264




Het betrof zo'n witte enne, die mogen hier best naast de Glennies een plaatsje krijgen! En die versterker daarvoor wil ik de PM11 ook wel ietsje opschuiven.

Maar ondanks dat het een super keten betreft, heb ik nu luisterende naar mijn eigen keten, hier toch een heel andere muzikale betrokkenheid. De Glennies zijn waarschijnlijk minder neutraal en missen t.o.v. eerder genoemde ietwat microdetail (wat zijn die Dyn tweeters goed!), maar toch betrekken zij mij meer bij de muziek. Vooral stemmen en natuurlijke instrumenten doen de Glennies veel meer naar mijn smaak. Ook deze Dyn's zijn wat zakelijker, afstandelijker, zoals ik steevast speakers van betreffende merk ervaar. Ze doen bijna alles (zeer) goed, laten nergens echt steken vallen, wat hen (zeer) goede weergevers maakt. Maar mijn Glennies maken meer muziek. Wederom een kwestie van smaak, zoals dat zo steevast het geval is met hifi.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Hoe goed ook, die speakers vind ik werkelijk mega lelijk.  :'(
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

In real life zien ze er echt goed uit hoor. En indrukwekkend ook met hun bijna 1.60 hoogte.


Citaat van: Maro op februari 15, 2015, 17:27:08
Hoe goed ook, die speakers vind ik werkelijk mega lelijk.  :'(
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Dank je Xander32 ik was even van mijn stoel gevallen 😁😁😁😁
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

#3268
Ach, over smaak ...  :nowink:

De C2's zijn betreft ontwerp en de soort afwerking haast het tegenovergestelde van hetgeen ik er zelf heb staan, desondanks kan ik ze zeker wel waarderen. Dat het vervolgens geen allemansvrienden blijken; dat zijn die van mij evenmin. So what ::). Ik ben diegene die er daags naar moet kijken.


Citaat van: bert50 op februari 15, 2015, 18:58:56
Dank je Xander32 ik was even van mijn stoel gevallen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Zo is dat lekker ervan genieten punt
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Bas Akkerman

Leuk verslag Sander! Had de gastheer nog iets aan de akoestiek gedaan of kwamen het detailniveau en de rust echt door de set? Wat  vond je de mooiste muzikale stukken, ik ben altijd benieuwd naar tips!?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

De set stond in de living, welke normaal gemeubileerd was, verder geen akoestische aanpassingen.
Het kwam echt uit de set; de krachtige Accu amp en de C2's. Er was echter wel een dedicated audiogroep en een filter aanwezig.


Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2015, 07:33:49
Leuk verslag Sander! Had de gastheer nog iets aan de akoestiek gedaan of kwamen het detailniveau en de rust echt door de set? Wat  vond je de mooiste muzikale stukken, ik ben altijd benieuwd naar tips!?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zaterdag a.s. wederom een M&G alhier en de dag erop, ergens in het Westen, twee dozen cd's ophalen (en aftikken  ;)).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op februari 17, 2015, 19:03:12
Zaterdag a.s. wederom een M&G alhier en de dag erop, ergens in het Westen, twee dozen cd's ophalen (en aftikken  ;)).
Ah, die van Huub. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

 8)


... weer het nodige rippwerk voor de boeg, althans: e.e.a. zal afhangen van het aantal dubbelingen met mijn bestaande verzameling. Maar voor dit geld een gokje waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT