Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

In specifiek jouw geval zou ik het nog haast geloven ook :P.


Jij bent wel van het tweaken, maar op een m.i. "gezonde wijze". Je probeert van alles uit in jouw set en op basis van het eigen ervaren, trek je een conclusie of het van toegevoegde waarde is of niet.


Citaat van: cz79 op oktober 11, 2014, 12:59:33
Ik heb ankers in het plafond geslagen met touwtje eraan, daar hangen al mijn kabels aan
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979


Deleted member



Citaat van: Xander32 op oktober 11, 2014, 13:47:41

Jij bent wel van het tweaken, maar op een m.i. "gezonde wijze". Je probeert van alles uit in jouw set en op basis van het eigen ervaren, trek je een conclusie of het van toegevoegde waarde is of niet.

De enige goede manier toch? Wel overal voor openstaan, maar niet alles geloven. Puur op basis van eigen ervaring en luisteren bepalen of het voor jou werkt of niet.
Stereo-fan for life!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Dat is niet mijn donkere zijde, daar loop ik gewoon te koop mee :D wacht maar tot ik mijn echte donkere zijde laat zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Voor `t buurforum de komende maand een M&G op gezet. Wanneer die geweest is zal ik ook m`n agenda voor dit forum trekken, indien er iig. animo voor is.


Daarnaast heeft de set met de nieuwe netsnoeren weer de nodige uren gedraaid; de oranje 'wokkel' netsnoeren ervaar ik momenteel als ietwat loom, ze lijken het geheel wat stroperig te maken. Het klinkt enerzijds heerlijk ontspannen, nergens opdringerig, maar ook ietwat saai in vergelijk met de LAT netsnoeren. Eens zien hoe dit de komende maand verder gaat ontwikkelen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted Member 2

Citaat van: Xander32 op oktober 20, 2014, 20:42:42
de oranje 'wokkel' netsnoeren ervaar ik momenteel als ietwat loom, ze lijken het geheel wat stroperig te maken. Het klinkt enerzijds heerlijk ontspannen, nergens opdringerig, maar ook ietwat saai in vergelijk met de LAT netsnoeren. Eens zien hoe dit de komende maand verder gaat ontwikkelen 8).

Dat was ook mijn ervaring. Wokkel en Marantz was bij mij geen gelukkige combinatie. Het was allemaal wat vlak en de pit/agressie was weg.
In andere sets doen ze het echter heel goed.

Xander32

Tja, ik laat ze nog een klein maandje verder inspelen. Wanneer het zo blijft haal ik de LAT netsnoeren weer van zolder.


Citaat van: Onder013 op oktober 20, 2014, 21:21:42
Dat was ook mijn ervaring. Wokkel en Marantz was bij mij geen gelukkige combinatie. Het was allemaal wat vlak en de pit/agressie was weg.
In andere sets doen ze het echter heel goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Overigens blijf ik onderwijl evengoed genieten van de set hoor. De netsnoeren brengen een nuance verschil en staan het luisterplezier zeker niet in de weg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Citaat van: Xander32 op oktober 20, 2014, 20:42:42
Voor `t buurforum de komende maand een M&G op gezet. Wanneer die geweest is zal ik ook m`n agenda voor dit forum trekken, indien er iig. animo voor is.


Daarnaast heeft de set met de nieuwe netsnoeren weer de nodige uren gedraaid; de oranje 'wokkel' netsnoeren ervaar ik momenteel als ietwat loom, ze lijken het geheel wat stroperig te maken. Het klinkt enerzijds heerlijk ontspannen, nergens opdringerig, maar ook ietwat saai in vergelijk met de LAT netsnoeren. Eens zien hoe dit de komende maand verder gaat ontwikkelen 8).

zoek je pit, snelheid en dynamiek is belden met iego gold een goedkope en goede optie
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

... of m`n eigen Lat netsnoeren ;).
Wel thx voor het meedenken :thumbs-up:.

Citaat van: zoldar op oktober 20, 2014, 21:39:13
zoek je pit, snelheid en dynamiek is belden met iego gold een goedkope en goede optie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Het fraaie van de LAT netsnoeren vind ik de levendigheid/pit zonder ooit  scherp of kil te klinken.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

Herkenbaar ;).

Al heb ik de mk I zelfs als zijnde ietwat donker ervaren. De mk II heeft echter tot voor kort altijd deel uit gemaakt van mijn set en zoals het er nu naar uitziet, gaan ze dat ook weer doen.

Citaat van: sultankat op oktober 20, 2014, 22:29:47
Het fraaie van de LAT netsnoeren vind ik de levendigheid/pit zonder ooit  scherp of kil te klinken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Spannend!

Jou geduld kennende zal er ergens volgend jaar wel de upgrade bekend zijn ;) Jij en Bas spannen daarin wel de kroon :D  :devil:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Dat zou dit maal zo maar eens heel anders kunnen lopen 8). Maar garanties geef ik niet :D.


Citaat van: Eddye op oktober 25, 2014, 07:27:10
Spannend!

Jou geduld kennende zal er ergens volgend jaar wel de upgrade bekend zijn ;) Jij en Bas spannen daarin wel de kroon :D  :devil:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Mocht het nou zo zijn dat de versterker al binnen enkele dagen verkocht zou zijn.
Komt er dan gelijk een nieuwe, of heb je dan weer weken/maanden het geduld om geluidloos te zijn?

Ben heel erg benieuwd wat er gaat komen.

Xander32

Geluidloos zal het hier nooit zijn. Maar weer een half jaar met slechts IPodspeakerdock trek ik waarschijnlijk niet meer.


En zelf ben ik idd. ook benieuwd wat er eventueel gaat komen. Er is zoveel moois ...


Citaat van: Alex Groningen op oktober 25, 2014, 07:47:39
Mocht het nou zo zijn dat de versterker al binnen enkele dagen verkocht zou zijn.
Komt er dan gelijk een nieuwe, of heb je dan weer weken/maanden het geduld om geluidloos te zijn?

Ben heel erg benieuwd wat er gaat komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Pass Labs?
Mcintosh?
Mooie Buis? Prima Luna ofzo?
Of natuurlijk een Devialet?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op oktober 25, 2014, 07:53:26
Geluidloos zal het hier nooit zijn. Maar weer een half jaar met slechts IPodspeakerdock trek ik waarschijnlijk niet meer.


En zelf ben ik idd. ook benieuwd wat er eventueel gaat komen. Er is zoveel moois ...

Succes met je zoektocht.

Xander32

Buizen hybride versterker? De charmes van een buizen pre en de controle van een solid state ev?
Ook een optie.


Citaat van: Eddye op oktober 25, 2014, 07:56:07
Pass Labs?
Mcintosh?
Mooie Buis? Prima Luna ofzo?
Of natuurlijk een Devialet?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Je hebt toch wel al bepaalde ideeën.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Citaat van: Xander32 op oktober 25, 2014, 08:02:05
Buizen hybride versterker? De charmes van een buizen pre en de controle van een solid state ev?
Ook een optie.

Voorstander :D klinkt spannend, ben benieuwd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika