Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Eddye op april 29, 2013, 08:10:04
ohoh, dat kan dus ook nog.....
Hoe vaak heb je de Glennys gehoord?  :devil:
... twee maal en twee maal waren zij het helemaal ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#826
Citaat van: frank2 op april 29, 2013, 09:04:11
Als ik alles goed volg wordt het:
of de bestaande Usher
of Adam Pencil
of Glennies

heb ik het zo goed? ben ondertussen wel benieuwd wat het gaat worden.

Wat ik mij wel afvraag: de Glennies hebben een andere sound als de Ushers, maw. vind je of diverse sounds mooi of ben je uitgeluisterd op de Usher sound?

Ik luister wel vaker speakers als ik bij mijn dealer ben, maar altijd pak ik of Ushers of speakers die een gelijkwaardige sound hebben als ja dat vind ik mooi. ProArc is zo'n merk wat ik ook mooi vind, maar een bijv. Kef of Jamo vind ik verschrikkelijk. Heb jij dat dan niet?
Zie onderstaande betreft mijn wijze van luisteren, hetgeen ik mooi en aangenaam vind;

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg2379210#msg2379210


Ben ik uitgeluisterd op de Ushersound? Nee, zeker niet. Diens openheid, detaillering en het stereobeeld spreken mij nog steeds aan. Iets wat ik bijvoorbeeld ook erg kan waarderen bij een Totem Hawk of Sttaf.

En "het uitgeluisterd zijn naar de Ushers", betreft ook zeker niet de aanleiding van het luisteren naar zuilspeakers. Daar is zelfs helemaal geen sprake van uitgeluisterd zijn ...


Echter, wanneer ik dan mogelijk over ga op iets anders, gebruik ik dat moment voorts ook om zoveel als mogelijk met een open vizier op zoektocht te gaan, nieuwe ervaringen niet uit de weg te gaan.
Natuurlijk kan ik zonder zelfs maar te gaan luisteren hier een MD-1 of 2 (budget :nopompom:) neerzetten en ik weet op voorhand dat dit iig. heerlijk vertrouwd zal gaan klinken, lekker veilig ...

Maar zo steek ik als persoon niet in elkaar; ik hou er van om nieuwe ervaringen op te doen en heb al meermaals ondervonden dat die steevast weer heel mooie dingen kunnen brengen. En soms ook niet; da's dan het risico, maar als je geen risico durf te nemen kom je nergens, sta je stil :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Begrijp het, wel kan ik ondertussen uit ervaring zeggen dat dmv stroomkabels  en interlinks je het geluid van een Usher erg gemakkelijk kunt beinvloeden. Je kunt met enige moeite een Usher wel vloeiend laten klinken.

Wel ben ik "bang" dat na een zekere periode de vloeiendheid erg prettig zult vinden maar dat de detaillering die dan minder is je deze zult gaan missen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op april 29, 2013, 12:00:38
Begrijp het, wel kan ik ondertussen uit ervaring zeggen dat dmv stroomkabels  en interlinks je het geluid van een Usher erg gemakkelijk kunt beinvloeden. Je kunt met enige moeite een Usher wel vloeiend laten klinken.

Wel ben ik "bang" dat na een zekere periode de vloeiendheid erg prettig zult vinden maar dat de detaillering die dan minder is je deze zult gaan missen.
We'll see Frank.

Zoals reeds eerder aangegeven; we doen hier met zijn allen nou wel heel moeilijk over de aankoop van een paar speakers, maar dat betreft geen huwelijk. Wanneer ik na een eventuele aankoop het zin er af heb zet ik ze gewoon weer te koop en ga ik op zoek naar iets beter passends ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op april 29, 2013, 12:24:57

Zoals reeds eerder aangegeven; we doen hier met zijn allen nou wel heel moeilijk over de aankoop van een paar speakers, maar dat betreft geen huwelijk. Wanneer ik na een eventuele aankoop het zin er af heb zet ik ze gewoon weer te koop en ga ik op zoek naar iets beter passends ;).

Daar heb je wel gelijk in, alleen matcht het ook lekker met je andere apparatuur.... mischien wel de Tannoy, maar doet merk XXX dat ook?

Ik heb nu alles dusdanig getuned op wat ik heb en dus zeer zeker ook op de speakers, maar als ik die weg zou doen, ze zijn goed maar niet heilig, er zijn meer mooiere speakers, past dat dan op mijn configuratie.
Daar blijf je wel mee zitten, je wilt ook niet alles gaan vervangen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#830
Citaat van: frank2 op april 29, 2013, 13:25:42
Daar heb je wel gelijk in, alleen matcht het ook lekker met je andere apparatuur.... mischien wel de Tannoy, maar doet merk XXX dat ook?

Ik heb nu alles dusdanig getuned op wat ik heb en dus zeer zeker ook op de speakers, maar als ik die weg zou doen, ze zijn goed maar niet heilig, er zijn meer mooiere speakers, past dat dan op mijn configuratie.
Daar blijf je wel mee zitten, je wilt ook niet alles gaan vervangen....
Mijn Marantz gear is relatief neutraal, daar ben ik al niet bang voor. De ls.kabels gaan ook geen problemen geven, van ic's heb ik vijf verschillende paartjes in huis (2 x VdH / Kimber Select / Slinky Links / Furutech) en de netsnoeren zijn ook redelijk neutraal (LAT AC-2 mk II).


Maar lees nog ff mijn visie betreft "nieuwe ervaringen versus risico's"  ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... `t risico welke ik allicht ga l(k)open:




... maar eerst volgende week bij G.J. de Focus 260 aan de tand voelen. Dat dit een geheel andere speaker betreft met een geheel ander geluid (dan de Ushers en de Glenairs) besef ik mij maar al te goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Neem dan gelijk de 15inch Glenair  :headbanging: :headbanging:

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april 30, 2013, 16:48:38
Neem dan gelijk de 15inch Glenair  :headbanging: :headbanging:
... ik zeg; speaker versus ruimte ;).
De 15" is TE.

Daarnaast geven velen juist de voorkeur aan de 10" daar deze wat sneller is. En recent gaf een kenner aan de Glenair 10" de fraaiste Tannoy tot 7 mille te vinden.

Bovenstaande kan ik niet beoordelen; heb zelf de 10" nu twee maal beluisterd samen met één of twee andere Tannoys en was beide keren erg onder de indruk van de Glenair 10". De muziek die ik daarvoor heb gebruikt was zeer divers. De andere Tannoys die ik heb beluisterd waren een Sandrigham SE (veel te gekleurd, wollig, stroperig), Precision 6.4 (snel, gedetailleerd maar wat ieletjes) en een DC 8t (afstandelijk, maakte geen muziek).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ik weet niet of het ergens staat, maar had je die Glenairs op een Marantz versterker gehoord, of een heel andere versterker?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Joris1971

Die Glenairs verdienen een mooiere versterker!!!

Xander32

Citaat van: Joris1971 op april 30, 2013, 18:15:25
Die Glenairs verdienen een mooiere versterker!!!
Ruilen dan maar ¿
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#837
Citaat van: Xander32 op april 30, 2013, 19:36:15
Ruilen dan maar ¿
Hmm... Even nadenken.

























Mwah nee toch maar niet.  :P

Maro

Je weet me te vinden heh mocht je de Ushers weg doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op april 30, 2013, 21:10:25
Je weet me te vinden heh mocht je de Ushers weg doen.
Indien het die kant op gaat kan jij als eerste een PM tegemoet zien ;).

De 9e mei a.s. ga ik de Dynaudios beluisteren en aansluitend ben ik voornemens een besluit te nemen. Als de Ushers te koop komen dan kan je eind volgende week (weekend) een PM verwachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op april 30, 2013, 21:34:06
Indien het die kant op gaat kan jij als eerste een PM tegemoet zien ;).

De 9e mei a.s. ga ik de Dynaudios beluisteren en aansluitend ben ik voornemens een besluit te nemen. Als de Ushers te koop komen dan kan je eind volgende week (weekend) een PM verwachten.

Kan beter een Velo gebruiken maar een buitenkansje laat ik niet lopen.... ;).   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

Citaat van: Maro op april 30, 2013, 21:39:14
Kan beter een Velo gebruiken maar een buitenkansje laat ik niet lopen.... ;).   :D
Je hebt toch al ushers mini dancers?

twani

Citaat van: Xander32 op april 30, 2013, 16:33:23
... `t risico welke ik allicht ga l(k)open:




... maar eerst volgende week bij G.J. de Focus 260 aan de tand voelen. Dat dit een geheel andere speaker betreft met een geheel ander geluid (dan de Ushers en de Glenairs) besef ik mij maar al te goed.
Geen twijfel mogelijk, dit is hét helemaal.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Heel nice. (Al moet ik aangeven dat ik hier met de X 709 speel en helemaal niets te kort komt in surround)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#847
Citaat van: Xander32 op april 30, 2013, 21:47:42
... Surrounds ;)
Citaat van: Maro op april 30, 2013, 23:49:12
Precies, very nice  :pompom:
Citaat van: frank2 op mei  1, 2013, 08:23:16
Heel nice. (Al moet ik aangeven dat ik hier met de X 709 speel en helemaal niets te kort komt in surround)
Usher BE 718 dmd als surrounds; wel een tikkie decadent ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RoGEK

Ben echt heel benieuwd wat hier nu uit gaat koen MBT vervanging van de ushers......
- Stereo: Marantz PM-11S1, Marantz SA-15S1, Marantz NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Audio Physic Celsius center II, XTZ SUB 12.17
- Woonkamer: Panasonic TX-55FZW835, Marantz NR1609, Boston A250, Boston A225C, Boston A25, Boston ASW250

Xander32

Citaat van: RoGEK op mei  5, 2013, 11:06:30
Ben echt heel benieuwd wat hier nu uit gaat koen MBT vervanging van de ushers......
... als de Ushers worden vervangen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT