De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Dynky op december 28, 2017, 13:29:39
kleine overbruggingstip ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166516.msg3109631#msg3109631 
ik heb ze intussen ook spelen en twijfel serieus (no kidding!) of ik wel door ga met m'n zelfbouwplannen... :crazy:

Mijn speakers zijn een absoluut blijvertje, geen JBL meer hier ;)

Maar wat mij betreft wel het HT woord / item van het jaar 2017 :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7026
Citaat van: fugazi_2009 op december 28, 2017, 13:42:53
Dat ruimt mooi op!

Ik ga je akoestische behandeling verhaal wel eens volgens. Zeker nu ik zicht heb op een dedicated kamer voor de set moet ik mij toch eens in dat soort dingen gaan verdiepen.

Het werd tijd :P

Ik ben benieuwd!


En thx allen!


Ondertussen net weer thuis van een ritje BB&G. Een en ander was natuurlijk al voorgekookt, maar ik wilde eerst de oude spullen kwijt alvorens het nieuwe te kopen.


Wat is gedaan:

- Gekocht: Linn Akurate 2200 XLR voor de fronts (dus gaaf stereo pad met de WB speakers en Linn DSM)
- Gekocht: Arcam P429, 4 kanaals voor rears en center (tijdelijk, ik ben zojuist begonnen met sparen voor een Arcam 3 kanaals P349)
- Gekocht: Arcam AV860 pre / processor (nalevering)

Dus...
- Doel 4k bereikt
- Doel centrale aansturing HD geluid en 4K beeld vanuit 1 punt bereikt (Classe heeft geen 4k optie)
- Doel gescheiden EV voor HT en stereo bereikt (in oude situatie: stereo of tv kijken de hele keten aan, nu alleen het stereo deel)
- Doel uniformiteit, zo min mogelijk merken bereikt (complete Linn EV is door Bjorn afgeraden, dus compromis, de Linn EV kan nog door Arcam P49 vervangen worden)
- Negatief: een prijs betaald: verschillende merken / klank in EV in totale set (Arcam en Linn)

Kortom, happy!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op december 28, 2017, 14:31:40
Ja, er zijn wel wat plannen. Een optie zou zijn dat schoonouders naar een kleiner huis verhuizen en wij hun huis kopen. En dan krijg ik de beschikking over een kamer in het souterrain (iets van 4 x 7 meter of zo denk ik)

Dat is wel een gave ruimte! (als dedicated home-theater... ) krijg je eindelijk groot beeld ;D.

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op december 28, 2017, 16:16:19
Dat is wel een gave ruimte! (als dedicated home-theater... ) krijg je eindelijk groot beeld ;D.

Yup, dat zal de voornaamste verandering zijn. De rest van de setup verwacht ik niet te gaan wijzigen. Hooguit misschien een grotere versie van de sub.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op december 28, 2017, 16:20:45
Yup, dat zal de voornaamste verandering zijn. De rest van de setup verwacht ik niet te gaan wijzigen. Hooguit misschien een grotere versie van de sub.

Waarom niet echt een dedicated cinema maken? Ik denk dat je dan zoveel gaat winnen in beleving... :D
Maar als je het ook als muziek ruimte wil doen, dan snap ik dat je je set verplaatst...

Perfectionist

#7030
Van Classe naar Arcam? Goede keus zou ik zeggen, maar geen kwaliteitsverlies?

Nog steeds met goede koffie luisteren?  ;)

In het nieuwe huis ga ik ook weer investeren in mijn set. Kan daar een veel optimalere situatie creeeren.
Een beter forum begint bij jezelf.

WickedGame

Nice zeg! Hele set gelijk weg, kan je direct stappen zetten. Ben benieuwd [emoji16]

blue-eyes

Citaat van: Perfectionist op december 28, 2017, 16:28:56
Van Classe naar Arcam? Goede keus zou ik zeggen, maar geen kwaliteitsverlies?

Nog steeds met goede koffie luisteren?  ;)

In het nieuwe huis ga ik ook weer investeren in mijn set. Kan daar een veel optimalere situatie creeeren.

Redelijke koffie :P


Kwaliteits verlies? Geen idee. Is top spul van 10 jaar oud nog steeds gelijkwaardig of beter dan de top van de middenmoot, hedendaags?
Ik denk anders.


Je zei het al, we zijn nieuwsgierig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op december 28, 2017, 16:20:45
Yup, dat zal de voornaamste verandering zijn. De rest van de setup verwacht ik niet te gaan wijzigen. Hooguit misschien een grotere versie van de sub.

Doe dan 2 maal DD18 ;)


Tipje, ga NIET niet naar de BB&G bios kijken en luisteren :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#7034
Leeg! Nieuwe aanwinsten (in de doos)! Nog niet uitgepakt, even opwarmen ;)
Wat over is van de oude set, de Oppo BD en de Linn DSM er boven op.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op december 28, 2017, 16:26:22
Waarom niet echt een dedicated cinema maken? Ik denk dat je dan zoveel gaat winnen in beleving... :D
Maar als je het ook als muziek ruimte wil doen, dan snap ik dat je je set verplaatst...

Het tweede dus  ;) Films zijn leuk, uiteindelijk gaat het om de muziek.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mijkie

ook je Classé meubel is verdwenen

ook nieuw meubeltje gekocht voor de nieuwe speeltjes ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

blue-eyes

#7037
Citaat van: mijkie op december 28, 2017, 17:54:37
ook je Classé meubel is verdwenen

ook nieuw meubeltje gekocht voor de nieuwe speeltjes ?


Ik heb al een nieuw meubeltje in mijn hoofd. Daar maak ik me niet zo druk over.
Wel hoe ik tot die tijd alles moet bergen, netjes houden :P


Iets met Finite. Niet identiek, maar wel de looks. Maar dan in eikenhout, gelijk aan de keukentafel, als de toekomstige salontafel en aan het bureau. Allemaal robuust blank eiken.





Veel te lastig om na te maken :D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mijkie

#7038
Ach, dan heeft de meubelmaker ook een uitdaging [emoji1]

Ziet er mooi uit !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

diceman

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 13:26:33
Zo....

Zo komt er iemand om de EV te kopen, en zo heeft hij ook de processor en het rack gekocht....
Onverwacht vandaag, maar de verkoop was uiteraard wel de bedoeling. Fijn dat het nu bij 1 persoon terecht is gekomen.


En nu? Tja. Muziek luisteren op de TV :D :D

Gefeliciteerd.

De marktplaats koper heeft toch afgehaakt  >:( :(

Ach nu aan een echte liefhebber verkocht, en kan jij opschalen naar Arcam.

Zag al wat typenummers voorbij komen, grote stappen snel thuis BE :pompom: :headbanging:

denoontje

Feli , Nice linn met wb en mooie ht setup in spe[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Perfectionist

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 17:18:08
Redelijke koffie :P


Kwaliteits verlies? Geen idee. Is top spul van 10 jaar oud nog steeds gelijkwaardig of beter dan de top van de middenmoot, hedendaags?
Ik denk anders.


Je zei het al, we zijn nieuwsgierig!

Het gaat toch om de totale setup, en als je ziet hoe je nadenkt over akoustiek etc. dan staat er straks iets prachtigs. En kan het niet vergelijken maar denk dat de top van Arcam gelijkwaardig is aan Classe. Maar hele mooie set met die Sony 65, zo eentje gaat er vanaf het begin al komen in het nieuwe huis.

Ach ja redelijke koffie, zie straks wel de upgrade verschijnen naar een mooie halfautomaat.  :D

Een beter forum begint bij jezelf.

raindog

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2017, 16:02:23
Wat is gedaan:

- Linn Akurate 2200 XLR voor de fronts (dus gaaf stereo pad met de WB speakers en Linn DSM)
- Arcam P429, 4 kanaals voor rears en center (tijdelijk, ik ben zojuist begonnen met sparen voor een Arcam 3 kanaals P349)
- Arcam AV860 pre / processor (nalevering)

Dus...
- Doel 4k bereikt
- Doel centrale aansturing HD geluid en 4K beeld vanuit 1 punt bereikt
- Doel gescheiden EV voor HT en stereo bereikt
- Doel uniformiteit, zo min mogelijk merken bereikt
- Prijs betaald: verschillende merken / klank in EV in totale set (Arcam en Linn)

Kortom, happy!

Gefeliciteerd! Gave aankopen !!

Mag ik vragen hoe je stereo en surround aan elkaar gaat koppelen? Laat je je stereo signaal door de Arcam lopen of gaat het surround signaal van je fronts via de Linn DSM?
Ik heb namelijk een soortgelijke Linn set die ik wil gaan integreren in een surround-set maar ik heb nog geen idee wat de beste optie is.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

blue-eyes

#7044
Citaat van: raindog op december 28, 2017, 21:52:35
Gefeliciteerd! Gave aankopen !!

Mag ik vragen hoe je stereo en surround aan elkaar gaat koppelen? Laat je je stereo signaal door de Arcam lopen of gaat het surround signaal van je fronts via de Linn DSM?
Ik heb namelijk een soortgelijke Linn set die ik wil gaan integreren in een surround-set maar ik heb nog geen idee wat de beste optie is.

Thx!

Je vraag, ik doe niets anders dan ik al deed met de oude setup. Voor de duidelijkheid, de Linn Akurate DSM had ik al, de Oppo BD speler ook.

Linn als stereo PRE op de Classe EV, de Classe PRE in HT, de Linn als passthrough. Oneerbiedig uitgedrukt: de Linn als kroonsteentje in de HT keten.
Nu wordt de CLasse EV vervangen door een Arcam en Linn EV, de Classe PRE door de Arcam PRE. Apparatuur technisch gezien, op de scheiding van de 5 kanaals in een 3 (ok, 4) en 2 kanaals niets anders behalve een andere merk.


In HT gaat dus zoals je al zegt, het signaal door de Linn naar de EV, in stereo gebruik ik de Arcam PRE en EV niet. In stereo de Linn PRE en EV, in HT de Linn als passthrough, de Linn EV als EV voor de fronts in HT, aansturing dan door de Arcam.
Zoals gezegd, niets anders dan met de Classe situatie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Perfectionist op december 28, 2017, 21:34:15
Het gaat toch om de totale setup, en als je ziet hoe je nadenkt over akoustiek etc. dan staat er straks iets prachtigs. En kan het niet vergelijken maar denk dat de top van Arcam gelijkwaardig is aan Classe. Maar hele mooie set met die Sony 65, zo eentje gaat er vanaf het begin al komen in het nieuwe huis.

Ach ja redelijke koffie, zie straks wel de upgrade verschijnen naar een mooie halfautomaat.  :D



Tja. Ik weet het oprecht niet. Ik ga het meemaken. Been there done that. Ik weet niet of het minder is of beter. Feitelijk is het half geld t.o.v. Classe. Dus prijs kwaliteit is het al duidelijk.
Primair gaat het mij om de doelen, die zijn zo als mogelijk ingevuld.
Met de Classe heb ik 10 jaar gedaan.
Ik hoop dat ik hier ook weer een mooie tijd mee mag doen!

Over de akoestiek vanmiddag nog even met Garmt gesproken, ik denk wel dat ik goed heb geluisterd en goed heb gelezen, pad is wel helder nu.

Koffie: je weet wat ik heb verkocht.... Dat gaat helaas niet meer. Dan maar af en toe naar BB&G, krijg je zo'n bakje van de mannen :D

p.s. 75 :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: diceman op december 28, 2017, 20:32:57
Gefeliciteerd.

De marktplaats koper heeft toch afgehaakt  >:( :(

Ach nu aan een echte liefhebber verkocht, en kan jij opschalen naar Arcam.

Zag al wat typenummers voorbij komen, grote stappen snel thuis BE :pompom: :headbanging:

Thx. Ja, dat was een apart verhaal..... Maar achteraf goed zo.
Leuke vent, een liefhebber die weer een stap kan maken.

Was echt onverwacht, hij kwam puur voor de EV.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

donaldk

EV, jij was toch een Dieselaar :dontgetit:  ::).

genesis

Carpe Diem

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey