De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op januari 20, 2017, 18:45:16
Iemand nog spontane gedachten voor een neutrale kabel, XLR en LS voor combi WB en Classe Audio, dan wel generieke adviezen?


Audioquest Colorado hier even geprobeerd, maar met deze XLR werd het veel meer laid back dan me de Pink Faun bekabeling. Nu weet ik de Peerless straks een keer langs komt met wat dingen, maar zijn er meer aanradertjes?

North Ost? Ik ben een zeer groot fan van de MIT Magnum serie, maar die heb ik zelf enkele jaren geleden verkocht. Maar wie weet ;) .

Nordost is een mogelijkheid. MIT of Transparent wellicht?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#6301
Ik ga niet naar de Gamma en voor de duidelijkheid, de radiator komt daar ook zeker niet vandaan. De radiator is door de installateur aanbevolen ;)

Als je wat serieuzer aan het klussen bent loop je met een boog om de Gamma, Praxis, etc. heen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6302
Citaat van: fugazi_2009 op januari 21, 2017, 13:20:33
Nordost is een mogelijkheid. MIT of Transparent wellicht?

MIT blijft leuk en blijft trekken, Nordost wordt idd ook vaker genoemd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skyfox

Zijn er ook neutraal klinkende MIT kabels? Degene die ik had was alles behalve neutraal, vond ik.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

WillyP

Van NordOst heb ik Red Dawn interlinks een week op proef gehad. Mij konden ze niet zo bekoren. Erg gedetailleerd, dat wel, maar er was ook een zekere onrust in het hoog, die me niet beviel. Deze gingen dus retour. Maar misschien ervaar jij het heel anders.

HTH

WillyP

blue-eyes

Ik heb geen idee. Elk merk is een kandidaat!


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Voorzichtig naderen we de eind situatie ;) Zoals gezegd, let niet op de kleuren. Onderin de koof, en bovenin de koof zijn uitsparingen gemaakt van 10 cm, dit om de lucht stromen vrij spel te geven. Als de koof is gemaakt begint het testen. Is speakerdoek afdoende, of niet doorlatend genoeg, etc.
Hoeveel rendement gaat verloren? We hebben een ruime marge, maar ik ben benieuwd!



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6307
Kent iemand dit? Siena II, Gold Note. Geen idee wat het is, maar is hier 20km vandaan :P
List price 1295 euro. Nu n.o.t.k.



CitaatBESCHRIJVING

Eén van de meest snelle en transparante luidsprekerkabels is de Siena II van Gold Note. De kabels zijn opgebouwd uit massief zilveren geleiders, die ieder afzonderlijk in een met mineraal olie gevulde Elastollan® buis zijn opgesloten. Dit principe zorgt voor een uitzonderlijk goede isolatie en demping, waardoor negatieve invloeden zo min mogelijk het signaal verstoren. Samen met de doordachte geometrie van de zilveren geleiders, zorgt dit voor een uniek product die zijn gelijke niet kent.

Om de hoogst mogelijke signaaloverdracht van de zilveren kabels te waarborgen zijn alle uiteinden, af fabriek, voorzien van massief zilveren spades. Iets wat zelfs niet voorkomt bij de meest exclusieve kabelmerken.

Vanwege de uitzonderlijke prestaties, zijn deze luidsprekerkabels van Gold Note inmiddels hernoemd naar Gold Note Siena II Magnifico. Het is de meest exotische variant verkrijgbaar in hun line up van luidsprekerkabels. Deze ultra high end kabels plaatsen zich prijstechnisch net onder de 10k. Voor een fractie van die prijs mogen deze kabels met exact dezelfde prestaties weg.

Een fantastische set luidsprekerkabels met de meerwaarde van zilveren geleiders, maar zonder het scherpe randje.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Mooi hoekje aan het worden. Ben benieuwd welke tv er komt... LG OLED?

Ik heb bijna alles van the Chord Company wat betreft kabels, maar het is erg afhankelijk van je set en wat past.

Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

Er komt nog wel een nieuwe TV, 65 inch OLED idd. Maar ik wacht nog even af tot de nieuwe standaards wat meer definitief zijn en gesetteld zijn ;)


Kabels is best lastig idd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha

Vraag me af wat 'snelle' kabels zijn?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Ralph71

Citaat van: WillyP op januari 21, 2017, 14:04:27
Van NordOst heb ik Red Dawn interlinks een week op proef gehad. Mij konden ze niet zo bekoren. Erg gedetailleerd, dat wel, maar er was ook een zekere onrust in het hoog, die me niet beviel. Deze gingen dus retour. Maar misschien ervaar jij het heel anders.

HTH

WillyP

Ik zou met deze speakers zeker een paar stapjes hoger kijken dan de Red Dawn. Bij mij was het verschil van Blue Heaven naar Frey erg groot.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

blue-eyes

Waarin zat dat verschil? Weet je dat nog?

Mijn vuistregel is om ongeveer 10-20% van je apparatuur waarde aan je bekabeling te besteden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Mijn vertexen doen het uitstekend met NAC-a 5 van naim  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Ralph71

Citaat van: Blue-Eyes op januari 22, 2017, 12:27:56
Waarin zat dat verschil? Weet je dat nog?

Mijn vuistregel is om ongeveer 10-20% van je apparatuur waarde aan je bekabeling te besteden.

Strakker laag, stemmen natuurlijker, meer controle.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

blue-eyes

Citaat van: Jumping Jack op januari 22, 2017, 13:13:56
Mijn vertexen doen het uitstekend met NAC-a 5 van naim  :D.

Aan de smiley te zien zal de Naim kabel wel dedicated voor Naim zijn :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jumping Jack

Nee hoor, maar buiten een naim-set kom je die eigenlijk niet vaak tegen. Te lelijk en niet al te duur...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blue-eyes

Op advies van de installateur ook eens een andere variant bekeken met minder verlies. Of dat misschien ook mooi genoeg was. Tekenen is zo gedaan, voor jullie een plaatje om er een beeld bij te krijgen:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Dat vind ik een stuk fraaier dan de eerste oplossing

Sent from my SM-T320 using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

BuSpu

#6319
Veeeeel mooier  :pompom:

Raphie

Ik ook maar wederom, waarom voor een paar honderd euro hout kopen wanneer je ook gewoon de radiator kan laten spuiten
JBL PRX Power!

blue-eyes

#6321
Citaat van: Raphie op januari 22, 2017, 21:56:33
Ik ook maar wederom, waarom voor een paar honderd euro hout kopen wanneer je ook gewoon de radiator kan laten spuiten

Lezen kerel, hout heb ik genoeg ;) :P

En, zoals ook al gezegd, een radiator in het zicht vind ik geen gezicht. Dit is imo veel mooier.
En, ik kan op de manier zo goed als alle kabels wegwerken.
De enige kabels die je gaat zien zijn de LS kabels voor de fronts en center.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#6322
Overzicht en inzoomen op stereo en koof. Mind, de 2e plateau van het BE rack is met 10 cm ingekort. Hierdoor kan de EV in zijn geheel in de koof geschoven worden. De EV steekt 20 cm dieper weg dan de PRE en loopwerk.
Op deze manier heb ik ook direct de kabels in de koof liggen.
Ik denk dat dit het maar moet zijn.

Met jullie eens, dit is mooier. Dit komt ook door ander kleur gebruik, ook daar moet nog even over nagedacht worden.

Verliezen van de radiator zijn op de manier zo goed als geminimaliseerd. Ik heb begrepen dat een koof geen issue is, mits over de gehele breedte tenminste een sleuf, vanaf de grond, van 10 cm is aangebracht en aan de bovenkant van de sleuf eveneens een sleuf is aangebracht, over de gehele breedte van ook minimaal 10 cm breed. De huidige invulling geeft meer dan dat. Dus geen issue meer. Als dat het al was wegens de forse overbemeting in relatie met de lage stand van verwarmen.





Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

En een laatste, nog even meer duidelijkheid. Met de definitieve maten. De radiator is 3 meter, de breedte van de kamer (op de luisterplek) is 3.93 meter.
De koof is 22 cm diep, 35 cm hoog.
De bovenkant van de koof komt er "los" op te liggen.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Je heb gedacht aan de extra diepte voor de kabels? Want ev staat nu strak tegen koof aan?
Warmte afgifte koof?
JBL PRX Power!