De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WillyP

Kom op, het is eind van de maand ;D. Laat er iets meer over los.

Groet,

WillyP

blue-eyes

Laten we er volgende maand van maken. Alles te weten maakt niet gelukkig WillyP ;)

Gewoon even verstandig doen. Keuken eerst, dan weer verder. Maar om wel concreet te blijven direct na de verbouw een week lang wat logees om zaken te testen! Je moet niet zo spannend denken, het is zo kerst ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Citaat van: Blue-Eyes op november 25, 2016, 14:32:45
Wilson Benesch is ook een optie, via Bjorn hier al eens naar gekeken. De center met stand is optisch een plaatje (square), de floorstanders wat saai. Ook een optie! Alhoewel in totaal wel binnen budget opties, toch een hoge prijs indien die in enen aangeschaft.
Dat is dan geen proberen meer, maar definitief.
Ik ben er nog steeds blij mee zowel in de ht als in de stereoset[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

blue-eyes

Citaat van: denoontje op november 26, 2016, 14:35:09
Ik ben er nog steeds blij mee zowel in de ht als in de stereoset[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Welke heb jij?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op november 26, 2016, 15:23:31
Welke heb jij?

Ik zie het al, Square I en II, plus de Square center. Mooi hoor! Hoe typeer jij de Wilson Benesch sound, en in vergelijk met AP?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

#6030
ht Sq2 rondom met center en sq1 aan plafond en in stereo de Sq5 idd.

Typeren: phoe vindt ik altijd lastig.

Ik was in speakerzoektocht en heb toen ook AP tempo en scorpio thuis gehad.
Tempo te dun en Scorpio's veel te veel staande golven (beiden in de woonkamer) --> kon er niet naar luisteren terwijl in de winkel beiden er toen als beste uit kwamen.
Ik wilde geen wollige hele warme speaker (kwam van B&W 604). Ook focal, B&W 804/803, eigenlijk alles van hobo destijds geluisterd (ca 8 jaar geleden). Electronica toen was primare.

Nav dit forum bij BB&G terecht gekomen en met de SQ2 viel het voor mij direct op de plek -- >niet meer verder geluisterd en aangekocht.
De WB sq:precies en snel en vooral rust, niet te warm. Ook eerlijk. (licht deels ook natuurlijk aan de electronica --> linn in stereo en arcam in ht).
De sq2 is niet een hele deep basser. Voordeel eventueel: bij de muur te plaatsen. De SQ5 gaat verder.

Mijn woonkamer helpt trouwens niet echt mee mbt bass (wat minder op de luisterplek).
Maar anderzijds zit ik ook niet geheel te wachten op heel veel diep laag. Al gaan de 5's natuurlijk lager dan de 2's ;-)

Als ik luister kan ik mijn voetjes niet stilhouden.
Voor zware rock en house dus niet de beste keus denk ik.


blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: denoontje op november 26, 2016, 16:51:34
Voor zware rock en house dus niet de beste keus denk ik.

Ben ik niet zo met je eens... ;). Timing bij rock is extreem van belang en WB heeft juist weinig filtering, waardoor timing extreem goed is.

blue-eyes

Vraagje, ik ben een beetje aan het zoeken naar WB documentatie, maar kan het niet 123 vinden.

Hebben de WB's een bi-wire aansluiting? Op de plaatjes denk ik dat te zien. Wordt er dan en jumper kabel, of connectors bijgeleverd? Nieuwsgierig!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Citaat van: bmateijsen op november 26, 2016, 17:58:51
Ben ik niet zo met je eens... ;). Timing bij rock is extreem van belang en WB heeft juist weinig filtering, waardoor timing extreem goed is.

ik doel  met name dan op het diepe oempfh

bmateijsen

Citaat van: denoontje op november 26, 2016, 19:09:02
ik doel  met name dan op het diepe oempfh

Maar dat is dus niet het belangrijkst... veel belangrijker is timing. Je kan nog wel een luidspreker hebben met diep laag, maar als die niet timed, dan klinkt het als een natte krant ;)

Raphie

Citaat van: bmateijsen op november 26, 2016, 19:10:13
Maar dat is dus niet het belangrijkst... veel belangrijker is timing. Je kan nog wel een luidspreker hebben met diep laag, maar als die niet timed, dan klinkt het als een natte krant ;)
een luidspreker "timed" niet. Puur samenspraak conus/filter/akoustiek
JBL PRX Power!

bmateijsen

Citaat van: Raphie op november 26, 2016, 19:14:43
een luidspreker "timed" niet. Puur samenspraak conus/filter/akoustiek

Sinds wanneer is het filter, conus (woofer), niet onderdeel van een luidspreker?

En akoestiek wordt anders geschreven...

Raphie

Citaat van: bmateijsen op november 26, 2016, 19:16:41
Sinds wanneer is het filter, conus (woofer), niet onderdeel van een luidspreker?

En akoestiek wordt anders geschreven...
een speaker meet zich met een lineaire respons, als de boel uit fase staat is die slecht ontworpen. Een goed ontworpen speaker heeft geen tempo of pace of hoe je dat wil noemen
JBL PRX Power!

dre73

Elk filter blijft een compromis helaas.........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

bmateijsen

Citaat van: Raphie op november 26, 2016, 19:20:08
een speaker meet zich met een lineaire respons, als de boel uit fase staat is die slecht ontworpen. Een goed ontworpen speaker heeft geen tempo of pace of hoe je dat wil noemen

Ok.. dus er zijn wel ontwerpen die bepaalde elementen niet goed doen, toch? Maar ik stop met deze discussie, want je weet het toch beter, nietwaar?

bmateijsen

#6041
Citaat van: dre73 op november 26, 2016, 19:21:04
Elk filter blijft een compromis helaas.........

Eigenlijk iedere vorm die we gebruiken in reproductie is een compromis.... Dus gewoon alle bands lekker live uitnodigen bij je thuis (onversterkt) :D


Raphie

Citaat van: bmateijsen op november 26, 2016, 19:22:34
Ok.. dus er zijn wel ontwerpen die bepaalde elementen niet goed doen, toch? Maar ik stop met deze discussie, want je weet het toch beter, nietwaar?
jullie verkopen toch geen slechte speakers? Of wel? Kan me niet voorstellen dat jullie speakers met fase problemen willen verkopen?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Citaat van: Raphie op november 26, 2016, 19:29:51
jullie verkopen toch geen slechte speakers? Of wel? Kan me niet voorstellen dat jullie speakers met fase problemen willen verkopen?

Wij verkopen wat wij belangrijk vinden in een speaker en timing is cruciaal in muziek. Maar dat was niet de essentie ;)

blue-eyes

#6044
Ik ben even in de historie gedoken van dit forum, kom ik dit tegen, Raphie op bezoek. Toen hij nog meer geloofde dan hij nu doet :P


2007..... Dus eigelijk draai ik al 10 jaar met hetzelfde! Dan mag ik ook wel eens aan een upgrade denken :)

Citaat
Ik zal dan maar de spits afbijten met een verslag over Blue Eyes z'n set.
Blue Eyes is net zoals als ik een TAG / MIT fan. We houden redelijk van dezelfde zaken in muziek en designsmaak. Dat is altijd een voordeel als je iemand anders z'n set gaat beoordelen.

Ik ken BE en zijn set natuurlijk al wat langer en BE is voor mij de reden geweest dat ik o.a. nu ook met een TAG set, Mark Levinson EV en MIT Digital Reference zit "opgescheept"

Be is net verhuist en dat is denk ik zijn grootste materiele upgrade tot op heden geweest. In zijn vorige huiskamer was alles op z'n minst gezegd "krapjes" tevens was BE toen nog voorzien van full=size JBL TiKs (op een gegeven moment zelfs 4 stuks!!!) Nu is hij terug naar een "sensible 5.1 opstelling met de TiK center, 4x de TiK2 en de fameuze TiK sub.

Zoals je op de fot's kan zien is BE een vaardig DHZelfer en heeft die een fantastisch meubel gemaakt (dat nog wel even moet worden geschilderd) om zijn set ten toon te stellen. Het is een echt Focalpoint in de nieuwe huiskamer geworden.

Natuurlijk mocht ik me eerst vergapen aan de schitterende DVD32r (ik heb zelf de flr) Deze speler heeft zo veel sex appeal dat, zelfs als die hetzelfde zou klinken, je nog zo je FLR speler zou upgraden. Een bovenlader met Puck is gewoon erg stoer.

We begonnen met te luisteren naar de TAG test CD, welke ik de laatste tijd ook regelmatig thuis had gedraaid. Ik vroeg aan BE of die z'n TiK sub al aan had staan, want ik hoorde een stevig laag. Deze bleek nog uit te staan, de akoustiek is zo veel beter in deze nieuwe woonkamer dat de TiK monitoren véél beter uit de verf komen. Toen de sub er bij aan was gezet, kwma er nog wel een extra laag onder vandaan, maar zonder sub hoeft BE zich zeker niet te schamen voor stereo performance.

Daarna even "House of the flying daggers" trommelscene en bamboo scene bekeken. Nou kan je zeggen dat de surround bubble en TiK sub performance staan als een huis. Zelfs nog zonder TMREQ tuning. Very impressive!

Over de Pioneer PDP-434HDE kan ik kort zijn, die speelt nog steeds zo mooi als ik hem zelf herinner.

Kortom, BE z'n set ik compleet herboren en ik vind hem in de huidige 5.1 opstelling beter tot z'n recht komen dan ooit te voren.

Valt er dan niks meer te verbeteren?

Ik denk dat BE z'n Levinson wel gaat missen, de 100x5R is geen misselijke versterker (ik heb hem zelf ook) maar komt niet in de buurt bij een levinson qua stereo prestaties. Tevens is de combinatie TAG <> TiK vrij hard in het hoog door de titanium tweeters, de MIT interlinks dempen wel iets, maar bij Michael Jackson's Thriller kan de snaredrum soms bijna snerpen. Aan de andere kant komt dit wel weer heel mooi uit met koper en akoustische snaarmuziek.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op november 26, 2016, 19:06:17
Vraagje, ik ben een beetje aan het zoeken naar WB documentatie, maar kan het niet 123 vinden.

Hebben de WB's een bi-wire aansluiting? Op de plaatjes denk ik dat te zien. Wordt er dan en jumper kabel, of connectors bijgeleverd? Nieuwsgierig!

Ondergesneeuwd :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

#6046
Bij mij waren jumpers bijgeleverd incl steeksleutel.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

blue-eyes

Citaat van: denoontje op november 26, 2016, 20:37:48
Bij mij waren jumpers bijgeleverd incl steeksleutel.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Thx!

p.s. Op Audiomarkt staat nog een goedkoop setje Squares ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Ik heb er nu wel genoeg in huis[emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

blue-eyes

ARC nog niet :P
Of de Discovery, Curve....
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey