De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

#5950
Ik heb nu Ohlflex en Belden stroomkabels. Mijn LS en XLR bekabeling zijn van PinkFaun, specifieker uit het hogere segment van PinbkFaun.
Het geluid is nu juist NIET fel. Ik denk best aangenaam, maar met name minder ruimtelijk, laag wat duidelijker aangezet dan de JBL's. Gisteren had ik bij sommige nummers gewoon het idee dat er iets niet goed zat, maar bij een volgend nummer was dat gevoel weg.
Ik heb nu een uurtje geluisterd.

Ik ga het eerst niet in kabels zoeken. Ik geloof deels in kabels, maar ook deels niet. Thx voor de input!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Met goede reden, helaas voor mij, gaat de deal met de Ti-K's niet door. Helaas voor beiden.

Ik blijf erbij dat dit een werelddeal was. Dus wellicht nu iemand anders blij te maken. Wat nu al wel veranderd is, ik heb een goede tweeter weten te bemachtigen, dus de speaker speelt nu 100% goed, is volledig in orde.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op november 16, 2016, 20:44:18
Met goede reden, helaas voor mij, gaat de deal met de Ti-K's niet door. Helaas voor beiden.

Ik blijf erbij dat dit een werelddeal was. Dus wellicht nu iemand anders blij te maken. Wat nu al wel veranderd is, ik heb een goede tweeter weten te bemachtigen, dus de speaker speelt nu 100% goed, is volledig in orde.

Dat is zonde... al is de deal nog steeds geweldig!

Ik heb mijn "oude" JBL LS60 nog bij mijn ouder staan. Ooit over nagedacht om te verkopen, maar mijn pa wilde ze wel op de werkkamer hebben. Daar spelen ze op een subtiel marantz stereo setje nog steeds de sterren van de hemel.

blue-eyes

#5953
Ik neig toch steeds meer naar de JBL Ti-K's. Waarom? Het hoog van de JBL is zoveel beter dan de Kharma's.
Meer open, sprankelender maar ook veel ruimtelijker. Niet alleen de full range Ti-K10, maar ook de monitor Ti-K2. Mijn vriendin is niet zo geïnteresseerd in audio, toen ik haar vroeg naar de Kharma's gaf ze in haar woorden een vergelijkbare beschrijving.

Toch is ook de Kharma erg fijn om naar te luisteren. De match met de Velodyne in het laag bij een film is erg fijn. Strak laag, iets beter dan de JBL. Een homogene set door identieke drivers.

Ik heb vergeleken met een standaard LS kabel om die factor gelijk te houden.


Na de eerste helft is het dus 2-1 voor de JBL. Toch blijven de Kharma's nog even, ik wil beter luisteren en proberen. Na de thee de tweede helft :P

Ik was / ben altijd een fan van het Wilson Audio geluid. De grote jongens lijken mij niet op zijn plaats, maar de monitor versie is wellicht een optie. Daar is een center bij te krijgen.... Nu weet ik een paartje te staan! Wel een tegenover steld geluid, JBL is laid back, de Wilson veel meer naar voren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mr.M

#5954
Hoo Eisse,

Ik kan me goed vinden in je tekst,  vooral met je classe versterking. Ik vind classe over het algemeen een zacht karakter hebben. (Positief , bij de juiste match uiteraard).

De classe 2200 ev klonk in mijn opstelling van toen met de kharmas te lief en een beetje saai/ingetogen in het hoog maar toen had ik ook geen kharma met TITANIUM .

Wellicht was de TITANIUM  een beter match geweest met CLASSE eindbak omdat de een zacht is en de ander wat meer sprankelend. Dan heb je een mooie combi.
De titanium tweeters is in het algemeen wat  sprankelender dan een soft dome tweeter dus ik snap volkomen wat je nu ervaart.

Afhankelijk van de versterking natuurlijk  , is de titanium voor mij gauw te hard! ( mijn Persoonlijk voorkeur is een warm rond geluid).

De JBL s van jouw zijn ook een stuk duurder geweest dan de Kharmas (haast 2x duurder) dus je wist bij voorbaat dat je geen upgrade aan maken was. Lol.

Maargoed, audio is en blijft een leuke hobby waarvan je pas weet waar je aan toe bent en hoe het zal bevallen op moment dat je het thuis heb aangesloten. En dat is voor een belangerijke  factor die deze hobby "leuk" maakt.

Have fun met de hobby !





Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

WillyP

In midden en hoog vond ik de JBL Ti-K serie inderdaad heel erg goed. Heb je wel eens geluisterd naar Revel luidsprekers, van het zusterbedrijf? De Ultima serie is heel erg duur, maar de Performa 3 serie is beter betaalbaar en biedt naar mijn idee veel waar voor het geld.

Het gaat er natuurlijk om hoe het klinkt alleen zet Wilson Audio alles in op de kast, daar wordt veel werk van gemaakt en voor de drivers wordt papier gebruikt, naar mijn idee toch niet helemaal high-tech zoals bij JBL waar titanium wordt gebruikt voor hoge èn middentonen. In de Revel Ultima zelfs voor de lage tonen speakers.

De Wilson Audio Sophia 3 heb ik wel eens gehoord, evenals de Duette. Ontegenzeggelijk fraai, maar de center en de achterluidsprekers waren groot, duur en zwaar, dus ik ben niet verder gegaan in die richting.

Groet,

WillyP

blue-eyes

Revel weet ik, maar ken het niet.
Op Audiomarkt staan idd wel een aantal, zelfs een oudere Ultimo voor onder de 4K euro.
Dat paartje Wilson Cub kan ik halen voor 1800 euro, in Dld. staat nog een center Wilson Watch voor 4K euro.
AP ben ik ook nieuwsgierig naar.

Ik zoek niet in eerste instantie de upgrade. Meer een zijstap, iets anders, omdat het kan, omdat het leuk is!

Er zijn mensen die alles doen voor het ultieme geluid. Er zijn mensen die minstens net zo veel plezier beleven aan het krijgen, de jacht, etc. etc. En uiteraard wel met een minimale standaard nivo in het achterhoofd.
Ik ben ook van de jacht.
En ook een beetje uitgekeken op de JBL's, maar dus niet op de sound. Maar sta open voor andere sounds, 180 graden anders is ook goed!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, zojuist gordijnen opgehangen, links van de set. Dat kan alles weer veranderen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Is Sonus faber niks voor jou? Staan best wat mooie setjes cremona te koop.
Heb deze zelf jaren gehad en met wat jij beschrijft zou dat wel eens jou ding kunnen zijn.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

blue-eyes

Beschrijf Sonus Faber eens?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Enorm veel detail, mooi gecontroleerd laag.Stemmen komen mooi los van de speaker. ik vind dat bij deze speaker echt alles op zijn plaats valt.
Had deze set in combinatie met een DD15 en is by far het beste wat ik heb gehad.
En de looks en afwerking van de sf cremona is echt van een heel hoog niveau.
Staan verschillende sets  op hifi shark en in Duitsland, al te koop tussen de 2 en 2,5K.
Setje cremona auditors voor achter en de cremona center ( deze is misschien iets lastiger te vinden) en je bent het mannetje
Hoe dit speelt met jou Classe durf ik niet te zeggen, maar vermoed haast dat dit hemels zal zijn :wub:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

blue-eyes

Citaat van: rdebruin op november 20, 2016, 15:05:34
Enorm veel detail, mooi gecontroleerd laag.Stemmen komen mooi los van de speaker. ik vind dat bij deze speaker echt alles op zijn plaats valt.
Had deze set in combinatie met een DD15 en is by far het beste wat ik heb gehad.
En de looks en afwerking van de sf cremona is echt van een heel hoog niveau.
Staan verschillende sets  op hifi shark en in Duitsland, al te koop tussen de 2 en 2,5K.
Setje cremona auditors voor achter en de cremona center ( deze is misschien iets lastiger te vinden) en je bent het mannetje
Hoe dit speelt met jou Classe durf ik niet te zeggen, maar vermoed haast dat dit hemels zal zijn :wub:

Er staat op marktplaats een cremona center voor 1250, in " Graphite"  kleur.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Citaat van: Blue-Eyes op november 20, 2016, 15:15:28
Er staat op marktplaats een cremona center voor 1250, in " Graphite"  kleur.

Had ik idd ook gezien, maar vind de hout kleur persoonlijk mooier
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: rdebruin op november 20, 2016, 15:05:34
Enorm veel detail, mooi gecontroleerd laag.Stemmen komen mooi los van de speaker. ik vind dat bij deze speaker echt alles op zijn plaats valt.
Had deze set in combinatie met een DD15 en is by far het beste wat ik heb gehad.
En de looks en afwerking van de sf cremona is echt van een heel hoog niveau.
Staan verschillende sets  op hifi shark en in Duitsland, al te koop tussen de 2 en 2,5K.
Setje cremona auditors voor achter en de cremona center ( deze is misschien iets lastiger te vinden) en je bent het mannetje
Hoe dit speelt met jou Classe durf ik niet te zeggen, maar vermoed haast dat dit hemels zal zijn :wub:

AP doet dat ook...
Ik denk dat ik eerder AP zou adviseren, aangezien SF vaak in mijn oren wat te lief klinkt. In combinatie met de Classe maakt dat iets te...
Wilson. Dat is echt de weg om te gaan. Maar ik zou het dan goed aanpakken. De 5.1 heb je bijvoorbeeld al voor een leuk bedrag.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#5965
Voordeel van AP is relatief goed te krijgen, redelijke prijzen.
Een van mijn allermooiste ervaringen met speakers is nog steeds Wilson Watt Puppy. Voor een setje met center en 4 monitoren ben je dan wel 8 - 10k verder..... Maar he, dat kan een pad zijn :)
De .1 heb ik al (Velodyne DD15).


@perfectionist: wat is grofweg de lijn van AP, wat match met wat, welke center hoort bij de hogere series? Hoe verhouden zich de oudere series (erg leuk geprijsd) tov de nieuwe, huidige series?

Spark
Yara
Avanti (te duur :P )
Cardeas (te duur :P )
Sitara
Caldera (te oud?)
Tempo
Virgo
Scorpio
Avanti
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#5966
Ik ben ook geen superkenner hoor. Heb AP gekocht vooral vanwege de beleving. Mits goed opgesteld de enorme diepte en breedte van het beeld, ruimtelijk. De muziekbeleving, vooral bij live BD's bv, in mijn ogen net of je bij het concert aanwezg bent. Verder is de slogan van AP "no loss of fine detail" en dat hoor je ook, vooral in klassieke muziek hoor je goed afzonderlijke instrumenten. Veel detail. Het analytische in combi met de ruimtelijke beleving vind ik de USP van AP.

De combinaties weet ik niet, heb geen 5.1 opstelling.

Verder zou ik zeker voor de oudere series gaan. De prijs/kwaliteitsverhouding is dan stukken beter. Iemand heeft de afsdhrijving gehad. Vanaf de 25 serie is de HHCT tweeter overal toegepast, dat is vooral bv de verbetering tov de Tempo 6. Die laatste vinden sommigen echter zelfs nog beter klinken.

Met waar je vandaan komt, en waar het door wordt aangestuurd, zou ik zeker instappen op niveau van de Virgo, de Virgo 25 moet voor een redelijke prijs te krijgen zijn. De high end center hoort daar dan wel bij.

Er is hier een speciaal AP topic, met diverse AP adepten, w.o. Kingpin, en die weten nog meer dan ik.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=111498.575

P.s. Ik zie Virgo 25's voor iets meer dan 3000 euro staan in Dusseldorf. Wel wit moet je smaak zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

Ik zal dat topic lezen, en alvast wat prijzen onthouden.

Ik ben niet gewoon om speakers nieuw te kopen, laat anderen maar 50 - 75% afschrijving doen ;)
In de buurt zit wel een dealer, in Kampen.

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=9641365185&
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

De virgo V die ik gehad had volgens mij datzelfde systeem...
Voor altijd verliefd op die ruimtelijke afbeelding! Laag vond ik altijd zwabberen.
niet strak genoeg...
Ongelofelijk mooie speakers in het wit. Moet je maar liggen 😉
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Ik vind een witte speaker erg gaaf, echter past dat niet in het huidige interieur. Zwart :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op november 20, 2016, 19:30:33
Ik vind een witte speaker erg gaaf, echter past dat niet in het huidige interieur. Zwart :)

Interieur verven? 😁
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Nee joh! Net alles nieuw!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#5973
Positieve ontwikkeling. Ik heb de speakers zo ver als mogelijk uit elkaar gezet, ik schat op zo'n 3.5 meter.

Het is nu duidelijk anders, maar ook duidelijk beter. Het hoog is nu meer aanwezig (speakers dicht bij elkaar, zaten ze elkaar in de weg?) maar uiteraard nog steeds minder dan de JBL, maar veel meer aanwezig. Het is ook ruimtelijker geworden. Maar duidelijk platter dan met de Ti-K's.
Het verschil is nu al stukken kleiner dan gisteren.  Maar zoals gezegd, komt niet bij de JBL.

Maar zeker met plezier wat muziek geluisterd gisteravond.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op november 20, 2016, 20:28:53
Ahhh kak.

Nee joh :D

We hebben nu een grijs / wit / zwart / antraciet met paarsige invloeden als kleuren. Staat goed!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey