De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ivo1986

Zelf zit ik momenteel in hetzelfde schuitje.
Mijn set weg doen of samen met een vriend een Alfa oldtimer kopen.

En ik maak van mijn high end set (voor student begrippen zeker) ook veel te weinig gebruik.

Koop die prachtbak en ga daar elke dag van genieten ipv twijvelen of je een nieuw hd board moet kopen van 1500 voor een set die je te weinig gebruikt.


blue-eyes

Citaat van: Workaholic op december 26, 2010, 20:28:57
Doe me even een pm als alles verkocht is. Als het even kan wil ik de indeling wel iets aanpassen (minder hoog). Kan dat?

Moet je de RVS delen laten verzagen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Gaeje

Citaat van: silent cinema op december 26, 2010, 13:15:57
Mijn bijdrage "Je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt hebben van iets wat je niet gedaan hebt"


mee eens

Citaat
Waarom probeer je niet gelijk van de gelegenheid gebruik te maken om op redelijk hoog niveau een stereo set neer te zetten als je toch maar 5 a 6 films de afgelopen 6 maanden gekeken hebt, daarbij komt ook nog zodra je kinderen rond hebt lopen welke over het algemeen na 19:00 uur slapen kun je ook geen gebruik maken van een woofer welke je huis op zijn grondvesten laat trillen.


niet mee eens:

hij geeft duidelijk aan te weinig van de HT te kunnen genieten om zoveel waarde aan apparatuur te hebben staan.
ik ken blue eyes niet genoeg, of heb het topic niet genoeg gevolgd om te kunnen oordelen of voor hem een goeie stereo of een matige HT het belangrijkst is,
maar als je meer film kijkt dan muziek denk ik dat je meer waar voor je geld hebt aan een matige surround dan een TOP stereo (waar je alweer veel tijd voor moet kunnen
maken om rustig muziek te kunnen zitten luisteren). Tuurlijk, film kijken ook, maar in mijn optiek ga je nog net iets rapper zitten voor een filmpje dan voor muziek te luisteren. Doch persoonlijk.

genesis

Als je kennis van zaken heb dan kan je 2 sets neer zetten (Stereo naast HT, of vice versa, waar je prioriteit ligt). En mijn eigen ervaring leerd als je gaat voor kwaliteit en de lat niet te hoog legt. (voor stereo geen full range speakers maar monitors, die je als fronts zou kunnen delen met de HT set)

En je 'sprokkelt als 2de hands bij elkaar dan kan je voor een heel redelijk bedrag op een prima niveau spelen en ik denk als je creatief ben dat je voor 5000 euro een heel eind kan komen.

Genesis
Carpe Diem

Etiennevh

Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2010, 22:52:01
Waarom dan die Pioneer niet? VEEL goedkoper, en minder? Ik denk anders. Beide nog niet gehoord.
Ik heb een half jaar terug de 6004 tegenover een pioneer en denon gezet bij Hobo.. vond toch de Marantz het meest muzikaal.. maar dat is persoonlijk :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

CoSo

Citaat van: Etiennevh op december 27, 2010, 19:33:03
Ik heb een half jaar terug de 6004 tegenover een pioneer en denon gezet bij Hobo.. vond toch de Marantz het meest muzikaal.. maar dat is persoonlijk :)
ik vind het juist anders om, heb de MARANTZ 5004 gehad en heb nu een Pioneer LX71 die ik beter vind klinken, zo zie je maar dat smaken verschillen.

FFF

#5481
Citaat van: Blue-Eyes op december 25, 2010, 20:27:48
Lexus IS220D, Mark Levinson audio

Heb je ML al in de lexus gehoord? Ben benieuwd of het in de IS wat is.


Verder blijft ik van mening: waarom nu 20.000 uitgeven aan een auto die over 4 jaar niets meer waard is en waarvan je weet dat je hem dan niet met eigen middellen kan vervangen. Ik zou zeggen, koop nu een auto van 10k en over 3 jaar leg je 5k bij en over 3 jaar weer, danh rij je 9 jaar in een aardige auto (zoals een Volvo S40/V50 of toyota avensis of passat oid).

Verder absoluut respect dat je je set verkoopt. Je hebt gelijk, ik heb mezelf weleens dezelfde vraag gesteld. Mijn set kost "maar" 10k nieuw (wat ik er voor betaal heb). Gemiddeld luister ik misschien 1 uur per week terwijl ik zeker 10 uur in de auto zit. Aan de andere kant is de audio thuis wel een investering die vele jaren mee gaat en bijvoorbeelde de classe eindversterkers zou je voor het leven kunnen hebben.

[edit]
Ben zelf trouwens ook op en top auto liefhebber, wat ik ga doen als ik een huis heb met voldoende stallingsruime is gewoon een "jan modaal" auto kopen voor dagelijks gebruik, en er echt een hobby auto bij nemen. Bijvoorbeeld een kit car zoals de Lotus 7 oid. Geen afschrijving, puur rijplezier.


blue-eyes

Ik ga van de week ergens heen om te kijken, luisteren en te rijden. Het is simpel, bevalt de wagen niet. Gaat alles weer uit de verkoop. Ik moet er wel achter staan.
Ik heb er ooit in gezeten, in Frankfurt, op de grote autoshow. En van foto's en van het zien in het verkeer vind ik het echt een mooie bak. Maar deze week in het echt ;)


Een jonge IS220D met zo'n 50 - 70K (die zijn te vinden, voor onder de 20K, met ML audio, NAV en leer) op de teller heeft na 4 jaar een dikke 2 ton op de teller. In 4 jaar kan je bijv. 200 euro per maand aan de kant zetten, dat geeft over 4 jaar weer een wagen van 18K, incluis inruil.
Heb je iig 10.000 euro gespaard (plus wat rente). Heb ik de Classe weer terug :P

Die 200 euro. Ik heb de afgelopen 15 mnd gemiddeld 230 euro meer inkomen gehad, na aftrek ALLE uitgaven, etc. Dat is inclusief de 150 euro gemiddeld die ik heb betaald als aflossing. Zonder schuld gaat dat richting 380 euro.... Daar kan die 200 wel vanaf (even afkloppen voor onvoorziene uitgaven, hoge dieselprijs, etc. :D :D).
Hoe dan ook. Ruime buffer.
Dus we sparen meer dan als ik zou leasen. En dat is mooi meegenomen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

De IS gaat je waarschijnlijk wel bevallen. Persoonlijk vond ik hem een stuk lekkerder rijden dan de S60. Alleen jammer is dat al die japanners zo'n lelijk digitaal klokje in het dashboard hebben.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

CoSo

Citaat van: Durk op december 27, 2010, 20:52:59
De IS gaat je waarschijnlijk wel bevallen. Persoonlijk vond ik hem een stuk lekkerder rijden dan de S60. Alleen jammer is dat al die japanners zo'n lelijk digitaal klokje in het dashboard hebben.
Haal je op de sloop een klokje uit een Maserati.  ;D

SV..S

CitaatJos blijft toch een van mijn speciale vrienden op het forum. Zou dat door die mooie speakers komen :)
is dit binnenkort verleden tijd? :devil:

Jammer van die mooie set, maar ja keuze's..
ik heb gekozen voor een 10 jaar oude auto, maar ik rij er dan ook bijna nooit in ;)
ik denk dat er verder al voldoende over gezegd is, succes   :thumbs-up:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

JCL

Is HDMI 1.4 een must voor je? Zo niet, dan zou ik eens kijken naar de wat "oudere" modellen van b.v Denon die je nu nog wel nieuw kunt krijgen. De 4803 en de 4810 kun je nu met leuke kortingen krijgen. Met name de 4803 is te krijgen voor 1700e, gezien de nieuwprijs is dat wel een goeie deal! Ook in Duitsland liggen de prijzen erg gunstig!

BuSpu

Citaat van: JCL op december 27, 2010, 22:43:45
Ook in Duitsland liggen de prijzen erg gunstig!
Laat dat maar aan BE over  ;D

MartijnR

Citaat van: JCL op december 27, 2010, 22:43:45
Is HDMI 1.4 een must voor je? Zo niet, dan zou ik eens kijken naar de wat "oudere" modellen van b.v Denon die je nu nog wel nieuw kunt krijgen. De 4803 en de 4810 kun je nu met leuke kortingen krijgen. Met name de 4803 is te krijgen voor 1700e, gezien de nieuwprijs is dat wel een goeie deal! Ook in Duitsland liggen de prijzen erg gunstig!

Je kunt ook eens kijken naar Emotiva. Verder wel benieuwd of de Lexus er gaat komen.

Martijn

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

blue-eyes

Citaat van: MartijnR op december 28, 2010, 09:40:17
Je kunt ook eens kijken naar Emotiva. Verder wel benieuwd of de Lexus er gaat komen.

Martijn



Emotiva vind ik er niet uitzien :D , dus een nee.

Denon zijn met korting te krijgen, maar nog steeds fors duurder dan een Pioneer . . . . Ik ben puur nog even financieel georienteerd aan het kijken.


Btw, goed nieuws voor de audio liefhebbers.

De eerste drie pogingen met verschillende partijen zijn afgeketst.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

hifi | Roderick

Neem ook Yamaha mee in je overweging. Maken erg goede AV Receivers.

Nooff

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2010, 12:06:04
Btw, goed nieuws voor de audio liefhebbers.

De eerste drie pogingen met verschillende partijen zijn afgeketst.
Dan zijn er nog honderden al dan niet duizenden pogingen mogelijk  :D

blue-eyes

Citaat van: Nooff op december 28, 2010, 12:09:43
Dan zijn er nog honderden al dan niet duizenden pogingen mogelijk  :D

Dat waren wel de drie wagens waar ik op WILDE reageren.
Er loopt nog 1 actie.



Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nooff

Citaat van: Blue-Eyes op december 28, 2010, 12:24:57
Dat waren wel de drie wagens waar ik op WILDE reageren.
Er loopt nog 1 actie.




Ik begrijp het, voornamelijk bepaald door de ML Audio lijkt me? Die optie zit er vast niet veel op.

blue-eyes

Citaat van: Nooff op december 28, 2010, 12:53:58
Ik begrijp het, voornamelijk bepaald door de ML Audio lijkt me? Die optie zit er vast niet veel op.

Nee, zeer zeldzaam. Was een optie van 8000 euro heb ik gelezen, maar 5000 euro ben ik ook tegengekomen. Wel samen met de DVD nav.


Volvo heeft dat ook. Mijn audio installatie (13 speakers :D), samen met telefoon en DVD nav kost ook 4000 euro, af fabriek.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ronin79

Je zou ook nog kunnen kijken voor een Rotel set ... alleen dan red je het niet met de 3000 voor alles.
Maar ik kan je Rotel wel van harte aanbevelen.

Het is maar een idee.  ;)

blue-eyes

Citaat van: SillentWolf op december 28, 2010, 14:19:53
Je zou ook nog kunnen kijken voor een Rotel set ... alleen dan red je het niet met de 3000 voor alles.
Maar ik kan je Rotel wel van harte aanbevelen.

Het is maar een idee.  ;)

Ik heb Rotel gehad (RSP1066, RDV1080, RMB1070, RT1080, RMB985MKII, RCD991AE SE editie), indertijd goed bevallen.

Maar allemaal fors duurder dan een Pioneer receiver inclusief DVD voor 1400 euro..... Met nog een sub van 400 euro ben ik v1800 euro klaar. Kabeltjes heb ik nog wel liggen, speakers blijven.

@roderick: nooit naar gekeken eigenlijk. Puur omdat Yamaha in het verleden goed met film was, minder goed in muziek. Maar wellicht geldt dat ook voor de Pioneer?

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Waarom niet alleen je processor verkopen en een Onkyo processor er voor terug nemen, mij bevalt hij erg goed op Classe eindversterking, ik zit te twijfelen of ik ooit nog de extra 5 mille ga ophoesten voor een Classe processor om je de waarheid te vertellen. En het leuke is, als er weer een nieuwe HDMI blabla versie komt je niet meteen 4 ruggen hoeft af te schrijven  :D Als je nog meer cash nodig hebt zou je eventueel CA5200 -> CA5100 inruil kunnen zoeken, levert ook weer het nodige op.

Bart_M

Ik zou ook niet bezuinigen op een sub. Dit ga je als eerste missen.

blue-eyes

Ik ben een raar persoon. Ik ga voor alles of niets :D

Dus of dit houden, of dit weg. Nagedacht impulsief naief :D . Is dat een nieuwe vorm van een stoornis ? ?  :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey