De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Ebay bezocht, voor 800 euro geleverd met adapter (naar 240V, USA model).

Op diverse domotica sites kom wel mensen tegen die dit gedaan hebben. Optioneel, even onthouden maar eerst maar even afwachten op een leuke 2ehandse die vast wel weer langs komt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

#4701
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 21:16:25
Als iemand nog een TSU9600 te koop heeft, of weet, houd ik me aanbevolen.
Ik kan er maar 1 vinden, die kost 850 euro in Dld. Dat is teveel.

Ik ga dadelijk een Ebay bezoeken.
Mijn Marantz RC9001 is niet goed genoeg. ;)

Daar had je deze hele week mee kunnen spelen nu ik op vakantie ben.

celerontje

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 11:04:40
Als jij met al je invloed nu eens regelt dat Classe een BD speler uitbrengt beloof ik je dat er weer een Classé bovenop komt te staan.
Weet dan dat je er dan naar verhouding idioot veel voor betaald.
En bovendien is de markt voor afspeelapparaten erg aan verandering onderhevig.
Die Oppo vloekt inderdaad wat met de rest, maar ik zou dat oplossen met het meubel, want anders blijf je bezig....
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Citaat van: CoSo op augustus 15, 2010, 22:13:57
Mijn Marantz RC9001 is niet goed genoeg. ;)

Daar had je deze hele week mee kunnen spelen nu ik op vakantie ben.

Blijft zeker een optie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: celerontje op augustus 15, 2010, 22:37:43
Weet dan dat je er dan naar verhouding idioot veel voor betaald.
En bovendien is de markt voor afspeelapparaten erg aan verandering onderhevig.
Die Oppo vloekt inderdaad wat met de rest, maar ik zou dat oplossen met het meubel, want anders blijf je bezig....

Misschien heb ik er dat voor over.

Je kan ook dood gaan en 10.000 euro op je rekening hebben staan. Dan heb ik liever dat geld nu uitgegeven :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

10.000 euro voor een BD speler... Heb je je pilletjes wel geslikt? :D :D :D :D

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

Citaat van: celerontje op augustus 15, 2010, 23:02:28
10.000 euro voor een BD speler... Heb je je pilletjes wel geslikt? :D :D :D :D



Misschien zijn dat er wel drie ;)

Maar je snapt de stelling denk ik wel? :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Beter uitgeven dan sparen? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: celerontje op augustus 15, 2010, 23:19:16
Beter uitgeven dan sparen? :D

eueu beter rijk leven dan rijk doodgaan ? :)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 15, 2010, 21:16:25
Als iemand nog een TSU9600 te koop heeft, of weet, houd ik me aanbevolen.
Ik kan er maar 1 vinden, die kost 850 euro in Dld. Dat is teveel.

Ik ga dadelijk een Ebay bezoeken.

En die 850 is de vaste prijs, kreeg net een keurig mailtje. Dat doen duitse bedrijven erg goed, ALTIJD reageren met een antwoord. Daar hou ik van. Kunnen veel nederlandse bedrijven nog wat van leren. En nog snel ook, gisteravond verstuurd, 10 minuten geleden ontvangen.

Helaas. 850 Euro vind ik teveel voor een 2ehandse versie.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


riwi

#4712
Citaat van: flash1982 op augustus 16, 2010, 14:43:00
600$ voor een gebruikte van amazon

amazon verzendt electronica niet naar de EU.

xynyx

Zeker naast de pot gepiest bij de TSU9600 die op marktplaats stond......?

Ik zou geen import doen. Volgens mij heb je dan geen garantie. Tevens zou ik er altijd de RFX bij nemen. Dan heb je echt wat aan je Pronto. Dan kan je tenminste achter in de tuin je HT-set bedienen.............. ;)

blue-eyes

Ik heb naast de pot gepiest op marktplaatst, idd :D :D

Waarom RFX? Ik moet nog zaken uitzoeken, maar hij wordt alleen gebruikt voor het bedienen van de stereo/ht apparatuur.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#4715
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 16, 2010, 17:43:55
Ik heb naast de pot gepiest op marktplaatst, idd :D :D

Waarom RFX? Ik moet nog zaken uitzoeken, maar hij wordt alleen gebruikt voor het bedienen van de stereo/ht apparatuur.
Waarom RFX. Dat is voor als je er een serieuze hobby van wil maken :)
Er is een Wifi IR extender (RFX9400), en een wifi serial extender (RFX9600). Met de Wifi IR extender kan je je netwerk op met de pronto, en via wifi je apparatuur bedienen. Ik zie daar het nut niet zo van in.
bv. de actuele buitentemperatuur via de knmi.nl. Of de file informatie van de anwb? Of de rss feed van het htforum? (dit kan al zonder extender natuurlijk).

Met de serial extender (rfx9600) kan je via rs232 een koppeling met de apparatuur maken en via wifi data uitlezen van je apparaat.

Je stuurt dan wel IR om het apparaat te besturen, maar via wifi lees je met de serial extender via rs232 allerlei status info uit je apparatuur die je dan in je pronto weer geeft in het scherm. Om dat allemaal in goede banen te leiden moet je veel met jaco pm'en en nogal wat java (pronto) script schrijven. Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je ook IR kan sturen naar de extender die er dan rs232 commando's van maakt voor het HT apparaat.

xynyx

#4716
Je stuurt dan wel IR om het apparaat te besturen.............


Neem aan dat je WIFI bedoeld? Je zend nl via wifi naar je RFX die het dan weer verder stuurt naar het aangesloten apparaat. De terugmelding gaat dan in tegengestelde richting.

Ik heb indertijd van Jaco zijn rs232 module gekregen en deze omgetimmerd naar mijn apparatuur. Voor een leek was ik er wel even mee bezig................. Maar nu werkt het als een zonnetje. Eerst begrijpen hoe eea in elkaar haakt en dan de boel slopen en opbouwen naar eigen spec's. Houd je wel even zoet!

blue-eyes

1 Richting verkeer is voor mij afdoende. 2-way is voor mij te complex, danwel dat ik anderen dit moet laten doen. Misschien later eens als ik tegen een aanbieding aanloop en een goedkope programmeur aanloop.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zojuist een order geplaatst bij mijn houtboer voor 2 platen van 38mm dik, zwart gespoten. Dit in lijn met BE Rackie. Alleen missen de rondingen en oren.

Levering over 3 weken, dan volgen ook de foto's.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Dat is dan een lekker snelle levering!

riwi

Citaat van: xynyx op augustus 16, 2010, 18:20:22
Je stuurt dan wel IR om het apparaat te besturen.............


Neem aan dat je WIFI bedoeld? Je zend nl via wifi naar je RFX die het dan weer verder stuurt naar het aangesloten apparaat. De terugmelding gaat dan in tegengestelde richting.

Dat kan maar dat hoeft toch niet. De Pronto kan toch nog steeds IR sturen naar je apparaat. Lijkt me dat dat voor simpele 1-weg bediening veel eenvoudiger/beter werkt dan omslachtig via wifi te werken.
En de RFX9400 kan alleen via RF of IR doorsturen naar het apparaat omdat deze geen seriele verbinding heeft. Dan lijkt het me helemaal nutteloos tenzij je apparatuur in een kast of andere ruimte staat.

xynyx

Riwi,
klopt wat je zegt. Gewoon via IR is altijd mogelijk. Het is echter een beetje zonde om zo'n apparaat als "gewone" AB te gebruiken. En dat 2-weg programmeren is niet uitzonderlijk moeilijk (vooral als Jaco z'n scriptje wil geven). Je moet er wel tijd voor hebben. Daar zijn de Pronto's wel voor ontworpen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: xynyx op augustus 16, 2010, 19:56:37
Riwi,
klopt wat je zegt. Gewoon via IR is altijd mogelijk. Het is echter een beetje zonde om zo'n apparaat als "gewone" AB te gebruiken. En dat 2-weg programmeren is niet uitzonderlijk moeilijk (vooral als Jaco z'n scriptje wil geven). Je moet er wel tijd voor hebben. Daar zijn de Pronto's wel voor ontworpen.
Ook éénweg is de Pronto nog altijd de meest optimaal aanpasbare afstandsbediening. 2-weg is heel leuk, maar het is echt onzin om te zeggen dat het zonde is. Verder vind ik 2-weg wel moeilijk, en ik denk als ik Jacco z'n verhaal geloof de meeste mensen.

riwi

#4724
Citaat van: xynyx op augustus 16, 2010, 19:56:37
Riwi,
klopt wat je zegt. Gewoon via IR is altijd mogelijk. Het is echter een beetje zonde om zo'n apparaat als "gewone" AB te gebruiken. En dat 2-weg programmeren is niet uitzonderlijk moeilijk (vooral als Jaco z'n scriptje wil geven). Je moet er wel tijd voor hebben. Daar zijn de Pronto's wel voor ontworpen.

je mist mijn punt (denk ik).
Je kan 2-weg doen en via wifi naar de extender een commando geven en respons terug krijgen via wifi.
En je kan 1 weg een commando geven. Dat kan via de extender, maar ook gewoon direct via IR naar het apparaat? Je bent toch niet verplicht om alles via de extender te regelen. Lijkt me onzinnig eigenlijk. Alleen voor commando's waarvan je graag de feedback wil hebben in de pronto doe je via de extender.

En over "zonde van het apparaat". Ik vind dat je het moet gebruiken zoals het je uitkomt. Je bent niet verplicht om alle functies te gebruiken. Hoeveel apparaten bedien je via de RF? Is het niet zonde van de pronto dat je geen RF in gebruik hebt?

Ik heb persoonlijk nog niet de behoefte gehad aan 2-weg. Enige apparaten die rs232 hebben zijn de ssp800 en de DD15 bij mij. Volumestand van de dd15 verander ik niet zo dus die hoef ik niet direct te zien op de pronto. Volume van de ssp800 kan je met de grote letters in het front display prima op de unit zelf lezen. Voor mij zou het 2-weg omwille van de 2-weg worden en niet echt functioneel veel toevoegend. 't is wel een leuke gimmick, en eenmaal draaiend zal je vast meerdere leuke toepassingen zien.