De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

NielsLu

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 13:55:19
Hier dan de beloofde foto's van het rack en opstelling.
Bedenk dat de kabeltroep die je nu nog ziet onder de TV van de PS2 en UPC HD box is, deze moet nog worden weggewerkt. Maw, de ijzerboer moet nog aan de slag.
Als Raymen klaar is zijn ook de kabels niet meer zichtbaar, dus weggewerkt.

Ook ben ik nog aan het nadenken over een kast bij de set, dit voor de reserveonderdelen zoals bekabeling, etc. En voor de CD's, DVD's en BD's die ik het meest kijk / hoor om die dan direct bij de hand te hebben.
IKEA heeft wel mooie kasten hiervoor, maar NIET in het zwart.

Dan is direct de muur ook wat minder kaal. Ik zou wel wat aankleding willen, zoals een erg mooi modern schilderij. Of speciale panelen, maar dat gaat er niet komen heb ik het idee als ik mijn vriendin zo hoor.
Ik wil nog proberen bij haar om deze panelen achter de speaker te hangen, maar dan geverfd in Mondriaan kleuren (zie voor de panelen het topic van Peerless en Teejoo).

Eisse, wat een onwijs mooi meubel is dat toch! Ik zou me echt niks aantrekken wat anderen ervan vinden (zolang je het zelf maar mooi vindt), ik vind het super staan zo!
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Raphie

Schitterend BE, D R O O M S E T ! ! !

Nu alleen nog fatsoenlijke speakers en je bent het mannetje  ;)
JBL PRX Power!

Grindtegel

Mooi zeg, rek vind ik ook erg mooi en het ziet er super degelijk uit! Die plant achter de sub en rechterspeaker ziet er echter niet echt gelukkig uit  ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

blue-eyes

Citaat van: Grindtegel op augustus 14, 2010, 14:34:17
Mooi zeg, rek vind ik ook erg mooi en het ziet er super degelijk uit! Die plant achter de sub en rechterspeaker ziet er echter niet echt gelukkig uit  ;)

Gelukkig in trent van algeheel overzicht of plantenkundig ziek :D


@Raphie: kost me een vermogen een speakerupgrade. Dan ineens erg goed, of de huidige situatie.
Ik heb wel wat wensen en ideeen. Heb dan alleen nog 20.000 euro nodig. de staatsloterij heeft me net 7.50 euro uitgekeerd, misschien volgende maand :D

Ja, er zijn genoeg goedkopere speakers dan de genoemde 20.000 euro. Heel veel zelfs. Maar ik wil een grote stap maken, geen stap opzij iets beter of anders.
B&W mag, maar dan alleen de 801 (803, 802 etc. hebben een "midden" :D :D ). Dan komt er ook weer een center en wordt het een 7.1 set. Geef mij dat winnende lot maar :D :D
JBL K2S9800 is wel wat ik zoek. Die heb ik gehoord, waanzinnig!




Nee hoor. ik ben zo goed als klaar.
Ik ben nu op zoek naar een Pronto TSU9600/9800. Dan is het goed, of bij een gunstig lot van de staatsloterij komen er andere speakers.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

En zojuist telefonisch contact gehad met de ijzerboer (let wel, dat is een ERENAAM :D ) . Hetgeen ik wil is uit te voeren en wellicht nog erg snel ook. Betekent alleen dat ik als een gek aan de slag moet met tekeningen.

Dat komt goed uit, heb net MS Visio geïnstalleerd en ben al druk bezig ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Ziet er zeer goed en strak uit. wat gaat raymen nu voor moois nog maken dan?

Teejoo

#4656
Ziet er goed uit, maar je doet een ding duidelijk verkeert: Je rack wordt steeds kleiner ipv groter  :D  ;)

Ik zit me verder even af te vragen: Draai jij nu 2.1?

Ik vind trouwens de Oppo een hele nette speler om te zien.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op augustus 14, 2010, 15:31:57
Ziet er zeer goed en strak uit. wat gaat raymen nu voor moois nog maken dan?

Een zwevende draagarm om de UPC box en PS2 op te plaatsen.
Citaat van: Teejoo op augustus 14, 2010, 15:40:46
Ziet er goed uit, maar je doet een ding duidelijk verkeert: Je rack wordt steeds kleiner ipv groter  :D  ;)

Ik zit me verder even af te vragen: Draai jij nu 2.1?

Ik vind trouwens de Oppo een hele nette speler om te zien.

Ja, leger en leger. Ik heb nog voor 2 levels RVS en nog 5 losse platen achter de hand (en nog RVS voor een 1-level EV stand) voor een eventuele CD speler, stereoPRE (met passthrough), loopwerk, dac, etc. Dan wordt ie weer dubbel zo hoog :D
Zo zie je maar, erg toekomst voorbereid :P

Ik draai 4.1. Ik heb nog ergens achter in de kamer een bijhorende surroundspeakers staan (JBL Ti-K2).

De Oppo ziet er strak uit, idd. Alleen jammer dat het logo zo groot is en de knoppen er niet strak uitzien. De USB aansluiting aan de voorzijde vind ik een aanfluiting, die hoort aan de achterkant. Dat ziet er echt niet uit. Voor de rest een strak ding, ben er content mee.
Werkt ook een beetje als mediaplayer, ik draai nu als test wat MP3's voor de kinderen. Ik gebruik 'm daar niet echt voor, wel om de foto's te bekijken op TV, dat is erg handig.


p.s. Triple audio wilde me gisteren al een PRE (met passthrough) en usb DAC (muziek via laptop of PC) verkopen om het stereo omhoog te tillen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: NielsLu op augustus 14, 2010, 14:26:29
Eisse, wat een onwijs mooi meubel is dat toch!
Thx, en anderen ook natuurlijk!



Net alle afstanden weer keurig ingesteld. Ik krijg nu zowel de fronts als surround op de CM nauwkeurig ingesteld. De sub moet ik nog even een paar CM verschuiven (ik kan per inch instellen) en dan kloppen alle afstanden 100%.
En direct ook maar de levels weer ingesteld op 90dB (geen idee waarom de PRE zo'n hard signaal afgeeft. De standaardwaarde van de Velodyne was 30dB, deze verlaagd naar 10dB en is daarmee in lijn met de overige levels.
Als laatste de automatische setup van Velodyne gedraaid. 1 Aanpassing: boven de 80Hz.... De rest wordt met rust gelaten. En de crossover staat op 70 voor de surrounds, 50 voor de fronts. Dus aan die aanpassing heb ik ook niets :D
Ik blijf het wel raar vinden, op 32Hz zit een serieuze dip waar niets aan gedaan wordt.

Vanavond een filmpje kijken, eens kijken hoe het nu is afgesteld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Die automatische setup van de DD15 is niet te vergelijken met wat bijv. een SPL1200 aan autosetup heeft. Eigenlijk wil je dat met de DD15 helemaal niet gebruiken... erg rauw, grof en ongecontroleerd...

Robbert54

wat een mooi meubel is dat toch! overschaduwt die van mij volledig! :clapping: verschil moet er zijn natuurlijk :D totaal plaatje ziet er prachtig uit Eisse!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Citaat van: jowi op augustus 14, 2010, 16:20:23
Die automatische setup van de DD15 is niet te vergelijken met wat bijv. een SPL1200 aan autosetup heeft. Eigenlijk wil je dat met de DD15 helemaal niet gebruiken... erg rauw, grof en ongecontroleerd...

Dat denk ik ook. Ik ben echter niet iemand die voldoening haalt uit het instellen zoals jij dat bijv. hebt gedaan. Of überhaupt de optimale drive heeft voor dit soort zaken. Dat soort zaken interesseren me niet of beduidend minder. Ik meet de set regelmatig in met de dB meter, afstanden en level heb ik meestal correct. Maar het meest optimaal en correct geschoven speakers? Ik geloof het niet ;)

MAAR: ik luister en kijk met erg veel plezier, dat is toch primair :)


Ik heb al contact gehad met BB&G voor een prijsopgave.
Alleen ik zit er over na te denken. Het is serieus veel geld, dat zal het wel waard zijn, beter dan door hun ingesteld wordt het niet, daar ben ik wel van overtuigd de kwaliteiten en passie van beide heren kennende.

Maar..... de kamer veranderd nog wel eens, en dan kloppen alle instellingen niet meer. Dan moet het instellen opnieuw uitgevoerd worden. En dan is 400 euro ineens erg veel geld.... Uiteraard kijk ik de boel dan wel af, maar dan is het nog steeds niet die instelling zoals Garmt en Bjorn die zouden gemaakt hebben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: The Vampire op augustus 14, 2010, 16:21:34
wat een mooi meubel is dat toch! overschaduwt die van mij volledig! :clapping: verschil moet er zijn natuurlijk :D totaal plaatje ziet er prachtig uit Eisse!

Dank ;) . Overschaduwen is een groot woord. Ze zijn beiden mooi en bieden en doen wat we willen toch?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 16:32:37
Ik heb al contact gehad met BB&G voor een prijsopgave.
Alleen ik zit er over na te denken. Het is serieus veel geld, dat zal het wel waard zijn, beter dan door hun ingesteld wordt het niet, daar ben ik wel van overtuigd de kwaliteiten en passie van beide heren kennende.
Een tweede DD-15 bij hun kopen nu met de zomerkorting en ze komen hem (bij mij destijds tenminste) instellen  :D

blue-eyes

Citaat van: Kjelt op augustus 14, 2010, 16:53:23
Een tweede DD-15 bij hun kopen nu met de zomerkorting en ze komen hem (bij mij destijds tenminste) instellen  :D
:D :D

Deze sub heb ik 2ehands aangeschaft.
Ik heb op zich geen problemen met de prijs. Maar heb mijn vraagtekens bij een herinstelling doordat de kamer bijna gegarandeerd, regelmatig veranderd ;)


p.s. Een 2e sub is al door Bjorn afgeraden in mijn ruimte ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Grappig, nu ik de foto's hier weer heb staan heb ik ze ook weer op het Classe forum gezet.
En direct weer 2 PM's met bestellingen, binnen het uur  . . . .   ;)

Leuk die waardering.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

#4667
Mooie foto's. Mooie set ook :)

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 16:09:04
Als laatste de automatische setup van Velodyne gedraaid. 1 Aanpassing: boven de 80Hz.... De rest wordt met rust gelaten. En de crossover staat op 70 voor de surrounds, 50 voor de fronts. Dus aan die aanpassing heb ik ook niets :D

Die aanpassing is wel werkzaam voor LFE signaal, dus hij is niet overbodig.
Als je door BB&G laat inregelen, kan je nadien bij aanpassingen in de kamer gewoon zelf op basis van de vorige settings wat tweaken. De grote lijnen (bass response) komen voort uit de positie van de sub en de afmetingen van de kamer, en die wijzigen niet zo. Een bankje of stoel er bij of verschuiven heeft veel minder impact op bass response. Ik heb op mijn SMS1 en nu DD15 nooit de autosetup geprobeerd. Ik heb wel met de DD15 de settings van Bjorn eruit gehaald en min of meer op basis van de oude SMS1 instellingen zelf een nieuwe setup gemaakt. Maar dat was omdat ik de sub toch een andere plek heb gegeven dan tijdens het inregelen door Bjorn.

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 18:28:03
En direct weer 2 PM's met bestellingen, binnen het uur  . . . .   ;)

Ga je er ook weer in handelen dan in de racken? Ik dacht dat je daar juist zo op was afgeknapt?

blue-eyes

#4668
Citaat van: riwi op augustus 14, 2010, 19:24:52
Mooie foto's. Mooie set ook :)

Thx!


Citaat van: riwi op augustus 14, 2010, 19:24:52
Die aanpassing is wel werkzaam voor LFE signaal, dus hij is niet overbodig.
Als je door BB&G laat inregelen, kan je nadien bij aanpassingen in de kamer gewoon zelf op basis van de vorige settings wat tweaken. De grote lijnen (bass response) komen voort uit de positie van de sub en de afmetingen van de kamer, en die wijzigen niet zo. Een bankje of stoel er bij of verschuiven heeft veel minder impact op bass response. Ik heb op mijn SMS1 en nu DD15 nooit de autosetup geprobeerd. Ik heb wel met de DD15 de settings van Bjorn eruit gehaald en min of meer op basis van de oude SMS1 instellingen zelf een nieuwe setup gemaakt. Maar dat was omdat ik de sub toch een andere plek heb gegeven dan tijdens het inregelen door Bjorn.

Goed te horen, beweeg me weer in de goede richting kwa gedachten ;)


Citaat van: riwi op augustus 14, 2010, 19:24:52
Ga je er ook weer in handelen dan in de racken? Ik dacht dat je daar juist zo op was afgeknapt?

Nee, dat ga ik niet doen. Ik denk er nog wel eens over na, dat wel.

Ik heb bij de introductie 6 concrete aanbiedingen gehad (voor veel geld) en 1 verzoek om mijn rack om te ruilen met zijn CDP300. Ik heb toen geantwoord dat hij terug moest komen als hij een europese CDP502 had :D

Mooiste compliment was de uitnodiging van de vice president Classé Audio in Canada om op het hoofdkantoor in Canada een presentatie te verzorgen. Dat is het mooiste compliment wat ik heb gehad. Dit na aanschrijven van Classé Nederland, die ons binnen 5 minuten in contact had gebracht met Canada.

Wat daarna is gebeurd is history, dat is achter ons. Laten we over het heden gaan praten ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 14, 2010, 18:28:03
Grappig, nu ik de foto's hier weer heb staan heb ik ze ook weer op het Classe forum gezet.
En direct weer 2 PM's met bestellingen, binnen het uur  . . . .   ;)

Leuk die waardering.

Toch maar weer foto's online gezet?! Het zou ook zonde zijn als je dit niet kan showen, het blijft érg mooi, je mag er met recht trots op zijn!

blue-eyes

Dank je wel voor het compliment!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

stone56

It's only rock 'n roll (but I like it)

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op juli 29, 2010, 11:08:05
Stel, stel, dat het de PRE is op stereo gebied. Dat zou een stereopre met doorlus functionaliteit betekenen en eveneens een dito CD speler.

Ik zou het zelf ook interessant vinden om dat eens uit te proberen. Heb je niet eens zin om - samen met Rens - bij mij langs te komen en dan de SSP-800 in analoog stereo te vergelijken met mijn No.38? Kunnen we eindelijk eens antwoord geven op de vraag of de SSP-800 in analoog stereo nu echt even goed presteert als een losse stereo pre. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#4673
Supergaaf dat je foto's van de apparatuur in het rack hebt geplaatst. Het ziet er bijzonder  8) 8) uit!






Enige dissonant op bovenstaande foto is natuurlijk wel die Oppo. Daar hoort een Classé te staan! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op augustus 15, 2010, 10:44:13
Supergaaf dat je foto's van de apparatuur in het rack hebt geplaatst. Het ziet er bijzonder  8) 8) uit!






Enige dissonant op bovenstaande foto is natuurlijk wel die Oppo. Daar hoort een Classé te staan! ;D

Thx ;)

Als jij met al je invloed nu eens regelt dat Classe een BD speler uitbrengt beloof ik je dat er weer een Classé bovenop komt te staan.
En ach, zo niet, dan komt er wel weer een Classé CD speler terug. Krijg je dan toch een beetje je zin ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey