De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Niet. Ik heb inmiddels een USB -> serieel gevonden, op zolder :D

Met XP drivers onder WIndows7 geïnstalleerd, werkt. Echter vind de prog. de pronto niet. Dadelijk maar even naar kijken. Nieuwere drivers zijn er iig niet.

Daarnaast is de batterij overleden. Niet raar natuurlijk, 7 jaar oud, NOOIT gebruikt.
Op Linkje nieuwe batterijen gevonden en besteld.



p.s. voor de azijnzeikerds: ja, dit is geen sponsorlink, maar onze sponsors hebben dit niet :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

en gelukt, even zoeken onder Windows 7. Ik heb heel simpel de COM poort aangepast, blijkbaar is hardcoded COM1 benodigd. Maar goed, ik kan connecten en uitlezen.
En direct maar even de laatste firmware geladen. En jawel, van augustus 2002 :D .

Even snel als test een "TV" geladen, en ja hoor. Vriendin kwaad, de UITKNOP werkt :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ghosty J

Citaat van: Blue-Eyes op mei 26, 2010, 20:28:13
p.s. voor de azijnzeikerds: ja, dit is geen sponsorlink, maar onze sponsors hebben dit niet :P
;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

jaco

Citaat van: Blue-Eyes op mei 26, 2010, 21:02:46
Even snel als test een "TV" geladen, en ja hoor. Vriendin kwaad, de UITKNOP werkt :D :P
hahaha
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: Blue-Eyes op mei 26, 2010, 20:28:13
Daarnaast is de batterij overleden. Niet raar natuurlijk, 7 jaar oud, NOOIT gebruikt.
Zowiezo gaan NiMH batterijen hooguit enkele jaren mee maar goed het is jammer dat ze geen hogere capaciteit daar hebben, je zou hem ook zelf kunnen bouwen met verse hogere capaciteit cellen  :)

WickedGame

Heb goede ervaringen met batteryupgrade alleen de shipping kan nog wel eens lang duren vanwege dat het uit china komt. Maar verder perfecte afhandeling! Had toen een dell laptop battery besteld!

HTip

Citaat van: WickedGame op mei 27, 2010, 09:47:36
Heb goede ervaringen met batteryupgrade alleen de shipping kan nog wel eens lang duren vanwege dat het uit china komt. Maar verder perfecte afhandeling! Had toen een dell laptop battery besteld!
Duurt inderdaad (redelijk) lang, maar ik heb geen haast. Ik heb een batterij voor mijn Marantz RC5400 gekocht. Zou beter zijn dan het origineel. Meer power, geen geheugeneffect, dus ben benieuwd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Ik wacht ook rustig af. De afhandeling, bevestiging, etc. gaat wel erg snel. Binnen 10 minuten bericht van registratie en bevestiging van mijn betaling. Binnen een uur dat de bestelling is opgepakt. Binnen 24 uur de melding dat de batterij is verstuurd.

Allemaal erg netjes.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Toch wel erg leuk speelgoed de Pronto.

Al even stiekum gekeken naar een 9600 en 9800, deze stonden aangeboden, maar inmiddels al verkocht :D :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op mei 28, 2010, 19:23:37
Ik wacht ook rustig af. De afhandeling, bevestiging, etc. gaat wel erg snel. Binnen 10 minuten bericht van registratie en bevestiging van mijn betaling. Binnen een uur dat de bestelling is opgepakt. Binnen 24 uur de melding dat de batterij is verstuurd.

Allemaal erg netjes.

Yup bedankt voor de tip. Ik heb er gisteren een nieuwe batterij voor m'n gps PDA gekocht :)

HTip

Citaat van: Blue-Eyes op mei 28, 2010, 19:23:37
Ik wacht ook rustig af. De afhandeling, bevestiging, etc. gaat wel erg snel. Binnen 10 minuten bericht van registratie en bevestiging van mijn betaling. Binnen een uur dat de bestelling is opgepakt. Binnen 24 uur de melding dat de batterij is verstuurd.

Allemaal erg netjes.
Precies zo is het ook bij mij gegaan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Citaat van: Blue-Eyes op mei 28, 2010, 19:24:25
Toch wel erg leuk speelgoed de Pronto.

Al even stiekum gekeken naar een 9600 en 9800, deze stonden aangeboden, maar inmiddels al verkocht :D :P
Die zijn echt veel mooier, en ook veel meer mogelijkheden..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes


Maar ook veel duurder . . . .
Laat ik eerst maar even kijken of de huidige Pronto wat is. Programmeren van de AB is simpel, evenals Pronto Edit.
To way communication wil ik wel, maar doe ik niet. 1 Omdat ik me niet interesseer in computerprogrammeren (in dit geval JAVA) en me dat dus niet wil aanleren en ten tweede dat elke handeling die ik doe met de PRE al automatisch via OSD op het scherm terecht komt.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

#4388
Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2010, 08:05:42
Maar ook veel duurder . . . .
Laat ik eerst maar even kijken of de huidige Pronto wat is. Programmeren van de AB is simpel, evenals Pronto Edit.
To way communication wil ik wel, maar doe ik niet. 1 Omdat ik me niet interesseer in computerprogrammeren (in dit geval JAVA) en me dat dus niet wil aanleren en ten tweede dat elke handeling die ik doe met de PRE al automatisch via OSD op het scherm terecht komt.
nou, ik zou het erg fijn vinden als we een 2-weg hadden voor de Classé op de Pronto, alleen kan ik het ook niet. Ik vind het OSD nou niet echt subtiel..

blue-eyes

Ik weiger mezelf programmeren aan te leren. Ik ben een ICT'er, maar geen techneut. Wel ooit geweest. Ik vind overigens dat een goede beheerder MOET kunnen programmeren.

Hetgeen ik laatst heb gezien wat Jacco doet met Javascripting met een goede programmeur zeker kunnen.
Ik vind dit alleen behoorlijk ver gaan om dit te kunnen voor een AB . . . .
Programmeren is niet iets wat iedereen kan. Dan moet absoluut klantvriendelijker kunnen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#4390
@Riwi / Teejoo:

jullie kunnen wel PCF's inlezen? Voor de Delta serie heeft Classe een PCF file beschikbaar. Kunnen jullie met de PEP software ook opslaan als CCF?

:D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2010, 10:32:59
Ik weiger mezelf programmeren aan te leren. Ik ben een ICT'er, maar geen techneut. Wel ooit geweest. Ik vind overigens dat een goede beheerder MOET kunnen programmeren.

Hetgeen ik laatst heb gezien wat Jacco doet met Javascripting met een goede programmeur zeker kunnen.
Ik vind dit alleen behoorlijk ver gaan om dit te kunnen voor een AB . . . .
Programmeren is niet iets wat iedereen kan. Dan moet absoluut klantvriendelijker kunnen.
Javascript is niet al te moeilijk. Het moeilijke is de debugging. Als je een script uitvoert komt er een algemene foutmelding. Je weet dus niet precies wat of waar het fout gaat.

Het kan klantvriendelijker, gewoon 1-weg, dat is net zo makkelijk als de oudere generatie pronto's.

Ook kun je het programmeren uitbesteden, alleen is niet iedereen bereid er geld voor te betalen. Je moet ook maar afwachten wat die persoon er dan van maakt..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Kjelt

Citaat van: jaco op mei 30, 2010, 10:48:12
Javascript is niet al te moeilijk. Het moeilijke is de debugging. Als je een script uitvoert komt er een algemene foutmelding. Je weet dus niet precies wat of waar het fout gaat. 
Slechte compiler/interpreter dan. Ik heb hetzelfde met embedded C compilers, anno 2010 is het nog steeds bagger met de compiler bouwers, je krijgt een foutmelding maar de melding zelf is zo cryptisch dat je nog niet weet wat er aan de hand is tenzij je 10 jaar ervaring hebt en een doorzetter bent  :D

riwi

#4393
Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2010, 10:34:16
@Riwi / Teejoo:

jullie kunnen wel PCF's inlezen? Voor de Delta serie heeft Classe een PCF file beschikbaar. Kunnen jullie met de PEP software ook opslaan als CCF?

:D :D

Met ProntoeditPro 2.0 en hoger kan je alleen .xcf files lezen (ook de 1.1xcf files)
Met ProntoeditPro versie 1.1 (NIET hoger). Kan je .xcf en .pcf files lezen en dan wegschrijven in 1.1 xcf format. met 2.0 gemaakte xcf files kan deze niet lezen.
Met ProntoeditNG kan je .pcf en .ccf files lezen en wegschrijven naar .pcf format.

Je kan deze alle 3 naast elkaar installeren

Ik kan dus wel omhoog in versie maar niet omlaag. Dit heeft denk ik als reden dat er nieuwe functionaliteit in de nieuwere versies zit die je niet KAN converteren naar een oud formaat.

Maar wat is je doel? Als je een oude versie van pronto edit installeert kan je de pcf config bekijken. De Classe codes kan je met een uurtje kloppen zo in jouw versie krijgen. Plaatjes van knoppen (gallery) kan je misschien wel overzetten, of anders de losse bitmaps save'n en in je eigen versie aan knoppen hangen.
Voor mij was het 2 uur werk om eerst een nieuw apparaat te maken, daarna alle functies uit de sheet in te typen en er de betreffende code aan te hangen en daarna alle lexicon knoppen in mijn schermpjes van een classe code te voorzien. Als laatste heb ik nog het Logic7 logo door een Classe bitmapje vervangen en klaar was de pronto. Natuurlijk komt daarna de finetuning (tijdens film/muziek kijken denk je : ik mis ... ) Na een paar iteraties wordt dat steeds beter en mis je niks meer.

Citaat van: Kjelt op mei 30, 2010, 10:59:59
Slechte compiler/interpreter dan. Ik heb hetzelfde met embedded C compilers, anno 2010 is het nog steeds bagger met de compiler bouwers, je krijgt een foutmelding maar de melding zelf is zo cryptisch dat je nog niet weet wat er aan de hand is tenzij je 10 jaar ervaring hebt en een doorzetter bent  :D
Je moet in de code zelf punten zetten met output waardoor je weet waar het fout ging. Dat was vroegah ook al handiger dan vertrouwen op de foutcodes van het systeem ;) De hele telefooncentrale software zit vol met controle variabelen die je extern uit kan lezen (en on the fly kan wijzigen  ::) ).

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2010, 10:34:16
@Riwi / Teejoo:

Voor de Delta serie heeft Classe een PCF file beschikbaar. Kunnen jullie met de PEP software ook opslaan als CCF?

O ja. Die .pcf file van Classe heeft waarschijnlijk het ssp800 apparaat in de library. De knoppen in de schermpjes verwijzen dan naar die library. En de .ccf kent helemaal het principe van een code library niet. Dat bedoel ik met dat het moeilijk 'omzetten' is, automatisch.

blue-eyes

Citaat van: riwi op mei 30, 2010, 12:46:28
Met ProntoeditPro 2.0 en hoger kan je alleen .xcf files lezen (ook de 1.1xcf files)
Met ProntoeditPro versie 1.1 (NIET hoger). Kan je .xcf en .pcf files lezen en dan wegschrijven in 1.1 xcf format. met 2.0 gemaakte xcf files kan deze niet lezen.
Met ProntoeditNG kan je .pcf en .ccf files lezen en wegschrijven naar .pcf format.

Je kan deze alle 3 naast elkaar installeren

Ik kan dus wel omhoog in versie maar niet omlaag. Dit heeft denk ik als reden dat er nieuwe functionaliteit in de nieuwere versies zit die je niet KAN converteren naar een oud formaat.

Maar wat is je doel? Als je een oude versie van pronto edit installeert kan je de pcf config bekijken. De Classe codes kan je met een uurtje kloppen zo in jouw versie krijgen. Plaatjes van knoppen (gallery) kan je misschien wel overzetten, of anders de losse bitmaps save'n en in je eigen versie aan knoppen hangen.
Voor mij was het 2 uur werk om eerst een nieuw apparaat te maken, daarna alle functies uit de sheet in te typen en er de betreffende code aan te hangen en daarna alle lexicon knoppen in mijn schermpjes van een classe code te voorzien. Als laatste heb ik nog het Logic7 logo door een Classe bitmapje vervangen en klaar was de pronto. Natuurlijk komt daarna de finetuning (tijdens film/muziek kijken denk je : ik mis ... ) Na een paar iteraties wordt dat steeds beter en mis je niks meer.
Je moet in de code zelf punten zetten met output waardoor je weet waar het fout ging. Dat was vroegah ook al handiger dan vertrouwen op de foutcodes van het systeem ;) De hele telefooncentrale software zit vol met controle variabelen die je extern uit kan lezen (en on the fly kan wijzigen  ::) ).

Helaas niet downwards....
Mijn doel was de omzetting van de PCF file naar een CCF file. Nu zal er niets anders opzitten dan PEP installeren en POCF uitlezen, opschrijven en invoeren in een CCF file.

Ach, houd de mens van de straat :D :D
Ik zou graag learning IR willen doen, maar mijn batterij is nog niet binnen, derhalve handmatig codes zoeken.



Overigens, als iemand alle IR codes heeft van de UPC decoder (HD, Philips 8311) houd ik me aanbevolen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

Citaat van: riwi op mei 30, 2010, 12:46:28
Je moet in de code zelf punten zetten met output waardoor je weet waar het fout ging. Dat was vroegah ook al handiger dan vertrouwen op de foutcodes van het systeem ;) De hele telefooncentrale software zit vol met controle variabelen die je extern uit kan lezen (en on the fly kan wijzigen  ::) ).
Mee eens als je een PC met GB's hebt, ik zit op een target met 32kB ROM en de debug versie kan ik al niet meer draaien (40kB) oftewel Houston we have a problem  :D
Maar goed met logisch nadenken kun je een heel eind komen.
Ik doelde meer op de ouderwetse error berichtgeving van de compiler. Als je voorbeeldje een ; vergeet in een header file dan krijg je niet van de compiler te horen dat je in een header file een ; bent vergeten, neeeeeeeeee hij compileert alleen c files en de c files die die header file includen gaan helemaal over de nek. Zo kreeg ik op 1 vergeten ; rond de 400 errors terug  :D En dat anno 2010  :'(

riwi

#4397
Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2010, 13:08:45
Ik zou graag learning IR willen doen, maar mijn batterij is nog niet binnen, derhalve handmatig codes zoeken.

Voor de Classe zou mijn voorkeur hebben om ze niet te leren maar de RC6 0 codes uit de Classe sheet te gebruiken.

Leren is OK, maar niet zo exact als de RC6 code (die al in de fabrieks tabel van de Pronto zit) te gebruiken.

De UPC box moet je waarschijnlijk wel leren. Of van een andere gebruiker overnemen.

Volgens de classe sheet is de code voor de "home" toets 116 85


Zo werk je alle toetsen die je in je pronto wil hebben af.

Als je nog dec-> hex kan rekenen kan je 116 85 zelf ook vertalen naar 0074 0055 en direct in het hexcodes scherm inkloppen.

blue-eyes

#4398
In de PDF  van Classe staat ook keurig 116 - 85 ;)

In een ander document, een spreadsheet met IR en HEX codes staat:

1.
0000 004B 0000 0010 0097 0032 0019 0032 0019 0019 0019 0019 0019 0032 0032 0019 0032 0019 0019 0019 0019 0032 0032 0032 0019 0019 0019 0019 0032 0032 0032 0032 0032 0032 0032 10E6

2. 85 116 (kolommen andere volgorde).


Dus de data is hier gewoon beschikbaar. Maar ik ben soms lui aangelegd, dus vandaar de vraag naar CCF downgrade :P


P.s. Dank voor de printscreen, ga ik zeker nog gebruiken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Citaat van: Kjelt op mei 30, 2010, 10:59:59
Slechte compiler/interpreter dan. Ik heb hetzelfde met embedded C compilers, anno 2010 is het nog steeds bagger met de compiler bouwers, je krijgt een foutmelding maar de melding zelf is zo cryptisch dat je nog niet weet wat er aan de hand is tenzij je 10 jaar ervaring hebt en een doorzetter bent  :D
Je kunt voor Javascript wel een dubugger gebruiken. Die kent niet de specifieke commando's van Philips, maar de standaard dingen als haakjes en , ; : etc. snapt die wel goed. Dat helpt al behoorlijk.

Ik heb me wel behoorlijk zitten ergeren toen ik code aan het schrijven was..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm