De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Kjelt op mei 18, 2010, 22:47:39
Gewoon zelf bouwen, 3,50/stuk voor een Neutrik Black Gold Plated XLR stekker Male and Female, en goede afgeschermde gebalanceerde microfoonkabel van Mogami of Tasker in mijn geval voor rond de 1,50 per meter of 1.-/m bij afname van een rol van 100meter.  Veel beter dan die kant en klare dropveters met inferieure pluggen en cheapo kabel  en  rond de 9 euro per kabel wel iets duurder ;)

Bij jouw berekening moet nog het volgende bij :
De eerste 5 connectoren passen niet, zijn van het verkeerde type of ik maak ze stuk voor ze uit de verpakking zijn.
De connectoren/kabels krijg ik niet goed gemonteerd, ik blaas de voor en eind versterker er mee op (kosten +10k€)
Mijn uurtarief 100 euro, minimaal 4 uur werk zonder resultaat.
Na 4 uur geef ik het op en loop uit boosheid de eerste de beste hifi zaak in om voor 500 euro direct beschikbare kabels te halen.

Ik ga wel even online shoppen voor die kabels ;)

Teejoo

Citaat van: riwi op mei 19, 2010, 19:35:46
Bij jouw berekening moet nog het volgende bij :
De eerste 5 connectoren passen niet, zijn van het verkeerde type of ik maak ze stuk voor ze uit de verpakking zijn.
De connectoren/kabels krijg ik niet goed gemonteerd, ik blaas de voor en eind versterker er mee op (kosten +10k€)
Mijn uurtarief 100 euro, minimaal 4 uur werk zonder resultaat.
Na 4 uur geef ik het op en loop uit boosheid de eerste de beste hifi zaak in om voor 500 euro direct beschikbare kabels te halen.

Ik ga wel even online shoppen voor die kabels ;)
Kijk, een man met zelfkennis  :D

Robbert54

Citaat van: riwi op mei 19, 2010, 19:35:46
Bij jouw berekening moet nog het volgende bij :
De eerste 5 connectoren passen niet, zijn van het verkeerde type of ik maak ze stuk voor ze uit de verpakking zijn.
De connectoren/kabels krijg ik niet goed gemonteerd, ik blaas de voor en eind versterker er mee op (kosten +10k€)
Mijn uurtarief 100 euro, minimaal 4 uur werk zonder resultaat.
Na 4 uur geef ik het op en loop uit boosheid de eerste de beste hifi zaak in om voor 500 euro direct beschikbare kabels te halen.

Ik ga wel even online shoppen voor die kabels ;)
:clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kjelt

Citaat van: riwi op mei 19, 2010, 19:35:46
Mijn uurtarief 100 euro
Dure hobbie film kijken dan, laat staan in de rij wachten bij de supermarkt  :D
Maar goed, point taken, dan feedback, hebben ze gewoon hangen  ;)

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op mei 20, 2010, 08:31:59
Dure hobbie film kijken dan, laat staan in de rij wachten bij de supermarkt  :D
Maar goed, point taken, dan feedback, hebben ze gewoon hangen  ;)

Maar dan niet klagen als die budget dropveter sluiting maakt. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

een Cordial XLR gaat echt niet geen sluiting maken hoor. goede kabel met neutrik pluggen en goed afgewerkt. marges zijn voor Pro nu eenmaal anders als voor consumer.
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op mei 20, 2010, 08:34:03
Maar dan niet klagen als die budget dropveter sluiting maakt. :P
Heeft niets met budget te maken anders, want ik heb 6 jaar terug een 300 euro Nordost RCA kabel met sluiting kunnen retourneren, had ik niet verwacht van deze firma maar het komt dus in alle gelederen voor. Als je zelf hobbiet kun je het goed nameten.

Terzijde: een goed ontworpen bron moet sluiting van de cold en ground of de hot en ground gewoon overleven en de eindversterker geeft er al helemaal niets om  :)

Audiofiel

 :withstupid: Bovenstaande posters lezen geen emoticons? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

Citaat van: Audiofiel op mei 20, 2010, 08:41:37
:withstupid: Bovenstaande posters lezen geen emoticons? ::)

goed lezen is best moeilijk ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Raphie

emoticons interpreteren óók  :P
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op mei 20, 2010, 08:41:37
:withstupid: Bovenstaande posters lezen geen emoticons? ::)
Niet voor 9.00 , eerst een bak koffie halen  :D

blue-eyes

#4336
Citaat van: Raphie op mei 20, 2010, 08:50:01
emoticons interpreteren óók  :P

Yep.

Ik lig op het forum wel eens met Arjen overhoop over een emoticon (dat ik als een "schijnlheilig icoon beschouw), maar als we elkaar zien heb ik dat gevoel absoluut niet ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

#4337
Citaat van: Blue-Eyes op mei 20, 2010, 10:08:26
Yep.

Ik lig op het forum wel eens met Arjan overhoop over een emoticon (dat ik als een "schijnlheilig icoon beschouw), maar als we elkaar zien heb ik dat gevoel absoluut niet ;)

Welke Arjan of is het Arjen? ;D  :angel:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Zo ik zal hier ook even kort wat schrijven.
Afgelopen zondag eindelijk eens bij Eisse langs geweest.
De eerste uitnodiging is waarschijnlijk al 4 jaar oud. ::)
Met zijn Jbl sub in de verkoop en de geplande verbouwing van onze woonkamer in gedachten moest het er toch maar eens van komen.
8:00 vertrokken, en om 10:30 zaten we aan de koffie. Tja het is een hele reis vanuit uithoek Zeeland. ;)
Leuk om de Ti-k10 eens in een andere huiskamer te zien, ook de Ti-k2 en met name de stands vond ik erg mooi.
Ik heb de hele discussie over het rack niet meegekregen en dat wil ik ook niet oprakelen maar het ziet er inderdaad zeer fraai uit. Matched uitstekend met de zeer fraaie Classé apparatuur.
In tegenstelling tot mijn ssp 75 heeft deze pre ontzettend veel instelmogelijkheden. :o
Zoals Eisse al terecht opmerkte aluminium buizen zou in combinatie met het Classé front nog mooier zijn. >:D
Persoonlijk blijf ik RVS toch ook altijd een mooi product vinden.
Het was een gezellig samenzijn met koffie en broodjes en een hoop Ht geouwehoer. ;D
Een stukje film gekeken, de subs een beetje vergeleken en ook wat muziek geluisterd.
Het surround met name bij de film crouhing tiger was indrukwekkend..
En voor muziek is ook hier  geen sub nodig voor de weergave van laag. :)
Ook mijn Ti-ks zijn recentelijk eindelijk voorzien van Classé voor en eindversterking, en zoals Eisse al jaren preekte, dit hebben ze ook echt nodig. :thumbs-up:

Eisse bedankt voor de gezelligheid en gastvrijheid, en ook hier ben je van harte welkom om eens te buurten.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Leuk stukkie.......


Maar niet ff bellen hé, dat je die kant op gaat??  :devil:
Rebuilding my HT

SV..S

Citaat van: Tinus_ op mei 21, 2010, 10:26:39
Leuk stukkie.......


Maar niet ff bellen hé, dat je die kant op gaat??  :devil:

uuhh, sorry niet aan gedacht eigenlijk :-[
maar nu was het ook zaterdagavond 21:30 dat we de afspraak voor de volgende morgen maakten ;)

aan de andere kant, ik kom regelmatig op jouw dorp, en ik zie nooit een uitnodiging van jou om langs te komen :devil:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

advr

Citaat van: SV..S op mei 21, 2010, 11:39:31


aan de andere kant, ik kom regelmatig op jouw dorp, en ik zie nooit een uitnodiging van jou om langs te komen :devil:

auw.... :shaun: :clapping:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Tinus_

Citaat van: SV..S op mei 21, 2010, 11:39:31

aan de andere kant, ik kom regelmatig op jouw dorp, en ik zie nooit een uitnodiging van jou om langs te komen :devil:

Heb je die nodig dan??   :o
Rebuilding my HT

SV..S

Citaat van: Tinus_ op mei 21, 2010, 11:58:52
Heb je die nodig dan??   :o

ja dat hoort zo in dat dorp van jou :devil:

ps, en een adres zou ook handig zijn  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Ik begrijp dat je nogmaals langs komt, en nu met chauffeur :D


Ik heb ook erg genoten, gelachen en leuk gepraat. De hele set, etc. was een minder issue, teveel met andere zaken bezig geweest.
Wat ik het meest waardeerde is dat je een eigen sub hebt meegenomen, ik dus goed kon concluderen dat de sub 100% in orde is ;)


p.s. De film was overigens House of the Flying Daggers ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op mei 20, 2010, 10:08:26
Ik lig op het forum wel eens met Arjen overhoop over een emoticon (dat ik als een "schijnlheilig icoon beschouw), maar als we elkaar zien heb ik dat gevoel absoluut niet ;)

Het is juist altijd gezellig als we elkaar zien! :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op mei 22, 2010, 16:25:01
Het is juist altijd gezellig als we elkaar zien! :)


Tot nu toe wel :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

flash1982


blue-eyes

Yep, dat is een relatief instapsetje. Dat is niet mijn wens, wel de K2 serie ;)


De K2 is het ideaal...... En sinds een jaar of wat de Everest series. De frontspeakers alleen kosten al 66000 euro.
Een JBL synthesis systeem kan oplopen (inclusief ruimte) tot enkele tonnen.

Door alle mensen waarvan iedereen vind dat ze er verstand van hebben unaniem benoemd als het beste wat op HT gebied is te krijgen.
In Enkhuizen is een demo ruimte ingericht met een instap synthesis systeem.

p.s. Als je dat gehoord hebt is het ook jou favoriet :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Nu ik weer over een laptop beschik de SSP800 direct maar de laatste versie firmware gegeven.

Simpel.

Je kan geen fouten maken, duurde 10 minuten ongeveer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey