De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:52:02
Ja en BE kan niet meer reageren want die heeft net zijn keyboard weg gegooid.
:D had die beter even kunnen wachten.  :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

bmateijsen

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 19:31:27
tja is toch voor iedereen weer persoonlijk. ik ben erg tevreden met de kabels van W&M, maar een merk als Qed vind ik voor de prijs nog wel erg goed, audioquest schijnt ook erg goed te zijn.

persoonlijk betwijfel ik nog steeds erg of een overdreven dure kabel ook daadwerkelijk nog een verbetering geeft.

Wij waren ook sceptisch en wilde ook eigenlijk gewoon niet gaan luisteren ;).

Groet,

Bjorn

bmateijsen

De Carbon is overigens uiterst flexibel, dat is dan van Supra weer niet te zeggen ;D

blue-eyes

Net gemeten. Doe mij maar een meter. Moet je nog een PM hebben?



Hahahahaha @ Jack :D

De MM is tot 21:00 uur open ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 19:53:51
Wij waren ook sceptisch en wilde ook eigenlijk gewoon niet gaan luisteren ;).

Groet,

Bjorn
waar hoorden jullie vooral het verschil dan? en zal ook hoorbaar zijn op een doorsnee setje zoals die van mij?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#4155
Beetje laat, maar ik heb de Inakustik Referenz HDMI tussen de BD-speler en de receiver. Naar de beamer lopen 2 Supra HF-100. Erg tevreden met beide. Alleen over de Inakustik gaat audio.

Vond die beter klinken dan de W&M HD-01
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Ik ga hem bestellen voor je! PM is niet nodig.
Zal misschien ivm 5 mei ietsje langer duren....

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:55:35
Net gemeten. Doe mij maar een meter. Moet je nog een PM hebben?



Hahahahaha @ Jack :D

De MM is tot 21:00 uur open ;)

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:55:35
De MM is tot 21:00 uur open ;)

Inderdaad zeg, dan heb je dus nog tijd genoeg! Als je dan toch naar keyboards ga kijken, ik ben nog altijd op zoek naar 1 die heel erg stil is. Dus laat maar weten als je wat tegen komt.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 20:04:53
Ik ga hem bestellen voor je! PM is niet nodig.
Zal misschien ivm 5 mei ietsje langer duren....


Je hebt inmiddels ook een PM. Ik zie de gegevens voor betaling wel verschijnen. Mocht ik het later vergeten, alvast dank!

p.s. Jack: hier dicht in de buurt zit ook een computerwinkel, is een stuk dichterbij dan Almere ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: HTip op mei  3, 2010, 20:01:51
Beetje laat, maar ik heb de Inakustik Referenz HDMI tussen de BD-speler en de receiver. Naar de beamer lopen 2 Supra HF-100. Erg tevreden met beide. Alleen over de Inakustik gaat audio.

Vond die beter klinken dan de W&M HD-01

Niet laat hoor, maar ben gewend om snel knopen door te hakken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 20:05:44
, ik ben nog altijd op zoek naar 1 die heel erg stil is. Dus laat maar weten als je wat tegen komt.

Ik moet er toch 3 hebben. Wil al mijn PC's voorzien van draadloze versies.


p.s. ALs je niet typt zijn ze het meest stil :P :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 20:10:06
Ik moet er toch 3 hebben. Wil al mijn PC's voorzien van draadloze versies.


p.s. ALs je niet typt zijn ze het meest stil :P :P

Ja, die taktiek probeer ik ook het meest toe te passen. Spreken is zilver, zwijgen is goud
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JCL

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:43:57
Volgens mij zijn de verhalen bij HDMI juist nog harder dat het geen bal uitmaakt. Totdat die mensen hun projector 15 meter van hun speler zetten en enkel nog sneeuw zien. (En nee, dan zaten zie niet naar De Hel van '63 te kijken)

Ik behoor ook tot deze groep. Ik heb altijd begrepen dat bij HDMI (of optisch) het beeld/geluid aankomt of niet. Het probleem met lange (5+ meter) HDMI kabels is gewoon dat ze veel storen. In mijn ervaring is het verschil bij digitale kabels iig veel minder groot als bij analoge kabels.

Raphie

Dat is ook mijn mening / ervaring. Het audio protocol over HDMI is niet anders dan het videoprotocol, dus misschien iets meer "meat around the bones" om ons te overtuigen?
JBL PRX Power!

JCL

Het zal vast wel iets verschil maken, maar voor dat geld kun je in andere zaken investeren die veel meer verschil maken. Neemt natuurlijk niet weg dat in een set als die van BE een HDMI kabel van 150/200 euro heel normaal is en zeker niet overdreven duur ofzo. Als ik dat in mijn set zou doen zouden de prioriteiten toch verkeerd liggen na mijn idee.

Raphie

Er is over de Classé HDMI implementatie ook niet al te veel te vinden, anders dan dat Classé als corporate statement een goede HDMI implementatie verkiest boven legacy formaten als spdif. de rest is er door overijverige audiofielen bijverzonnen lijkt het.

Hetzelfde geldt dus met kabelverkopers, wel goed in het kader van "baat het niet, dan schaadt het zeker niet" maar performance winst ga je niet halen.
smaak verschillen (kleuring) zoals bij analoge matching, heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

Maar goed, als je 5% procent uittrekt voor je digitale aorta dan kan je in het geval het nog steeds flink gek maken  ;D en zo'n zwarte molex sliert ziet er natuurlijk ook niet uit op deze schitterende set.
JBL PRX Power!

riwi

Ik merk toch wel veel verschi tussen HDMI kabels ook de kortere. En dan niet in beeld of geluidskwaliteit, maar direct in verstoringen (dwz geen beeld, sneeuw beeld, of veel ruis pixels door het beeld).

Naarmate er meer data door de kabel gaat heb je hier meer last van.
Dus SD beeld , HD 1080i/720p/60, 1080p24, 1080p60 en dan nog 8 bits per kleur of 12 bits per kleur en daarnaast nog de mogelijke DTS-HD MA track met hoge bitrate.

Ook de Supra HDMI die ik heb (2m) had hier last van. Vervangen door een 1m Monster 750, 950 of 1000 loste dit probleem op. Alle 3 gekocht en gelijk ook mijn profigold kabels vervangen hoewel ik daar geen last mee heb gehad.

Raphie

je doelt hiermee op de Dune 3 pixelruis?
hier had ik met alle kabels behalve de meegeleverde op poort 1 van m'n PIO last van.  ;D

is nu opgelost via de FW update, hoewel ik hem nog steeds op 36bits laat staan
verder echt nog nooit HDMI issues gehad. Bij mij heeft alles dan wel gewoon de 1.8m lengte en heb ik geen lange afstanden, switching receivers e.d.
JBL PRX Power!

riwi

Citaat van: Raphie op mei  4, 2010, 16:51:23
je doelt hiermee op de Dune 3 pixelruis?

Niet specifiek, maar dat was wel een aanleiding voor de vervanging bij mij.
Meer problemen gehad, die wsch aan HDMI kabels heeft gelegen of aan de HDMI switches.

Ook met Humax/Samsung kabel decoders zijn er problemen sinds de introductie van de HD kanalen.

blue-eyes

De Oppo staat te draaiennn ;)
Afgezien van de kwaliteiten op audio en video gebied, is het een zeer degelijk apparaat. Alles werkt in enen goed en voor de hand liggend. Netwerk, gevonden. Updaten kwestie van < 1 minuut.
Oogt ook nog mooi ook.

Nu maar eens luisteren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Citaat van: Blue-Eyes op mei  4, 2010, 20:40:32
De Oppo staat te draaiennn ;)

Cool  ;D
Zeer degelijk voelt ie aan he? En zo speelt ie ook :)

blue-eyes

De fabrieksfoto's. Deze zoek ik altijd op en bewaar ik. Dan ook maar even geplaatst ;)







Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei  4, 2010, 16:22:54
Er is over de Classé HDMI implementatie ook niet al te veel te vinden, anders dan dat Classé als corporate statement een goede HDMI implementatie verkiest boven legacy formaten als spdif. de rest is er door overijverige audiofielen bijverzonnen lijkt het.

Er zijn wel formele meetresultaten naar buiten gebracht, deze zijn door techneuten als extraam laag bestempeld. Dit los van de discussie of dit goed is of slecht, ging puur om de meetwaardes.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei  4, 2010, 16:51:23
je doelt hiermee op de Dune 3 pixelruis?
hier had ik met alle kabels behalve de meegeleverde op poort 1 van m'n PIO last van.  ;D

is nu opgelost via de FW update, hoewel ik hem nog steeds op 36bits laat staan
verder echt nog nooit HDMI issues gehad. Bij mij heeft alles dan wel gewoon de 1.8m lengte en heb ik geen lange afstanden, switching receivers e.d.

Welke instellingen heb jij gemaakt in de Oppo hiervoor?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

simsatit

Congrats!

Heb je de se versie?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.