De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: Jack van Dijk op mei  8, 2009, 09:27:48
Het is gewoon typische audiofiele nervosa waarbij we altijd denken dat we iets van de sterkte van een atoombunker nodig hebben omdat anders onze versterker er doorheen zakt.

Yep.

Ik denk zelf dat het honderden kilo's kan dragen.

Iemand hier met een HTS opleiding? ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 09:45:46
Yep.

Ik denk zelf dat het honderden kilo's kan dragen.

Iemand hier met een HTS opleiding? ;D

Waarom zou je het willen weten? Je plankje houd dit echt wel. Daarnaast verdeel je het gewicht ook nog eens over 4 punten.

blue-eyes

Ik hoef dat niet te weten, ik ben 1 van de 3 believers ;D




p.s. Stond ook een smiley achter, wellicht dat iemand zich uitgedaagd voelt :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 09:59:30
Ik hoef dat niet te weten, ik ben 1 van de 3 believers ;D




p.s. Stond ook een smiley achter, wellicht dat iemand zich uitgedaagd voelt :P

maak dan maar 4 believers van... Of komt het nu omdat ik weet hoe dun de plankjes van het Classé meubel officieel is  ;D

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R

#3105
Wellicht een spike middenonder tegen het iets doorzakken op lange termijn en het effect op verf.

blue-eyes

Citaat van: R op mei  8, 2009, 10:03:02
Wellicht een spike middenonder tegen het iets doorzakken op lange termijn en het effect op hout.

Dat zou nog kunnen, indien nodig. En als ie doorzakt, draai ik de bewuste plaat wel om ;D

Maar dat is niet nodig. Ik heb meer van dit soort racken gehad, ook met de nodige KG's erop. Nog nooit is er een doorgezakt. En die platen waren 22mm ;)



Nieuwe tussenstand:
4 believers <-> 22996 unbelievers
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

NielsLu

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 10:05:35
Dat zou nog kunnen, indien nodig. En als ie doorzakt, draai ik de bewuste plaat wel om ;D

Maar dat is niet nodig. Ik heb meer van dit soort racken gehad, ook met de nodige KG's erop. Nog nooit is er een doorgezakt. En die platen waren 22mm ;)



Nieuwe tussenstand:
4 believers <-> 22996 unbelievers

En anders zou je toch altijd nog in het midden van de plaat een stalen T-profiel in kunnen frezen (met de lange zijde omhoog), dan is het profiel niet zichtbaar, of zelfs 2 profielen ter hoogte van de oren.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

sj0er-D

wat wordt dit een prachtig meubel! complimenten voor het ontwerp :)

blue-eyes

Citaat van: NielsLu op mei  8, 2009, 10:19:28
En anders zou je toch altijd nog in het midden van de plaat een stalen T-profiel in kunnen frezen (met de lange zijde omhoog), dan is het profiel niet zichtbaar, of zelfs 2 profielen ter hoogte van de oren.

Niet nodig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

#3111
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

welke kabels neem je want ook daar is veel winst te behalen :devil:
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Oracle

Citaat van: Jack van Dijk op mei  8, 2009, 09:27:48
Het is gewoon typische audiofiele nervosa waarbij we altijd denken dat we iets van de sterkte van een atoombunker nodig hebben omdat anders onze versterker er doorheen zakt.

Destijds speelde ook iets met het ophangen van CRT's... Mensen gebruikten 8 stuks M8 keilbouten, omdat ze bang waren dat het niet zou houden. Blijkt dat 1 enkele M6 bout al 150 kilo kan dragen... ;)

Gr,
Mark

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

Citaat van: Oracle op mei  8, 2009, 10:36:51
Destijds speelde ook iets met het ophangen van CRT's... Mensen gebruikten 8 stuks M8 keilbouten, omdat ze bang waren dat het niet zou houden. Blijkt dat 1 enkele M6 bout al 150 kilo kan dragen... ;)

Gr,
Mark

Better safe than sorry... Ik heb mijn HD1 ook wat te stevig gemonteerd..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

Citaat van: LexiconLogan op mei  8, 2009, 10:36:38
welke kabels neem je want ook daar is veel winst te behalen :devil:

Ik wil eerst mijn stroomvoorziening en de meubels afronden.

Vervolgens wil ik de bekabeling op gaan pakken.
Vooralsnog wil ik terug naar MIT Magnum bekabeling: enorme 3D, ruimtelijk en detaillering. Er zullen absoluut alternatieven zijn (goedkoper) maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Garmt, die toch aardig wat bekabeling heeft gehoord, bevestigde wel mijn keuze voor MIT in relatie met 3D, etc.
Duidelijk is wel, zie ook jouw topic, dat ik geen AES/EBU kabel ga aanschaffen.
Als HDMI houd ik de W&M bekabeling. Ik praat vooralsnog over de LS (fronts en center) en gebalanceede bekabeling PRE/CD/EV.

Als iemand aanbevelingen heeft die de prestaties van de MIT Magnum evenaart of verbeterd hoor ik dat graag!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 10:36:05
Nieuwe tussenstand:
6 believers <-> 22994 unbelievers

Poll aangemaakt ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 10:41:50
Ik wil eerst mijn stroomvoorziening en de meubels afronden.

Vervolgens wil ik de bekabeling op gaan pakken.
Vooralsnog wil ik terug naar MIT Magnum bekabeling: enorme 3D, ruimtelijk en detaillering. Er zullen absoluut alternatieven zijn (goedkoper) maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

Garmt, die toch aardig wat bekabeling heeft gehoord, bevestigde wel mijn keuze voor MIT in relatie met 3D, etc.
Duidelijk is wel, zie ook jouw topic, dat ik geen AES/EBU kabel ga aanschaffen.
Als HDMI houd ik de W&M bekabeling. Ik praat vooralsnog over de LS (fronts en center) en gebalanceede bekabeling PRE/CD/EV.

Als iemand aanbevelingen heeft die de prestaties van de MIT Magnum evenaart of verbeterd hoor ik dat graag!


Transparant deed het uitstekend in onze set, maar toch vonden we de MIT net iets meer detail leveren. Ik ben alleen nog benieuwd hoe Kimber het doet. Heb sinds ik de 8TC heb gehad een erg goede indruk van Kimber gekregen. En denk dat de KS lijn best wel eens een goede kanshebber kan zijn. Of het voor jou beter is dan MIT, dat durf ik je niet te zeggen.

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op mei  8, 2009, 10:46:11
Poll aangemaakt ;D

Ik mis de optie "eerst zien, dan geloven"  ;D
Rebuilding my HT

blue-eyes

Citaat van: Tinus_ op mei  8, 2009, 11:06:12
Ik mis de optie "eerst zien, dan geloven"  ;D

On your command ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: WickedGame op mei  8, 2009, 10:54:38
Transparant deed het uitstekend in onze set, maar toch vonden we de MIT net iets meer detail leveren. Ik ben alleen nog benieuwd hoe Kimber het doet. Heb sinds ik de 8TC heb gehad een erg goede indruk van Kimber gekregen. En denk dat de KS lijn best wel eens een goede kanshebber kan zijn. Of het voor jou beter is dan MIT, dat durf ik je niet te zeggen.

In het verleden lagen er ook diepe relaties tussen Transparent en MIT.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op mei  7, 2009, 19:11:47
Ik denk dat de ronding (straal 91mm) klopt. Als ik de afstand op de tekening meet, (hart circel 1 - hart circel 2) kom ik op een afstand van 260mm.
In de handleiding is de breedte 322mm, dit minus de 2 mala de straal 30,5 (voetjes diameter 61mm) kom ik op 261 mm.

Mooi!




Op de tekening kom ik nu zelf op 26,3mm

44,5 - 9,1 - 9,1 = 26,3. Klopt als een bus!
Die 2 mm verschil (1mm per zijde) tussen handleiding en eigen tekening is marge, de dikte van het aluminium is wellicht 19mm bijv.

Ook in het probeersel van gisteravond, met de passer een ronding van 18,2cm gemaakt, was voor 99,99% goed.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

#3123
Heb je alles uitgetekend op papier? Komt zo nog een schets aan.

blue-eyes

Citaat van: R op mei  8, 2009, 11:30:46
Heb je alles uitgetekend op papier? Komt zo nog een schets aan.

De tekening die ik maak is alleen ter illustratie voor de CAD tekenaar.
Ik heb nu wel de bevestiging voor de R= 9,1cm.
De plaats van de oren ben ik ook uit (1cm boven de ronding, dus op 10,1cm). Idem voor de achterzijde.
grote van de oren is 8cm * 8cm.

Dus ja, ik ben klaar. Ik zal vanavond de laatste versie posten.

Een mooie afsluitende posting zal een overzicht zijn van jouw werkzaamheden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey