De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

hahaha, dat krijg je niet te horen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JCL

Citaat van: Christiaan S op februari 15, 2008, 21:11:09
Kwam dit (per toeval) tegen op nu.nl
http://www.nu.nl/news/1437893/30/Duitsland_siddert_na_belastingschandaal.html

Zou die het geld hebben overgeboekt na een Zwitserse bankrekening :P (ok, we houden er over op).

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 15, 2008, 21:12:19
Jullie begrijpen natuurlijk wel dat niemand van jullie deze juweeltjes straks mag bekijken, laat staan luisteren  >:D  ;D

Lekker belangrijk... We weten toch allemaal dat Classé er wel lekker uitziet, maar nergens naar klinkt? :P ;D

Citaat van: JCL op februari 15, 2008, 21:02:06
Nee, dat wouden ze volgens mij alleen doen en in afwachting van vervolging heeft de beste man maar vast ontslag genomen ;)

Schwarzwald? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Grindtegel op februari 15, 2008, 21:42:04
Nou eigenlijk interesseert ons de classe al helemaal niet meer, die plaatjes trekken we wel van een ander forum met classe eigenaren. Wat we nu pas echt willen weten is wie die beroemde Duitser dan wel niet is  >:D

Die naam was toch al gevallen? :P

Citaat van: Raphie op februari 15, 2008, 20:39:29
Danny Christiaan deed ook Palm invest in Dubai  ::)  ;D ;D ;D ;D ;D >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#1480
Voor de "vele betrokken" belangstellenden ;D

Citaat
Pakket 1
Empfänger: Sendung in die Niederlande
Status: Sendung ist im Zielland eingetroffen
Status von: 15.02.08 19:37

Pakket 2
Empfänger: Sendung in die Niederlande
Status: Sendung ist im Zielland eingetroffen
Status von: 15.02.08 20:02


Met heel veel geluk wordt het vandaag bezorgt! Anders wordt het dinsdag? Ik lees op de website dat er maandag niet bezorgt wordt, iig alleen die pakketten welke zaterdag terug zijn gekomen en die voor de 2e maal worden aangeboden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op februari 15, 2008, 23:24:34
Lekker belangrijk... We weten toch allemaal dat Classé er wel lekker uitziet, maar nergens naar klinkt? :P ;D

Komt dat even goed uit! Doe mij maar wat Classe EV's van je ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op februari 16, 2008, 08:17:44
Voor de "vele betrokken" belangstellenden ;D


Met heel veel geluk wordt het vandaag bezorgt! Anders wordt het dinsdag? Ik lees op de website dat er maandag niet bezorgt wordt, iig alleen die pakketten welke zaterdag terug zijn gekomen en die voor de 2e maal worden aangeboden.


Wel, de DVD speler is gearriveerd. De PRE niet?!? Raar. Die zal wel later vandaag of anders volgende week bezorgt worden. Gelukkig staat hier nog een PRE ;D

De doos is indrukwekkend, niet zozeer de buitenkant alswel de binnenzijde. Er zit een aparte doos in met daarin alle accesesoires als AB, klantenkaart, garantie, etc. En in een mooie verpakking, niet het standaard kartonnetje.

Overigens..... De AB weegt als lood. Zwaarder dan een DVD speler van de kruitvat ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TheSpeedSkater

Foto's! :) En nu maar hopen dat de tweede doos ook binnen komt!  :P
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

molle

Citaat van: TheSpeedSkater op februari 16, 2008, 10:30:40
Foto's! :) En nu maar hopen dat de tweede doos ook binnen komt!  :P

Heb je wel goed in de doos gekeken of de pre er nergens niet onder zit :-X ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Harry HT

Hi,
Citaat van: Blue-Eyes op februari 16, 2008, 10:22:51
Overigens..... De AB weegt als lood. Zwaarder dan een DVD speler van de kruitvat ;D
;D Veel kijk plezier   O0

Gegroet,

Harry 
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

DA BoSS

vanaf hier ook nog even gefeliciteerd met je nieuwe aankopen, gaaf 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

blue-eyes

#1488
Bedankt allemaal, maar ik heb nu even geen tijd en het is ook niet handig, het apparaat moet eerst even acclimatiseren.

Ik ben nu bezig om een een kabel te trekken voor de centerspeaker achter (voor de 6.1, helaas krijg ik er geen 2 doorheen, dus geen 7.1) en ik moet vanmiddag naar een verjaardag. Zo dadelijk de stad in om wat pakketjes op de post te doen. Verkochte kabels en zo.
En morgen moet ik verder met de slaapkamer. Heb gisteren het bed voor de laatste maal geverfd, dus nu alles schoonmaken. Gigantisch wat een stof. Dat stof komt echt overal, zelfs twee verdiepingen lager zie je het nog ;D

Vanavond maar even spelen, wat ook wel zo goed is. Het apparaat is steenkoud. Even laten opwarmen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Durk op februari 16, 2008, 11:09:26
fotoooooooos...

Het lijkt erop dat de DVD player zelfs nauwelijks gebruikt is. Iig de AB is niet gebruikt, alle stickertjes ter bescherming van de AB en IR waren zaten er nog op!

Ik heb al wat foto's gemaakt, vanavond zal ik wat plaatsen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op februari 16, 2008, 10:22:51
Wel, de DVD speler is gearriveerd. De PRE niet?!? Raar. Die zal wel later vandaag of anders volgende week bezorgt worden. Gelukkig staat hier nog een PRE ;D

De doos is indrukwekkend, niet zozeer de buitenkant alswel de binnenzijde. Er zit een aparte doos in met daarin alle accesesoires als AB, klantenkaart, garantie, etc. En in een mooie verpakking, niet het standaard kartonnetje.

Overigens..... De AB weegt als lood. Zwaarder dan een DVD speler van de kruitvat ;D

Mmm, mijn Plinius ab weegt toch flink zwaarder hoor Eisse, dus zo zwaar is hij nou ook weer niet ;)
Gefeliciteerd jong!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Probleempje ;D

De speler is zo diep, het past niet op het rack..... De stangen voor de centerspeaker zitten in de weg.
Zal dus een quick and dirty oplssong moeten maken, dat valt wel mee, maar het rack wordt er niet mooier op.

Ik had toch al in mijn hoofd zitten dat er een nieuw rack gemaakt moest worden, immers had ik dat een jaar geleden al geroepen (het huidige rack was even om een rack te hebben) en nu dat de Classé's fors dieper zijn is het een noodzaak geworden. De constructie kan bewaard blijven, de platen van 50 vervangen door 70 cm.
Maar eens over nadenken.

Wat ik eigenlijk wil is een frame van hardhout, met daarop losse platen welke middels spikes op het frame zitten. Ik kom hier nog wel op terug!


@rens: bedankt :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Peerless Monster op februari 16, 2008, 11:31:47
Mmm, mijn Plinius ab weegt toch flink zwaarder hoor Eisse, dus zo zwaar is hij nou ook weer niet ;)


Iets voor een nw topic, wie heeft de zwaarste AB?  :)

"kan je er wat mee?"  ......  "nee daar kan ik niets mee"  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

VlisChris

Jij blijft ook maar bezig met je meubel te verbouwen he ;) Hoeveel denk je er ondertussen in elkaar gezet te hebben?
Maar van harte met je nieuwste speeltje :D Hoop dat je pre maandag dan binnenkomt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

#1494
Citaat van: Christiaan S op februari 16, 2008, 14:46:58
Jij blijft ook maar bezig met je meubel te verbouwen he ;) Hoeveel denk je er ondertussen in elkaar gezet te hebben?
Maar van harte met je nieuwste speeltje :D Hoop dat je pre maandag dan binnenkomt.

Het meubel waarop de Plasma hangt veranderd niet zo veel meer, het meubel waar de stereo op staat wel, noodgedwongen en gepland.

De foto's laten nog even wat langer op zich wachten, ben nog druk bezig met het realiseren van een stekkerblok paneel in het plasma meubel.
Wel een quick and dirty oplossing, maar dat vergt nog wel zoveel aandacht dat er geen kortsluiting etc. te maken is.

Over een half uur up and running!



p.s Leuke future gezien op de DVD speler: gelijk aan een PRE of receiver moet ook de DVD speler afgesteld worden op 75dB voor de 5.1 analoge uitgangen, dus afstand ingeven, de speler genereert een roze ruis, en afstellen maar op 75dB!

Moet alles maar even goed overdenken, zal ik dan voor een CD luisteren ook de 5.1 ingang nemen, of toch een AUX ingang. Even goed de handleiding lezen nog. Straks dom een CD erin en luisteren ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Klinkt goed. Ben benieuwd. Feli alvast.

blue-eyes

Met als gegeven dat ik de vreselijk goede MIT Magnum LS kabels niet meer heb...... Beduidend minder 3D! Is dus lastig te beoordelen, immers er is meer veranderd dan alleen de CD / DVD speler.

Eerste indruk:
Ik heb zowel digitaal als analoog aangesloten. Digitaal (dus DAC van de TAG) heeft een betere en ruimtelijkere beeld, meer upfront, maar de analoge aansluiting (DAC Classé) heeft minder scherpe randjes, een iets warmer geluid. Ook gedetaileerder, en dat verbaasde me! De TAG staat bekend als een extreem gedetaileerde DAC, wel ism met een TAG loopwerk.

Vooralsnog prefereer ik, met een klein verschil, de analoge aansluiting.

Foto's zijn gemaakt, ideëen voor afronding plasmameubel worden duidelijker, een meubel voor de stereo zal wederom een tijdelijke zijn, als ik eerst maar mijn apparatuur kwijt kan.
Een mooi rack bouw je niet even in 2 uurtjes.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op februari 16, 2008, 22:15:01
Vooralsnog prefereer ik, met een klein verschil, de analoge aansluiting.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de Classé DVD-speler dan via de 5.1 aansluiting binnenhaalt op je TAG? (alle andere aanslutingen doen immers een AD conversie).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

#1498
Citaat van: Audiofiel op februari 16, 2008, 22:36:27
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de Classé DVD-speler dan via de 5.1 aansluiting binnenhaalt op je TAG? (alle andere aanslutingen doen immers een AD conversie).

Ja, daarnaast kan het ook moeilijk anders. De stereo analoge uitgangen maken deel uit van de 5.1 analoge uitgang van de DVD speler, derhalve als ik DVD-A wil luisteren zal ik uberhaupt via de 5.1 analoge ingang moeten gaan. Dus de 5.1 analoge ingangen is de enige optie om aan te sluiten.\

Dus............ Daarom mede de vraag of ik ook XLS kan omzetten naar cinch, zodat ik zowel een CD ingang heb alswel een 5.1 ingang. En dan het verschil horen.

Als jij een CD aansluit doe jij dit dan ook via de analoge ingangen? Of via de reguliere ingang CD, met bijv. source direct, of laat je de PRE nog wel wat doen in het digitale domein zoals mijn TAG dat doet?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Even snel een tijdelijk rack gemaakt, 3 etages.
Hergebruik van oude onderdelen. De center kan ik nu niet meer kwijt, maar zolang ik nog geen extra eindversterkers heb maakt dat niet uit. Zodra ik een extra eindversterker heb geeft dat ook direct aan hoe tijdelijk het huidige rack is ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey