Het Dynaudio topic

Gestart door the limp man, juni 9, 2011, 20:56:48

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

B-art

#950
Mooi allemaal, die dynaudio's hebben ook wel de nodige power nodig,  dus met jouw versterker 270 W/8 ohm moet dat helemaal goedkomen. Mooi strak interieur ook. Met de dyns nooit enige scherpte in het hoog, heerlijk.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

MAW

Die Contours zien er ook prachtig uit zeg. Ik heb nog getwijfeld over de Contours, maar wilde wel persé 3-weg (met een aparte middriver). Die S3.4 heeft wel een heel mooi formaat, maar die S5.4 wordt (zelfs in deze hele ruime woonkamer) toch echt wel te groot :)
Gr. Martijn

B-art

#952
Bij Ohm audio in Groningen zie ik deze op hun website staan, no brainer: Dynaudio Contour S 1.4 met stands 4. Ik heb deze ook gehad mooi hoor.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Marco66

Citaat van: B-art op maart 21, 2021, 09:58:46
Bij Ohm audio in Groningen zie ik deze op hun website staan, no brainer: Dynaudio Contour S 1.4 met stands 4. Ik heb deze ook gehad mooi hoor.

Gebruik deze nu in de ht ruimte icm de bijpassende contour center, erg fraaie luidprekers maar houden wel van krachtige amp er op.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

MAW

Hoe verhouden de Contour S1.4 zich eigenlijk tot de 1.3 SE? Weet iemand dat?
Gr. Martijn

twani

Zitten flink in dezelfde hoek klankmatig. Beiden vertegenwoordigers van de juiste (oude) Dynaudio sound...

Deleted User

#956
Citaat van: twani op april  1, 2021, 11:34:04
Zitten flink in dezelfde hoek klankmatig. Beiden vertegenwoordigers van de juiste (oude) Dynaudio sound...

Zolang je niet uitlegt wat je daarmee bedoeld, zal MAW niet geholpen zijn met je antwoord....

Richi

Vandaag een Dynaudio Sub 6 besteld voor bij de Contours. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Citaat van: Richi op april  1, 2021, 19:37:28
Vandaag een Dynaudio Sub 6 besteld voor bij de Contours. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.  :D
oeh, ben ook erg benieuwd :clapping:!!!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

WillyP

Citaat van: Richi op april  1, 2021, 19:37:28
Vandaag een Dynaudio Sub 6 besteld voor bij de Contours. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.  :D

Dus toch, Richard? Eerder nog zag je er vanaf.

WillyP

Richi

Citaat van: WillyP op april  2, 2021, 00:24:16
Dus toch, Richard? Eerder nog zag je er vanaf.

WillyP
Ja, dat klopt inderdaad. Maar door de nieuwe speakerkabels (AudioQuest Castle Rock) is de kwaliteit van de laagweergave enorm vooruit gegaan. Veel strakker en dynamischer klank dan voorheen. Op zich kan ik er prima mee leven, maar ik ben ook wel nieuwsgierig geworden wat de Sub 6 toevoegt. Deze gaat vooral nog een stuk dieper dan de Contours.

De sub is een demo van een zaak uit het buitenland. In januari had ik hierop een bod gedaan dat niet werd geaccepteerd. Nu zag ik dat ie opnieuw te koop was gezet en heb ik nog een (lager) bod uitgebracht dat wel werd geaccepteerd.

Als het goed klinkt en mijn vrouw accepteert de nieuwe bijzettafel  :coffee: om de koffie op te zetten, dan zal ie wel blijven. En anders gaat ie in de verkoop.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Spannend hoe het uit gaat pakken. Al ben ik geen fan van een sub in een stereoketen. Enkel en alleen omdat het geen sinecure is om die naadloos geïntegreerd te krijgen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Citaat van: Xander32 op april  2, 2021, 12:11:20
Spannend hoe het uit gaat pakken. Al ben ik geen fan van een sub in een stereoketen. Enkel en alleen omdat het geen sinecure is om die naadloos geïntegreerd te krijgen.
Dat is inderdaad lastig. In mijn HT setup indertijd was het al lastig om het goed te krijgen, laat staan in een stereo setup. Maar daarom was dit voor mij ook de enige sub die in aanmerking kwam bij onze luidsprekers. De in de DSP van de sub ingebouwde presets zouden een naadloze integratie mogelijk moeten maken. Ik ben benieuwd.

Dit is wat Dynaudio er over op haar website schrijft:

The Sub 6 is designed to integrate seamlessly with all Dynaudio speakers – and it has a special trick up its sleeve to do just that...

It features advanced intelligent DSP technology that tailors its performance so closely to a user's system that it can confidently turn a two-way speaker system in a three-way one. For other models, including non-Dynaudio speakers, the crossover frequency, gain and phase can be set manually.

In charge of its powerful bass response are two brand-new 24cm MSP+ Hybrid Drive units, designed specifically for subwoofers, alongside a 500W power amplifier built into its base. These new drivers sit at either end of the carefully constructed sealed enclosure design, which stands wider than it does deep to help it sit more discreetly against a wall.

The Sub 6 has dual RCA and XLR connections to suit most systems and comes with a number of handy features to help larger and more advanced setups. This includes the ability to set a time-delay to ensure the sub and speakers are working perfectly in sync with one another. All a user has to do is enter the distance from the sub to the speakers and the sub will adjust itself automatically using both time and phase delays. There's also a fully parametric EQ, including three filters to counter the effects of any room modes, to ensure the best possible performance.

Two-way to three-way
The Sub 6 integrates so well into existing Dynaudio setups because our engineers decided to go over and above the call of duty to assess the acoustic characteristics of each of our popular high-end hi-fi speakers – and then create a custom performance map for each one. This information is built into the Sub 6 so, using its display and menu system, users can choose the specific model of selected Dynaudio speakers they have in their setup. The Sub 6's roll-off will then be matched perfectly between the two, turning a two-way system into a three-way one.

Firmware upgrades
When we release new speakers, we'll release a firmware update for the Sub 6, adding their new performance maps so the Sub 6 can work just as closely with our latest models as it does with the classics.

Brand-new drivers, tailor-made for subwoofers
Subwoofers need a different balance from their drivers than stereo speakers. That's why the Sub 6 uses Dynaudio's new MSP+ Hybrid Drive units, which are made primarily from aluminium for stiffness, and specifically with subwoofers in mind. To counter ringing from the aluminium, it utilises a dual-action damping system that combines paper dampening on the back of the driver and Dynaudio's own Magnesium Silicate Polymer material in a dampening cap on the front, ensuring the best performance.

The Sub 6 comes in two finishes...

• Black satin lacquer
• White satin lacquer

And its presets are designed to work with these speakers...

• Confidence C1
• Confidence C2
• Confidence C4
• Confidence 20
• Confidence 30
• Confidence 50
• Confidence 60

• Contour S 1.4 LE
Contour S 3.4 LE
• Contour 20
• Contour 30
• Contour 60

• Evidence Temptation
• Evidence Platinum
• Evidence Master

• Evoke 10
• Evoke 20
• Evoke 30
• Evoke 50

• Special Twenty-Five
• Special Forty

• Focus 20 XD
• Focus 30 XD
• Focus 60 XD
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Ik ben heel benieuwd of die een beetje goed te integreren is en hoe de sub presteert in je ruimte. Qua uiterlijk vind ik het wel een heel mooi model.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

MrRedHead

#964
Voor wie een Dynaudio Special 40 heeft hier een review / metingen van GR-Research
https://youtu.be/0TxorWiy78w

https://www.gr-research.com/store/p92/Dynaudio_Special_40_Upgrade.html
Ben heel benieuwd of iemand de ‘upgrade” wil uitproberen en hoe het dan klinkt.

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

MAW

Citaat van: MAW op maart 31, 2021, 22:05:38
Hoe verhouden de Contour S1.4 zich eigenlijk tot de 1.3 SE? Weet iemand dat?

Citaat van: twani op april  1, 2021, 11:34:04
Zitten flink in dezelfde hoek klankmatig. Beiden vertegenwoordigers van de juiste (oude) Dynaudio sound...

Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt?

Zelf ken ik de volgende Dynaudio's goed:
- BM5A MKII
- BM6A
- BM6A MKII
- BM6 MKIII
- Facette
- Focus 380 (staan nu in de woonkamer)

Maar wat je met oude sound bedoelt weet ik niet zo goed.
Gr. Martijn

MAW

#967
Citaat van: MrRedHead op april  4, 2021, 18:15:22
Voor wie een Dynaudio Special 40 heeft

is dit ook wel een aardig stuk om eens te lezen:

https://www.lowbeats.de/dynaudio-se-4-kompaktboxen-im-online-vergleich/

edit:

De opnames in die 'virtuele luisterruimte' zijn wel goed naar mijn mening. Ik kan hier (over Geithain monitoring in behandelde studio) de verschillen wel goed horen.
Ik moet wel zeggen dat de Special 40 naar mijn mening het minst aantrekkelijk klinkt in het laag, vergeleken met de anderen. De 1.3 SE klinken, ondanks wat compressie, wat strakker in het laag en gaan ook een stuk dieper. Het hoog klinkt wel heel licht en luchtig op de 40's.
Gr. Martijn

twani

#968
Citaat van: Jazzman op april  1, 2021, 18:29:28
Zolang je niet uitlegt wat je daarmee bedoeld, zal MAW niet geholpen zijn met je antwoord....

Nou, er staat bepaald geen Arabisch.....

Bovendien zal hij het ermee moeten doen.

Het is toch bijna niet te doen om de klankmatige verschillen tussen twee speakers die zó dicht bij elkaar liggen te omschrijven....

Als de verschillen zó klein zijn is de interpretatie ervan door de luisteraar de grootste variabele. Laten we het erop houden dat dit absoluut representanten zijn van de gouden Dynaudio tijden...

De nieuwere sound, Heritage, SP40, Evoke is een flink eind weg van hetgeen waarmee Dynaudio groot is geworden.

Warm, rond en gemakkelijk maar toch met grote insight.......  Vooral een Heritage is een taaie rakker die lang niet bij iedereen gemakkelijk in het gehoor ligt. En zeker niet voor een langere periode.   

bramsat

Citaat van: MAW op april  8, 2021, 09:16:04
Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt?

Zelf ken ik de volgende Dynaudio's goed:
- BM5A MKII
- BM6A
- BM6A MKII
- BM6 MKIII
- Facette
- Focus 380 (staan nu in de woonkamer)

Maar wat je met oude sound bedoelt weet ik niet zo goed.

Mooie speakers MAW...perfect strak plaatje om te zien dat wel.Je zit wel vast op die plek dus verplaatsen gaat moeilijker

bedenk ik zomaar :music:

Alleen ik had active dynaudio's verwacht gezien jouw bewering...ONCE YOU GO ACTIVE,YOU NEVER GO BACK!! :eh:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

MAW

Momenteel ben ik weer even op de passieve toer.  ::)

Kii Three's verkocht en nu Dynaudio Focus 380 in de woonkamer.
In de TV kamer ben ik op zoek naar 1.3 of 1.4, of iets in die lijn (met een NAD versterker).

Maar ik ben zeker niet van actief af hoor. In de studio gebruik ik actieve Geithain monitors. Dat zijn de beste en fijnste luidsprekers die ik ken en dat is een analoge actieve set.
Verder heb ik ook nog wat MFB's (544, 586 en 587).

Citaat van: twani op april  8, 2021, 10:26:23
Als de verschillen zó klein zijn is de interpretatie ervan door de luisteraar de grootste variabele. Laten we het erop houden dat dit absoluut representanten zijn van de gouden Dynaudio tijden...

De nieuwere sound, Heritage, SP40, Evoke is een flink eind weg van hetgeen waarmee Dynaudio groot is geworden.

Warm, rond en gemakkelijk maar toch met grote insight.......  Vooral een Heritage is een taaie rakker die lang niet bij iedereen gemakkelijk in het gehoor ligt. En zeker niet voor een langere periode.   

Ok. Ik weet niet tot welk kamp de Focus 380 dan behoort, maar die vind ik zelf echt top. Heel relaxed maar toch open en gedetailleerd.
Gr. Martijn

Roeru117

Ik heb de Special 40 zelf een korte tijd gehad en ze klinken prima. Ik miste alleen wat voor mij 'het Dynaudio geluid' is: een hele gecontroleerde, muzikale en natuurlijke weergave (heel subjectief, weet ik). Dat kende ik van de Contour 1.4 SE, tot bepaalde hoogte ook van de Focus 60 XD en dat heb ik nu weer met de Contour 20. De Contour 20 heb ik natuurlijk ook vergeleken met de Special 40 en de S40 kent een behoorlijke kleuring van het geluid en mist toch de rust die de Contour wel weet weer te geven. Dat was voor mij een hele korte vergelijking en ik heb er geen seconde spijt van dat ik ze weg heb gedaan voor de Contour 20.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

MAW

Dat snap ik ja. De Contour 20 lijkt me een hele fijne luidspreker.

Gisteren heb ik een set Contour 1.3 SE opgehaald in Duitsland. Vandaag heb ik er eens rustig naar geluisterd.

Wel een mooi gebalanceerde weergave. Wel lijkt het hoog relatief hard en het laag relatief zacht, maar het zijn wel echt midfields. Als je er wat verder vanaf zit dan is het hoog niet te hard. En als je ze wat harder zet (dan ik normaal luister) dan compenseert de loudness curve ook voor het laag en hoor je een heel vol laag wat diep doorloopt voor het afzakt, en wat ook nog erg strak en gecontroleerd klinkt.

Wat ik meestal storend vind aan een 2-weg luidspreker is dat het crossover precies in het middengebied zit. Maar daar heb ik hier nog geen last van gehad. Mooi spul hoor. Zeker als je nagaat hoe oud het inmiddels alweer is.
Gr. Martijn

twani

Citaat van: MAW op april  8, 2021, 12:06:14
Momenteel ben ik weer even op de passieve toer.  ::)

Kii Three's verkocht en nu Dynaudio Focus 380 in de woonkamer.
In de TV kamer ben ik op zoek naar 1.3 of 1.4, of iets in die lijn (met een NAD versterker).

Maar ik ben zeker niet van actief af hoor. In de studio gebruik ik actieve Geithain monitors. Dat zijn de beste en fijnste luidsprekers die ik ken en dat is een analoge actieve set.
Verder heb ik ook nog wat MFB's (544, 586 en 587).

Ok. Ik weet niet tot welk kamp de Focus 380 dan behoort, maar die vind ik zelf echt top. Heel relaxed maar toch open en gedetailleerd.

Ik heb de Focus 220MK2.  Ook uit het goeie kamp :tounge2:

MrRedHead

Citaat van: MAW op april 11, 2021, 20:09:27
Dat snap ik ja. De Contour 20 lijkt me een hele fijne luidspreker.

Gisteren heb ik een set Contour 1.3 SE opgehaald in Duitsland. Vandaag heb ik er eens rustig naar geluisterd.

Wel een mooi gebalanceerde weergave. Wel lijkt het hoog relatief hard en het laag relatief zacht, maar het zijn wel echt midfields. Als je er wat verder vanaf zit dan is het hoog niet te hard. En als je ze wat harder zet (dan ik normaal luister) dan compenseert de loudness curve ook voor het laag en hoor je een heel vol laag wat diep doorloopt voor het afzakt, en wat ook nog erg strak en gecontroleerd klinkt.

Wat ik meestal storend vind aan een 2-weg luidspreker is dat het crossover precies in het middengebied zit. Maar daar heb ik hier nog geen last van gehad. Mooi spul hoor. Zeker als je nagaat hoe oud het inmiddels alweer is.

Leuk om zo je ervaringen te lezen. Ik ben aan het kijken voor een upgrade van mijn Dynaudio Audience 52 SE (Special Edition)

Er staat een Contour 1.3 SE op marktplaats, dus jou beschrijving hier komt goed uit.

Wat had je hiervoor? En wat is je luister afstand? Naar de speakers en hoever staan je speakers uit elkaar?

Mijn speakers staan 50cm van de muur, en 270cm van elkaar. Mijn luisterpositie is ook 270cm van de speakers dus in een driehoek met een zijde van 270cm.
Is dat ook mid-field? Lijkt me wel.

De contour 1.4 le lijkt me een ik wat maar nieuwer en weer een stuk duurder.

Zou leuk zijn eens een soort shoot-out te doen tussen de oudere en nieuwere Dynaudio speakers.

Ik wil best mijn 52 SE's wel meenemen [emoji2]