C-Wave technology Naar je set luisteren zonder mogelijke gezondheidsschade?

Gestart door vanzomereng, april 16, 2024, 15:25:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

@Mao
Er zijn video's online waarin ze de jaren 50 opnames nabootsen.

1 microfoon voor een hele band en dat bouwen ze uit naar meerdere mics .
De opname met 1 microfoon klonk vele malen beter maar was veel moeilijker op te zetten

Moderne opnames (en maak me daar ook schuldig aan) gebruiken vaak reverb op de verkeerde manier waardoor je plaatsing voor een deel kwijt raakt. Time allignment in een ruimte met 1 microfoon is zoveel natuurlijker maar dat zijn we niet meer gewend het moet ruimtelijker dan ruim. En zoals gezegd ik vind dat ook mooi ;)


Qua emotie in muziek lol
Muziek is een al al emotie
Ik kan 1 noot op een gitaar op ontelbare manieren spelen die allemaal een totaal andere emotie weergeven.

Nooit kippenvel gekregen van een nummer ?
Misschien maakt edm mensen emotieloos qua muziek maar als ik op het podium zit bij Wibi dan kan ik je zeggen dat daar de emotie vanaf spat. En ik kan horen in wat voor bui hij is. Elke keer klinkt het net wat anders. Een mens is emotie en muziek een rechtstreekse spiegel naar onze emotie.

Heb ook een keer bij Brian May op het podium gestaan en toen de solo kwam ging dat door merg en breen ik kan me dat nog exact herrineren zo intens was dat. Net in de periode waarin hij depressies had en too much will kill you uitvoerde. Stem, gitaar alles was emotie. Paar jaar later speelde hij het heel anders en ik mijn optiek vrolijker.

In meer moderne stijl Billie Eilish spat ook de emotie vanaf mede door fineas denk ik

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mediator

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2024, 08:48:13De muziek is een middel om een emotie mee op te roepen.


Niet voor mij. Ik heb altijd geroepen muziek is emotie.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mediator

Sensatie zoekers  :threadclosed:  :tounge:

Ik heb nog wel een leuk filmpje voor de popcorn die je over hebt.

ruud2

sensatie ? nee hoor, maar volg het op de voet en soms de tenen krullend.. ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mao

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  5, 2024, 08:48:48@Mao
Er zijn video's online waarin ze de jaren 50 opnames nabootsen.

1 microfoon voor een hele band en dat bouwen ze uit naar meerdere mics .
De opname met 1 microfoon klonk vele malen beter maar was veel moeilijker op te zetten

Moderne opnames (en maak me daar ook schuldig aan) gebruiken vaak reverb op de verkeerde manier waardoor je plaatsing voor een deel kwijt raakt. Time allignment in een ruimte met 1 microfoon is zoveel natuurlijker maar dat zijn we niet meer gewend het moet ruimtelijker dan ruim. En zoals gezegd ik vind dat ook mooi ;)


Qua emotie in muziek lol
Muziek is een al al emotie
Ik kan 1 noot op een gitaar op ontelbare manieren spelen die allemaal een totaal andere emotie weergeven.

Nooit kippenvel gekregen van een nummer ?
Misschien maakt edm mensen emotieloos qua muziek maar als ik op het podium zit bij Wibi dan kan ik je zeggen dat daar de emotie vanaf spat. En ik kan horen in wat voor bui hij is. Elke keer klinkt het net wat anders. Een mens is emotie en muziek een rechtstreekse spiegel naar onze emotie.

Heb ook een keer bij Brian May op het podium gestaan en toen de solo kwam ging dat door merg en breen ik kan me dat nog exact herrineren zo intens was dat. Net in de periode waarin hij depressies had en too much will kill you uitvoerde. Stem, gitaar alles was emotie. Paar jaar later speelde hij het heel anders en ik mijn optiek vrolijker.

In meer moderne stijl Billie Eilish spat ook de emotie vanaf mede door fineas denk ik



Jij weet als opname technicus ook precies hoe dat komt dat je met 1 microfoon je die betere klank kwaliteit te weeg brengt. Ik heb wat mindere ervaring met opnames maar wel een zeer grote ervaring als geluidstechnicus bij live uitvoeringen in binnen en buitenland. Bij zeer grote evenementen en soundchecks vaak op en over podium gelopen om een duidelijk beeld te krijgen hoe de muzikanten hun instrument laten klinken. Af en toe op het podium kippevel momenten gehad.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Dura

Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

@Mao
Ben maar een hobbyist
Toen ik het professioneel deed was het nog 1 reverb via een bus en 2 tafels die naar 1 8 sporen tape deck gingen.

Geen marge voor fouten
Nu is het veel makkelijker en daardoor ook moeilijker.

De reden dat 1 microfoon betere plaatsing geeft heeft denk ik puur te maken met time allignment. Vroeger en helemaal nu was het heel gebruikelijk om elk lid apart op te nemen of in hun eigen bubbel. Def Leppard heeft voor hysteria zelfs bepaalde gitaardelen per snaar opgenomen omdat de volledige akkoorden te "rommelig" klonken

In moderne opnames word diepte (bijna) altijd gemaakt met reverb en dat is toch anders als dat je een hele band in 1 ruimte zet met 1 microfoon.

Maar goed dit is wel erg offtopic..
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Mao

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  6, 2024, 11:17:19@Mao


De reden dat 1 microfoon betere plaatsing geeft heeft denk ik puur te maken met time allignment.

Maar goed dit is wel erg offtopic..

Wat ik hier op dit forum mis in het algemeen dat men alleen kijkt en mooie meetplaatjes en discussies voert of het frequentie gedrag van hun luidsprekers. En gat built of wat dan ook binnen de grenzen is geen probleem. Time allignment wel daar hor je niemand over. Kijk een naar de plaatsing van de onderliggende luidsprekers in je luidsprekerkast en dan nog maar te zwijgen over losse subwooferskasten en hun plaatsing. Het leuke is dat je met aktieve versterking dit nu kunt ondervangen om je vertrekpunten tussen de diverse luidsprekers op 1 lijn kunt zetten.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

DofN

Citaat van: Mao op mei  6, 2024, 11:36:21Wat ik hier op dit forum mis in het algemeen dat men alleen kijkt en mooie meetplaatjes en discussies voert of het frequentie gedrag van hun luidsprekers. En gat built of wat dan ook binnen de grenzen is geen probleem. Time allignment wel daar hor je niemand over. Kijk een naar de plaatsing van de onderliggende luidsprekers in je luidsprekerkast en dan nog maar te zwijgen over losse subwooferskasten en hun plaatsing. Het leuke is dat je met aktieve versterking dit nu kunt ondervangen om je vertrekpunten tussen de diverse luidsprekers op 1 lijn kunt zetten.

Time allignment is een topic wat ik nog weleens aansnijd hoor :) Maar ik heb dan ook subs die ik naadloos integreer.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J.A.F._Doorhof

Wat ik in een ander topic aangeef over verschillen in diepte van kabels heeft daar ook mee te maken maar word ook niet opgepakt

Hele kleine cuts en boosts worden door de pro's soms op 1/10e db gemaakt en zijn zelfs op de spectrum analyzer van de masterings chain niet te zien maar gooien een mix wel volledig open

Ik weet bijna zeker dat daar de verschillen zitten met kabels en waarom op elke set en ruimte de resultaten wisselen. Maar hoe bewijs je dat ..... Ga achter een tafel zitten en schakel de eq uit ;) ondanks die 1/10e db is het heel duidelijk

De hobby en vroeger bedrijfsmatig met opnames bezig te zijn geeft gewoon een andere kijk op die voodoo babbel. Maar het kan het wel verklaren. Maar dat moet dan objectief bewezen worden ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Ja er wordt ook niet opgepakt dat een tegel of lamp iets doet met de weergave. Of misschien door een paar dan weer wel. Het geluid van van der Heide.

Maar goed het zeggen dat het ergens door komt is gewoon het zeggen dat het ergens door komt.

Zo best kunnen dat het klopt. Net zo goed als dat het niet zou kunnen kloppen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

Er zijn gewoon heel veel variabelen
Bij een blind test op een andere plek gaan zitten zorgt al voor totaal andere resultaten.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"