Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: The Vampire op juli  5, 2010, 19:36:51
was dat sarcastisch of serieus?? :D :D :D die eerste begrijp ik wel namelijk :D

sarcastisch
bijtend, hatelijk, honend, scherp


Nee, zo zit ik niet in elkaar. Was een grapje... ;)

Robbert54

Citaat van: S@m op juli  5, 2010, 21:02:05
sarcastisch
bijtend, hatelijk, honend, scherp


Nee, zo zit ik niet in elkaar. Was een grapje... ;)
haha! had ik ook zeker niet achter je gezocht hoor :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

djaxx

Hey, Heb net voor de eerste keer je foto's bekeken. Mooi hoor! Wat ik me persoonlijk afvraag, neem je de beschermingsdeksles van de speakers er gewoon af voor de foto of staan die er nooit op bij jou? Vind he zeker lekker stoer zo maar is het stof dan niet te schadelijk?

Grtzz

JeKa

Ik zou absoluut voor één meubel gaan in jouw situatie!

Robbert54

Citaat van: djaxx op juli  5, 2010, 23:07:02
Hey, Heb net voor de eerste keer je foto's bekeken. Mooi hoor! Wat ik me persoonlijk afvraag, neem je de beschermingsdeksles van de speakers er gewoon af voor de foto of staan die er nooit op bij jou? Vind he zeker lekker stoer zo maar is het stof dan niet te schadelijk?

Grtzz
dank je! ik ben allergisch voor stof dus bij mij zal het niet snel stoffig zijn ;) ik heb ze er dan ook gewoon af. wanneer ik een paar dagen van huis ben gaan ze er wel op

Citaat van: JeKa op juli  5, 2010, 23:51:05
Ik zou absoluut voor één meubel gaan in jouw situatie!
ik denk zelf dat het ook nog eens veel mooier zal staan, plus dat ik een mooi ontwerp kan maken waarbij ik de center mooi in het meubel kwijt kan. en de rest kan ik mooi op maat maken, maar vind het zo'n zonde van het rack.   :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: djaxx op juli  5, 2010, 23:07:02
Hey, Heb net voor de eerste keer je foto's bekeken. Mooi hoor! Wat ik me persoonlijk afvraag, neem je de beschermingsdeksles van de speakers er gewoon af voor de foto of staan die er nooit op bij jou? Vind he zeker lekker stoer zo maar is het stof dan niet te schadelijk?

Grtzz

Zoveel stof happen je speakers toch ook weer niet? Gewoon regelmatig afstoffen wat je ook met de rest van je huis doet. Die stofkappen zijn 1. lelijk en 2. ze zouden je speakers slechter doen klinken. Of dat 2e ook waar is weet ik niet, af en toe lees je hier eens wat over.

djaxx

Citaat van: JCL op juli  6, 2010, 09:43:05
Zoveel stof happen je speakers toch ook weer niet? Gewoon regelmatig afstoffen wat je ook met de rest van je huis doet. Die stofkappen zijn 1. lelijk en 2. ze zouden je speakers slechter doen klinken. Of dat 2e ook waar is weet ik niet, af en toe lees je hier eens wat over.

Welnu, je zegt hier zoiets, ik heb dit tweede tijdje geleden zelf gemerkt. Heb ze er terug opgezet omdat ik bang was dat er schade zou aan de speakers komen zonder de kappen. Ga deze er dan ook maar eens een tijdje af gooien :)
>Ivm afstoffen, ik gebruik meestal een vochtig microvezel doekje, hoe doen jullie het en mag je de tweeters (zeg ik dit juist?) ook aanraken bij het afstoffen?
Sorry vampire dat ik thread ff misbruik!

JCL

Om heel eerlijk te zijn woon ik nog bij mijn ouders, maar zal het mijn moeder eens vragen :devil: . Ik denk dat ze gewoon altijd een swiffer gebruikt eigelijk. Bovendien, je speakers bewegen toch ook? Iig de conus, daar blijft niet zoveel zooi opliggen bij mij hoor :angel: gewoon even flink hard zetten 1x per week :P

Robbert54

ik gebruik zo'n namaak swiffer duster van de action ideaal. bij microvezel vind ik toch nog dat het stof teveel wordt verplaats, vooral bij de tv. voordeel van de duster is ook dat je rustig over het gevoelige gedeelte van je speaker kunt gaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op juli  6, 2010, 14:35:38
ik gebruik zo'n namaak swiffer duster van de action ideaal. bij microvezel vind ik toch nog dat het stof teveel wordt verplaats, vooral bij de tv. voordeel van de duster is ook dat je rustig over het gevoelige gedeelte van je speaker kunt gaan.


Dan weet ik waar ik moet zijn vanmiddag, de Action. Heb nu een glanzend zwarte voorkant en erger me kapot aan de stof die weer snel zichtbaar is. Bij een gewone stofdoek heb ik ook de verplaatsing van het stof.

Martijnst1990

Ook ik ga maar is bij de Action kijken dan, heb hetzelfde probleem ;D

OT: Ik zou zelf ook voor 1 meubel gaan, lijkt mij veel strakker ogen en wat je zegt, je kan hem mooi op maat maken ook voor je center.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirc

op mijn Ushers zit vrijwel geen stof en ik heb toch echt 2 katten in de rui....

HTip

Citaat van: The Vampire op juli  5, 2010, 19:24:08
wat ik misschien nog wel wil gaan doen is een nieuw tv meubel maken. alleen weet ik nog niet of ik mijn Ro-Ni Rack wil behouden en dan een klein meubeltje ernaast voor de tv en de center of, dat ik het rack wegdoe en alles in 1 meubel stop :-\
Hoe mooi je Ro-Ni Rack ook is, ik zou kiezen voor 1 meubel. Denk dat het anders niet zo goed integreert. Zijn genoeg voorbeelden te vinden. Kijk maar eens in het topic van Davey.

Ro-Ni Rack wordt dan Ro-Ni A/V-meubel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op juli  7, 2010, 12:26:50
Hoe mooi je Ro-Ni Rack ook is, ik zou kiezen voor 1 meubel. Denk dat het anders niet zo goed integreert. Zijn genoeg voorbeelden te vinden. Kijk maar eens in het topic van Davey.

Ro-Ni Rack wordt dan Ro-Ni A/V-meubel ;)
hehe! leuke naam voor een eigen productielijn :D we gaan, maar eens wat tekenen. en de schuur uitploegen om te kijken wat mijn vader nog aan eikenhout heeft staan :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Zelf heb ik Tabula Rasa en ben daar erg mee in m'n nopjes, misschien is dat iets voor je om in elkaar te knutselen..?


Snowmaster

Even een reactie over racks en kastjes.

Als je gaat voor uiterlijk dan gewoon iets kopen.
Als je ooit de verschillen en invloed hebt gehoord van kastjes en racks op je geluid, stop dan zeker niet alles bij elkaar samen met de center.
Dit haalt ongemerkt een deel van de weergavecapaciteit weg. Als je alles goed ontkoppelt, wordt het nog wel leefbaar, maar ideaal is het niet. Zelf leef ik ook met een compromis. 
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

eventjes totaal wat anders. Mijn zus is in de markt voor een nieuwe tv. nou had ik voor de grap gezegd dat ze mijn pioneer wel mocht overnemen zodat ik een 60" LG kon halen... maar.. nou heeft ze daar ook nog wel oren naar...  :D

dus nu mijn vraag: wat zeggen jullie:

- als ze echt wil, ga voor die 60"

of

- ben je gek hou lekker die pioneer??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op juli 11, 2010, 01:51:29
- ben je gekTOTAAL VAN DE POT GERUKT hou lekker die pioneer??
Obvious! :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Waarom LG ? en niet een ander merk?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Davey

Verkopen die Pio en die 60" heel snel halen. Dit scenario speelt al veel te lang in je hoofd en deze actie gaat je rust geven i.c.m. een 60" voor je snufferd  :D

djaxx

Ik zou een pio nooit ruilen voor een Lg.

Alex Groningen

Citaat van: djaxx op juli 11, 2010, 07:48:53
Ik zou een pio nooit ruilen voor een Lg.


Is ook mijn eerste gedachte.

Snutchz

wachten tot volgend jaar.. lijkt mij nogal wiedes  :sigh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Joost80

Wat design betreft zijn de LG's in de 950 serie wel mooi (geen pio maar wel mooier dat wat er verder nu te koop is op plasma gebied imho), ik denk af en toe aan een 50" inch voor op de slaapkamer  :sigh:. Wat beeld betreft zal het ongetwijfeld een stap achteruit zijn. De vraag is hoeveel en of dat acceptabel is.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

Ronin79

Een Pioneer voor een LG inwisselen  :wacko:

Ik zou die Pio houden  ;)