Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: JeKa op juni  2, 2010, 21:44:06
Sinds mijn bezoek aan Alex merk ik ook een zwak voor Usher te hebben ontwikkeld.... Levensgevaarlijk....
even kijken of het overeenkomt: hoe zouden jullie het geluid van Usher omschrijven :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op juni  2, 2010, 21:57:15
even kijken of het overeenkomt: hoe zouden jullie het geluid van Usher omschrijven :popcorn:

Tsja, geluid beschrijven.... nou, voortuit dan maar.

VET! :P




















Okay: Volwassen, rustig, prachtig met gitaar en stemmen, subtiel maar diep laag. Zoiets.

Robbert54

Citaat van: JeKa op juni  2, 2010, 22:01:19
Okay: Volwassen, rustig, prachtig met gitaar en stemmen, subtiel maar diep laag. Zoiets.
komt wel heel erg in de buurt bij wat ik zoek :satisfied:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op juni  3, 2010, 01:16:27
komt wel heel erg in de buurt bij wat ik zoek :satisfied:

Dynaudio zou je ook eens kunnen beluisteren. Ik ben gek op het Dynaudiogeluid en blijkbaar weet Usher mij ook te raken, dus wie weet is dit bij jou ook zo.  ;)

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op juni  3, 2010, 01:16:27
komt wel heel erg in de buurt bij wat ik zoek :satisfied:


Robbert, mocht je een keer langs willen komen om de Usher's te beluisteren dan ben je van harte welkom. Denk dat de sound je wel zou aanstaan. Jeroen heeft het keurig verwoord, en geen woord van gelogen. ;D

Dirc

Citaat van: The Vampire op juni  2, 2010, 21:57:15
even kijken of het overeenkomt: hoe zouden jullie het geluid van Usher omschrijven :popcorn:

Lol wordt usher de nieuwe trend hier?

Ik heb een setje 6311 te koop,dan kan ik upgraden:P

Hoe te omschrijving....te eerste een modern, stijlvol design. En het geluid is gedetailleerd, maar niet hinderlijk. Geen overdreven rommelig midden of laag en makkelijk om naar te luisteren zonder allerlei ongewenste bijgeluiden te horen.

JeKa

Citaat van: Dirc I op juni  3, 2010, 09:55:09
Lol wordt usher de nieuwe trend hier?

Ik heb een setje 6311 te koop,dan kan ik upgraden:P

Hoe te omschrijving....te eerste een modern, stijlvol design. En het geluid is gedetailleerd, maar niet hinderlijk. Geen overdreven rommelig midden of laag en makkelijk om naar te luisteren zonder allerlei ongewenste bijgeluiden te horen.

Modern design...? Stijlvol ben ik zeker met je eens en het zijn ook prachtige speakers, maar het is een klassiek design en zeker niet modern.  :)

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Dirc

Citaat van: JeKa op juni  3, 2010, 11:07:55
Modern design...? Stijlvol ben ik zeker met je eens en het zijn ook prachtige speakers, maar het is een klassiek design en zeker niet modern.  :)

lol idd iets anders getypt dan de bedoeling >:D

Martijnst1990

Usher lijkt inderdaad erg bekend te worden hier  :P Ze zien er natuurlijk ook prachtig uit en zo zullen ze ongetwijfeld ook klinken.

Succes in ieder geval met je beslissing :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Alex Groningen


Dirc


Sol

Citaat van: The Vampire op juni  2, 2010, 20:08:52
nee de Sonus Faber Domus. idd erg mooie speakers en een totaal andere sound dan B&W, valt me nog mee wat er bij moet, vooral bij de Ushers, maar goed, denk dat ik dit weekend wel even ga luisteren,


Domus is toch een serie? http://www.sonusfaber.com/eng/collections_domus.html
Zijn beide erg mooi in ieder geval, en nog vloerstaanders ook!
Inderdaad gewoon even luisteren, dan kom je er zo achter!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

frank2

Als je wilt komen luisteren naar de Ushers Dancer serie BE10,  je bent welkom, Almelo is niet zo ver van Nijverdal.

Ushers zijn het best te omschrijven als speakers die allround zijn, over het algemeen duidelijk laten horen of ze de versterker die ervoor staat prettig vinden, die duidelijk verschillen in bekabeling laten horen.
De sound is upfront, diep laag, helder hoog, geen scherpte gelukkig, gedetailleerd, absoluut niet rustig. Je wordt meegetrokken in de muziek.  Dynaudio daarentegen is juist een erg rustige speaker, die in verhouding lang niet zo diep gaat met haar/zijn bas. (pas geleden nog speakers van Dynaudio van 11000 euro beluisterd, ik weet waar ik over praat.

Powerbuys zijn niet nodig, aangezien de importeur op een steenworp afstand van ons zijn domicilie heeft. (enschede) en hij aan het opruimen is. ( er komen dit jaar nieuwe Ushers op de markt)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robbert54

Frank en Alex bedankt voor jullie aanbod, maar denk dat ik toch gewoon naar WenW zelf ga luisteren. Prijsverschil in zowel de set als de Speakers is zo groot dat ik denk dat het geen eerlijk vergelijk zal worden :D dan valt alles me ineens tegen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Sol op juni  3, 2010, 18:23:02
Domus is toch een serie? http://www.sonusfaber.com/eng/collections_domus.html
Zijn beide erg mooi in ieder geval, en nog vloerstaanders ook!
Inderdaad gewoon even luisteren, dan kom je er zo achter!

Ah nou snap ik het Grand Piano gedeelte :-X Sorry niet aan het opletten, maar je hebt gelijk het is een serie, bedoelde de Concerto Domus
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op juni  1, 2010, 02:37:11
nee, heb gewoon de CA er nog staan, alleen het hdmi gedeelte werkt niet meer

Dat wist ik niet, want ik kon het al niet helmaal meer volgen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op juni  3, 2010, 21:11:50
Dat wist ik niet, want ik kon het al niet helmaal meer volgen.
Ik heb Karel opgebeld en hij zei dat ik de CA gewoon kon laten staan tot hij een nieuwe binnen had en dan zou hij hem gewoon komen omruilen. Service dus O0 (als die CA tenminste ooit binnenkomt)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Zeker goede service. Ik hoop dat je snel weer gebruik kan maken van HDMI.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

Citaat van: The Vampire op juni  3, 2010, 21:19:51
Ik heb Karel opgebeld en hij zei dat ik de CA gewoon kon laten staan tot hij een nieuwe binnen had en dan zou hij hem gewoon komen omruilen.

Dan kan Karel direct een paar mooie Usher's voor je meenemen... ;)

Robbert54

Citaat van: S@m op juni  4, 2010, 10:15:50
Dan kan Karel direct een paar mooie Usher's voor je meenemen... ;)
dat is nog niet eens zo'n gek idee ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Inruil van je huidige CM's voor Concerto's? Ik zou het wel weten! ;)
Maarja, dan creëer je weer een niewe 'zwakke schakel' :tongue2:, dus weer tijd voor een nieuwe receiver of een stereo eindbak erbij. 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op juni  4, 2010, 17:21:39
Inruil van je huidige CM's voor Concerto's? Ik zou het wel weten! ;)
Maarja, dan creëer je weer een niewe 'zwakke schakel' :tongue2:, dus weer tijd voor een nieuwe receiver of een stereo eindbak erbij. 8)
Voor de Concerto's moet er wel nog een flink bedrag bij, bij de Usher is dit wel aanzienlijk minder. (scheelt me 400 euro.)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op juni  4, 2010, 17:35:15
Kun je niet in termijnen betalen? :D
haha daar doe ik niet meer aan. wat er niet is kan ik ook niet uitgeven :angel:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo