Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Snutchz op april  8, 2010, 19:39:00
dat is allemaal leuk en aardig.. 't ging om den aanschaf puur voor de looks  ::)
aanschaf voor de looks? zo'n sierkous kost bijna niks. vind het gewoon netter staan. 8)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april  8, 2010, 19:49:31
aanschaf voor de looks? zo'n sierkous kost bijna niks. vind het gewoon netter staan. 8)

Ik ook juist! En het beschermt je kabel ook weer een beetje. Kwaliteit is 1 maar de looks tellen wel een beetje mee  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

ik vind looks minstens zo belangrijk hoor. wil gewoon een goede en mooie set hebben. anders had ik ook geen pioneer :D :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

mmm.. nou krijg die bananen toch met geen mogelijkheid in de speakers... :nopompom: :nopompom: tips are welcome!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Kabels heb je mooi gemaakt Robbert :thumbs-up:
Op het werk kon ik de foto's niet zien, maar nu dus wel.

Heb je al kunnen luisteren?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Dacht dat bananen universeel waren. Zou het kunnen dat er nog een (plastic) dopje in je speaker terminal zit?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: The Vampire op april  8, 2010, 20:20:34
mmm.. nou krijg die bananen toch met geen mogelijkheid in de speakers... :nopompom: :nopompom: tips are welcome!
Heb daar ook moeite mee gehad, maar die bananen zijn ontworpen voor maximaal contact. Wat bij hielp was voorzichtig draaien en duwen. De banaan vouwt zich dan naar binnen. Maar wel voorzichtig, want anders gaat de kabel uit de banaan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april  8, 2010, 20:20:54
Kabels heb je mooi gemaakt Robbert :thumbs-up:
Op het werk kon ik de foto's niet zien, maar nu dus wel.

Heb je al kunnen luisteren?
nee nog niet. eerst nog even aansluiten.

Citaat van: Martijn90 op april  8, 2010, 20:22:36
Dacht dat bananen universeel waren. Zou het kunnen dat er nog een (plastic) dopje in je speaker terminal zit?
nee zo slim was ik nog.  :D die zijn eruit, maar het wil gewoon niet

Citaat van: HTip op april  8, 2010, 20:22:52
Heb daar ook moeite mee gehad, maar die bananen zijn ontworpen voor maximaal contact. Wat bij hielp was voorzichtig draaien en duwen. De banaan vouwt zich dan naar binnen. Maar wel voorzichtig, want anders gaat de kabel uit de banaan...
zal zo nog even weer proberen. even Two And A Half Men afkijken en dan ga ik even verder spelen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: The Vampire op april  8, 2010, 19:52:33
anders had ik ook geen pioneer :D :wub:
uhm.. voor den image quality maybe  :notify:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op april  8, 2010, 20:28:29
uhm.. voor den image quality maybe  :notify:
dat ten eerste ja. maar het uiterlijk speelt ook mee. om bijvoorbeeld geen vt20 aan te schaffen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

mja.. uiterlijk is leuk meegenomen... die -VT20- ..tja, heeft ten eerste keinen KURO tech... en dan dat brilletje  :crazy: ..nope... Sharp heeft 't al voor elkaar gekregen (zie de nieuwe -3DS- van Nintendo) ..nog even en dan heeft Plasma ook dit ontwerp overgenomen  :worship:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

celerontje

Citaat van: The Vampire op april  8, 2010, 20:20:34
mmm.. nou krijg die bananen toch met geen mogelijkheid in de speakers... :nopompom: :nopompom: tips are welcome!
Misschien helpt verwarmen met een haarfohn ook wel een beetje?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

hehe, de kabels zitten eindelijk op hun plek. was bijna nog meer werk dan de de sierkouzen en bananen eraan zetten.  :nopompom: aansluiten op de receiver was geen probleem, maar op de speakers, das toch even een heel ander verhaal. ik had zware ruzie met de rechter rode onder aansluiting, bij beide speakers (toeval :devil:) de bananen gingen er met geen mogelijkheid in. de overige acht kwamen na wat wikken en draaien eindelijk via een "klik" op hun plek. bij de twee duivelse bananen moest ik er echter een tang bij pakken en toen lukt het in eerste instantie nog niet :nopompom: toen nog maar een keer met de tang erop. en daarna... eindelijk!! man heb er zere vingers van... maar goed.

vervolgens het leuke gedeelte. de receiver weer aanzetten en.... geen geluid uit de center... hoe kan dat nou... aansluitingen maar weer nakijken.. nee, niks mis mee, kan toch niet... moet iets zijn. bananen er weer uit, mantel eraf.. nee zit toch goed.. kan dat dan.. bananen er weer in. en vlak voor de "klik" op de receiver... geluid! KLIK, geen geluid... stukje uittrekken, GELUID... mmm dan maar zo laten zitten. ik heb geluid dat is het belangrijkste

volgende stap osd  erop en even de speakers instellen op Bi-Amp, daarna CDtje erop..... WHAT..... THE..... hoor ik dat nou goed... even op de luisterpositie gaan zitten... :blink: even een nummer opzetten die ik goed ken.... en weer :blink: is dit mijn set???  MIJN GOD wat een verbetering!! het laag is flink verbeterd!! nou hebben de CM's al een mooi laag, maar dit is toch wel apart.. het laag gaat lager om het zo maar even te zeggen. lager, maar ook strakker. het laag, was altijd nog een klein beetje rommelig, maar dat is nu volledig verdwenen.  maar niet alleen het laag, ook het hoog gaat mee! meer nuance, meer detail. het geluid komt meer van de speaker af. stemmen klinken helderder. fouten worden ook duidelijker waarneembaar. instrumenten klinken beter. duidelijker herkenbaar zeg maar.  heb nu bijvoorbeeld een nummer op staan waarin je de hele tijd door een soort bel hoort en die is nu toch echt duidelijker waarneembaar. toch zeker een flinke verbetering. zo nog even een leuk filmpje kijken. even testen of de Center het vol blijft houden.

ben tot nu toe absoluut blij met deze aanwinst!! HTIP heel erg bedankt dat ik deze kabels van je kon overnemen!! :worship: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Goed nieuwd Robbert! Maak je mij ook blij mee  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Heel mooi geschreven en gaaf dat het zo'n verbetering is! Heel veel luisterplezier!  :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

center doet het ook goed mee. stemmen klinken echt beter! Robbert is een blij jochie en dan zeggen ze dat er geen verschil zit in kabels... pff disbelievers.  :yawnee:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

Tuurlijk kunnen kabels verschil maken.. dat je daar nu pas achterkomt  :withstupid:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Snutchz op april  8, 2010, 22:47:33
Tuurlijk kunnen kabels verschil maken.. dat je daar nu pas achterkomt  :withstupid:
begin jij nou ook al :D maar ik wist al dat, dat wel kon. anders had ik mijn monsterCables wel gehouden.  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo