Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 10, 2009, 00:15:42
wat bedoel je met erg goed uitgedachte opbouw??

Heel er mooi gescheiden audio en video sectie net als bij de 640R. Bij de 650R hebben ze een paar kleine dingen veranderd in de opbouw ten opzichte van zijn voorganger.

en

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 10, 2009, 00:24:41
Heel er mooi gescheiden audio en video sectie net als bij de 640R. Bij de 650R hebben ze een paar kleine dingen veranderd in de opbouw ten opzichte van zijn voorganger.

en
ah op die manier.

zag wel ook dat de CA een aparte stereo DAC heeft, neem aan dat dit voor stereo niet geheel onbelangrijk is (of klets ik nu uit mijn nek?)

wat voor upscaling chip heeft de CA eigenlijk aan boord? de Denon heeft de faroudja nog
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54



           







|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Cambridge Audio brengt ook lang zo vaak niet Receivers uit in vergelijk met merken als Marantz/Denon/Onkyo/Yamaha etc. De opbouw van een Cambridge Audio component is heel goed doordacht en inderdaad zijn alle componenten met zorg uitgezocht. Volgens mij hebben de Cambridge Audio Receivers ook een Faroudja chip.

Robbert54

als ik zo kijk dan is de CA idd een stuk beter "opgeruimd"
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Die CA is zoooooooooo veel mooier dan die lelijke Denon......

denoontje

vindt je

Nou van die zichtbare inputs of wellicht plastic klepje
Al die knopjes
Mogelijk verschillen tussen displays diverse apparaten (van horen zeggen)
....

Daarbij een fan aan boord --> kans op bijgeluid


En de CA lijkt veel minder (HDMI) ingangen te hebben......


suc6 met je keuze!

denoontje

ps als je de ca bd speler koopt, heb je daar ook weer dacs etc in, of is er ook een loopwerk te koop zodat de avr alles decodeerd?

Robbert54

Citaat van: JeKa op november 10, 2009, 09:16:55
Die CA is zoooooooooo veel mooier dan die lelijke Denon......
ik vond de Denon eerst veel mooier. maar ben nu toch wel gevallen voor die CA. terwijl ik hem in het begin best lelijk vond. hij is wat minder lomp en bombastisch.

bijkomend nadeel is dat het demomodel van die 4308 er alleen in het zilver is. en ik vind de 4308 in het zwart juist mooier.

Citaat van: denoontje op november 10, 2009, 09:22:15
vindt je

Nou van die zichtbare inputs of wellicht plastic klepje
Al die knopjes
Mogelijk verschillen tussen displays diverse apparaten (van horen zeggen)
....

Daarbij een fan aan boord --> kans op bijgeluid


En de CA lijkt veel minder (HDMI) ingangen te hebben......


suc6 met je keuze!
er zit een klepje voor, maar idd wel zo'n lelijke van plastic

en het display is wel erg klein vergeleken bij de Denon

en de CA heeft 1 hdmi ingang minder. voor de rest valt het qua ingangen wel mee hoor, de CA oogt gewoon veel opgeruimder.

ik dacht dat die fan juist altijd een van CA's sterke punten was?

blijft een lastige keuze, ze zijn wel gelijk qua prijs, dus daar zal de keuze niet om gaan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 10, 2009, 12:24:09
En je weet nog niet eens hoe ze klinken... ;D
ik heb van allebei de voorganger gehoord. de Denon klinkt wat zwaarder dan de CA. die is wat helderder, maar goed idd nog niet op mijn speakers. en in mijn eigen stekkie, maar dat laatste vind ik niet zo heel erg, aangezien ik toch niet lang meer op mijn slaapkamer blijf en nog niet weet wat ik vervolgens voor ruimte ga krijgen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: denoontje op november 10, 2009, 09:22:15
vindt je

Nou van die zichtbare inputs of wellicht plastic klepje (kwestie van smaak inderdaad)

Mogelijk verschillen tussen displays diverse apparaten (van horen zeggen) (nieuwe modellen hebben hetzelfde display bij CA)
....

Daarbij een fan aan boord --> kans op bijgeluid (was bij 640R niet hoorbaar in ieder geval)


En de CA lijkt veel minder (HDMI) ingangen te hebben......(hoeveel heb je er nodig? 3 ingangen en nog een 2 of 3 op je tv lijkt me meer dan genoeg)


suc6 met je keuze!

Robbert54

Citaat van: denoontje op november 10, 2009, 09:28:01
ps als je de ca bd speler koopt, heb je daar ook weer dacs etc in, of is er ook een loopwerk te koop zodat de avr alles decodeerd?
ehm... is dit nadelig dan?? ik heb daar nog niet zoveel verstand van :blush: neem aan dat je bedoeld dat je dan verlies krijgt, omdat alles dan 2x gedecodeerd wordt?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 10, 2009, 12:41:31
ehm... is dit nadelig dan?? ik heb daar nog niet zoveel verstand van :blush: neem aan dat je bedoeld dat je dan verlies krijgt, omdat alles dan 2x gedecodeerd wordt?
Ik neem aan dat CA daar wel over na heeft gedacht. Wellicht even de manuél (Wall-E) lezen?  :D

S@m

Citaat van: The Vampire op november 10, 2009, 12:27:53
aangezien ik toch niet lang meer op mijn slaapkamer blijf en nog niet weet wat ik vervolgens voor ruimte ga krijgen.

Ik zou lekker doorsparen tot je je eigen stekkie hebt en op deze ruimte/akoestiek je componenten samenstellen...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!


Robbert54

 :D :tongue2:

op de ab van de BD staat nog wel "pure audio" wat zou dat inhouden dan?

nu op zoek naar manuel
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 10, 2009, 12:56:09
:D :tongue2:

op de ab van de BD staat nog wel "pure audio" wat zou dat inhouden dan?


Waarschijnlijk hetzelfde als bij alle andere merken (Pure Direct/Pure Audio) het uitschakelen van de videosectie om storingen tegen te gaan.

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 10, 2009, 12:57:31
Waarschijnlijk hetzelfde als bij alle andere merken (Pure Direct/Pure Audio) het uitschakelen van de videosectie om storingen tegen te gaan.
och ja tuurlijk, sorry heb nog een ps3 voor alles he ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Die BD650 is toch echt wel een schitterend component! Stukken mooier dan de Oppo en waarschijnlijk toch nog wel een stuk beter ook.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 10, 2009, 13:05:57
Die BD650 is toch echt wel een schitterend component! Stukken mooier dan de Oppo en waarschijnlijk toch nog wel een stuk beter ook.
waar baseer je dat op?

dit spreekt mij ook wel erg aan: ;D

Maar het gaat niet alleen om de videoprestaties. Het recreëren van de passie in alle muziek – ongeacht of het filmmuziek, SACD of CD betreft – vormt de kern van alles wat we ontwerpen en de muzikale erfenis van Cambridge Audio komt werkelijk tot leven in de 650BD.


amen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo