Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 18, 2009, 23:11:40
Als je het jezelf graag onnodig lastig wilt maken; be my guest! :D ;)
eerder onnodig prijzig :-X maar goed. ik zie wel een mooie arcam bij mij staan met een mooie arcam cd speler erboven.

of een mooie marantz met marantz cd speler erboven. tweedehands is dat nog zat te vinden
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: tiptop op oktober 18, 2009, 14:22:12
Dat is niet helemaal waar, Philip ;)

De pure direct is iets anders dan een HT put through.

De pure direct is uitgevonden om de weergave van een bron, aangesloten op versterker/receiver te verbeteren door een zo kort mogelijke signaalweg aan te bieden binnen die versterker of receiver en onnodige componenten uit te schakelen.

De HT put through of pass through is bedoeld om bijv. een stereoversterker die hiermee uitgerust is, op te nemen in een surroundsysteem.

De fronts en stereobronnen zitten gewoon op de stereoversterker aangesloten en zo wordt buiten de surroundversterker om van muziek genoten.
Wil je dan surround bijv. een film kijken, dan zet je de surroundversterker aan en kies je op de stereoversterker de passthroughfunctie.
De stereoversterker dient dan als externe eindversterker en om het surroundfrontsignaal door te sturen naar de fronts.
Niks meer en niet bedoeld als kortere signaalweg.
Behalve dat de voorversterkerfunctie omzeild wordt en dus de interne volumeregeling van de stereoversterker niet meer meedoet en het volume voor alle luidsprekers gewoon via de surroundversterker loopt.

Even als aanvulling.
Misschien lag daar de vergissing.

Bij Denon heet de knop voor deze functie "P Direct". Niet zijnde "pure direct" , want zo'n knop hebben ze ook nog en heet dan "source direct". Lekker verwarrend.
Op de PMA1500AE en 2000AE zit de "P direct" functie dus en schakelt alles uit behalve de eindversterker. Wel moet je dus een aansluiting hebben van de front pre-out van je surroundreceiver naar de "P-direct" ingang op de stereoversterker.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

hoe kun je nou zien of een versterker de pass through functie heeft? ben een beetje op internet aan het zoeken, maar kom de benaming nergens tegen. is er nog een andere benaming voor dan?

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

#753
Citaat van: The Vampire op oktober 19, 2009, 15:18:21
hoe kun je nou zien of een versterker de pass through functie heeft? ben een beetje op internet aan het zoeken, maar kom de benaming nergens tegen. is er nog een andere benaming voor dan?



google op audio pass through, zat info...

Robbert54

ja voornamelijk via hdmi.

had al lopen googlen maar denk dat ik iets te specifiek heb lopen zoeken. eerst versterker uitzoeken dan kijken of hij die functie heeft. vandaar de vraag of er een andere benaming voor is
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#755
dit is dus wel mijn smaak:





bijzonder mooi dingetje. nou die pass thru functie nog vinden
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

#756
Zonet gelezen dat bij bijvoorbeeld een Onkyo de 'through' functie is te bedienen via het menu op de AB...

Bij mijn Accuphase is er overigens ook een 'straight through' functie. Op het moment dat de toonregeling 'uit' staat is dit direct de straight through schakeling...

Direct een andere benaming... ;)

celerontje

Citaat van: The Vampire op oktober 19, 2009, 15:59:15
dit is dus wel mijn smaak:



bijzonder mooi dingetje. nou die pass thru functie nog vinden
Er zit een knopje ''pre-out'' op...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Citaat van: The Vampire op oktober 19, 2009, 16:17:21
dat is het??

lijkt me niet...

Pre-out staat letterlijk voor voorversterker-uitgang, een uitgang waar het volume (evt. toonregeling) en de bronkeuze van geregeld is. Dat in tegenstelling tot een tape-out, waar alleen de bron kan worden bepaald. Een voorversterker uitgang is uiteraard te vinden op elke voorversterker. Steeds meer geintegreerde versterkers zijn ook voorzien van een pre-out. Daarmee wordt de mogelijkheid geschapen om met b.v de geintegreerde versterker de hoge tonen speakers aan te sturen en met een tweede eindversterker alleen de woofers (bi-amp). In zo`n geval dient de versterkingsfactor uiteraard wel overeen te komen van de apparaten, anders is of het hoog of het laag te zacht.

Een andere optie is om een zwaardere of betere eindversterker aan te schaffen en de voorversterker van het geintegreerde apparaat te blijven gebruiken. Tenslotte is het mogelijk om een tweede paar speakers aan te sturen, die daarvoor een eigen eindversterker krijgen, terwijl het hoofdapparaat het eerste paar speakers van vermogen voorziet.

HTip

Citaat van: tiptop op oktober 18, 2009, 14:22:12
Dat is niet helemaal waar, Philip ;)

De pure direct is iets anders dan een HT put through.

De pure direct is uitgevonden om de weergave van een bron, aangesloten op versterker/receiver te verbeteren door een zo kort mogelijke signaalweg aan te bieden binnen die versterker of receiver en onnodige componenten uit te schakelen.

De HT put through of pass through is bedoeld om bijv. een stereoversterker die hiermee uitgerust is, op te nemen in een surroundsysteem.

De fronts en stereobronnen zitten gewoon op de stereoversterker aangesloten en zo wordt buiten de surroundversterker om van muziek genoten.
Wil je dan surround bijv. een film kijken, dan zet je de surroundversterker aan en kies je op de stereoversterker de passthroughfunctie.
De stereoversterker dient dan als externe eindversterker en om het surroundfrontsignaal door te sturen naar de fronts.
Niks meer en niet bedoeld als kortere signaalweg.
Behalve dat de voorversterkerfunctie omzeild wordt en dus de interne volumeregeling van de stereoversterker niet meer meedoet en het volume voor alle luidsprekers gewoon via de surroundversterker loopt.
Citaat van: tiptop op oktober 19, 2009, 14:44:43
Even als aanvulling.
Misschien lag daar de vergissing.

Bij Denon heet de knop voor deze functie "P Direct". Niet zijnde "pure direct" , want zo'n knop hebben ze ook nog en heet dan "source direct". Lekker verwarrend.
Op de PMA1500AE en 2000AE zit de "P direct" functie dus en schakelt alles uit behalve de eindversterker. Wel moet je dus een aansluiting hebben van de front pre-out van je surroundreceiver naar de "P-direct" ingang op de stereoversterker.
Lang leve de standaardisering ;)

Bedankt Fabian! Weer wat geleerd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Graag gedaan ;)

Leer je ook eens wat van mij ipv andersom :P

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Robbert54

Citaat van: tiptop op oktober 19, 2009, 19:59:38
Graag gedaan ;)

Leer je ook eens wat van mij ipv andersom :P


dat is het mooie van dit forum!! ;)

Citaat van: mikeske op oktober 19, 2009, 20:20:03
Die marantzen vind ik ook wel  O0
die zijn echt O0 O0 alleen de prijs is volgens mij ook  :crazy:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Joris1971

Citaat van: mikeske op oktober 19, 2009, 20:20:03
Die marantzen vind ik ook wel  O0

Ik vind Marantz er niet uitzien en dat gaat er ook nooit uitzien, ziet er imho nogal goedkoop uit.

Robbert54

Citaat van: Joris1971 op oktober 20, 2009, 08:14:28
Ik vind Marantz er niet uitzien en dat gaat er ook nooit uitzien, ziet er imho nogal goedkoop uit.
maar goed dat smaken verschillen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: Joris1971 op oktober 20, 2009, 08:14:28
Ik vind Marantz er niet uitzien en dat gaat er ook nooit uitzien, ziet er imho nogal goedkoop uit.
Gelukkig een constructieve bijdrage  :baaa:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: Joris1971 op oktober 20, 2009, 08:14:28
Ik vind Marantz er niet uitzien en dat gaat er ook nooit uitzien, ziet er imho nogal goedkoop uit.
We kennen je ondertussen wel, Joris. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Joris1971

#771
Citaat van: tiptop op oktober 20, 2009, 16:36:43
Gelukkig een constructieve bijdrage  :baaa:


Voordaar je :baaa: gaat roepen  :sleepy:.

Er zijn imho andere merken die je voor zijn budget kan kopen dan Marantz.

WickedGame

Citaat van: Joris1971 op oktober 21, 2009, 07:30:08
Voordaar je baaa gaat roepen  :sleepy:.

Er zijn imho andere merken die je voor zijn budget kan kopen dan Marantz.

Primare  :pompom:

Matched ook nog eens lekker met B&W

denoontje


Robbert54

Citaat van: denoontje op oktober 21, 2009, 13:50:20
primares zijn beauties ;-)
primare is idd ook wel erg mooi.

vind deze ook erg mooi:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo