Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 18, 2009, 00:21:26
ja daar zit wel wat in eigenlijk. vraag is alleen of ik met mijn receiver die speakers niet gigantisch te kort doe, en er daardoor niet optimaal van kan genieten en me ga ergeren.. het is natuurlijk geen HT receiver, hoewel mij wel is verteld dat dit model (philips FR994) onderdelen van Marantz bevat..
Naast mooi is je vriendin ook nog verstandig :thumbs-up: Precies wat wij mannen nodig hebben 8)

Lekker eerst op vakantie gaan en daarna verder sparen. Tegen die tijd zijn er ook weer andere receivers op de 2e handsmarkt. Trouwens gisteren weer en puur luisteravondje gedaan en als ik jou was na jouw vakantie op zoek gaan naar een 2e hands SR9600. Wat een geluid kan die produceren :wub:

Je zal de speakers in het begin wel te kort doen, maar het zal een grotere upgrade zijn voor je geluid dan een nieuwe receiver met je huidige speakers. Lastig die keuzes...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

dag philip!

man wat ben jij vroeg wakker :closedeyes:

maar daar zeg je wel wat! speakers zouden al een hele verbetering zijn. maar ja wat zij doen met de kleur? zwarte nemen of toch in de kleur van de center blijven? zwart kan wel overal bij, maar ja aan de andere kant, hou ik niet van kleurverschil. of ik moet de cmc om kunnen ruilen.. maar om dat nou zomaar te doen alleen om de kleur :crazy:

sr9600 spreekt mij heel erg aan maar vraag me af of dat niet totaal over the top is in een woonkamer. en 2ehands zijn ze natuurlijk niet makkelijk te krijgen, tenzij jij volgend jaar wil upgraden :tounge2:

mijn vriendin is idd perfect voor mij! die zorgt dat het hoofd en de passie voor HT niet op hol slaat! en ze vind het zelf ook nog eens geweldig mooi! dus dat is ook nog een voordeel. anders word het helemaal een moeilijke hobby.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 00:58:22
man wat ben jij vroeg wakker :closedeyes:
;D Mijn dag ziet er iets anders uit dan die van jou. Ik begin vroeg, maar ga ook iets eerder slapen ;D

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 00:58:22
maar daar zeg je wel wat! speakers zouden al een hele verbetering zijn. maar ja wat zij doen met de kleur? zwarte nemen of toch in de kleur van de center blijven? zwart kan wel overal bij, maar ja aan de andere kant, hou ik niet van kleurverschil. of ik moet de cmc om kunnen ruilen.. maar om dat nou zomaar te doen alleen om de kleur :crazy:
Kleurverschil vind ik zelf ook niet mooi, maar je zou eventueel de center kunnen beplakken met zwart plakvilt. Als bonus heb je dan ook nog minder lichtreflectie ;)

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 00:58:22
sr9600 spreekt mij heel erg aan maar vraag me af of dat niet totaal over the top is in een woonkamer. en 2ehands zijn ze natuurlijk niet makkelijk te krijgen, tenzij jij volgend jaar wil upgraden :tounge2:
SR9600 is een beest van een versterker, maar die kan ook zachtjes ;D De controle in het geluid is door het grote vermogen gewoon erg goed. Op de 2e handsmarkt heb ik ze veel voorbij zien komen en ook nog voor prijzen die iets anders zijn dat ik er 1,5 jaar geleden voor heb betaald ::)

Maar één ding is zeker. Mijn SR9600 komt niet op de markt. Ik heb er supertevreden mee en met een BD-speler die alle HD-audioformaten kan converteren naar LPCM over HDMI, dan heb ik geen nieuwe receiver nodig ;)

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 00:58:22
mijn vriendin is idd perfect voor mij! die zorgt dat het hoofd en de passie voor HT niet op hol slaat! en ze vind het zelf ook nog eens geweldig mooi! dus dat is ook nog een voordeel. anders word het helemaal een moeilijke hobby.
De ideale vrouw dus :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 08:37:29
;D Mijn dag ziet er iets anders uit dan die van jou. Ik begin vroeg, maar ga ook iets eerder slapen ;D
Kleurverschil vind ik zelf ook niet mooi, maar je zou eventueel de center kunnen beplakken met zwart plakvilt. Als bonus heb je dan ook nog minder lichtreflectie ;)
SR9600 is een beest van een versterker, maar die kan ook zachtjes ;D De controle in het geluid is door het grote vermogen gewoon erg goed. Op de 2e handsmarkt heb ik ze veel voorbij zien komen en ook nog voor prijzen die iets anders zijn dat ik er 1,5 jaar geleden voor heb betaald ::)

Maar één ding is zeker. Mijn SR9600 komt niet op de markt. Ik heb er supertevreden mee en met een BD-speler die alle HD-audioformaten kan converteren naar LPCM over HDMI, dan heb ik geen nieuwe receiver nodig ;)
De ideale vrouw dus :thumbs-up:

ah helemaal nog niet zo'n slecht idee, zwart vilt. maar vind wenge ook wel heel mooi staan bij de "look" van de speaker zelf. het zijn gewoon super mooie speakers. maar zwart past meestal beter in een woning.. nah ja eerst maar even flink sparen.  :embarassed: :embarassed:

waar kun je dat zwarte plakvilt eigenlijk kopen?

zal ook eens wat meer rond gaan zoeken naar een sr9600. vind het wel een hele mooie receiver. meestal vind ik receivers qua uiterlijk nooit mooi, maar marantz zou wel heel mooi in de huiskamer staan. (en later op een ht zolder of basement ;D ;D) vrouwtje begon daar gister ineens zelf over :blink: oke!! :colgate:



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 13:00:07
ah helemaal nog niet zo'n slecht idee, zwart vilt. maar vind wenge ook wel heel mooi staan bij de "look" van de speaker zelf. het zijn gewoon super mooie speakers. maar zwart past meestal beter in een woning.. nah ja eerst maar even flink sparen.  :embarassed: :embarassed:

waar kun je dat zwarte plakvilt eigenlijk kopen?
Mijn plakvilt (heb ik gebruikt voor de deur en gordijnkoof) komt van GTdesign. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar hobbyhuis.nl heeft ook zoiets.

Citaat van: Robbert54 op maart 19, 2009, 13:00:07
zal ook eens wat meer rond gaan zoeken naar een sr9600. vind het wel een hele mooie receiver. meestal vind ik receivers qua uiterlijk nooit mooi, maar marantz zou wel heel mooi in de huiskamer staan. (en later op een ht zolder of basement ;D ;D) vrouwtje begon daar gister ineens zelf over :blink: oke!! :colgate:
:thumbs-up: Jij boft maar met je vrouwtje ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 19, 2009, 18:01:52
Mijn plakvilt (heb ik gebruikt voor de deur en gordijnkoof) komt van GTdesign. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar hobbyhuis.nl heeft ook zoiets.
:thumbs-up: Jij boft maar met je vrouwtje ;D
bedankt voor de info! wil misschien mijn tv nu al op gaan hangen in de slaapkamer en dan is het wel makkelijk. zie ik mijn center ook beter want die staat er nu onder!

ik weet t! hou van mijn vrouwtje!! :inlove: :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

wat een frustratie toch als je geen geld hebt.. wel net belasting ingevuld en krijg een leuk bedrag weer maar ja,,, moet nog wachten he.

kijk ik net op marktplaats staan er 2e hands cm7's te koop! heb ik weer!! :dry: :dry: geen geld :withstupid:

nou misschien dat ze met deze crisis nog even te koop blijven staan :tounge2:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: Robbert54 op maart 21, 2009, 23:54:14
wat een frustratie toch als je geen geld hebt.. wel net belasting ingevuld en krijg een leuk bedrag weer maar ja,,, moet nog wachten he.

kijk ik net op marktplaats staan er 2e hands cm7's te koop! heb ik weer!! :dry: :dry: geen geld :withstupid:

nou misschien dat ze met deze crisis nog even te koop blijven staan :tounge2:

Een schrale troost: je bent heus niet de enige met dat probleem - en zeker niet in deze tijd. ;)
En ach, over 3 maanden staat dat geld van de belasting op je rekening! :thumbs-up:

Ik zou inderdaad eerst gewoon eens lekker op vakantie gaan en ervan gaan genieten. Daarna heb je nog alle tijd om verder te sparen / speuren.
Waarom zou je de fronts en rears trouwens ook niet gewoon in wengé aanschaffen? Een beetje hout(fineer) misstaat zeker niet in een woonkamer hoor, en als het speakers zijn al helemaal niet. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op maart 22, 2009, 10:18:35
Een schrale troost: je bent heus niet de enige met dat probleem - en zeker niet in deze tijd. ;)
En ach, over 3 maanden staat dat geld van de belasting op je rekening! :thumbs-up:

Ik zou inderdaad eerst gewoon eens lekker op vakantie gaan en ervan gaan genieten. Daarna heb je nog alle tijd om verder te sparen / speuren.
Waarom zou je de fronts en rears trouwens ook niet gewoon in wengé aanschaffen? Een beetje hout(fineer) misstaat zeker niet in een woonkamer hoor, en als het speakers zijn al helemaal niet. ;D
ja das helemaal waar! ben ook een beetje aan het zeuren volgens mij, maar door dit forum begint alles weer zo te kriebelen!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

#184


waaaauw...



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 23, 2009, 00:27:50
ja das helemaal waar! ben ook een beetje aan het zeuren volgens mij, maar door dit forum begint alles weer zo te kriebelen!!
Dat is één van de bijwerkingen van het forum. Zou in de bijsluiter moeten staan ;D

Citaat van: Robbert54 op maart 23, 2009, 02:29:58


waaaauw...




Prachtige speakers inderdaad 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 23, 2009, 07:43:30
Prachtige speakers inderdaad 8)

ik vind m super sexy! benieuwd alleen hoe dat gaat met stof. denk dat je er alles op kunt zien, maar vind het gewoon een juweeltje voor in de huiskamer.

maar heren even wat anders.

ik ben van plan zelf een rack te gaan bouwen van massief eiken. nou heb ik hier al planken liggen van 4 cm dik en poten van 6x6 8x8 en 10x10

maar nu de vraag:

wat welke poten kan ik nou het beste gebruiken?

hoe kan ik de planken het beste verbinden met de poten. kan ik het beste de planken in de poten drukken of een lat vast maken aan de poten en dan de planken erboven op?

snappen jullie het nog?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Guester

Misschien een pmmtje wagen aan Erik VV.
Of anders op het zelfbouwaudioforum, daar zitten ook handige dhzers.

Mooie Speakers!
Sonos - Spotify

Robbert54

oh bedankt :thumbs-up: zal eens eventjes rondneuzen!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Sol

Strakke speakertjes inderdaad.
Ik heb geen ervaring met het bouwen van meubels e.d., maar ik weet weel dat dat heel nauw komt. ;D
Misschien kun je Gé ook om advies vragen? ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denoontje

Citaat van: Robbert54 op maart 25, 2009, 00:51:32
ik vind m super sexy! benieuwd alleen hoe dat gaat met stof. denk dat je er alles op kunt zien, maar vind het gewoon een juweeltje voor in de huiskamer.

maar heren even wat anders.

ik ben van plan zelf een rack te gaan bouwen van massief eiken. nou heb ik hier al planken liggen van 4 cm dik en poten van 6x6 8x8 en 10x10

maar nu de vraag:

wat welke poten kan ik nou het beste gebruiken?

hoe kan ik de planken het beste verbinden met de poten. kan ik het beste de planken in de poten drukken of een lat vast maken aan de poten en dan de planken erboven op?

snappen jullie het nog?

je kunt ook een flexy rack maken met schroefdraad...kun je je planken onderling verstellen qua hoogte

Robbert54

zou ook kunnen, maar ik moet het doen met het materiaal dat ik heb, en dat is eikenhout. en zo kost het me niks.
maar bedankt voor het advies!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Guester

En een combinatie van het eikenhout met de draadeinden?

Lijkt me ook mooi en is verstelbaar.
Sonos - Spotify

denoontje

draadeindes zijn niet zo duur hoor ;-)

Robbert54

#195
waar haal je die dingen dan? gewoon bij de bouwmarkt. en dan met twee dikke moeren vast zetten, met borgringen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

kijk even in mijn topic dan zie je een voorbeeld (klick onderaan op sig)

3 draadeindes, moeren en ringen en evt rubberen(bijv b ringen om tussen plank en ring/moer te doen.

De bouwmarkt ip wel, licht er ook aan welke maat draadeind je wil

zie ook:
http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html
http://www.jetcom.org/~jsb/flexirack.php
http://myhometheater.homestead.com/rack.html
http://garysherman.wordpress.com/2007/05/13/diy-flexy-av-rack/

Robbert54

ziet er wel mooi uit. maar waarom 3 ipv 4??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

makkelijker stabiel te zetten en ziet er wel stoer uit

Robbert54

#199
Citaat van: denoontje op maart 27, 2009, 23:06:39
makkelijker stabiel te zetten en ziet er wel stoer uit
ik was van plan de onderste plank gewoon op spikes te zetten, dit kan toch wel? of heeft dat dan niet zoveel nut? :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo