Teejooscoop

Gestart door Teejoo, november 21, 2006, 23:02:16

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sjaak_Banaan

Goede vraag... heb Pascal zijn settings overgenomen. Zou het kunnen dat alles in de movie-map op het netwerk in 1 map wordt gesaved? Meen dat ik dat laatst ergens zag. Zal, als ik eraan denk, vanavond eens kijken wanneer de boel weer aan staat.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

PascalP

Citaat van: Sjaak_Banaan op juli 28, 2022, 11:10:40
Goede vraag... heb Pascal zijn settings overgenomen. Zou het kunnen dat alles in de movie-map op het netwerk in 1 map wordt gesaved? Meen dat ik dat laatst ergens zag. Zal, als ik eraan denk, vanavond eens kijken wanneer de boel weer aan staat.

Bij mij maakte hij idd een lokale map op mijn NAS als ik me niet vergis, was dan iets van /.hometheatre ofzo op iedere share als ik me goed herinner... is alweer een tijdje terug ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#5127
dubbel

Teejoo

Citaat van: PascalP op juli 28, 2022, 07:56:42
Ja ik vond het ook een fraai apparaat, zelf heb ik nooit problemen gehad met de snelheid van de posterwall met ca. 500-600 films erop, al was dit natuurlijk ook wel met een oudere software versie zoals Sjaak_Banaan aangeeft.

Volgende keer als we meeten wil ik ook wel meer weten over je Unraid project, gezien mijn Synology DS1813+ wel een keer vervangen mag worden wil ik misschien ook wel die weg inslaan, of toch gewoon een nieuwere Synology aanschaffen :)
Nee man, gewoon unraid! ;-)

Teejoo

Vanavond hoog bezoek uit de Confidence Mansion in de Teejooscoop!

And he brought gifts!

Het was erg gezellig Jan, leuk dat je er was!

Jean Sibelius

Het genoegen was wederzijds Theo. Het was erg gezellig en informatief en ik heb een hoop mooie dingen gezien en gehoord. Ga mijn indrukken nog zeker delen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Gisteravond was het dan eindelijk zover op naar de Teejooscoop! :popcorn:

We hadden alweer een hele tijd geleden afgesproken om een keer een M&G te doen in het 'Zuidelijkste puntje' van Nederland. Vanuit omgeving Eindhoven iets meer dan een uurtje rijden, maar het was goed doorrijden op de A2, dus net iets na 19pm stond ik bij Theo bij de voordeur. Had nog wat spulletjes bij waar Theo mee aan de slag wil (zie zijn eerder bericht), dus twee vliegen in een klap.

De afgelopen jaren hebben we regelmatig contact gehad mbt de hobby, dus het voelde meteen vertrouwd en eigen. De vrouw van Theo gaf aan dat hij een echte 'audio nerd' was en dat klopt want ik vertelde mijn vrouw exact hetzelfde toen ik naar Theo ging ;D. Wat me altijd opvalt, ook hier op forum, is dat hij altijd kritisch is en streeft naar het optimale en dat zijn eigenschappen die ik wel kan waarderen. En dat heeft zich ook uitbetaald (zie verder).

Voordat we naar boven gaan kijken we nog even naar de spulletjes en Theo gaat er komend weekend mee aan de slag. Als we eruit zijn wat we ons eerste rondje qua drank gaat worden, lopen we naar de zolder waar de Teejooscoop zich bevindt.

Bij binnenkomst direct allemaal herkenbaar vanaf de foto's! Een mooie donkere ruimte, aangekleed met akoestische panelen op strategische plekken. M&K als grondlaag, aan het plafond hangen 4 B&W speakers en achter/in een nis de stapel apparatuur waar Theo mee draait. Een hele mooie stapel apparatuur waar menigeen van zal watertanden! :inlove: O.a. 3 Classe eindtrappen, Trinnov Altitude16 en een MadVR Envy. En natuurlijk nog de bronnen (2 x Panasonic en een Apple TV 4K) waar al dat moois mee wordt aangestuurd. De verwachtingen waren vooraf en zijn hoog! >:D

Verder hangt aan het plafond een JVC NZ8 die is omringd door akoestisch dempingsmateriaal. De JVC hangt net iets achter de bank en in 'mid-lamp' modus maakt deze voor Theo teveel geluid. Herkenbaar: ik stoor me zelf ook nog wel eens aan het geluid van de NX9 in high lamp modus. Door deze oplossing is het geluid aanzienlijk beter te behappen op de bank dus eens kijken of ik dit idee bij mij thuis ook kan realiseren.

Dan nemen we plaats op de bank (ik uiteraard op de hotspot ;)) en Theo laat eerst was (bekende) Atmos trailers zien en horen. Meteen hoor je hoe mooi homogeen de grondlaag is en hoe mooi en precies de geluiden om je heen bewegen. Als je rondom kijkt (als het licht is) dan zie je dat je relatief dicht op de speakers zit, maar in het donker kun je ze op een geen enkel moment pinpointen (me like! :clapping:).

Daarna kijken we enkele fragmenten van concerten o.a. Kane, Tori Amos en Schiller en dit laat goed horen hoe de M&K's (en de rest van de set-up) presteren qua muziekweergave. Heel herkenbaar van wat ik ook bij Pascal hoorde. De M&K's doen het gewoon erg goed. Schiller is nog een aparte, want dat is met name elektronische muziek waarbij druk gespeeld is met plaatsing van het geluid (o.a. ronddraaiende effecten) terwijl de rest van de band doorspeelt en dat laat de Teejooscoop feilloos en heel strak horen. Voor concerten was de afstelling iets te 'bass heavy', maar dat was met de Trinnov snel opgelost.

Mijn ruimte en set-up is geoptimaliseerd voor stereo muziek en de rest is 'leuk voor erbij', waarbij het idee was dat concerten ook erg goed te verteren moeten zijn bij zo'n front end. Theo is gestart met film als prioriteit en dat is ook echt waar deze set-up in excelleert.

We hebben o.a. stukjes van de nieuwste Ghostbusters, Broken en Coco gezien en de 'bubble' waar je inzit en de manier waarop de effecten door de ruimte gaan is geweldig. Wat ik ook al erg mooi vond bij Pascal en hier misschien nog wel indrukwekkender was, waren de scènes met impact. Ongelofelijk wat die M&K's laten horen, snel, strak en impact! Dit is film kijken op het hoogte niveau! :headbanging:

Realiseer me nu dat ik nog niets heb gezegd over de JVC NZ8 en de MadVR-combi. In het kort: heel mooi plaatje om te zien (zwart is ook echt zwart) en echt op niveau met het geluid! Het feit dat de ruimte ook echt pikkedonker is en er niets is wat afleid versterkt dat effect nog eens. Theo heeft een korte demo gegeven en laten zien via de verschillende menu's wat je allemaal met de MadVR Envy kan (naast tonemapping) en in zijn situatie met een 21:9 scherm is dat echt een enorme pre. Van de andere kant op een 16:9 scherm met een afwijkend formaat kun je dezelfde geintjes uithalen. Ik vind de interface en de manier waarop de je instellingen aan kunt passen (ondanks dat die er heel veel zijn) wel overzichtelijk. Laten we het erop houden dat mijn interesse niet minder is geworden :hehe:.

Daarna door naar het volgende recente project: 'Project rip'! Een complete collectie (ca. 1250) (4K) Blu-rays rippen en dat op een paar HD's pompen om vanaf je luie bank toegang te hebben tot de hele collectie. Samen zijn we door Unraid gelopen wat Theo hier voor heeft gebruikt en dat ziet er erg netjes uit. Met 8 x 16TB (2 daarvan redundant) kun je behoorlijk wat opslaan en er is nog ruimte voor meer discs mocht dat ooit nodig zijn.

Op een gegeven moment is het bijna 10:45pm en ik zou nog uren kunnen blijven maar met nog een uurtje rijden voor de boeg tijd om te gaan. Ik rijd naar huis met constant de gedachte... dat heeft die Theo toch echt heel mooi voor elkaar! Ik realiseer me ook wederom dat optimaal stereo + optimaal film in een set-up een utopie is. Dat zijn twee dingen die op sommige punten en qua keuzes conflicteren. Ik heb al met Angelie afgesproken dat er een Confidence Palace komt met twee aparte ruimtes: 1 dedicated voor stereo/concert en 1 dedicated voor film als de financiën het toe laten (~ bv. Staatsloterij). Stereo blijft dan zoals het is, maar voor de filmruimte heb ik tot op de dag van vandaag nog niets gehoord waardoor ik niet voor een ruimte zou gaan volgepakt met M&K "all over the place".

Nogmaals Theo... je hebt het echt super voor elkaar! :inlove: Bij mij is film kijken echt geen straf, maar het is wel duidelijk waar bij mij puntjes blijven liggen in vergelijking bij jouw set-up. Super genieten, gefeliciteerd!

Als je een keer in de buurt bent, van harte welkom om hier wat content de revue te laten passeren.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Mooi om te lezen Jan! En doet mij ook goed om te horen dat de MK's je (wederom) goed bevallen zijn ;)
Al moet ik zeggen dat het hier ook weer flink anders is sinds je er was en ik wat met Dirac heb geëxperimenteerd dus die M&G moeten we ook nog eens over dien voordat ik de hele handel ga inpakken, geldt ook voor Teejoo overigens  :clapping:
Ben ook wel weer eens benieuwd naar Teejoo zijn progressie in de HT, is ook weer vanalles anders sinds ik er was; o.a. de plaatsing en inregeling van de subs en natuurlijk de NZ8 en Envy :D
Ik moet Teejoo sowieso eens flink uithoren over Unraid dus zal hem binnenkort ook weer contacten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jefften

Misschien kunnen we eens samen gaan Pascal, als het van Theo mag natuurlijk  :crazy:
Ben ook al geruime tijd zeer benieuwd naar zijn mooie ruimte!
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Citaat van: Jefften op augustus  4, 2022, 18:07:13
Misschien kunnen we eens samen gaan Pascal, als het van Theo mag natuurlijk  :crazy:
Ben ook al geruime tijd zeer benieuwd naar zijn mooie ruimte!

^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#5135
Citaat van: Jean Sibelius op augustus  4, 2022, 16:40:38
Gisteravond was het dan eindelijk zover op naar de Teejooscoop! :popcorn:

We hadden alweer een hele tijd geleden afgesproken om een keer een M&G te doen in het 'Zuidelijkste puntje' van Nederland. Vanuit omgeving Eindhoven iets meer dan een uurtje rijden, maar het was goed doorrijden op de A2, dus net iets na 19pm stond ik bij Theo bij de voordeur. Had nog wat spulletjes bij waar Theo mee aan de slag wil (zie zijn eerder bericht), dus twee vliegen in een klap.

--- KNIP ---

Nogmaals Theo... je hebt het echt super voor elkaar! :inlove: Bij mij is film kijken echt geen straf, maar het is wel duidelijk waar bij mij puntjes blijven liggen in vergelijking bij jouw set-up. Super genieten, gefeliciteerd!

Als je een keer in de buurt bent, van harte welkom om hier wat content de revue te laten passeren.


Groeten, Jan
Wat een leuke review Jan! Er zat idd ook nog een educatief moment in de avond met de uitleg over de Envy en server. Hopelijk heeft je dit weer wat inspiratie gegeven. Ik realiseer me wel dat ik helemaal vergeten 2 kanaals muziek te laten horen.

Verder kan ik me helemaal vinden in je verhaal. De set is primair op film afgeregeld, hoewel ik idd ook een meer bass neutral preset heb waardoor het muziek gedeelte weer op z'n plek viel. Bij film mag het gewoon wat meer duwen. Zoals je zelf al aangaf bij de landing in Oblivion: een buttkicker heb je niet meer nodig   :D

Tory Amos vond ik zelf wat schel klinken, maar dat zat denk ik ook wat in de opname en ik vrees dat dat de keerzijde van M&K is: wat erin gaat komt eruit. Het zijn idd erg dynamische en directe speakers zoals je zelf al aangeeft.

Het heeft me veel werk qua opstelling en inregelen gekost om dit immersive en afgestemd resultaat te krijgen, maar nu merk ik idd dat ik al langere tijd nergens meer aankom omdat het gewoon goed is. Mijn enige wens is nog een kwalitatieve mediaspeler, maar dat is het dan ook.

Wat dan wel weer een leuke opmerking was na 3 minuten luisteren: "Ik herken direct als er een Trinnov staat"  ;D

Die Schiller blu-ray ga ik zeker bestellen! Dat vond ik wel erg cool, en ook meer mijn stijl.

En ik kijk nu al uit naar jouw 'echte' HT. Dat zal ongetwijfeld ook weer fantastisch worden!

Teejoo

#5136
Citaat van: PascalP op augustus  4, 2022, 17:49:57
Mooi om te lezen Jan! En doet mij ook goed om te horen dat de MK's je (wederom) goed bevallen zijn ;)
Al moet ik zeggen dat het hier ook weer flink anders is sinds je er was en ik wat met Dirac heb geëxperimenteerd dus die M&G moeten we ook nog eens over dien voordat ik de hele handel ga inpakken, geldt ook voor Teejoo overigens  :clapping:
Ben ook wel weer eens benieuwd naar Teejoo zijn progressie in de HT, is ook weer vanalles anders sinds ik er was; o.a. de plaatsing en inregeling van de subs en natuurlijk de NZ8 en Envy :D
Ik moet Teejoo sowieso eens flink uithoren over Unraid dus zal hem binnenkort ook weer contacten ;)
Ik ga je snel appen voor een afspraak. Eerst even bij jou!

Aanvulling: ik had er van schrik overheen gelezen.. Gebruik je nu Dirac???? Maar verder gaat het nog goed met je?🤔🤪😂

Teejoo

Citaat van: Jefften op augustus  4, 2022, 18:07:13
Misschien kunnen we eens samen gaan Pascal, als het van Theo mag natuurlijk  :crazy:
Ben ook al geruime tijd zeer benieuwd naar zijn mooie ruimte!
Je bent welkom, maar met z'n 2-en gaat niet lukken. Ik heb maar een relatief klein HT met 2 plekken waarvan 1 hotseat. En als je dan komt wil ik ook dat je het optimaal kunt beleven!

PascalP

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 20:19:47
Ik ga je snel appen voor een afspraak. Eerst even bij jou!

Aanvulling: ik had er van schrik overheen gelezen.. Gebruik je nu Dirac???? Maar verder gaat het nog goed met je?🤔🤪😂

Yes alles gaat goed ;)
Beetje met Dirac aan het spelen met die 'nieuwe' target curve, zit soms nog te switchen tussen Dirac aan/uit maar het is in ieder geval al stukken beter dan met de 'oude' manier van Dirac want die doet het niet zo goed in mijn set...

Ik app je zo ff terug met wat datums  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Leuk verslag Jan en het viel mij al eerder op dat je gecharmeerd bent van MK en terecht mooi merk.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jefften

Oké Theo, dan plannen we het gewoon een keer in en kom ik alleen die kant op. Ben zeer benieuwd  :worship:

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 20:21:00
Je bent welkom, maar met z'n 2-en gaat niet lukken. Ik heb maar een relatief klein HT met 2 plekken waarvan 1 hotseat. En als je dan komt wil ik ook dat je het optimaal kunt beleven!
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

WilliamB

Mooi verslag van een geslaagde M&G
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

Marco66

#5142
Leuke meet weer zo te lezen!
M&K is id erg direct en met name met concerten vind ik het hoog soms wat te uit de center.
Kwa strakheid, dynamiek en plaatsing zelden zulke goede speakers gehad!


Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op augustus  4, 2022, 17:49:57
Mooi om te lezen Jan! En doet mij ook goed om te horen dat de MK's je (wederom) goed bevallen zijn ;)

Thx! Het is ondertussen 2 - 0 inderdaad voor de MK's :).

Citaat van: PascalP op augustus  4, 2022, 17:49:57
Al moet ik zeggen dat het hier ook weer flink anders is sinds je er was en ik wat met Dirac heb geëxperimenteerd dus die M&G moeten we ook nog eens over dien voordat ik de hele handel ga inpakken, geldt ook voor Teejoo overigens  :clapping:

Lijkt me een goed plan! Er is inderdaad in korte tijd flink wat veranderd bij jou en nadat straks alles in dozen zit zal het wel weer even duren voordat het er weer uitkomt (vermoed ik). Heb hier nog iets liggen van Skyfox voor je, kan ik dat tegelijk afgeven.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
Wat een leuke review Jan! Er zat idd ook nog een educatief moment in de avond met de uitleg over de Envy en server. Hopelijk heeft je dit weer wat inspiratie gegeven. Ik realiseer me wel dat ik helemaal vergeten 2 kanaals muziek te laten horen.

Graag gedaan en nu we twee dagen verder zijn is dat gevoel niet veranderd ;). Het heeft me zeker inspiratie gegeven en stof tot nadenken. Twee kanaals zijn we inderdaad helemaal vergeten, maar de avond was simpelweg te kort om alles te doen...

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
Verder kan ik me helemaal vinden in je verhaal. De set is primair op film afgeregeld, hoewel ik idd ook een meer bass neutral preset heb waardoor het muziek gedeelte weer op z'n plek viel. Bij film mag het gewoon wat meer duwen. Zoals je zelf al aangaf bij de landing in Oblivion: een buttkicker heb je niet meer nodig   :D

Oblivion hebben we inderdaad ook nog gezien. Zelfs vanaf Blu-ray al een heel mooi plaatje en genoeg druk inderdaad van de twee subs :clapping:. Gelukkig hebben je buren er geen last van ;D

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
Tory Amos vond ik zelf wat schel klinken, maar dat zat denk ik ook wat in de opname en ik vrees dat dat de keerzijde van M&K is: wat erin gaat komt eruit. Het zijn idd erg dynamische en directe speakers zoals je zelf al aangeeft.

Dat zal inderdaad de combinatie zijn van opname en speakers. Hier bij mij thuis blijft het allemaal net binnen het randje. Maar voor films is dat directe en dynamische gewoon kicken.

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
Het heeft me veel werk qua opstelling en inregelen gekost om dit immersive en afgestemd resultaat te krijgen, maar nu merk ik idd dat ik al langere tijd nergens meer aankom omdat het gewoon goed is. Mijn enige wens is nog een kwalitatieve mediaspeler, maar dat is het dan ook.

Het ontbreken van zo'n speler is voor mij voorlopig de reden om er niet aan te beginnen. Het voorwerk is inderdaad superbelangrijk en pas als alles goed staat, dan pas de Trinnov eroverheen.

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
Wat dan wel weer een leuke opmerking was na 3 minuten luisteren: "Ik herken direct als er een Trinnov staat"  ;D

Ik ben van mening dat als je eenmaal hebt gehoord wat je ermee voor elkaar kunt krijgen, je meteen herkent als zo'n ding staat te spelen. Je hoort gewoon meteen dat het klopt.

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
Die Schiller blu-ray ga ik zeker bestellen! Dat vond ik wel erg cool, en ook meer mijn stijl.

Sterker nog... ik zag dat je hem al had besteld. Gewoon echt een super mooie opname en echt een discs die laat horen waar jouw set-up toe in staat is :pompom:

Citaat van: Teejoo op augustus  4, 2022, 19:51:39
En ik kijk nu al uit naar jouw 'echte' HT. Dat zal ongetwijfeld ook weer fantastisch worden!

Je bent van harte welkom :coffee:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Inmiddels fanatiek bezig met het programmeren van de rs232 codes voor de Trinnov, de nieuwe TSU-9800 verbonden via een apart accespoint (goede tip Rob!) met de RFX9600 serial extender. Die ontvangt ook netjes signaal, ben alleen aan het wachten op een nulmodem kabel zodat ik hem kan aansluiten op de Trinnov.

Zijn er mensen die 2-werg via RS232 hebben in een Pronto? Dat lijkt me wel handig voor het volume, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

riwi

#5146
Citaat van: Teejoo op augustus  6, 2022, 08:49:09
Zijn er mensen die 2-werg via RS232 hebben in een Pronto? Dat lijkt me wel handig voor het volume, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

Ik had dat ooit met de Pronto TSU-9400, een RFX9600 extender, een los wifi routertje zonder wachtwoord, en de Classé SSP800.
Dan las ik de volume stand en wat andere dingen zoals het formaat van de source (DD, PCM2.0, DTS etc.) uit in de SSP800 en gaf dat weer op de Pronto. Dus ook als je aan de knop op de AV draaide dan werd de volume stand op de pronto mee aangepast. Maar doordat je de wifi op de pronto aan moet zetten om te connecten was de batterij van de Pronto snel leeg (minder dan een dag) en dat vond ik niet zo handig. Ik heb nu 3 pronto's waarvan er een als backup ligt. 1x op de lader en 1x in gebruik, en die rouleer ik dan. Maar de Arcam die ik nu heb kan geen serieel geloof ik. (edit toch wel maar ik heb me niet in de Arcam verdiept wat serieel betreft).

Dat scripten met pronto script is best lastig. En was een hoop geklooi om dat werkend te krijgen. Dwz heel veel trial en error voordat er iets werkte.

Ik las eigenlijk alleen uit via de extender. Ik stuurde de commando's gewoon met IR. Dus geheel 2-weg was het niet.

Toegevoegd pronto script. Dit was op basis van wat ik ooit eens van Jaco had gekregen die er ook mee bezig was geweest. Maar dat was in 2013 zie ik en ik ben bijna alles weer vergeten :)

panel definities (dwz de spullen die je op de pronto weer wil geven :

CF.widget("videopanel").label = myCLASSE.videostring;
CF.widget("audiopanel").label = myCLASSE.audiostreamstring + " | " + myCLASSE.sampleratestring;
CF.widget("volumepanel").label = myCLASSE.volume;
CF.widget("inputpanel").label = myCLASSE.input;
CF.widget("modepanel").label = myCLASSE.modestring;
CF.widget("temppanel").label = myCLASSE.temp;

En dan bij Actions : refreshmain();

Teejoo

#5147
Citaat van: riwi op augustus  6, 2022, 13:04:58
Ik had dat ooit met de Pronto TSU-9400, een RFX9600 extender, een los wifi routertje zonder wachtwoord, en de Clase SSP800.
Dan las ik de volume stand en wat andere dingen zoals het formaat van de source (DD, PCM2.0, DTS etc.) uit in de SSP800 en gaf dat weer op de Pronto. Dus ook als je aan de knop op de AV draaide dan werd de volume stand op de pronto mee aangepast. Maar doordat je de wifi op de pronto aan moet zetten om te connecten was de batterij van de Pronto snel leeg (minder dan een dag) en dat vond ik niet zo handig. Ik heb nu 3 pronto's waarvan er een als backup ligt. 1x op de lader en 1x in gebruik, en die rouleer ik dan. Maar de Arcam die ik nu heb kan geen serieel geloof ik.

Dat scripten met pronto script is best lastig. En was een hoop geklooi om dat werkend te krijgen. Dwz heel veel trial en error voordat er iets werkte.

Ik las eigenlijk alleen uit via de extender. Ik stuurde de commando's gewoon met IR. Dus geheel 2-weg was het niet.

Toegevoegd pronto script. Dit was op basis van wat ik ooit eens van Jaco had gekregen die er ook mee bezig was geweest. Maar dat was in 2013 zie ik en ik ben bijna alles weer vergeten :)
Dat het lastig is had ik al begrepen, maar als ik idd wat voorbeeld heb lukt het wellicht ooit. Ik heb hier ook geen ervaring mee, en ben al helemaal trots op mezelf als ik het RS232 aan de praat krijg. :D

Ik ga nu primair RS232 gebruiken voor de Trinnov omdat die gewoon een gebrekkige IR implementatie heeft. Ik moet nog even kijken hoe lang de 9800 meegaat qua batterij, maar zit er sowieso aan te denken om hem vast in het dock naast mijn zitplaats te monteren. Ook omdat hij iets groter is. Moet ik wel even die leds killen die in de voet zitten  ;)

Bedankt voor je file, ik ga er eens naar kijken.

riwi

Het is ook handig om je PC / laptop direct met de trinnov te verbinden via de seriele kabel (evt nul modem) en dan met een gewoon terminal programma zoals PuTTY met de hand commando's te geven richting de Trinnov.
Je kan dan direct zien of de syntax van het seriele commando OK is en wat de Trinnov er op antwoordt.
Maar PEP3 heeft ook een debugtool waarmee je kan zien wat er gestuurd en ontvangen wordt.

Teejoo

Citaat van: riwi op augustus  6, 2022, 14:46:02
Het is ook handig om je PC / laptop direct met de trinnov te verbinden via de seriele kabel (evt nul modem) en dan met een gewoon terminal programma zoals PuTTY met de hand commando's te geven richting de Trinnov.
Je kan dan direct zien of de syntax van het seriele commando OK is en wat de Trinnov er op antwoordt.
Maar PEP3 heeft ook een debugtool waarmee je kan zien wat er gestuurd en ontvangen wordt.
Misschien moet ik dat maar eens gaan doen. Nulmodem kabel binnen gekregen, alle aangesloten maar geen enkele reactie. Ik zie wel op de Extender de leds oplichten als ik een commando geef bij de Juiste RS232 poort.