Dolby Cinema Eindhoven

Gestart door konijntje, februari 7, 2015, 14:16:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

konijntje

Citaat van: s.t. op november 11, 2015, 19:09:07
Ik heb het nu 2 keer meegemaakt bij Pathe Arena in Amsterdam. Misschien verschilt volume per zaal of is de pijngrens anders per persoon :) In ieder geval voor mij niet nog een keer. Daarnaast was het toen 2k projectie wat op IMAX scherm gewoon te lage resolutie is.

Ik ook, ik ga dan ook nooit meer naar de imax in pathe arena. Wat staat het volume daar hard zeg.

Dinsdag ga ik naar Spectre in JT Hilversum, in de Dolby zaal. Ben benieuwd.

Job

Citaat van: konijntje op november 16, 2015, 14:11:50
Ik ook, ik ga dan ook nooit meer naar de imax in pathe arena. Wat staat het volume daar hard zeg.
Citaat van: Job op november 11, 2015, 08:32:01
Ik heb de indruk dat er in IMAX Arena "gewoon" op referentieniveau wordt gespeeld (in de meeste bioscopen speelt men veel te zacht), maar het grote probleem is dat het geluidssysteem (en zaal) zo lelijk scherp klinkt. Dát is wat het zo naar maakt om naar te luisteren.

s.t.

Citaat van: Job op november 16, 2015, 15:15:22


Het was echt pijnlijk en dan praat ik niet eens over geluidskwaliteit, ik kreeg last van mijn oren in de IMAX zaal. Misschien is er verschil als je achter in de zaal zit want ik ga normaal redelijk vooraan in de zaal zitten. In ieder geval is mijn ervaring nu in de Dolby zaal stukken beter wat betreft beeld kwaliteit en geluid.

Hetzelfde met harde geluid bijh Pathe was bij een kinderfilm waar ik met mijn dochter naar toe ging. Stond ook veel te hard (en zeker voor kinder oortjes) en ben ik maar na een paar minuten weg gegaan.

Job

Nogmaals, ervaren geluidssterkte heeft veel met klank te maken. Het systeem in de IMAX Arena is in mijn beleving naar scherp. Dan kan de gemeten geluidsdruk hetzelfde zijn, maar de ervaren geluidsdruk is dan anders. Kernwoord is pijnlijk. In een bioscoop is de geluidsdruk fysiek niet per se groter dan in een concertzaal. Als je die geluidsdruk als "pijnlijk aan de oren" ervaart, ligt dat ongetwijfeld voor een groot deel aan de kwaliteit van de weergave.

s.t.

Citaat van: Job op november 16, 2015, 18:34:58
Nogmaals, ervaren geluidssterkte heeft veel met klank te maken. Het systeem in de IMAX Arena is in mijn beleving naar scherp. Dan kan de gemeten geluidsdruk hetzelfde zijn, maar de ervaren geluidsdruk is dan anders. Kernwoord is pijnlijk. In een bioscoop is de geluidsdruk fysiek niet per se groter dan in een concertzaal. Als je die geluidsdruk als "pijnlijk aan de oren" ervaart, ligt dat ongetwijfeld voor een groot deel aan de kwaliteit van de weergave.

In ieder geval goede reden om dan naar Dolby zaal te gaan. Interessant zou zijn om met een DB meter in de IMAX en Dolby zaal te gaan zitten om te meten hoe hard er wordt gespeeld.

Shoalinmonk

Ben benieuwd naar je ervaringen bij Spectre.
Is deze Dolby Atmos?
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Fox

Citaat van: Shoalinmonk op november 28, 2015, 14:52:37
Ben benieuwd naar je ervaringen bij Spectre.
Is deze Dolby Atmos?

Nee.

Was wel aangekondigd als Atmos mix, maar is gewoon een goede 7.1 die op de Atmos apparatuur heel goed klinkt :-)

Job

Ik vond het geluid van Spectre juist opvallend saai.

MaxxMark

Oh dat is wel jammer (ik moet hem zelf nog kijken). James Bond vond ik juist erg interessant vanwege z'n audiomix. Bij Quantum of Sollace vond ik (afgezien van de film) de soundmix heel goed gedaan. Het geluidsbeeld van de soundtrack was vol en werd rondom geplaatst. Alsof deze muziek rondom je op pak hem beet 2m afstand was. Dit zonder invloed te hebben op de soundeffects die precies waren waar ze moesten zijn (voor, op of achter die 2m grens). Die manier van integratie was me nooit opgevallen in andere films en vond het erg sterk.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Fox

Citaat van: Job op november 29, 2015, 10:43:50
Ik vond het geluid van Spectre juist opvallend saai.

Geen last van gehad, wel met de film zelf  ;)

RubenV.

Jammer dat Spectre niet meer draait in de Dolby Cinema zaal...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

s.t.

Citaat van: RubenV. op december  1, 2015, 09:54:11
Jammer dat Spectre niet meer draait in de Dolby Cinema zaal...

Ik heb het ook gemsit. Wou deze week of volgende week gaan. Nu alleen nog maar een film die ik niet interessant vind.

RubenV.

Citaat van: s.t. op december  1, 2015, 10:36:13
Ik heb het ook gemsit. Wou deze week of volgende week gaan. Nu alleen nog maar een film die ik niet interessant vind.

Ja, balen he. Ik dacht 2 weken te wachten omdat ik fatsoenlijke plaatsen wou reserveren, draait ie niet meer in die zaal. Voor een film met zo'n verkooprecord vond ik de looptijd wel erg kort. Jammer maar helaas...ik had deze erg graag willen zien in de Dolby Cinema zaal  :nopompom:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Fox

Citaat van: RubenV. op december  1, 2015, 11:26:57
Ja, balen he. Ik dacht 2 weken te wachten omdat ik fatsoenlijke plaatsen wou reserveren, draait ie niet meer in die zaal. Voor een film met zo'n verkooprecord vond ik de looptijd wel erg kort. Jammer maar helaas...ik had deze erg graag willen zien in de Dolby Cinema zaal  :nopompom:

Gezien er elke week nieuwe films uitkomen is het vechten om de hoofd zaal.
Gemiddeld draaien films 1, max 2 weken in de hoofdzaal.

En kom zeg Spectre is op 29 oktober in premiere gegaan, dat is 5 weken geleden!
De meeste films (op de toppers na) zijn na 5 weken zelfs al uit de bioscoop.

jasjenl

Spectre draait nog wel in de dolby zaal zo te zien, maar alleen in de middag uren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Kjelt

Citaat van: RubenV. op december  1, 2015, 09:54:11
Jammer dat Spectre niet meer draait in de Dolby Cinema zaal...
IMO niets gemist, de beeldkwaliteit van deze film verdient geen Dolby Cinema zaal  ;)

RubenV.

Citaat van: Fox op december  1, 2015, 12:50:35
En kom zeg Spectre is op 29 oktober in premiere gegaan, dat is 5 weken geleden!
De meeste films (op de toppers na) zijn na 5 weken zelfs al uit de bioscoop.

Dan weet je meteen hoe vaak ik naar de bioscoop ga  ;D Iig bedankt, ik zal dit in gedachten houden voor als ik nog eens film graag in deze zaal wil bekijken.

Citaat van: jasjenl op december  1, 2015, 13:10:34
Spectre draait nog wel in de dolby zaal zo te zien, maar alleen in de middag uren.

Dat is ook apart. Van het weekend heb ik dacht ik voor het laatst gekeken wanneer deze draaide en toen was er helemaal geen dolby cinema meer te zien. Nu staan ze er weer  ;D Bedankt voor de tip!

Citaat van: Kjelt op december  1, 2015, 13:42:47


IMO niets gemist, de beeldkwaliteit van deze film verdient geen Dolby Cinema zaal  ;)

:nopompom: Is die echt zo beroerd? Is het geluid wel goed?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kjelt

Citaat van: RubenV. op december  1, 2015, 14:15:01
:nopompom: Is die echt zo beroerd? Is het geluid wel goed?
Nou beroerd, vrij donker en korrelig, ik zat in de Dolby Cinema zaal me af te vragen of beide projectoren wel aan stonden terwijl ik bij MI5 mijn ogen moest knijpen.
Geluid vond ik goed maar daar verschillen de meningen over, geloof dat sommigen de muziek saai vonden, denk dat ze na bijv. Interstellar iets anders gewend zijn.

GPO

.... gisteren The Hunger Games Mockingjay part 2 gekeken in de JT eindhoven. Deze draait overigens niet meer in de Dolby Cinema zaal, maar wel in de XD Dolby Atmos zaal. Dit was de 2e keer dat ik JT "uitprobeer", de vorige keer was het de Dolby Cinema zaal (Hobbit deel 3), nu de XD zaal dus.

Wat me meteen nu opviel is de "crosstalk" van het 3D effect. Voornamelijk de ondertitels zag ik dubbel.... :nopompom: :nopompom: Hierdoor werd de film ook wat blurry af en toe. Ook irritant dat er een pauze was... en die smerige nacho's en gekraak om je heen.... ieuw... Gelukkig was het geluid goed afgesteld en hard genoeg zodat ik het meestal niet hoorde... :)

Maar toch, ik blijf op de 1 of andere manier IMAX toch meer een bios ervaring geven dan Dolby Cinema of XD. Het geluid bij XD is erg goed, maar dat is bij IMAX ook zo. Het beeld en 3D effect vind ik bij IMAX veel beter.

Wat me ook opvalt is alsof de gehele JT bioscoop gewoon nog niet klaar is.... als je die XD zaal binnenloopt en dan die irritante bouwlampen een half uur op je hebben geschenen, dan is dat best vervelend. Zelfs als de voorstukjes beginnen, dan staan die bouwlampen nog aan. Waarom niet in een gedimde stand zetten.... ?

Voordeel van JT is weer de vele beenruimte, dat is wel erg prettig.

De volgende film die ik wil zien, is Star Wars, maar ik zit nog te twijfelen of ik die bij JT Dolby Cinema of bij IMAX ga kijken....  :eh:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RubenV.

Citaat van: GPO op december 10, 2015, 10:26:40
.... gisteren The Hunger Games Mockingjay part 2 gekeken in de JT eindhoven. Deze draait overigens niet meer in de Dolby Cinema zaal, maar wel in de XD Dolby Atmos zaal. Dit was de 2e keer dat ik JT "uitprobeer", de vorige keer was het de Dolby Cinema zaal (Hobbit deel 3), nu de XD zaal dus.

Wat me meteen nu opviel is de "crosstalk" van het 3D effect. Voornamelijk de ondertitels zag ik dubbel.... :nopompom: :nopompom: Hierdoor werd de film ook wat blurry af en toe. Ook irritant dat er een pauze was... en die smerige nacho's en gekraak om je heen.... ieuw... Gelukkig was het geluid goed afgesteld en hard genoeg zodat ik het meestal niet hoorde... :)

Maar toch, ik blijf op de 1 of andere manier IMAX toch meer een bios ervaring geven dan Dolby Cinema of XD. Het geluid bij XD is erg goed, maar dat is bij IMAX ook zo. Het beeld en 3D effect vind ik bij IMAX veel beter.

Wat me ook opvalt is alsof de gehele JT bioscoop gewoon nog niet klaar is.... als je die XD zaal binnenloopt en dan die irritante bouwlampen een half uur op je hebben geschenen, dan is dat best vervelend. Zelfs als de voorstukjes beginnen, dan staan die bouwlampen nog aan. Waarom niet in een gedimde stand zetten.... ?

Voordeel van JT is weer de vele beenruimte, dat is wel erg prettig.

De volgende film die ik wil zien, is Star Wars, maar ik zit nog te twijfelen of ik die bij JT Dolby Cinema of bij IMAX ga kijken....  :eh:

GPO

Vind je het beeld van IMAX ook beter dan Dolby Cinema?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Loric

Imax is nog steeds, 'Crimson Peak' was de laatste die ik daarin zag en misschien wel de allerlaatste, onscherper en grijzer dan Dolby Cinema. Over het geluid gaan we het helemaal maar niet meer hebben, toch?

Vanavond, 'Star Wars The Force Awakens' in 2D Dolby Cinema, in Hilversum...

Fox

Citaat van: Loric op december 16, 2015, 15:30:41
Imax is nog steeds, 'Crimson Peak' was de laatste die ik daarin zag en misschien wel de allerlaatste, onscherper en grijzer dan Dolby Cinema. Over het geluid gaan we het helemaal maar niet meer hebben, toch?

Vanavond, 'Star Wars The Force Awakens' in 2D Dolby Cinema, in Hilversum...

2K IMAX is beter dan 4K Dolby Cinema HDR .... , ohnee ik leest niet goed ;-)

Loric

Citaat van: Fox op december 17, 2015, 12:30:57
2K IMAX is beter dan 4K Dolby Cinema HDR .... , ohnee ik leest niet goed ;-)

:sigh:

Misschien was ik niet duidelijk. 4K > 2K Imax. Natuurlijk.

De presentatie van 'Star Wars...' gisteravond in Hilversum was heel goed.

zoldar

goed om te weten. wil SW graag zien in Eindhoven. vond het in pathe al goed.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

GPO

Citaat van: RubenV. op december 11, 2015, 09:49:10
Vind je het beeld van IMAX ook beter dan Dolby Cinema?

Ik heb Dolby Cinema 1 x ervaren met de Hobbit deel 3. Helaas had ik plekken te ver naar achteren gekozen, dus het beeld was eigenlijk te ver weg voor mij. Dus ik kon toen eigenlijk niet goed beoordelen of het beter was dan IMAX. Ik geloof graag dat Dolby Cinema een beter beeld heeft dan IMAX, maar in de IMAX zaal in EHV zit je bijna standaard al dicht op het scherm (zaal is minder rechthoekig dan Dolby Cinema zaal van JT denk ik?). De visual impact is dan altijd wel goed.

Binnenkort ga ik Dolby Cinema nogmaals ervaren met Star Wars VII. Nu met plekken meer naar voren...  :popcorn:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS