Dolby Cinema Eindhoven

Gestart door konijntje, februari 7, 2015, 14:16:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

s.t.

#125
Citaat van: Fox op augustus  4, 2015, 22:54:00
M.b.t. Spectre moet ik je teleurstellen, want die is net als MI:5 namelijk niet digitaal opgenomen, maar ouderwets gefilmd op 35mm met anamorphic lenzen met enkele effect shots in VistaVision, super35mm of digitale camera's.
ARRIRAW (3.4K) (6.5K) (source format)
Digital Intermediate (4K) (master format)
Panavision (anamorphic) (source format)
Super 35 (source format) (some scenes)
VistaVision (source format) (some scenes)

Dit kun je checken in de topic op deze site over Spectre waar een promo making off filmpje staat en daar kun je de Panavission film camera's zie die ze gebruiken voor de opnames.

Wat echter wel een verschil is dat Spectre een 4K DI heeft, want Sony wil hun 4K Cinema projectoren promoten :-)

War IMAX laser betreft zal je wsl ook bedrogen uitkomen, want er zijn in NL geen echte IMAX zalen, maar alleen een aantal omgebouwde Pathé hoofdzalen met een IMAX licentie. En aangezien het vervanging, afregel en onderhoud beleid van Pathé zie die investering niet snel gebeuren.

Je kan gebruikte camera ook van imdb halen, in dit geval:

http://www.imdb.com/title/tt2379713/technical?ref_=tt_dt_spec

Gisteren naar Dolby vision zaal in Hilversum geweest voor MI. Onder de indruk van geluid en beeld (contrast en hoeveelheid licht). Niet erg onder de indruk van 2k op dit formaat scherm. Zou graag 4k willen zien en Spectre is 35mm dus helaas hetzelfde probleem als MI.

Job

35mm heeft ruim voldoende detail om naar 4K te scannen, dus ik begrijp die opmerking niet.

Ian G

#127
CitaatHet geluid was enorm dynamisch. Van de totale stilte ergens in de laatste acte, tot de LUIDE muziek. En daar zat voor mij toch een probleem. Iets wat me bij 'Inside Out' ook al opviel. Of het volume staat net te hard, of het ligt aan de versterkers / speakers / eq. Maar bij beide films en bij MI-RN schurend aan de grens van irritatie, was de muziek klankmatig te schel. In Eindhoven waar ik alleen 'Avengers...Ultron' gezien heb genoot ik juist van de klank. In Hilversum tot nu toe. Mwah. Met name dus de klank van de muziek bevalt me niet. En dat vind ik zeer spijtig. Hoe hebben anderen dit ervaren?

Mee eens. Na al drie films in eindhoven gezien te hebben viel me dit ook op. Ik denk dat in Hilversum de atmos installatie van de zaal voor het ombouwen behouden is. In Eindhoven is het gelijk als een DC zaal opgezet, waarschijnlijk met hoogwaardigere speakers.

De muzikale kwaliteit viel me destijds positief op bij de eerste film die ik zag in DC Eindhoven (Exodus).

Job

Ze zeiden dat de hele zaal herbouwd is. Hij is ook iets smaller geworden, werd gezegd. Dus geheel opnieuw gebouwd als Dolby Cinema.

donaldk

Zover ik weet is de nog jonge Alcons installatie vervangen door een Dolby Cinema audio installatie. Dat is volledig Christie Vive. Eindhoven had ook 293K Watt waar Atmos in Hilversum 94K Watt had volgens JT in eerdere uitingen. In Hilversum hingen de speakers gewoon aan de muur en het plafond, in Dolby Cinema mogen die niet afleiden en dat is niet slechts bestaande speakers afdekken. Ook rlichteflectiepatronen zijn meegenomen in het ontwerp, dus dan ontkom je eigenlijk niet aan het compleet herinrichten van zo'n zaal. Nieuw scherm met vibrators, nieuwe donkere stoelen, tapijt, zaalverlichting kortom het is een totaalconcept voor een premium theatrical venue.

HAL

Citaat van: Job op augustus  5, 2015, 21:38:57
35mm heeft ruim voldoende detail om naar 4K te scannen, dus ik begrijp die opmerking niet.

Ha! Precies wat ik dacht. Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat film nooit HD kan zijn.... Dat HD per definitie een digitaal origineel moet hebben.

donaldk

Er zijn al jaren duidelijke voorrekeningen dat diverse 35MM filmstock niet voldoende spatial resolution bied voor vier K. Dan hebben we het nog niet eens over oversampling nodig om een goeie MTF in 4k output te krijgen. Maar ongeacht of de informatie aanwezig is (resolutie) en het contrast/definite van deze informatie (MTF), 35 opname zou wel de grain verklaren. Diverse broadcasters, zoals de BBC accepteren al jaren geen 16MM productie meer voor HD. Ruimtelijke informatie is er voor HD, maar de duidelijke grain helpt de kwaliteit om zeep zodra je bij MPEG compressie komt.

Loric

Citaat van: donaldk op augustus  5, 2015, 22:10:59
Zover ik weet is de nog jonge Alcons installatie vervangen door een Dolby Cinema audio installatie. Dat is volledig Christie Vive. Eindhoven had ook 293K Watt waar Atmos in Hilversum 94K Watt had volgens JT in eerdere uitingen. In Hilversum hingen de speakers gewoon aan de muur en het plafond, in Dolby Cinema mogen die niet afleiden en dat is niet slechts bestaande speakers afdekken. Ook rlichteflectiepatronen zijn meegenomen in het ontwerp, dus dan ontkom je eigenlijk niet aan het compleet herinrichten van zo'n zaal. Nieuw scherm met vibrators, nieuwe donkere stoelen, tapijt, zaalverlichting kortom het is een totaalconcept voor een premium theatrical venue.

Maar waarom klinken de zalen klankmatig dan zo verschillend....??!

Job

#133
Citaat van: donaldk op augustus  5, 2015, 22:40:46
Er zijn al jaren duidelijke voorrekeningen dat diverse 35MM filmstock niet voldoende spatial resolution bied voor vier K.
Daarover verschillen de meningen toch echt:
http://motion.kodak.com/motion/Hub/nRodriguez.htm

CitaatDiverse broadcasters, zoals de BBC accepteren al jaren geen 16MM productie meer voor HD.
Dat was een tijd zo, maar dat beleid is twee jaar geleden onder druk van filmmakers gewijzigd:
http://www.broadcastnow.co.uk/techfacils/uk-broadcasters-accept-super-16mm-for-hd-channels/5062859.article
http://www.directors.uk.com/about-us/news/uk-broadcasters-accept-super16mm-film-hd-channels

CitaatRuimtelijke informatie is er voor HD, maar de duidelijke grain helpt de kwaliteit om zeep zodra je bij MPEG compressie komt.
Met name de moderne filmstocks en denoisers maken dat S16 helemaal niet zo ongeschikt is voor acquisitie van HD televisieproducties.

En ik gooi hem er toch nog maar een keer in:
2K, 4K, the Truth about Pixels.

MaxxMark

Citaat van: Loric op augustus  6, 2015, 00:15:02
Maar waarom klinken de zalen klankmatig dan zo verschillend....??!

Je zou er bijna niet meer aan denken, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het verschil in de audiomix (tenzij je naar dezelfde film in beide locaties bent geweest).

Natuurlijk is ook het hoogte component (relatief) nieuw en daar moet nog mee geoefend worden. Evenals dat er met het dynamisch bereik gespeeld kan worden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Kjelt

Citaat van: home@the movies op augustus  3, 2015, 00:58:45
geef me nog even,ben een verslagje aan het maken ;)
still waiting  :D

donaldk

Citaat van: Loric op augustus  6, 2015, 00:15:02
Maar waarom klinken de zalen klankmatig dan zo verschillend....??!

Geen idee. Misschien heeft Eindhoven als eerste zaal nog SLS=Dolby Dochter audio?

FTT

Citaat van: donaldk op augustus  6, 2015, 21:13:28
Geen idee. Misschien heeft Eindhoven als eerste zaal nog SLS=Dolby Dochter audio?

Nope, beide zalen hebben exact dezelfde installaties.


Loric

Citaat van: MaxxMark op augustus  6, 2015, 13:28:02
Je zou er bijna niet meer aan denken, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het verschil in de audiomix (tenzij je naar dezelfde film in beide locaties bent geweest).

Natuurlijk is ook het hoogte component (relatief) nieuw en daar moet nog mee geoefend worden. Evenals dat er met het dynamisch bereik gespeeld kan worden.

Nee, het ligt niet aan de mix. Het viel me meteen op, al vergeleek ik maar 1 film in Eindhoven met twee films in Hilversum. Maar die laatste twee hadden een soortgelijke schelheid in het geluid, wat ontbrak (gelukkig!!) in Eindhoven.

Begrijp me niet verkeerd, ik snak naar een goede of zelfs perfecte presentatie / bioscoopzaal. Ik vind het heel jammer om dit te constateren.

Loric

Citaat van: FTT op augustus  6, 2015, 22:45:14
Nope, beide zalen hebben exact dezelfde installaties.

Dan, wat verklaart het verschil in klank? Het lijkt me geen kwestie van de akoestiek, de zalen zijn iets anders kwa bouw.

MaxxMark

Omdat indertijd bij ons bezoek naar Mad Max bij JT Eindhoven een van de 2 projectoren (deels) kapot was (fel groen oplichtende rand)  hebben we als goedmaker 4 vrijkaartjes gekregen.

Helaas is voor ons Metropolis Antwerpen logistiek veel interessanter (en dichter bij) en was er geen directe aanleiding om naar JT Eindhoven te gaan (de enige optie was Mission Imposible met Dolby Vision, maar gezien de discussie over de beeldkwaliteit voor ons geen reden om alleen daarvoor te gaan). Om die reden heb ik 4 vrijkaarten over.

Ik heb ze bewust niet in de markt-sectie zetten omdat ik het leuker vind ze aan iemand te doen toekomen die er heen wil gaan om de Dolby Cinema uit te checken:



Wie-o-wie kan ik hier - evt in ruil voor een symbolisch kratje bier - blij mee maken?

Let Op! de kaartjes zijn houdbaar tot 28 augustus 2015 (eind deze maand, nog 2 weken dus)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

home@the movies

Citaat van: MaxxMark op augustus 11, 2015, 11:49:37
Omdat indertijd bij ons bezoek naar Mad Max bij JT Eindhoven een van de 2 projectoren (deels) kapot was (fel groen oplichtende rand)  hebben we als goedmaker 4 vrijkaartjes gekregen.

Helaas is voor ons Metropolis Antwerpen logistiek veel interessanter (en dichter bij) en was er geen directe aanleiding om naar JT Eindhoven te gaan (de enige optie was Mission Imposible met Dolby Vision, maar gezien de discussie over de beeldkwaliteit voor ons geen reden om alleen daarvoor te gaan). Om die reden heb ik 4 vrijkaarten over.

Ik heb ze bewust niet in de markt-sectie zetten omdat ik het leuker vind ze aan iemand te doen toekomen die er heen wil gaan om de Dolby Cinema uit te checken:



Wie-o-wie kan ik hier - evt in ruil voor een symbolisch kratje bier - blij mee maken?

Let Op! de kaartjes zijn houdbaar tot 28 augustus 2015 (eind deze maand, nog 2 weken dus)

De omgekeerde wereld, ik wil best van Belgie naar Eindhoven rijden speciaal voor de dolby projectie, als je ze kwijt wil dan graag  ;) ben deze week van mijn ladder gevallen resultaat arm in het gips, als goedmaker zou ik hier erg blij van worden ;-)
Gr
Werner

home@the movies

Citaat van: Kjelt op augustus  6, 2015, 16:29:20
still waiting  :D

Zit met mijn arm in het gips, wat lastig typen op die manier  :crazy: :crazy: :crazy:

MaxxMark

Nou als ik je er een plezier mee kan doen stuur ik je ze graag toe!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

donaldk

Joghem Theater is opgekocht door een grote internationale distributeur Vue. Deze kocht al eerder Cinemaxx in Duitsland. Patrick heeft een zeer uitgebreide en omvattende analyse:

Why Vue's Acquisition of JT Signals Merger Mania Ahead
Posted by Patrick von Sychowski | August 26, 2015 4:16 pm

Dolby Cinema @ JT Bioscopen (photo: Martijn van Gessel)
Vue has acquired Dutch exhibitor JT Bioscopen in a deal valued at EUR €85 million (USD $97.5 million). The deal is significant in that it represents the first time Vue is acquiring purely for size rather than growth. It also portents a consolidation of the global exhibition sector, with more mergers ahead as a handful of operators race to become mega exhibitors.

JT Bioscopen operates 21 multiplexes representing 111 screens across 20 sites in The Netherlands. Following the acquisition this boosts Vue's count to 209 cinemas with 1,895 screens in 10 countries in Europe. The acquisition makes Vue the fourth largest exhibitor in the world, also overtaking Cineworld as the second largest exhibitor in Europe (by site count), though still behind Odeon-UCI.

Holland's oldest cinema chain, JT has been aggressive in opening state-of-the-art multiplexes in the Dutch market, with seven new sites over the past four years. Backed by Amsterdam-based venture capitalist company Nedvest, JT has managed to increase visitor numbers by over 60% in recent years and is thus challenging its larger competitor Pathé. JT currently has a 10% market share, compared to 42% for Pathé in The Netherlands.

The deal comes just a month after Kinepolis announced that it is acquiring Utopolis Group, of which five of its 13 screens are in The Netherlands. This means that all Dutch cinema chains are now in foreign hands, with Belgian Kinepolis also controlling the former Wolff Cinemas, Pathé being French and JT now being British/Canadian-owned.

Despite being a mature market, cinema admissions in Holland have increased by more than a third in the last decade. This growth is seen as a result of the increase in the number of new screens and local film productions finding favour at the box office, where they account for around a fifth of box office.



JT vs. Pathé (graphics: de Volkskrant)
What Vue Can Do for JT and Vice-Versa

Vue has been growing through a series of acquisitions across Europe, including Germany's Cinemaxx in 2012, Poland's Multikino in 2013 and Italy's Space Entertainment in 2014. In addition to giving Vue a presence in Benelux, the acquisition of JT Bioscopen includes two Dolby Cinema laser projection screens in Eindhoven and Hilversum. JT's newest cinema will be in Alkmaar and opens this December.

In discussing the deal, Vue's CEO Tim Richard's is quoted as saying, "This acquisition signals our commitment to owning, managing and developing the highest quality cinema assets around the world. Our ambition is to be the best in big screen entertainment and to be at the forefront of technological development." Yes, and more.

The quote from JT's head Ron Sterk is perhaps more revealing, particularly when he says "We have growth ambitions, but the aim is to cater to the customer. This will undoubtedly be at the expense of the market share of Pathé, but that is not the main goal." But taking on Pathé (and others) is very much Vue's goal with this acquisition.

Despite JT being smaller than Pathé in Holland, Vue (with its equivalent EUR €900 million 2014 turnover) is larger across Europe than Pathé (EUR €686 million in 2014), meaning that the exhibitors are on more equal footing in the Dutch market post-acquisition, while Kinepolis languishes in third place with 8% market share. Pathé is opening its next multiplex on the A2 motorway near Utrecht, while Kinepolis will be competing for the same audience with its Jaarbeurs complex in the same city.

Both the nature, location and timing of Vue's JT acquisition is telling. While this summer blockbuster season has been good, August onwards has not been fantastic for cinemas compared to the first half, leading to deflated expectations, not least coming after two dismal years. The financial pressure is thus on cinema operators, particularly small and medium-sized ones, which means that valuations are attractive for potential buyers.

JT has grown impressively but was confined to being No. 2 in a mid-size European market, challenged by majors from France and Belgium. For JT (and its Nedvest backer) the Vue intervention/acquisition was thus as welcome and needed as the Allied forces' Operation Market Garden, parachuting in British/Canadian backing and allowing the reinforced JT to become part of a much larger pan-European campaign.


Tim Richards leads British/Canadian liberation effort of JT (image: Wikipedia)
Vue has struggled in its native market, with box office declining by 5.1% in the UK last year, but similarly to Cineworld has been spurred by growth in its Central European markets. More importantly, Richards & Co. continue to enjoy the support of its owners, the two giant Canadian funds OMERS Private Equity (part of the Canadian pension fund OMERS) and Alberta Investment Management Corporation, that are prepared to back Vue's expansion strategy.

This backing is particularly telling because the box office rout in the UK set in almost as soon as the ink was dry on the Vue purchase document, meaning that Vue has not been paying Canadian pensioners any huge dividends. But Canadian funds are known to take a long-term view of their investments, which is why they tend to buy boring but solid businesses, like the Anglo-French Channel tunnel rail link (another OMERS investment).

So while Richards may not have promised the Canadians an ever-upwards box office and quick returns, they in turn seem to have committed to super-charging any organic growth with aggressive but smart acquisitions. One of the things that should have given them confidence in Vue's senior management (apart from the common passports) is that Richards is someone who separates business from ego.

The Real Reasons for Vue Buying JT

While Richards says that the deal is about being "the best" in big screen entertainment, this truth hides the larger and growing need to also be the biggest in big screen entertainment. Vue's Cinemaxx deal was about establishing a foothold in mainland Europe, while both Multikino (Poland, Latvia and Lithuania) and Space Entertainment (Italy) were about growth market. Central and Eastern Europe have for several years been the bright spot in the static or declining overall European cinema market, where one big local hit can mean the difference between the box office growing or shrinking year-on-year. Even Italy represented a growth opportunity, given the fragmented nature and lack of concentration of cinema ownership.

The other thing to remember is the similarities in the types of businesses that Vue has bought. They tend not to be massive but significant companies in their markets, companies near the top of their game, typically modern major multiplexes in big towns and cities in Vue-type sites. They are also multiplexes where Vue won't then need to go in and spend significant money upgrading the facilities (unlike too many Odeon sites). In all the territories where they have bought they have also kept management and brand, rather than make them 'Vue Poland' or 'Vue Italy'. JT fits the bill perfectly.

Yet both JT's and The Netherlands' biggest growth years are arguably behind them. If Vue wanted to go for markets with major growth potential it would have acquired Turkey's Mars or Pink (both very modern), looked at opportunities in Romania and Bulgaria, or been tempted by the cheap ruble to overcome the political difficulties of buying a major Russian cinema chain. While such deals may still be on the horizon, the purchase of JT is all about size in the European market. Lasers and everything else is of secondary importance.

Put another way, Vue is not interested in competing with Cineworld or Odeon-UCI in Europe, but with Wanda/AMC/Hoyts, Cinepolis and CJ CGV on the global stage. It's not that they want to (remember, for Richards it is not about ego) but because they will have to. With rumours swirling about an imminent announcement about the sale of Odeon-UCI, the exhibition game has shifted from being a regional one to being a global one. Just as we today have six major Hollywood studios controlling most of the global box office, so too will we see a push for consolidation to half a dozen global exhibition giants.

There will still be room for small and mid-size exhibition companies (just like Lionsgate can compete with Disney), but they will increasingly come under pressure for everything from film rentals to the price of popcorn and cost of new technology. It is telling that the consolidation drive is ramping up now, just as VPF agreements start coming to an end and exhibitors have to consider when and how to upgrade to the next generation of cinema technologies. The exhibitors with the biggest screen counts will be able to dictate the best terms with distributors in this regard, even if neither side will call this VPF 2.0.

What is holding back mega-mergers comes down to two main factors. The first is regulatory limitations on size. Cineworld and Vue could probably divide up the majority of Odeon-UCI's sites in UK and Europe between them, but competition authorities will prevent any one exhibitor from dominating any one major European market the way that Nordic Cinema Groups' SF Bio does in Sweden. As such, the Vues and Cineworlds will need smaller operators like Empire, if only to pick up the sites that they cannot take over for regulatory/competition reasons.

Secondly, there is a limit to the debt leveraging that can be used for acquisitions. Financial markets are easily rattled by volatile box office when lending for the longer term, while even the most generous Canadian pension funds can only stretch themselves so far, not least given currency fluctuations linked to dependent economies. While mergers are theoretically possible (via Cineworld and Cinema City – though technically a cash and stocks acquisition) they are much harder to pull off than outright purchases and are rarely the preferred option for either party involved.

The Six Future Global Cinema Majors

So who will be the six global cinema majors? Interestingly it will not be the largest incumbents in the two mature markets: Odeon-UCI in Europe and Regal in North America. Their size is actually a handicap in trying to expand, even if both had not already signaled a strong willingness to be bought.

Instead we are likely to see a pair of players emerging in each of the three major regions: Vue and Cineworld in Europe, Cinemark and Cinepolis in the Americas, Wanda and CJ CGV in Asia. (NB: Remember that AMC in North America is already owned by Wanda, so now counts as part of the Asian major's global footprint.)

This still leaves several strong regional majors, Vox in the Gulf/Middle East, PVR in India and Ster-Kinekor in Africa. While they too could in theory be absorbed by one of the six above, they are more likely to remain outsize in their mid-size markets. The same is also to a large extent true in insular markets like Russia and Japan. Meanwhile the likes of Pathé, Kinepolis and Nordic will dominate certain countries but always be second-tier players in their continent.

Remember here that Vue was said to be interested in buying Nordic, until it changed hands from one private equity firm to another. A sale to Vue or another cinema chain could thus still happen. Meanwhile the best bet for Kinepolis and Pathé would be to consider an outright merger – though competition authority-enforced divestments means that they would rather not – mainly because Europe is fast running out of attractive medium sized exhibitors to be bought.


Kjelt

#145
Zo gisteren eindelijk eens bij JT Eindhoven geweest naar MI in 2D Dolby Cinema.
Om de zaal in te komen loop je via een gebogen gang met zij projecties de zaal in. Voor degenen die denken dat dit alleen maar show is, ik vermoed dat dit ook voor het optisch afsluiten van het pad is. Ik was een paar maanden geleden in een hotel dat een omgebouwd ziekenhuis was uit 1908 en daar was de donkere kamer van het ziekenhuis nog te bezoeken door een S vorm zwarte gang te volgen. Halverwege die S gangetje was je compleet je orientatie kwijt omdat het aardsdonker was. Oftewel ik denk dat dit express hiervoor ontworpen is dat zelfs als de deuren van de zaal per ongeluk toch nog open staan je geen strooilicht op je scherm hebt, maar wellicht is het ook gewoon show. Wie het weet mag het zeggen.

Goed in de zaal aangekomen vond ik deze fantastisch: compleet zwart en dus perfect afgewerkt. Stoelen zwart, vloer, muur alles zwart met blauwe accentverlichting.
De comfortabele stoelen en beenruimte (ben zelf bijna 2m) deden me denken aan de Kinepolis bioscoop in Antwerpen waar ik zelf tot nu toe vaak ben geweest en tot nu toe mijn referentie was.
Het scherm is wat kleiner dan bij Kinepolis maar ook curved.
In een korte presentatie vooraf vertelde de medewerker dat ze maar liefst 64 audiokanalen hebben en 2 laser projectoren (helaas niet het merk/type).

Voor de film begon kregen we enkele previews maar gelukkig ook de bekende (en een nieuwe) Dolby Atmos democlips te zien en te horen.
Ik heb zelf Atmos thuis met 7.2.4 setup en ben dezelfde 360o audio demo wel gewend, ik heb hem talloze keren beluisterd en gedemood, dus kon hem goed vergelijken.
Om de spanning weg te nemen: in deze zaal klonk hij nog beter  :thumbs-up: .
Meer dynamiek in het geluid en ook een veel hoger volume. Mijn eigen setup gaat niet zover in volume en dat is maar goed ook voor de buren  ;D .
Ik zat bijna in het midden van de zaal op rij 8 stoel 9 en het klonk perfect, de hele cirkel viel perfect te volgen zoals ik het thuis ook perfect kan volgen.
Om dat in zo'n grote zaal neer te zetten vind ik toch een hele prestatie.

Het beeld kan ik kort over zijn, het beste wat ik ooit gezien heb, beter dan een VW1000, VW500 dat tot nu toe zo'n beetje mijn ultieme projector ervaring was.
Het zwart was perfect zwart, er was geen vertikale of horizontale masking nodig, de 1:2.36 op het 16:9 ? doek was geweldig zwart afgetekend.
In beeld contrast: super. Kleuren, scherpte: super. Adembenemend om zo projectie te kunnen beleven. Ik doel met name op de Dolby Vision demo vooraf waar dit zeer goed te beoordelen valt.
Maar ook in de film had ik weinig klagen, ik lees hier veel over grain etc. het heeft mij minder gestoord moet ik zeggen maar ik heb dan ook van de film genoten ipv continu technisch te kijken  :)

Mijn oordeel: dit is mijn nieuwe referentie cinema en ik ga er vaker naar toe en wat minder naar Antwerpen.

donaldk

#146
Kjelt Dolby Vision is het merk, Dolby heeft het alleenrecht op deze in samenwerking met Christie Digital ontwikkelde Dual Head Projector voor de Cinematic Exhibition market. De 6P is dus eigenlijk 2x3P, vandaar ook de noodzaak voor vibratoren op het nieuwe scherm. Audio merk is Christie Vive, dat zijn speakers met Chinese ribbons. Naam van de fabrikant welke Christie daartoe opkocht ben ik even kwijt. Bijbehorende Versterkers zijn ook van Christie Vive, maar komen uiteindelijk bij Peavey vandaan naar ik hoor. Dolby heeft ook dezelfde of vergelijkbare ribbons in gebruik in de SLS speakers, maar Christie Vive is onderdeelvan de deal met Christie.

Loric

JT heeft zijn pas geintroduceerd, zoals de Pathe Unlimited of de Cineville:


https://www.jt.nl/moviepass


Toeslag voor Dolby Cinema en dergelijke...

HAL

Niet slecht toch? Had al gekeken naar de CineMec pas omdat bij mij om de hoek de nieuwe bios in Leidsche Rijn komt. Maar daar moet je voor elke film nog betalen. Of lees ik ergens overheen bij JT?

maximus79

29 september naar de The Wall in de dolby cinema zaal in Hilversum, ben benieuwd! :headbanging:
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2