Stereo versterker met DAC - De definitieve lijst.

Gestart door Rednaxela, september 28, 2009, 09:40:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Groningen


Deleted member

Citaat van: zegel op februari 17, 2012, 19:12:05
speelt zelfs de Devialet van tafel

Wie, wat, waar, hoe, wanneer?  :) Heb je een bron of is 't eigen ervaring?

Midcall

Citaat van: zegel op februari 17, 2012, 19:12:05
Dit is mijn favoriet van dit moment; de Audionet DNA ( Digital Network Amplifier)  speelt zelfs de Devialet van tafel , heeft ook een hele goede ruimtecorrectie en equalizer, uitstekende streamer ( boven Linn Akurate nivo) en mooie dac. Echter nog erg nieuw, software is nog niet geheel uitgerijpt ( althans, niet op Linn nivo). Prijs 9600 euro.

Een ding als dit valt of staat bij de software, dus ik wacht nog even met testen tot het optimaal gebruiksvriendelijk is geworden.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

s.t.

Densen B110, B130, B150 en B175 met Fabeldac accessoire.


Spijkie

Ik vind Densen zoooo ontzettend mooi, ik dacht alleen dat de dac voor surround was?
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

zegel

Citaat van: Antoine op februari 18, 2012, 13:55:01
Wie, wat, waar, hoe, wanneer?  :) Heb je een bron of is 't eigen ervaring?
Geen bron, eigen ervaring , overigens samen met redacteur hifi.nl.  Wij beluisterden de devialet op magico luidsprekers, weet het type niet maar waren de ultieme bij klangpunkt in Aken.  Ik kan onze ervaring samenvatten met de reeds eerder, ook door jou gehanteerde term analytisch.  Ik miste de beleving, het zingende, magische gevoel. Dat neemt niet weg dat de combinatie fantastisch speelde, qua beeld en transparantie onovertroffen.
De audionet echter heeft in mijn optiek diezelfde eigenschappen en ook een overmaat aan power, maar ook het boven beschreven gevoel. Middengebied echter net niet zo schoon als de devialet. De ruimtecorrectie is echter een grote plus.
Ik moet erbij zeggen dat ik om vergelijkbare redenen, te digitaal en klinisch van mijn linn akurate streamer en versterking ben afgestapt, dus mogelijk is het puur mijn smaak.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

solitaire

• NAD MDC module voor de NAD C356BEE en C375BEE
• Asynchrone USB aansluiting
• 192k/24bit ondersteuning via SPDIF
• Optische Digitale ingang



http://www.nad.nl/producten.html?page=shop.browse&category_id=26
Hinterm Horizont geht's weiter.

Spijkie

Je zou zeggen dat er weer meer versterkers met dac bijgekomen zouden moeten zijn of is dit topic niet meer in leven?

Groeten,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

zegel

Misschien mag ik mijn nieuwste aanwinst ook plaatsen: de Audionet DNP ( Digital Network Preamplifier)

[img]http://www.takeoffmedia.de/ueber-uns/bildergalerie-heimkino.html?tx_yag_pi1%5Bcontext299%5D%5BalbumUid%5D=19&tx_yag_pi1%5Bcontext299%5D%5BgalleryUid%5D=3&tx_yag_pi1%5Baction%5D=submitFilter&tx_yag_pi1%5Bcontroller%5D=ItemList&cHash=64b9fa81e8c8e11be55b4a45c150b89f[[img]


Na 5 jaar streamen met een Linn ( Sneaky, Majik, Renew) overgestapt op dit pracht apparaat. Ik weet dat er inmiddels al drie zijn verkocht in Nederland a 9600 euro, ondanks een totaal gebrek aan marketing van deze puur technologie gedreven onderneming. In Duitse tests net onder Klimax en gelijk met Devialet nivo; voor mij is de uitgebreide roomcorrectie, bediengemak, DAC voor TV enz, mooie Phono versterker, het volledig via je netwerk te bedienen concept en natuurlijk de Audionet klank ( neem 1 deel Linn, 1/4 Naim en een scheutje extra transparantie en frequentiebereik) en je snapt waarom deze bij mij thuis staat
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Spijkie

Prachtig!mag ook wel voor het geld :)

Geniet ervan.

Grt,
Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Deleted member

Citaat van: Spijkie op december 17, 2012, 19:31:35
Je zou zeggen dat er weer meer versterkers met dac bijgekomen zouden moeten zijn of is dit topic niet meer in leven?

Groeten,
Spijkie

De lijst wordt idd. al sinds 7-2-2010 niet meer bijgewerkt.

Midcall

Citaat van: zegel op december 20, 2012, 17:49:58
Misschien mag ik mijn nieuwste aanwinst ook plaatsen: de Audionet DNP ( Digital Network Preamplifier)
Tuurlijk, maar dan wel in het goede topic graag. Dit is gewoon een (dure) dac met volume regeling, en hoort helemaal niet in deze categorie thuis.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

zegel

Citaat van: Midcall op december 20, 2012, 19:54:07
Tuurlijk, maar dan wel in het goede topic graag. Dit is gewoon een (dure) dac met volume regeling, en hoort helemaal niet in deze categorie thuis.

Misschien een idee om de criteria wanneer iets een dac is, en wanneer een (voor) versterker te bepalen. Ik ben in ieder geval lost

De DNP heeft
- 4 Analoge ingangen
- 1 phono ingang
- 1 AES/ EBU, 2 USB
- 3  Optische en 3 Coaxiale
- 1 gebalanceerde ingang
- 2 subwoofer, en gebalanceerde/ cinch uitgangen
en dat alles bedienbaar via Pad, PC en AB, in een uitgebreide analoge voorversterker.

Kan je mij uitleggen waarom ik dit dan een dure dac moet noemen? En wanneer mag iets een versterker heten?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Midcall

Citaat van: zegel op december 20, 2012, 20:36:54
Misschien een idee om de criteria wanneer iets een dac is, en wanneer een (voor) versterker te bepalen. Ik ben in ieder geval lost

De DNP heeft
- 4 Analoge ingangen
- 1 phono ingang
- 1 AES/ EBU, 2 USB
- 3  Optische en 3 Coaxiale
- 1 gebalanceerde ingang
- 2 subwoofer, en gebalanceerde/ cinch uitgangen
en dat alles bedienbaar via Pad, PC en AB, in een uitgebreide analoge voorversterker.

Kan je mij uitleggen waarom ik dit dan een dure dac moet noemen? En wanneer mag iets een versterker heten?
Ik noem het een dure dac omdat het een dure dac is (met volume regeling weliswaar, zoals honderden andere dacs). Niets meer, niets minder. Waar hang ik hier aan jouw DAC mijn speakers?
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Deleted member

Midcall brengt 't wat bot maar 't originele onderwerp was idd. over geïntegreerde stereo versterkers met DAC. Daarin zit dus een eindversterker ingebouwd.  ;)

zegel

Citaat van: Antoine op december 21, 2012, 11:51:27
Midcall brengt 't wat bot maar 't originele onderwerp was idd. over geïntegreerde stereo versterkers met DAC. Daarin zit dus een eindversterker ingebouwd.  ;)

Daarmee ben ik het eens. Maar ik zal poberen aan te geven waarom ik het oneens ben met de stelling dat het een DAC betreft: ik zal het beargumenteren adhv producten die ik ken.

A:  In mijn optiek zit er een verschil tussen een DAC en een Streamer.

Een Audiolab MDAc enz  is dus een DAC, hoewel je er na aansluiting van een laptop en downloaden van de drivers mee kan streamen
Een Devialet en de Resolution Cantata's zitten er precies tussen in
Een Linn, Naim of Audionet; en welk even UPnP ondersteunend apparaat zijn Streamers

B: Wanneer is iets een (voor) versterker, en waneer een DAC met volumeregeling?

Hier al wat gladder ijs.

Ik denk dat er sowieso drie zaken zijn die voor mij onderscheid maken:
Een digitale of een Analoge volume regeling :  Puur digitaal en geluidsdegradatie: dan DAC; anders Versterker
Een aansluit en schakelmogelijkheid voor analoge bronnen en signaalverwerking in analoog domijn: Versterker. Alleen digitaal: dan DAC met bronkeuze
( Zwakker argument) Kern ontwerp is versterker; de Streamer zit er " ingeprikt"  : zo ja: Versterker.

Deze is al wat lastiger; de Linn DSM serie voldoet welliswaar grotendeels aan mijn categorisering maar kent een hybride regeling en is een streamer met ingebouwde voorversterker. En idealiter heb je een volledig geintegreerd ontwerp: De devialet komt daar een eind in de richting, al is daar de streamingfunctionaliteit weer middels insteekkaart aangehecht.

Je snapt al dat ik de Audionet schaar onder ( voor) versterker.

Vandaar dat ik denk te hebben beargumenteren waarom ik het oneens ben met de stelling dat het hier geen DAC betreft. Onderstaand nog een plaatje: de 5000 onderdelen waaruit de DNP is opgebouwd zie je, en Links voor drie kaartjes waarop de DAC.  Win ik het niet op argumenten, dan maar rekenkundig; de Dac is maar 10% van de onderdelen  :bigsmile:

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

weust

In dat geval kan de DSPre van ARC ook weer uit de lijst gehaald worden.
Aan de andere kant lijkt het mij dat de opzet van de lijst gewoon verouderd is wegens er zijn nu ook voor-versterkers met DAC.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midcall

De ENIGE toegevoegde waarde van een DAC in een geintegreerde versterker is de beperking van het aantal componenten / ruimte besparing en dan is het voor mij vanzelfsprekend dat we het hier hebben over geïntegreerde stereo versterkers met een DAC.. Ik zie zeker een meerwaarde in dit topic met deze opzet. Hier sta ik niet alleen in, gezien alle eerdere toevoegingen in dit topic die zonder uitzondering geïntegreerde stereoversterkers, dus heel erg verwarrend zal dit toch niet geweest zijn?

Misschien een idee om een ander topic te openen voor DAC's met een volume regeling, of zoals je wilt, een voorversterker met een DAC. Dat houdt de boel wel wat overzichtelijker.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

zegel

Ik ben het weer niet met je eens.
Wat we inmiddels zien is integratie op het hardware vlak - en op dat gebied klopt wat je zegt inderdaad, dus eens.
Echter, daaraan toegevoegd zien we nu ook de integratie op software vlak - met de Apps en de PC ondersteuning. En daar zit de toegevoegde waarde.

De slogan van Linn: Rediscover Music kan pas echt als je de perfecte combinatie van soft en hardware hebt, en die vindt je als het goed is in dit soort apparaten.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Midcall

Citaat van: zegel op december 21, 2012, 16:26:32
Ik ben het weer niet met je eens.
Wat we inmiddels zien is integratie op het hardware vlak - en op dat gebied klopt wat je zegt inderdaad, dus eens.
Echter, daaraan toegevoegd zien we nu ook de integratie op software vlak - met de Apps en de PC ondersteuning. En daar zit de toegevoegde waarde.

De slogan van Linn: Rediscover Music kan pas echt als je de perfecte combinatie van soft en hardware hebt, en die vindt je als het goed is in dit soort apparaten.
Daar zit wellicht de toegevoegde waarde van jouw apparaat. Het is een interessante ontwikkeling dat er tegenwoordig meer gebeurt met software, apps en pc´s, maar dit topic gaat nu juist over de hardwarematige integratie van een DAC en versterker om zo tot 1 apparaat te komen. Dat is de ESSENTIE van dit topic.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

weust

Maar wat is er dan zo anders aan een DAC in het voor-versterker gedeelte, dat er in dit topic alleen geïntegreerde versterkers met een DAC in het voor-versterker gedeelte benoemd mogen worden?

Het slaat echt kant nog wal hier.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midcall

Citaat van: weust op december 21, 2012, 19:13:55
Maar wat is er dan zo anders aan een DAC in het voor-versterker gedeelte, dat er in dit topic alleen geïntegreerde versterkers met een DAC in het voor-versterker gedeelte benoemd mogen worden?

Het slaat echt kant nog wal hier.
Nou.... waar hang ik mijn speakers dan aan? Ik snap jullie niet... begin te lezen op pagina 1 en lees alle reacties en wat er zoal voor suggesties worden gedaan en wat afvalt, dan snap je waar het om gaat en wat er gevraagd wordt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

weust

Dat is een post uit 2009, en zwaar achterhaald.
Daarbij reflecteert het niet eens de topic titel, die alleen van versterkers uit gaat.
En een voor-versterker IS een versterker.

Het is gewoon tijd om het te herzien richting 2012/2013.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Midcall

Citaat van: weust op december 21, 2012, 19:38:17
Dat is een post uit 2009, en zwaar achterhaald.
Daarbij reflecteert het niet eens de topic titel, die alleen van versterkers uit gaat.
En een voor-versterker IS een versterker.

Het is gewoon tijd om het te herzien richting 2012/2013.
Open een nieuw topic als jij van mening bent dat een topic van een ander verouderd is. Nu kaap je het voor jezelf, nergens voor nodig toch? Die voorversterkers met DAC waren er in 2009 overigens ook al en ook toen genoemd en ook toen becommentarieerd als zijnde niet thuishorend in dit topic.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9