Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Mooie versterker Frank.
Wat vind je van de nieuwe Technics lijn?
Hoor je weinig over hier, maar maakte vroeger toch erg mooi spul.

su-g700

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

#16426
Nog nooit gezien, kan er niets over zeggen. Is wel klasse D, dus die zou ik persoonlijk overslaan
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

#16427
Gister heeft een audiovriend (arjan) bij WenW de Yamaha opgehaald en bij hem thuis aangesloten. Hij vond m erg goed klinken, zelf heeft hij een Ayon EV en een Vega V2.
Hij komt m straks brengen.

Zonder de Yamaha gehoord te hebben, ben ik in eerste instantie voor deze AS3200 gegaan om te beluisteren omdat er goede reviews van zijn en het de top is van geintregreerd van Yamaha. Daarnaast heeft deze een dynamische levendige sound wat ik mooi vind.  Voor het ongeveer hetzelfde geld kun je ook entry levels kopen van accuphase en luxmann. Die zullen zeker goed zijn maar zijn wel uitgeklede modellen, ik zou dan liever voor een type hoger gaan, uit reviews bleek dat die inderdaad stuk beter waren, maar ik vind het prijskaartje te hoog. Luxmann is warmer en rustiger niet levendig, accuphase zou wel een optie kunnen zijn maar is erg duur.  De yamaha zit in een goede prijsklasse.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op augustus 13, 2020, 20:42:57
Nog nooit gezien, kan er niets over zeggen. Is wel klasse D, dus die zou ik persoonlijk overslaan
Jammer dat je blijft hangen in het nadeel van klasse D uit het verleden, dat is al lang niet meer zo.
Neemt niet weg dat de Yamaha een mooie keuze is waarbij ik denk dat je op voorhand al een keuze hebt gemaakt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Citaat van: Kingpin op augustus 14, 2020, 10:02:48
Jammer dat je blijft hangen in het nadeel van klasse D uit het verleden, dat is al lang niet meer zo.
Neemt niet weg dat de Yamaha een mooie keuze is waarbij ik denk dat je op voorhand al een keuze hebt gemaakt.

Heb zeker nog geen keuze gemaakt. En inderdaad tot nu toe heb ik nog geen klasse D versterker gehoord die niet kaal klonk in het midden gebied.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

#16430
Ze worden steeds beter hoor Frank en het duurt niet lang meer en het is over en uit met de verkoop van class a/ab. Wat ik heb vernomen gaat er ergens volgend jaar een slot op de verkoop en gaat gelden voor heel Europa.



Citaat van: frank2 op augustus 14, 2020, 10:34:24
Heb zeker nog geen keuze gemaakt. En inderdaad tot nu toe heb ik nog geen klasse D versterker gehoord die niet kaal klonk in het midden gebied.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2020, 12:20:41
Hij staat er
Krijg een nostalgisch gevoel van de aanblik. Ziet de fraai uit maar hoe klinkt het nu?

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


frank2

Citaat van: vergeerr72 op augustus 14, 2020, 12:24:04
Krijg een nostalgisch gevoel van de aanblik. Ziet de fraai uit maar hoe klinkt het nu?

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Hij is nog niet echt ingespeeld. Goede detaillering, strak diepe bass maar middentoongebied is nu nog niet zoals ik het graag hoor, is mij nog te steriel, wel netjes maar geen beleving denk dat t meer moet inspelen. Maar zoals hij nu klinkt gaat ie gewoon retour, plinius is echt stukken beter..... Zelfs met de M8 VV.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2020, 12:32:37
Hij is nog niet echt ingespeeld. Goede detaillering, strak diepe bass maar middentoongebied is nu nog niet zoals ik het graag hoor, is mij nog te steriel, wel netjes maar geen beleving denk dat t meer moet inspelen. Maar zoals hij nu klinkt gaat ie gewoon retour, plinius is echt stukken beter..... Zelfs met de M8 VV.
Ik was al plaats aan het maken , dan maar een kratje bier ervoor in de plaats zetten [emoji6]

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rowdy


frank2

#16437
Citaat van: frank2 op augustus 14, 2020, 12:32:37
Hij is nog niet echt ingespeeld. Goede detaillering, strak diepe bass maar middentoongebied is nu nog niet zoals ik het graag hoor, is mij nog te steriel, wel netjes maar geen beleving denk dat t meer moet inspelen. Maar zoals hij nu klinkt gaat ie gewoon retour, plinius is echt stukken beter..... Zelfs met de M8 VV.

Net ff gebeld en ja hij heeft 14 uur gespeeld, vlgs kenners moet hij echt 100 uur inspelen voor hij goed klinkt.. dus wat ik hoorde is juist, hij is Fonkelnieuw en moet meer uren draaien...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy

Mooi dat je het eventueel kunt verlengen. 100 Uur is ruim 4 dagen. Dan moet je de versterker dag en nacht aan laten staan, is hij bijna ingespeeld, kun je hem terugbrengen zonder de ware kwaliteit te kennen.

Nico111

Citaat van: vik op augustus 14, 2020, 12:00:49
Ze worden steeds beter hoor Frank en het duurt niet lang meer en het is over en uit met de verkoop van class a/ab. Wat ik heb vernomen gaat er ergens volgend jaar een slot op de verkoop en gaat gelden voor heel Europa.

Zo dat zou de receiver / versterker markt flink over de kop gooien.
Het verbaast me trouwens niks als dat plan doorgaat.
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

frank2

Heb net een ander  stroomkabel eraan  gehangen.  Deze versterker laat dat duidelijk horen. Ik had dezelfde kabel gebruikt welke altijd aan de vv hangt. Aangezien  deze Yamaha minder warm is dan de plinius (op dit moment) gebruik ik nu een iets warmer stroomsnoer,  en het geluid veranderd  ogenblikkelijk  van steriel naar een levensechte sound, met meer beleving. Maar het wel duidelijk hij moet  nog ff wat uren draaien. Trouwens wordt behoorlijk  warm, warmer dan mijn ev in ab versterking.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2020, 10:34:24
Heb zeker nog geen keuze gemaakt. En inderdaad tot nu toe heb ik nog geen klasse D versterker gehoord die niet kaal klonk in het midden gebied.
Lyngdorf tdai 3400 ;)

Tabcam

Citaat van: addesmo op augustus 14, 2020, 16:52:11
Lyngdorf tdai 3400 ;)
Gezien de ervaring met Tripath en de grote overeenkomsten tussen de Tripath, de Purifiversterker en de Lyngdorf verwacht ik geen keuze voor klasse d.

Wel geweldig met dit weer :pompom:

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

frank2

Citaat van: TabCam op augustus 14, 2020, 17:24:56
Gezien de ervaring met Tripath en de grote overeenkomsten tussen de Tripath, de Purifiversterker en de Lyngdorf verwacht ik geen keuze voor klasse d.

Wel geweldig met dit weer :pompom:

Ja de tripath is erg goed, moet alleen in het middentoongebied wat voller klinken, kingpin wilde daar nog iets aan doen maar ik heb m daarna niet meer gehoord.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Lyngdorf heeft een mooie volle en toch heldere manier van versterken. Is niet minder dan de Unison S6 waar ik 10 jaar mee speelde! Dus niks niet steriel , dun of koud waar velen een classe d mee vereenzelvigen. Nog afgezien of je Lyngdorf een klasse d vversterker wil noemen.  ;D ;D

Kingpin

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2020, 17:28:56
Ja de tripath is erg goed, moet alleen in het middentoongebied wat voller klinken, kingpin wilde daar nog iets aan doen maar ik heb m daarna niet meer gehoord.
Dat wat jij als 'voller' ervaarde met de plinius setup tov de Tripath vond ik de detailweergave in het laag beter gedefinieerd in het voordeel van de Tripath. Waarschijnlijk ervaar je dat als 'voller'.
In jouw geval zou je dat misschien kunnen tweaken met je netsnoeren, al heb ik daar geen ervaring in zoals jij. Destijds zat er een noname netsnoertje van €1,95 erachter.

In de tussentijd is er een andere trafo en dc blokker gewijzigd.
Ik blijf me verbazen over dit ding. Ook ik zweerde altijd bij klasse A als het summum .. stiekem nog steeds .. maar klasse d (t) is niet meer zoals vroeger.
Daarnaast houd ik wel om bepaalde reden vast aan een goede lineaire voeding, dat vind ik nog steeds een meerwaarde geven.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Dat is nogal een heftige ingreep  :ohmy:

Dan dienen producenten op korte termijn andere vormen van versterking aan te gaan bieden of ze verdwijnen idd. uit beeld. Ik hou mijn hart vast; voor veel producenten stelt  Europa maar weinig voor betreft afzet, die zullen er niet wakker van liggen. De dupe gaan de klanten en uiteraard ook jullie, de leveranciers worden.


Citaat van: vik op augustus 14, 2020, 12:00:49
Ze worden steeds beter hoor Frank en het duurt niet lang meer en het is over en uit met de verkoop van class a/ab. Wat ik heb vernomen gaat er ergens volgend jaar een slot op de verkoop en gaat gelden voor heel Europa.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Er komen gouden tijden aan voor de Hypexen, Purifi's en dergelijke [emoji1303]

frank2

Yamaha a-s 3200 mini review

27,5 kg, prachtige VU meters die je kunt dimmen of zelfs geheel kunt uitzetten, alle mogelijke aansluitingen, ja een beest van een versterker.
na 24 uur gespeeld te hebben, dus zeker niet volledig ingespeeld, kan ik wel zeggen hoe ik deze versterker vind.
Prachtig gedistingeerd hoog, absoluut geen last van S klanken maar wel zeer open en sprankelend, ook de bass kan heftig klinken maar altijd strak, hij kan zeer diep.
Dan het belangrijke middengebied; vol resolutie, maar voor mij niet mijn cup of tea. Het klinkt zeker niet "kaal", maar schoon ik mis een timbre wat ik bij bijvoorbeeld buizenversterkers hoor maar ook andere solid state versterkers, stemmen klinken prima maar ik mis de kracht in dat gebied, in een mannenstem mis ik de lagere tonen, die zijn er wel maar gedistingeerd niet krachtig.  Ik schreef gister aan Arjan die de versterker bracht, mijn Plinius is als een buizenversterker de Yamaha klinkt als een solid state.
Ja deze versterker is in t hoge tonen gebied zelfs iets beter dan mijn Plinius M8 VV, maar verder gaat de Plinius stukken verder, krachtig groots (trouwens dat laatste doet de Yamaha net zo goed, en ik vind dat de bass nog stukken krachtiger bij de Plinius is.

Dus helaas dit gaat met verder inspelen niet opgelost worden, de Plinius is veruit beter dan deze Yamaha, de klankkleur vind ik zoveel mooier bij Plinius vol beleving.
De Yamaha is voor mij te schoon, gedistingeerd, zeker klinkt hij mooi, prachtig zelfs, detaillering is echt goed, maar niet beter dan Plinius maar de klankkleur is voor mij de bottleneck.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren