Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

#825
Ja, na wat onderzoek is een htpc niet wat ik zoek. Ik heb en koop alleen fysieke media (op streaming na dan). Ik had gedacht dat je wel een htpc kon bouwen met een UHD drive, om zo gebruik te maken van goede scaling/verwerking. Maar dat valt dus vies tegen.

Edit: of zou je een UHD speler aansluiten op een htpc en die vervolgens weer op de projector?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Dat laatste is feitelijk een envy of lumagen. Als je niet van plan bent om HDR weer te geven met de projector zou ik gewoon kiezen voor ofwel de Sony UBP X800m2 en dan voor HDR —> SDR conversie kiezen. Of een Panasonic UB424 of 824 kiezen en dan of ook conversie toepassen of tonemapping.

Ik heb de Sony X800 staan en ook de Panasonic UB9004. De Sony heeft hier naar volle tevredenheid buiten de vastlopers 2,5 jaar HDR naar SDR conversie gedaan op een Epson TW7300.

De Panasonic vind ik de betere speler zonder vastlopers. Ook audio en beeld wat mooier in mijn oren/ogen. Laat de JVC gewoon de tone mapping doen en dan ben ik op low lamp gewoon tevreden over het resultaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Kjelt

Zelf ook de Panasonic, geeft echt heel mooi beeld.
Enigste nadeel is geen ip control, dus moet je weer zo'n jaren 80 ir ab en extender gebruiken, man man man.

denoontje

mbt de speler:
Ik heb de pana 424 als eerste speler gekocht. Toen nog geen tonemapping in de jvc. Voordeel dus tonemapping icm je sony. Daarbij ook uhd hdr atmos via netflix.
Idd dimming vn ondertitels (ik kijk zonder). build is wel goedkoop. Geen vastlopers gehad.

2e speler de sony 800mk2. Gekocht toen de jvc tonemapping kon doen. En tevens vanwege de cm mod.
Netflix niet in atmos uhd hdr.
Slechts 3 vastlopers gehad. Maar dit weegt niet op tegen beeld en geluid dat de cm mod heeft gebracht op de fysieke uhd schijven die vandaag de dag niet echt duur hoeven te zijn  (amazon, zavvi, bol, bookspot).

Mbt streaming van nas..beide zijn slecht daarin. Daarvoor een dedicated streamer kopen.

orbeer dan een oppo te scoren (maar duur, schaars wel modbaar door cm).

PS feli met de aanschaf! ;-)


Jean Sibelius

Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe projector bas! :clapping: Mooie actie zo van Sony :colgate:

Begrijp ik goed dat dit een 'B-stock' versie is (incl. 90 dagen garantie). Zo ja, kun je de projector voldoende testen binnen deze 90 dagen?


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

#830
Citaat van: Kamdioblitz op juni 16, 2021, 22:31:33
Dat laatste is feitelijk een envy of lumagen. Als je niet van plan bent om HDR weer te geven met de projector zou ik gewoon kiezen voor ofwel de Sony UBP X800m2 en dan voor HDR —> SDR conversie kiezen. Of een Panasonic UB424 of 824 kiezen en dan of ook conversie toepassen of tonemapping.

Ik heb de Sony X800 staan en ook de Panasonic UB9004. De Sony heeft hier naar volle tevredenheid buiten de vastlopers 2,5 jaar HDR naar SDR conversie gedaan op een Epson TW7300.

De Panasonic vind ik de betere speler zonder vastlopers. Ook audio en beeld wat mooier in mijn oren/ogen. Laat de JVC gewoon de tone mapping doen en dan ben ik op low lamp gewoon tevreden over het resultaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je!

Komen toch wel steeds dezelfde twee spelers naar voren, dus laat ik me daar eens op focussen. Grootste vraag is inderdaad HDR of niet. Ga dat maar eens testen met HDR via Disney Plus. Kijken wat mijn ervaringen zijn.

Als ik je goed begrijp, kan je dus wel degelijk een UHD-speler als pure speler gebruiken en deze aansluiten op een htpc om zo daar de scaling, et cetera mee te doen? Eigenlijk wel logisch, want een Lumagen werkt natuurlijk ook zo. Interessante gedachte en zeker eentje om in de toekomst verder mee te gaan.

Citaat van: Kjelt op juni 16, 2021, 23:36:57
Zelf ook de Panasonic, geeft echt heel mooi beeld.
Enigste nadeel is geen ip control, dus moet je weer zo'n jaren 80 ir ab en extender gebruiken, man man man.
Noob vraag, ik bestuur alles met een Logitech afstandsbediening. Dan is dit verder toch niet meer van toepassing?

Citaat van: denoontje op juni 16, 2021, 23:41:09
mbt de speler:
Ik heb de pana 424 als eerste speler gekocht. Toen nog geen tonemapping in de jvc. Voordeel dus tonemapping icm je sony. Daarbij ook uhd hdr atmos via netflix.
Idd dimming vn ondertitels (ik kijk zonder). build is wel goedkoop. Geen vastlopers gehad.

2e speler de sony 800mk2. Gekocht toen de jvc tonemapping kon doen. En tevens vanwege de cm mod.
Netflix niet in atmos uhd hdr.
Slechts 3 vastlopers gehad. Maar dit weegt niet op tegen beeld en geluid dat de cm mod heeft gebracht op de fysieke uhd schijven die vandaag de dag niet echt duur hoeven te zijn  (amazon, zavvi, bol, bookspot).

Mbt streaming van nas..beide zijn slecht daarin. Daarvoor een dedicated streamer kopen.

orbeer dan een oppo te scoren (maar duur, schaars wel modbaar door cm).

PS feli met de aanschaf! ;-)


Interessant, interessant. Welke speler prefereer je? Streamen via de NAS doe ik niet. Heb nu een Oppo 203 103, maar die gebruik ik alleen voor Blu ray. Netflix, et cetera speel ik via de Apple TV.

Citaat van: Jean Sibelius op juni 17, 2021, 05:22:17
Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe projector bas! :clapping: Mooie actie zo van Sony :colgate:

Begrijp ik goed dat dit een 'B-stock' versie is (incl. 90 dagen garantie). Zo ja, kun je de projector voldoende testen binnen deze 90 dagen?


Groeten, Jan
Goede vraag! Werner calibreert hem zodra die binnen is. Ik ga er vanuit dat hem dan al opvalt mocht er iets mis zijn. Daarna test ik hem zsm erna thuis. Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Als je al een oppo 203 hebt heb je toch helemaal geen UHD speler nodig? Dat is een hartstikke fraaie speler die volgens mij ook HDR naar SDR conversie kan doen indien gewenst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Citaat van: Kamdioblitz op juni 17, 2021, 07:35:30
Als je al een oppo 203 hebt heb je toch helemaal geen UHD speler nodig? Dat is een hartstikke fraaie speler die volgens mij ook HDR naar SDR conversie kan doen indien gewenst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ach, bedoel natuurlijk de 103!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PascalP

Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2021, 07:17:38

Als ik je goed begrijp, kan je dus wel degelijk een UHD-speler als pure speler gebruiken en deze aansluiten op een htpc om zo daar de scaling, et cetera mee te doen? Eigenlijk wel logisch, want een Lumagen werkt natuurlijk ook zo. Interessante gedachte en zeker eentje om in de toekomst verder mee te gaan.


Nope, want je mist de HDMI input kaart met HDCP etc etc, dat is volgens mij ook een van de duurste onderdelen van de Envy.
In theorie zou je er een HDCP stripper tussen kunnen zetten, dat weer op een capture card en real-time afspelen via MadVR, maar of je dit in de praktijk aan de praat krijg betwijfel in ten zeerste.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2021, 07:17:38
Noob vraag, ik bestuur alles met een Logitech afstandsbediening. Dan is dit verder toch niet meer van toepassing?
Klopt.

Bas Akkerman

Citaat van: PascalP op juni 17, 2021, 08:53:07
Nope, want je mist de HDMI input kaart met HDCP etc etc, dat is volgens mij ook een van de duurste onderdelen van de Envy.
In theorie zou je er een HDCP stripper tussen kunnen zetten, dat weer op een capture card en real-time afspelen via MadVR, maar of je dit in de praktijk aan de praat krijg betwijfel in ten zeerste.
Duidelijk! Dank je voor je kennis, ben er echt te weinig in thuis.

Citaat van: Kjelt op juni 17, 2021, 10:09:27
Klopt.
Top. Omdat de Logitech soms apparaten niet pakt, omdat de ir dan niet werkt. Dus even een check.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zonde dat de Panasonic DP-UB424 geen HDMI-ingang heeft. Ik zie dat op de Pana Netflix en Amazon staan. Geen Disney Plus dus.

Sowieso ben ik benieuwd naar het kwaliteitsverschil met de Apple TV. Lijkt me dat Netflix en AP op de Pana een streepje voor hebben in verband met de interne beeldprocessing.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scoc

Ik zou echt de UHD speler enkel gebruiken om schijfjes te spelen want daar is het tenslotte voor gemaakt. En je AppleTV voor al je streaming zaken.

Ik zou zeggen probeer de Sony X800M2. Kan je die later laten CM modden bij Vik  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bas Akkerman

#838
Citaat van: scoc op juni 17, 2021, 13:13:21
Ik zou echt de UHD speler enkel gebruiken om schijfjes te spelen want daar is het tenslotte voor gemaakt. En je AppleTV voor al je streaming zaken.

Ik zou zeggen probeer de Sony X800M2. Kan je die later laten CM modden bij Vik  ;)
Ja, misschien ook wel.

Ga in eerste instantie hoogstwaarschijnlijk de Panasonic 424 aanschaffen. Dan mag Vik in de toekomst me gerust overtuigen naar de Sony met CM mod over te stappen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Van harte met de projector!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Ernstig2005

Mooie stappen Bas! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. En ik kom graag  een keer kijken als het allemaal operationeel is. Ik heb zelf overigens een Pioneer UDP-LX500 als uhd speler. Bevalt me erg goed maar volgens mij moeilijk of niet leverbaar en ik heb ook geen ervaring met projectie.

Bas Akkerman

Citaat van: Marco66 op juni 17, 2021, 15:25:03
Van harte met de projector!
Dank je wel! Jij hebt ook geen misselijke projector hoor...

Citaat van: Ernstig2005 op juni 17, 2021, 15:36:10
Mooie stappen Bas! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. En ik kom graag  een keer kijken als het allemaal operationeel is. Ik heb zelf overigens een Pioneer UDP-LX500 als uhd speler. Bevalt me erg goed maar volgens mij moeilijk of niet leverbaar en ik heb ook geen ervaring met projectie.
Ik ook! Tegen de tijd dat het weer kan, leent dit huis zich er zo veel beter voor om een M&G te doen. Dus ja, dat zal zeker gaan gebeuren!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Ik heb dus de nieuwe ATV 4K en die maakt bij streaming echt gehakt van de Panasonic qua beeld. Echt een aanrader hoewel ik hem weinig gebruik. Je kan hem maar hebben[emoji6].

Verschil streaming en fysieke schijf is giga.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

#843
Citaat van: Kamdioblitz op juni 17, 2021, 17:20:16
Ik heb dus de nieuwe ATV 4K en die maakt bij streaming echt gehakt van de Panasonic qua beeld. Echt een aanrader hoewel ik hem weinig gebruik. Je kan hem maar hebben[emoji6].

Verschil streaming en fysieke schijf is giga.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat zijn exact mijn bevindingen tot dusver met mijn huidige setup. Streaming via de Oppo vind ik een soap opera effect hebben en weinig genuanceerd in de kleuren. Vooral ook de geluidskwaliteit vanaf een Blu ray is vele malen beter dan streaming. Blijft jammer dat, naar mijn idee, bij nieuwere versies van streaming apparatuur toch vaak een ondergeschoven kindje is.

Daarbij vind ik de Apple TV fijn in gebruik. Ik heb onlangs de vorige versie van de Apple TV 4k gekocht. Scheelt dat veel in beeldkwaliteit? Op dat moment had ik nog helemaal niet het idee een 4k projector te (kunnen) kopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

MLCinema

Als je nu net die 2017 versie hebt lekker die gebruiken. Gaat geen verschil maken in beeld kwaliteit. Ik wilde graag wachten op de nieuwe omdat ik geen "oude" hardware wil kopen in verband met updates etc. Maar puur qua beeld en functies doet het niks. Als je games speelt misschien. Maar daar heb ik een ps5 voor... Elk apparaat heeft zijn functie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Bas Akkerman

Ja, en ik de pc.

Da's nog wel een dingetje. Er zijn twee HDMI-ingangen op de Sony. Een daarvan zal ik gebruiken voor de Panasonic. Dan blijft de Apple TV, de Next en de pc over. Daar moet dus een switch tussen. Vooralsnog gebruik ik de HD621, maar die ondersteunt geen 4k.

Twee mogelijkheden, de HD621 behouden en alle signalen laten upscalen in de projector. Of een 4k switch aanschaffen. En dan wellicht door sparen voor een UHD722.

Heb eerder een switch gehad van Marmitek. Die vond ik niet altijd geweldig werken. Ook vind ik de videokwaliteit via de Meridian beter.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2021, 07:17:38
Dank je!

Komen toch wel steeds dezelfde twee spelers naar voren, dus laat ik me daar eens op focussen. Grootste vraag is inderdaad HDR of niet. Ga dat maar eens testen met HDR via Disney Plus. Kijken wat mijn ervaringen zijn.

Als ik je goed begrijp, kan je dus wel degelijk een UHD-speler als pure speler gebruiken en deze aansluiten op een htpc om zo daar de scaling, et cetera mee te doen? Eigenlijk wel logisch, want een Lumagen werkt natuurlijk ook zo. Interessante gedachte en zeker eentje om in de toekomst verder mee te gaan.
Noob vraag, ik bestuur alles met een Logitech afstandsbediening. Dan is dit verder toch niet meer van toepassing?
Interessant, interessant. Welke speler prefereer je? Streamen via de NAS doe ik niet. Heb nu een Oppo 203 103, maar die gebruik ik alleen voor Blu ray. Netflix, et cetera speel ik via de Apple TV.
Goede vraag! Werner calibreert hem zodra die binnen is. Ik ga er vanuit dat hem dan al opvalt mocht er iets mis zijn. Daarna test ik hem zsm erna thuis. Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten?

de sony 800mk2 cm by far voor schijfjes.
de pana staat er voor evt netflix...als ik die wegdoe krijg je er toch amper wat voor terug.

Hoop nog steeds dat de atv atmos kan afspelen via infuse in de toekomst...dan kan de pana en de zappiti zeker het verld ruimen.

Bas Akkerman

Maar hoeveel kost de Sony met CM mod? Lijkt me een flink verschil met de Panasonic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PascalP

Citaat van: Bas Akkerman op juni 17, 2021, 23:12:05
Maar hoeveel kost de Sony met CM mod? Lijkt me een flink verschil met de Panasonic.

€240 ofzo voor de speler bij de grote bekend online shops en de mod €1400
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Citaat van: PascalP op juni 17, 2021, 23:38:34
€240 ofzo voor de speler bij de grote bekend online shops en de mod €1400
:D  :tounge2: