Post hier je overige foto's

Gestart door BernHardN, juni 25, 2008, 12:48:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik

Weer eens wat anders en er zit dus nog best veel leven daar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Citaat van: eddy135 op mei 25, 2015, 10:13:33
De eerste is prachtig!  :worship:

Hahahaha. Thanks! Voor mij een gevalletje: blij dat die er tenminste nog op staat (kwallen zijn erg moeilijk op de foto te krijgen heb ik gemerkt), maar het mooie is: een van de winnende WK foto's die die dag (en de dag ervoor) in die regio werden gemaakt had behoorlijk dezelfde insteek. Allen die was mooi uitgevoerd ;) Maar grappig dat we er op dezelfde manier naar gekeken hadden 8)


Citaat van: Erik op mei 27, 2015, 10:39:27
Weer eens wat anders en er zit dus nog best veel leven daar.

Er zit in de Zeeuwse wateren absoluut veel meer leven dan de meeste denken. Het is er echt niet doods of kaal. Misvatting nummer 1 als het op duiken in Zeeland aankomt ;) (de wereldkampioenschappen onderwaterfotografie waren niet voor niets bij ons afgelopen weekend 8))
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Forumlid Felix01 is een begenadigd onderwaterfotograaf...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Ik heb net zijn posts even doorgekeken, maar ik kom geen voorbeelden tegen. Heb je linkje? Ben wel benieuwd :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jumping Jack

Stuur hem mss eens een pm, ik ga hier niet zomaar foto's van hem plaatsen zonder zijn instemming  ;). Ik heb een aantal werken gezien in zijn woonkamer, en die zijn alvast erg knap!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

VlisChris

Ah zo. Ik dacht dat je wat van hem online had gezien ;) Ik zal hem eens een pm sturen. Altijd benieuwd naar het werk van anderen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sk

#1732
In eerste instantie dacht ik geen bijzonder foto maar na wat photoshop is het best een aardige plaat geworden al zeg ik het zelf :)



Hier de onbewerkte

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Geert

Ballonnen festival Barneveld
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank


Geert

Mooie foto Rob. Is het effect op deze foto enkel ontstaan door het gebruik van een flitser(s)?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Rob Eric Blank

Citaat van: Geert op oktober  8, 2015, 21:54:21
Mooie foto Rob. Is het effect op deze foto enkel ontstaan door het gebruik van een flitser(s)?
Naast een flitser ook nabewerking. Vooral de kleur. Contrast tussen auto en achtergrond komt door gebruik te maken van de flits.

Starred

Posterwaardig!

Met uitzondering van het lelijke gele Nederlandse nummerbord dan  ;D

Starred


Rob Eric Blank

Citaat van: Starred op oktober  9, 2015, 12:33:12
Posterwaardig!

Met uitzondering van het lelijke gele Nederlandse nummerbord dan  ;D
Is altijd weg te shoppen....

Starred

klopt, en zou de foto nog een stuk mooier maken  :thumbs-up:

VlisChris

Bij gebrek aan een idee waar ik hem beter kan plaatsen dan dit topic maar even een schop geven ;)

_MG_8999 by Christiaan Sauer, on Flickr

Leef je uit :-X :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

 :crazy:

Het lijkt alsof de foto zwaar verscherpt is. Is geen sprake van. Ik heb zelfs 0.0 verscherping aangebracht. Ik ga eens kijken of Camera Raw toevallig toch aan het verscherpen is, al had ik dat volgens mij uitgezet. Vreemd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op januari  9, 2016, 20:45:45
:crazy:

Het lijkt alsof de foto zwaar verscherpt is. Is geen sprake van. Ik heb zelfs 0.0 verscherping aangebracht. Ik ga eens kijken of Camera Raw toevallig toch aan het verscherpen is, al had ik dat volgens mij uitgezet. Vreemd.
De scherpte alleen op het middelste beeld werkt bij silhouetten minder. Dan wil ik alle silhouetten scherp. Zo ook in deze plaat. Is hem wat mij betreft niet helemaal. De vlakverdeling en silhouetten zelf doen het wel lekker.

vieze freddie

Of de linkse figuur eraf knippen?
Het heeft wel wat alleszins
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VlisChris

Citaat van: vieze freddie op januari 12, 2016, 22:03:36
Of de linkse figuur eraf knippen?



:D :D :D :D
Grapjas.


@ Rob: thanks voor je opmerking. mocht de situatie zich voordoen dat ik hem eens opnieuw kan proberen te maken (of iets enigzins vergelijkbaars) zal ik eens kijken wat een wat grotere scherptediepte gaat doen. Ik zie dat die op 155mm is geschoten, dus een kleiner diafragma zal wel verschil geven gok ik ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Citaat van: Christiaan S op mei 25, 2015, 01:44:40

...knip....

In aanvulling op deze oudere post kwam ik zonet toevallig nog een foto tegen die het delen waard is.
Het is een Zeedahlia. Een beestje dat je niet zo heel vaak tegenkomt. (ja, dat lees je goed: dit is een dier op de foto...

CitaatZeedahlia's zijn grote dikke zee-anemonen die 10 tot 160 tentakels hebben. Tijdens het duiken kun je de zeedahlia heel makkelijk herkennen. Ze hebben strepen die vanuit de mond om de tentakels heen lopen. Soms zitten er ook strepen op de tentakels zelf. De mond van de zeedahlia zit in het midden. Hij heeft dikke lippen.
De zeedahlia komt aan de kust niet algemeen voor. Hij leeft altijd rond of beneden de laagwaterlijn op harde ondergrond; als je geluk hebt kun je ze op dijken of op pontons in jachthavens vinden. In de diepere delen van de Noordzee komt hij vrij algemeen voor op plekken waar het water hard stroomt. Heel soms leven ze ook op zachtere ondergrond.
Leuk detail: de foto is in het Grevelingenmeer gemaakt. Dus niet in stromend water :)

P5240031_V2016 by Christiaan Sauer, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank