Laiv Harmony dac

Gestart door Marco66, april 30, 2024, 22:37:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Bij Soundnews is elke nieuwe dac weer fenomenaal. Niet te veel van aantrekken ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Waarschijnlijk een stukje lijfsbehoud van betreffende site; wanneer je vooral veel positieve reacties geeft, voornamelijk veel lovende woorden gebruikt in reviews en tests, komen producenten graag naar je toe.

Citaat van: brt op april 30, 2024, 23:29:51Bij Soundnews is elke nieuwe dac weer fenomenaal. Niet te veel van aantrekken ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... maar volgens mij komen er daarnaast ook gewoon veel goede dacs op de markt, voor steeds minder geld. Al is deze nog steeds geen koopje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2024, 05:53:09Waarschijnlijk een stukje lijfsbehoud van betreffende site; wanneer je vooral veel positieve reacties geeft, voornamelijk veel lovende woorden gebruikt in reviews en tests, komen producenten graag naar je toe.


Ja absoluut. Hij schrijft ook wel echt goed, zijn enthousiasme werkt aanstekelijk.
Ik heb o.a. door een review daar ooit een Musician dac gekocht, dat was ook wel echt een goede dac, maar de Sonnet is beter ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Leeuwarden

Laatste tijd ook aan het kijken voor een andere dac. Is toch lastig kennelijk. Of het is niet luisterbaar in een winkel omdat er alleen internet verkoop is en als het wel in een winkel luisterbaar is dan is de stap daarna lastig zijnde thuis beluisteren. Komt er op neer dat je hem moet kopen en als het toch niet je keuze is terug sturen en dan krijg je je geld weer retour.

Marco66

Zijn inmiddels meerdere erg goede reviews van te vinden.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

Citaat van: Marco66 op mei  1, 2024, 15:55:09Zijn inmiddels meerdere erg goede reviews van te vinden.

Nou, lekker kopen dan! :)

Wil ik daarna wel een shoot-out doen tegen mijn TEAC UD701-N, want dat is werkelijk (ook) een fenomenale dac die voor hetzelfde geld te koop is.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Marco66

Zeg nooit nooit maar voor nu geen optie vooralsnog.
Sowieso eerst maar afwachten of er een Europees verkoopkanaal komt ivm bijkomende tax.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dura

Citaat van: Xander32 op mei  1, 2024, 05:53:09Waarschijnlijk een stukje lijfsbehoud van betreffende site; wanneer je vooral veel positieve reacties geeft, voornamelijk veel lovende woorden gebruikt in reviews en tests, komen producenten graag naar je toe.


Goeie, zo had ik het nog niet bekeken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

brt

Citaat van: Dura op mei  2, 2024, 10:04:43Goeie, zo had ik het nog niet bekeken.

Echt niet joh?

Ik ken eigenlijk geen sites die echt eerlijk durven te zijn, dus echt zeggen wat ze er van vinden. Als je dat doet krijg je de volgende keer geen product meer aangeboden van die fabrikant.

Daarom zijn de recensies / ervaringen van gebruikers vaak voor mij interessanter.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Dura

#11
Ik bedoelde het iets genuanceerder, ik snap wel dat je geen negatieve reviews moet geven omdat je dan geen mooi speelgoed meer krijgt, maar extreem positief zijn, dus een product afschilderen als veel beter dan wat er op dat moment op de markt is, lijkt me een doodlopende weg.
Stel dat ze nu weer een DAC mogen reviewen, is die dan nog veel beterderbest? De geloofwaardigheid staat dan wel erg opzichtig op de tocht.
Maar om aandacht te creƫren voor een kwakkelende site met een extreem verhaal, dat kan ik me als een noodgreep wel voorstellen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

#12
Inderdaad meerdere reviews. Zal best een goed ding zijn, uit Singapore dus geen Chinees spul. Huff vergelijkt hem met de Chord Dave dus dat is voor mij rustgevend. Geen voorversterker nog maar die komt er ook wel. Als ik geld zou overhouden na verkoop van de Dave misschien een optie. Maar dan moet de voorversterker niet ook 2700 kosten.

Ik heb nu 3 bijzonder uitgebreide reviews gelezen en ik geloof ze wel. Maar smaak speelt natuurlijk ook een rol; dacs kunnen verrassend verschillend klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Huh, gaat de Dave alweer weg?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Marco66

Citaat van: HuubF op mei  3, 2024, 09:49:48Inderdaad meerdere reviews. Zal best een goed ding zijn, uit Singapore dus geen Chinees spul. Huff vergelijkt hem met de Chord Dave dus dat is voor mij rustgevend. Geen voorversterker nog maar die komt er ook wel. Als ik geld zou overhouden na verkoop van de Dave misschien een optie. Maar dan moet de voorversterker niet ook 2700 kosten.

Ik heb nu 3 bijzonder uitgebreide reviews gelezen en ik geloof ze wel. Maar smaak speelt natuurlijk ook een rol; dacs kunnen verrassend verschillend klinken.

Klopt, overwegend zeer positief en er komen nog een pre, streamer en mono amps aan geloof ik.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

brt

De recensies zijn idd wel erg positief. Jammer dat het design zo kitscherig is. Niet mijn smaak.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Citaat van: Dura op mei  3, 2024, 13:57:58Huh, gaat de Dave alweer weg?

Gewoon een rekensommetje. Ik krijg een flink bedrag terug voor de Dave want hij is nog vrijwel nieuw en dus van de laatste generatie. Als de Laiv inderdaad minimaal net zo goed is en een bijpassende voorversterker kost, zeg, 1500 euro dan verdien ik er dik op en ik heb ook nog eens een echte voorversterker.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brt

#17
Citaat van: HuubF op mei  3, 2024, 19:27:28Gewoon een rekensommetje. Ik krijg een flink bedrag terug voor de Dave want hij is nog vrijwel nieuw en dus van de laatste generatie. Als de Laiv inderdaad minimaal net zo goed is en een bijpassende voorversterker kost, zeg, 1500 euro dan verdien ik er dik op en ik heb ook nog eens een echte voorversterker.  :worship:

Mooie buizenvoorversterker nemen dan Huub. Dan heb je het beste van twee werelden en misschien ook wel iets meer dat holografische waar @RZeemering het over had in jouw draadje... Kun je het geluid ook nog tunen naar je smaak...
Bijv. een mooi Audio Research!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Peerless Monster

Citaat van: brt op mei  3, 2024, 20:30:55Mooie buizenvoorversterker nemen dan Huub. Dan heb je het beste van twee werelden en misschien ook wel iets meer dat holografische waar @RZeemering het over had in jouw draadje... Kun je het geluid ook nog tunen naar je smaak...
Bijv. een mooi Audio Research!

Ik heb hier nog wel een aantal SP-11 staan... mocht je echt een mooie willen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler