Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

#6300
Dat klopt...als je het "iets" dan dus wel hoort heeft verder proberen geen zin. Of denk ik dan te simpel ?

Maar zonder mijn set gehoord te hebben kan je wel aangeven wat het "iets" in jouw set nu precies was...toch ? Of is er onder de gebruikers geen gedeeld effect ?

Ik heb me dus echt nog niet verdiept in de LAN Isolator...zoals je merkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Citaat van: chansig op april 13, 2021, 19:47:52
Dat klopt...als je het "iets" dan dus wel hoort heeft verder proberen geen zin. Of denk ik dan te simpel ?

Maar zonder mijn set gehoord te hebben kan je wel aangeven wat het "iets" in jouw set nu precies was...toch ? Of is er onder de gebruikers geen gedeeld effect ?

Ik heb me dus echt nog niet verdiept in de LAN Isolator...zoals je merkt.

Gr. Hans
Ik merk dat het geluid meer gedefiniëerd/minder diffuus wordt over het gehele frequentiebereik. Het totaalbeeld wordt daardoor schoner en ruimte neemt toe. Ook lijkt het geluid daardoor dynamiek te krijgen.. Geluiden komen dichterbij.

Dit effect lijkt vooralsnog bij iedere lan-isolator toe te nemen. Naast wat verschuivingen in het netwerk waardoor de modem, streamer en nas met muziek eenvoudiger af te scheiden zijn van het netwerk was de grootste stap de derde Lan-isolator. Bij deze eerst het geluid weer minder diffuus en viel dat erg op in het hoog. Het aanslaan van een bekken  is duidelijker te horen en het geluid is klinkt veel meer metaal, wel iets scherper. Met name rond dit moment valt bij de stap terug de bekkens weer op, die lijken meer te ruisen, zachter.

Bij peerless dezelfde exercitie gedaan. Daar vielen mij ook met name de bekkens op in de laatste stap. Zijn elektrostaten klinken überhaupt natuurlijk anders en ik heb vooral in de meterkast gestaan. Maar effect is overeenkomstig. Zijn netwerk bevat volgens mij wel minder aangesloten apparaten. Net zoals het jouwe.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Heren, wellicht kunnen jullie in een eigen topic verder discussiëren over jullie aanstaande M&G 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 13, 2021, 20:30:12
Heren, wellicht kunnen jullie in een eigen topic verder discussiëren over jullie aanstaande M&G [emoji1303]
Excuses voor de topic vervuiling. Ik zet de topic-isolator er even op.[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Top, kan ik daar t.z.t. ook mijn ervaringen posten  8)

Citaat van: vergeerr72 op april 13, 2021, 20:41:13
Excuses voor de topic vervuiling. Ik zet de topic-isolator er even op.[emoji6]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6305
Eerst maar eens hier in eigen draadje. De PF heb ik zojuist tussen Vodka en Aries geklikt.

Even een paar flacjes gestreamd. O.a. Jeff Buckley - Halleluja welke in voorgaande sets immer een wat onaangenaam randje had (met de Na11, PM11 en later de PM10) klinkt nu hemels. Maar ja, wat is daarin het aandeel van de PF? Dan maar een aantal tracks welke ik al vaker op de huidige set heb af gespeeld.

Zus Stone staat ietwat meer aangezet en strak in het midden wanneer ze samen met broer Angus, For You ten gehore brengt. De uitstervende piano, de laatste twee aanslagen van de piano en daarmee het einde van het nummer hebben nog niet eerder zo scherp afgetekend geklonken, meer grijpbaar dan voorheen.

Spanish Harlem, door Willie live in Berlin gebracht, klinkt uhm 🤔, idd heerlijk live met lekker veel bijgeluidjes, z'n gesnuif is naast zijn markante stem, prominent aanwezig.

A Hero's Death door de jongens uit Dublin City klinkt lekker vet, het intro met een duidelijke scheiding van de gitaar op links, de bas op rechts en de strakke drums recht vanuit het midden. Nice.


Resumé; het klonk al goed en het klinkt nog steeds goed. Het is daarmee iig geen verslechtering  🎉 😄

Wanneer ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik ff een aantal nummers met en een aantal zonder PF afspelen om wat meer zicht te krijgen op de bijdrage van isolator in m'n set.




Citaat van: Xander32 op april 13, 2021, 21:02:44
Top, kan ik daar t.z.t. ook mijn ervaringen posten  8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#6306
Binnenkort maar een wat meer rationele, forse uitgave doen; vorig weekend hebben we een flinke lekkage gehad. Een lek ergens in het dak, dat gaat de komende week gefixed worden, een noodreparatie, maar uiteindelijk zal de dakbedekking in z’n geheel vervangen moeten gaan worden  Daarnaast zal de schade binnen hersteld moeten worden. Dat is vooral optisch. Ieder nadeel heeft z’n voordeel; het dak zat er een keer aan te komen en de schade is een goed excuus om de gang, de trap en de overloop aan te pakken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 16, 2021, 17:15:12
Eerst maar eens hier in eigen draadje. De PF heb ik zojuist tussen Vodka en Aries geklikt.

Even een paar flacjes gestreamd. O.a. Jeff Buckley - Halleluja welke in voorgaande sets immer een wat onaangenaam randje had (met de Na11, PM11 en later de PM10) klinkt nu hemels. Maar ja, wat is daarin het aandeel van de PF? Dan maar een aantal tracks welke ik al vaker op de huidige set heb af gespeeld.

Zus Stone staat ietwat meer aangezet en strak in het midden wanneer ze samen met broer Angus, For You ten gehore brengt. De uitstervende piano, de laatste twee aanslagen van de piano en daarmee het einde van het nummer hebben nog niet eerder zo scherp afgetekend geklonken, meer grijpbaar dan voorheen.

Spanish Harlem, door Willie live in Berlin gebracht, klinkt uhm [emoji848], idd heerlijk live met lekker veel bijgeluidjes, z'n gesnuif is naast zijn markante stem, prominent aanwezig.

A Hero's Death door de jongens uit Dublin City klinkt lekker vet, het intro met een duidelijke scheiding van de gitaar op links, de bas op rechts en de strakke drums recht vanuit het midden. Nice.


Resumé; het klonk al goed en het klinkt nog steeds goed. Het is daarmee iig geen verslechtering  [emoji322] [emoji1]

Wanneer ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik ff een aantal nummers met en een aantal zonder PF afspelen om wat meer zicht te krijgen op de bijdrage van isolator in m'n set.
Weer bijna een zieltje gewonnen [emoji56]. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 16, 2021, 17:19:27
Binnenkort maar een wat meer rationele, forse uitgave doen; vorig weekend hebben we een flinke lekkage gehad. Een lek ergens in het dak, dat gaat de komende week gefixed worden, een noodreparatie, maar uiteindelijk zal de dakbedekking in z'n geheel vervangen moeten gaan worden  Daarnaast zal de schade binnen hersteld moeten worden. Dat is vooral optisch. Ieder nadeel heeft z'n voordeel; het dak zat er een keer aan te komen en de schade is een goed excuus om de gang, de trap en de overloop aan te pakken.
Helaas weer de bevestiging van de regel: hoge luchvochtigheid, laag saldo [emoji53]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Haha, je bent scherp  ;D

Citaat van: vergeerr72 op april 16, 2021, 18:40:09
Helaas weer de bevestiging van de regel: hoge luchvochtigheid, laag saldo [emoji53]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 16, 2021, 18:41:01
Haha, je bent scherp  ;D
Dat haalt een Lan-isolator er wel weer af las ik net.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Richi

Citaat van: Xander32 op april 16, 2021, 17:15:12
Eerst maar eens hier in eigen draadje. De PF heb ik zojuist tussen Vodka en Aries geklikt.

Even een paar flacjes gestreamd. O.a. Jeff Buckley - Halleluja welke in voorgaande sets immer een wat onaangenaam randje had (met de Na11, PM11 en later de PM10) klinkt nu hemels. Maar ja, wat is daarin het aandeel van de PF? Dan maar een aantal tracks welke ik al vaker op de huidige set heb af gespeeld.

Zus Stone staat ietwat meer aangezet en strak in het midden wanneer ze samen met broer Angus, For You ten gehore brengt. De uitstervende piano, de laatste twee aanslagen van de piano en daarmee het einde van het nummer hebben nog niet eerder zo scherp afgetekend geklonken, meer grijpbaar dan voorheen.

Spanish Harlem, door Willie live in Berlin gebracht, klinkt uhm 🤔, idd heerlijk live met lekker veel bijgeluidjes, z'n gesnuif is naast zijn markante stem, prominent aanwezig.

A Hero's Death door de jongens uit Dublin City klinkt lekker vet, het intro met een duidelijke scheiding van de gitaar op links, de bas op rechts en de strakke drums recht vanuit het midden. Nice.


Resumé; het klonk al goed en het klinkt nog steeds goed. Het is daarmee iig geen verslechtering  🎉 😄

Wanneer ik binnenkort wat meer tijd heb zal ik ff een aantal nummers met en een aantal zonder PF afspelen om wat meer zicht te krijgen op de bijdrage van isolator in m'n set.
Mooi omschreven, precies mijn ervaring.  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Ja, dit ziet er niet uit alsof die LAN Isolator weer te koop komt  :nopompom:
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

... Magna Hifi heeft ze nog op voorraad  ;)

Citaat van: fugazi_2009 op april 16, 2021, 19:06:38
Ja, dit ziet er niet uit alsof die LAN Isolator weer te koop komt  :nopompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... gisteren de hele avond van muziek genoten 🎶

De verlichting in de kamer gedempt, de installatie aan, een triple, een blokje oude kaas, goede muziek en hare maje die reeds naar boven is vertrokken, wat kan een man zich nog meer wensen 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Harry HT

Citaat van: Xander32 op april 17, 2021, 08:18:06
... gisteren de hele avond van muziek genoten 🎶

De verlichting in de kamer gedempt, de installatie aan, een triple, een blokje oude kaas, goede muziek en hare maje die reeds naar boven is vertrokken, wat kan een man zich nog meer wensen 😄
Heerlijk toch, lekker ontspannen  :yinyang: O0

Welke muziek draai je dan het liefste? jazz ?

Geniet ervan  O0

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op april 17, 2021, 08:18:06
... gisteren de hele avond van muziek genoten 🎶

De verlichting in de kamer gedempt, de installatie aan, een triple, een blokje oude kaas, goede muziek en hare maje die reeds naar boven is vertrokken, wat kan een man zich nog meer wensen 😄
Dit zijn de momenten dat je beseft dat je het goed hebt gedaan. De reis zal wellicht niet eindigen maar je bent wel een heel eind op weg :D

Xander32

#6317
Nee, met jazz heb ik niet heel veel. Ik heb wel wat jazz (-georiënteerde) muziek, maar hetgeen er voorbij komt is veelal pop, blues, rock, singer- songwriter. Gisteren avond betrof het een dubbel album van de 2 Meter Sessies en een oudje van Phil Collins waarbij ik mij verbaasde over de (opname-) kwaliteit ervan (Serious Hits Live).

Dat ontspannen lukt momenteel prima hoor  :thumbs-up:
Voor mij ook het teken dat de set naar m'n zin is, niets meer dat de aandacht van de muziek afleidt.

Met de Marantz PM10 lukte dat niet. De NA11s1 laat ik daarin buiten beschouwing, dat was een goedzak, een allemansvriend. Voorts is alles bij het oude gebleven, dezelfde ls in dezelfde ruimte en opstelling.

Citaat van: Harry HT op april 17, 2021, 08:23:56
Heerlijk toch, lekker ontspannen  :yinyang: O0

Welke muziek draai je dan het liefste? jazz ?

Geniet ervan  O0

Harry
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Even een kort 1 op 1 vergelijk gedaan van een relatief goedkoop maar bewezen cd loopwerk versus een relatief prijzige maar eveneens bewezen renderer. Audiolab 6000 CDT (€449) vs Auralic Aries G1 (€2399).
Beide over de Accuphase DAC-50, cd versus flac.

De content betrof Your Latest Trick van het album Brothers in Arms, van de Dire Straits.


De CDT mist enige verfijning betreffende de (micro-)dynamiek en resolutie t.o.v. de G1, maar klinkt vloeiender, wat voller, wat gemoedelijker (of in andere woorden; wat meer warm en analoog).

Blij dat ik beide in mijn bezit heb. De CDT had ik echter nog niet gebruikt sinds de komst van de Accuphase E-480, sterker, deze heeft in twee jaar nog geen 20 uur gespeeld denk ik. Reden; streamen geeft zoveel meer gemak en een prima geluidskwaliteit. Dat neemt niet weg dat het best confronterend is hoeveel muziek je verkrijgt uit een goed betaalbaar loopwerk en een good old cdtje.




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Absoluut herkenbaar. Mijn instap NAD CD speler doet het echt super goed. Als de keten klopt, dan pers je daar een meer dan prima sound uit. Daarom dat er hier nog regelmatig een cd'tje gedraaid wordt👍
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Carrol

Phil Collins waarbij ik mij verbaasde over de (opname-) kwaliteit ervan (Serious Hits Live).
Verbaasd in de zin van goed of slecht🤔
Vind die Cd zo slecht klinken 😏
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

fugazi_2009

Citaat van: Carrol op april 17, 2021, 22:34:59
Phil Collins waarbij ik mij verbaasde over de (opname-) kwaliteit ervan (Serious Hits Live).
Verbaasd in de zin van goed of slecht🤔
Vind die Cd zo slecht klinken 😏


Er zijn meerdere versies van die CD. En het blijven natuurlijk live opnames.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Carrol

Ja,dat moet dan ook wel,heb ooit die Cd gekocht.....draai hem vanwege die slechte kwaliteit dus ook niet meer...😏
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Ik vind dit album opmerkelijk goed klinken.

Citaat van: Carrol op april 18, 2021, 09:15:00
Ja,dat moet dan ook wel,heb ooit die Cd gekocht.....draai hem vanwege die slechte kwaliteit dus ook niet meer...😏
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Ik denk dan ook dat we over twee verschillende opnames hebben,kan me niet voorstellen dat je "mijn" Cd goed vind klinken...
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater