Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: vergeerr72 op april 11, 2021, 16:32:54
Ik waardeer de laatste toegevoegde Lan-isolator hoger dan de overstap van een glaszekeringautomaat naar de Gigawatt. Deze heb ik vrijwel gelijktijdig uitgevoerd en volgens mij heeft de Gigawatt te veel credit gekregen. Ook een mooie stap maar....

Lekker dan, heb er net eentje besteld ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

... ach, dan heb je aansluitend nog een fijne tweak in het verschiet.

Citaat van: brt op april 11, 2021, 20:17:23
Lekker dan, heb er net eentje besteld ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op april 11, 2021, 20:18:50
... ach, dan heb je aansluitend nog een fijne tweak in het verschiet.

Nou, ik heb mijn netwerk via glasvezel al galvanisch van de zooi ontkoppeld. De Meraki switch vond ik echter een grotere invloed hebben. Beter dan de Silent Angel voor een fractie van de prijs (2e hands); daar nog een fiber ontkoppeling voor en het klinkt prima. Op mijn router/modem heb ik een Sbooster zitten, maar meer omdat ik die over had. Toch meen ik daar wel verschil te horen ook, is het laag met name lekkerder.

Maarhet zijn allemaal kleine beetjes; echter... de kleine beetjes opgeteld, doet het toch wel weer wat voor het geluid.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op april 11, 2021, 20:17:23
Lekker dan, heb er net eentje besteld ;)
De gigawatt brengt ook een mooie verbetering hoor.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Een mooie verbetering 🤔

Kan je aan de mate van verbetering ook een percentage hangen? En ook aan die van de lan isolator en de switch?
Het blijft evengoed subjectief maar het geeft wel iets weer over de verhoudingen van de tweaks.

Citaat van: vergeerr72 op april 11, 2021, 22:52:22
De gigawatt brengt ook een mooie verbetering hoor.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op april 12, 2021, 06:25:44
Een mooie verbetering 🤔

Kan je aan de mate van verbetering ook een percentage hangen? En ook aan die van de lan isolator en de switch?
Het blijft evengoed subjectief maar het geeft wel iets weer over de verhoudingen van de tweaks.
Percentage vind ik lastig. Zal het op een schaal van één tot tien doen (waarbij ik de verbetering icm met de prijs probeer uit de drukken):
- Derde Lan-isolator en loze switch                       10
- Derde Lan-isolator zonder switch                         8
- Gigawatt (tov bestaande glaszekering)                 8
- Isoacoustics Gaia II                                            8
- 1e en 2e PF Lan isolator                                      6
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Hoe staat deze puntentelling in verhouding tot andere zaken, zoals bijvoorbeeld het wegnemen van een staande golf of het 10 cm zijwaarts bewegen van je hoofd?

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 09:52:20
Hoe staat deze puntentelling in verhouding tot andere zaken, zoals bijvoorbeeld het wegnemen van een staande golf of het 10 cm zijwaarts bewegen van je hoofd?

Staande golf                    8
10 zijwaarts bewegen....  -1
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Voor een aanpassing die 0 invloed op het geluid heeft vind ik het heel interessant dat het volgens jou op gelijke voet staat met een piek van een dikke 10 dB in het laag. Volgens mij kan dat niet kloppen. Het ietsjes bewegen van je hoofd is inderdaad lastig te horen, maar nog steeds gemakkelijk te meten.  ;)

twani

#6234
Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 09:42:39
Percentage vind ik lastig. Zal het op een schaal van één tot tien doen (waarbij ik de verbetering icm met de prijs probeer uit de drukken):
- Derde Lan-isolator en loze switch                       10
- Derde Lan-isolator zonder switch                         8
- Gigawatt (tov bestaande glaszekering)                 8
- Isoacoustics Gaia II                                            8
- 1e en 2e PF Lan isolator                                      6

Dit speelt zich puur tussen je oren af. 

Je beschikt waarlijk over buitenmenselijke capaciteiten als je dergelijke futiele verschillen in een serieus lijstje compleet met daarbijbehorende cijferwaardering weet te plaatsen.

Laten we het erop houden dat ik het heel knap vind dit voor elkaar te krijgen en dat mijn eigen waarnemingsvermogen mijlen ver van dit niveau verwijderd is......

Zou er niet mee willen zeggen dat er geen verschillen zouden kunnen zijn (ik geloof er zélf niks van) maar juist zo'n minutieus lijstje maakt de waarneming knap ongeloofwaardig ......

vergeerr72

#6235
Minitieus.... was 1 minuutje werk. Is eigenlijk heel eenvoudig: Als je iets geprobeerd hebt kun je dingen met elkaar vergelijken, blijft natuurlijk wel mijn waarneming in mijn set. 

Puur theoretisch zonder het gehoord te hebben zou ik het inderdaad ook niet kunnen.

Ik hoop dat ik daarmee mijn buitenmenselijke capactiteiten weer tot menselijke properties heb weten terug te brengen.  ;)
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Martin!!!

@vergeerr72 wat is/bedoel je met de derde Lan-isolator?

Bedoel je daar de Baaske mee?
mainly British stuff

vergeerr72

Citaat van: Martin!!! op april 12, 2021, 11:03:41
@vergeerr72 wat is/bedoel je met de derde Lan-isolator?

Bedoel je daar de Baaske mee?
Belangrijker in mijn optiek is de plaats. De eerste zat op mijn streamer. De tweede tussen mijn man nas en modem. De derde samen met de 'loze'switch scheidde bij het  netwerk (computers, alle wifi, tv, kattenluik, verlichting, 2e nas etc) , af van het audiogedeelte (Streamer en NAS).

In dit geval was het wel de Baaske. Het is lastig om de Pink Faun te wijzigen omdat ook dat plaats uitmaakt, bij verplaatsen zou ik dus niet kunnen zeggen waar het verschil door is veroorzaakt. Ik zou dus eigenlijk op dezelfde plaats waar de Baaske nu zit een Pink Faun moeten proberen.  Deze week kan ik dat wel met de delock lan-isolator doen. Een derde Pink Faun zou ik eens moeten lenen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 10:15:22
Voor een aanpassing die 0 invloed op het geluid heeft vind ik het heel interessant dat het volgens jou op gelijke voet staat met een piek van een dikke 10 dB in het laag. Volgens mij kan dat niet kloppen. Het ietsjes bewegen van je hoofd is inderdaad lastig te horen, maar nog steeds gemakkelijk te meten.  ;)

Ik heb geen enkel aanpassing benoemd die op basis van mijn waarnemingen 0 invloed op het geluid hebben? Welke refereer jij aan?  Ik kan er wel een paar die ik niet heb kunnen waarnemen in mijn set: Zobel netwerkjes (zoals Enacomm), Schumann resonator, Akiko, toermalijn, groundbox.

Uiteraard is 10 cm verschil wel waar te nemen, ga Amused to Death maar luisteren. Ik heb heel veel geschoven met mijn speakers, pink noise etc. Gezien de kamerindeling en zitplaats staan deze optimaal. Daar zie ik weinig winst buiten uiteraard akoustische aanpassingen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Ik bedoel dat een lan-isolator geen feitelijke invloed heeft op het geluid dat uit de speakers komt, net zomin als de tekst in een brief iets te maken heeft met de banden die er op de fiets van de postbode zitten. Pas op het moment dat die banden zó slecht zijn dat de brief niet aankomt kun je een verschil constateren.

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 11:30:43
Ik bedoel dat een lan-isolator geen feitelijke invloed heeft op het geluid dat uit de speakers komt, net zomin als de tekst in een brief iets te maken heeft met de banden die er op de fiets van de postbode zitten. Pas op het moment dat die banden zó slecht zijn dat de brief niet aankomt kun je een verschil constateren.
Mijn ervaring is dat Lan-isolatoren wel verschil maken. En wel over het hele frequentiebereik, waar de aanpassing van een staande golf voornamelijk alleen in het laag waarneembaar is?

Maar jij hebt ook al ervaringen met het toepassen van meerdere Lan-isolatoren?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Martin!!!

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 11:13:38
Belangrijker in mijn optiek is de plaats. De eerste zat op mijn streamer. De tweede tussen mijn man nas en modem. De derde samen met de 'loze'switch scheidde bij het  netwerk (computers, alle wifi, tv, kattenluik, verlichting, 2e nas etc) , af van het audiogedeelte (Streamer en NAS).

In dit geval was het wel de Baaske. Het is lastig om de Pink Faun te wijzigen omdat ook dat plaats uitmaakt, bij verplaatsen zou ik dus niet kunnen zeggen waar het verschil door is veroorzaakt. Ik zou dus eigenlijk op dezelfde plaats waar de Baaske nu zit een Pink Faun moeten proberen.  Deze week kan ik dat wel met de delock lan-isolator doen. Een derde Pink Faun zou ik eens moeten lenen.

Welke kabels en connectoren gebruik je tussen de isolator en streamer en tussen de isolator en nas..... streamer <------ kabel?----- isolator <----- kabel?-----

mainly British stuff

Koen K

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 11:42:16
Mijn ervaring is dat Lan-isolatoren wel verschil maken. En wel over het hele frequentiebereik, waar de aanpassing van een staande golf voornamelijk alleen in het laag waarneembaar is?

Maar jij hebt ook al ervaringen met het toepassen van meerdere Lan-isolatoren?

Nee, geen ervaring mee. Voor mij is het ook niet relevant, want ik steek liever tijd, geld en moeite in zaken die ófwel een werkelijk verschil in geluid maken, ófwel voor mij een gunstige psychische invloed hebben. LAN-isolatoren vallen in geen van beide categorieën.

In het verleden heb ik heel wat technisch irrelevante tweaks en apparaten uitgeprobeerd omdat ik er lol aan beleefde, maar inmiddels verdoe ik mijn tijd er niet meer mee.

Rob_Dingen

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 11:57:48
Nee, geen ervaring mee. Voor mij is het ook niet relevant, want ik steek liever tijd, geld en moeite in zaken die ófwel een werkelijk verschil in geluid maken, ófwel voor mij een gunstige psychische invloed hebben. LAN-isolatoren vallen in geen van beide categorieën.

In het verleden heb ik heel wat technisch irrelevante tweaks en apparaten uitgeprobeerd omdat ik er lol aan beleefde, maar inmiddels verdoe ik mijn tijd er niet meer mee.
Dat zeggen de mensen die metingen vooropstellen en vervolgens naar een speaker luisteren met 10% vervorming.
En verder alleen maar voor ingenomen zijn.

Koen K

#6244
Voor de duizendste keer: het doel is uiteindelijk dat het goed klinkt. Het heeft geen zin om je bezig te houden met metingen of cijfers die niet bijdragen aan betere klank. Voodootweaks hebben net als homeopathische geneesmiddelen alleen zin als je erin gelooft. Niks mis mee, zolang je maar niet beweert dat het ergens op slaat.

Als ik tegen jou zeg dat het geluid beter klinkt als je vier pannen met bloemkool op het fornuis hebt staan, ga je dat dan uitproberen?

i2Paq

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 12:11:24
Voor de duizendste keer: het doel is uiteindelijk dat het goed klinkt. Het heeft geen zin om je bezig te houden met metingen of cijfers die niet bijdragen aan betere klank.

Als ik tegen jou zeg dat het geluid beter klinkt als je vier pannen met bloemkool op het fornuis hebt staan, ga je dat dan uitproberen?

Hij wel, en zal vast verschil horen  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

vergeerr72

Citaat van: Koen K op april 12, 2021, 11:57:48
Nee, geen ervaring mee. Voor mij is het ook niet relevant, want ik steek liever tijd, geld en moeite in zaken die ófwel een werkelijk verschil in geluid maken, ófwel voor mij een gunstige psychische invloed hebben. LAN-isolatoren vallen in geen van beide categorieën.

In het verleden heb ik heel wat technisch irrelevante tweaks en apparaten uitgeprobeerd omdat ik er lol aan beleefde, maar inmiddels verdoe ik mijn tijd er niet meer mee.
Ik ben zelf blij dat ik, niet gehinderd door enige kennis, de lan-isolatoren ontdekt heb.  Op mijn ervaringen kan ik het aanraden aan anderen om dit te proberen. Men is hier ook welkom om het te verschil horen. 

Geeft niet dat jij het niet wilt proberen. Jouw gemis in dit geval. Je weet bent nu in ieder geval geinformeerd dat hier in mijn optiek mogelijk winst te behalen valt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: i2Paq op april 12, 2021, 12:14:38
Hij wel, en zal vast verschil horen  :D

Het niet proberen en de bij voorbaat kans op een beter geluid mislopen klinkt inderdaad als een logische oplossing.

Hoewel ik de vier pannen op het vuur als optie toe ook op verstand elimineer. Maar omdat bij een component als een  lan-isolator die in dit geval in alle ziekenhuizen prominent wordt toegepast te doen...........
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Citaat van: Martin!!! op april 12, 2021, 11:47:20
Welke kabels en connectoren gebruik je tussen de isolator en streamer en tussen de isolator en nas..... streamer <------ kabel?----- isolator <----- kabel?-----

Op mijn eigen topic staat een uitgebreide beschrijvingen. Een paar posts in dit topic terug staat de samenvatting.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Koen K

Citaat van: vergeerr72 op april 12, 2021, 12:24:09[...] in alle ziekenhuizen prominent wordt toegepast [...]

Dat heeft een heel andere reden, namelijk dat er een galvanische scheiding dient te zijn om te voorkomen dat er gevaarlijke spanningspieken terecht kunnen komen bij apparaten die kritieke medische functies hebben. Een heel verstandige aanpak.

Maakt niet uit verder. Als je er voordeel van ondervindt is het wat mij betreft mooi.  :thumbs-up: