Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Fr@nk

Robert heb je Rotel Michi gehoord?
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

#5751
Citaat van: Xander32 op november 11, 2020, 06:39:10

En het omgekeerde gebeurt ook: de PM-10 z'n grootste manko betreft het naamplaatje waarop Marantz staat ...

Nou dat vind ik niet de PM10 mag gerust naast veel duurdere versterkers staan hoor.
Marantz heeft steeds mooie apparaten in de premium lijn gehad, denk maar eens aan de oudere PM14 PM15 PM16 PM17 SC7s2 MA9s2 enz...
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

J o e p

Natuurlijk Xander moet het mooi vinden. Dat ding staat bij hem binnen.
Al zou iedereen het niets vinden maakt dat totaal niets uit. Als hij er maar gelukkig mee is.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Ik ben het er zeker ook niet mee eens, maar legio zullen ongezien en ongehoord een gelijk geprijsde versterker van bv een Accuphase, Luxman of McIntosh meer kwaliteit toedichten, enkel op basis van het merkschildje ...

Citaat van: aktevox op november 11, 2020, 19:30:28
Nou dat vind ik niet de PM10 mag gerust naast duurdere versterkers staan hoor.
Marantz heeft steeds mooie apparaten in de premium lijn gehad, denk maar eens aan de oudere PM15 PM16 PM17 SC7s2 MA9s2 enz...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Citaat van: Xander32 op november 11, 2020, 19:37:18
Ik ben het er zeker ook niet mee eens, maar legio zullen ongezien en ongehoord een gelijk geprijsde versterker van bv een Accuphase, Luxman of McIntosh meer kwaliteit toedichten, enkel op basis van het merkschildje ...

Die gasten lullen maar wat. Belangrijkste is dat jij hem mooi en goed vind in jouw set.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Iedereen mag vinden wat ze willen, dat is prima toch, het geeft discussie en daarmee ietwat levendigheid op een forum.

Maar mijn eigen ogen zijn wel open gegaan betreft de kwaliteit van de Marantz Premium serie, van de PM-10. Die kan zich op alle fronten meten met de reeds eerder genoemde broeders. Diegenen die anders beweren, weten domweg niet waar ze het over hebben.

Citaat van: aktevox op november 11, 2020, 19:42:23
Die gasten lullen maar wat. Belangrijkste is dat jij hem mooi en goed vind in jouw set.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Die PM10 is de overtreffende trap van de PM11, kan me dus wel voorstellen dat je tevreden bent en daar gaat het om.

Wilde alleen maar zeggen dat de Accuphase/Hegel nu wel snel afgeschreven wordt, dat de bas een brij werd bij accuphase vind ik wel bijzonder, gaf de accuphase niet wat meer laag dan de hegel en is het niet de akoestiek geweest? Maar goed ik heb in het verleden ook alleen maar die oudere accuphase versterkers gehoord...die nieuwere types kunnen ook wel heel anders klinken. Maar ik vind dit altijd wel aardig om te lezen dat maakt mij alleen maar meer nieuwsgierig naar die versterkers 😀
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Van afstand kan je van alles gaan gissen en insinueren, maar ik heb beide versterkers daadwerkelijk 1 op 1 vergeleken  ;)
Ik zou zeggen; stap in de auto en ga er op uit om ze zelf aan de tand te voelen en ik zie dan jouw eigen ervaren graag tegemoet  :thumbs-up:

Citaat van: JeroenGRT op november 11, 2020, 20:43:30
Die PM10 is de overtreffende trap van de PM11, kan me dus wel voorstellen dat je tevreden bent en daar gaat het om.

Wilde alleen maar zeggen dat de Accuphase/Hegel nu wel snel afgeschreven wordt, dat de bas een brij werd bij accuphase vind ik wel bijzonder, gaf de accuphase niet wat meer laag dan de hegel en is het niet de akoestiek geweest? Maar goed ik heb in het verleden ook alleen maar die oudere accuphase versterkers gehoord...die nieuwere types kunnen ook wel heel anders klinken. Maar ik vind dit altijd wel aardig om te lezen dat maakt mij alleen maar meer nieuwsgierig naar die versterkers 😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het betreft slechts een adviesprijs  :)

Desondanks blijft het een boel geld ja, geen bedrag welke ik jaarlijks uitgeef aan audio. Maar ik werk (zoals velen) hard voor mijn centen, ben lekker aan het sparen en dan moet je je ook af en toe iets gunnen vind ik. Je kan maar beter genieten van je centen zolang je bij leven bent.

Citaat van: WickedGame op november 11, 2020, 19:22:34
Accuphase is leuk om te zien inderdaad, maar ik ga er geen kwaliteiten aan toe dichten. Overigens Marantz heeft heel veel mooie topmodellen geleverd in de vroegere jaren, genoeg mooie lijnen. Dat Marantz soms als manko het naamplaatje heeft komt meer omdat ze een breed spectrum leveren van producten. Maar de PM (Premium) lijn is er niet voor niks. Compromisloze ontwikkeling van versterkers. Wist overigens niet dat de adviesprijs van de PM10 7999,- is. Dat is geen lullig bedrag.

En heb nog altijd een zwak voor Marantz. Toch ooit mee begonnen :) en altijd leuke producten van gehad. In iedergeval heel veel plezier mee, maar dat gaat vast lukken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Op dit moment geen behoefte aan een andere versterker, maar als ik op zoek was dan zou ik best eens zo'n Accuphase of Luxman in mijn set willen proberen. In ieder geval bedankt voor het posten van je bevindingen! 

Citaat van: Xander32 op november 12, 2020, 06:32:24
Van afstand kan je van alles gaan gissen en insinueren, maar ik heb beide versterkers daadwerkelijk 1 op 1 vergeleken  ;)
Ik zou zeggen; stap in de auto en ga er op uit om ze zelf aan de tand te voelen en ik zie dan jouw eigen ervaren graag tegemoet  :thumbs-up:
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op november 12, 2020, 06:49:30
Het betreft slechts een adviesprijs  :)

Desondanks blijft het een boel geld ja, geen bedrag welke ik jaarlijks uitgeef aan audio. Maar ik werk (zoals velen) hard voor mijn centen, ben lekker aan het sparen en dan moet je je ook af en toe iets gunnen vind ik. Je kan maar beter genieten van je centen zolang je bij leven bent.
natuurlijk is het veel geld, maar heel veel andere hobbies kosten aanzienlijk meer. Per dag kost dit max een paar euro... We maken meer op aan onzinnige aankopen. Ik vind het een prachtige aankoop en je gaat er veel plezier mee beleven..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

JeroenGRT

#5761
Ik zie trouwens dat de pm10 een adviesprijs heeft van 7999 maar dat hij ook voor 5995 euro wordt aangeboden, misschien bij onze forum sponsor zelfs goedkoper. Dat was destijds met de pm11s3 ook het geval adviesprijs 3999 euro, maar ze werden in 2014 voor 1999 euro nieuw verkocht.   

Edit : in ieder geval ruim onder de adviesprijs 🤣
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Kingpin

Citaat van: Xander32 op november 12, 2020, 06:49:30
Je kan maar beter genieten van je centen zolang je bij leven bent.
So true ... afgelopen paar weken wel weer ondervonden.
Lekker genieten, kunnen ze je niet meer afpakken (op welke manier dan ook).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Als je dat draadje  had uitgelezen, had je kunnen lezen dat het een fout betrof en dat de advertentie snel weer verwijderd was  ;)

Citaat van: JeroenGRT op november 12, 2020, 08:28:06
Ik zie trouwens dat de pm10 een adviesprijs heeft van 7999 maar dat hij ook voor 5995 euro wordt aangeboden, misschien bij onze forum sponsor zelfs goedkoper. Dat was destijds met de pm11s3 ook het geval adviesprijs 3999 euro, maar ze werden in 2014 voor 1999 euro nieuw verkocht.

https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=12446.0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en voor hifi apparatuur moet je nooit de adviesprijs betalen, ongeacht welk merkje er op prijkt. Daar zit altijd wel enige marge op.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Waarom? Ik gun af en toe de verkoper zeker de adviesprijs. Alleen omdat ik hem/haar sympathiek vindt, of voor goed advies, of voor hulp bij installatie en verzin zelf maar een reden!

J o e p

Marantz is natuurlijk een korting's merk bij uitstek. Meer dan 55% van de adviesprijs heb ik er nooit voor hoeven betalen. Had een jaar of tien geleden een winkelpand wat ik niet goed verhuurd kreeg. Dacht als ik daar eens een Marantz speciaal winkel in begin. (was nog in mijn Marantz periode) Maar tijdens de onderhandelingen met de importeur welke het pand kwam bezichtigen toch besloten het niet te doen. Marge en kortingen kwamen niet overeen. Plus hadden ze hun eigen verkopers niet allemaal in de hand. Intussen is zeker de Europese wetgeving flink aangepast.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Xander32

Prima voor jou en nog meer voor diegene waar jij zaken mee doet. Je bent vast een graag geziene klant :thumbs-up:

Citaat van: addesmo op november 12, 2020, 19:34:10
Waarom? Ik gun af en toe de verkoper zeker de adviesprijs. Alleen omdat ik hem/haar sympathiek vindt, of voor goed advies, of voor hulp bij installatie en verzin zelf maar een reden!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#5768
Nee  :nowink: Zowel de x3 als de x5 zijn zo fors dat ik ze niet kwijt kan. Neemt niet weg dat ik er wel benieuwd naar ben, ongeacht dat ik reeds ben voorzien.

Citaat van: aktevox op november 11, 2020, 19:24:25
Robert heb je Rotel Michi gehoord?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: J o e p op november 12, 2020, 19:46:32
Marantz is natuurlijk een korting's merk bij uitstek. Meer dan 55% van de adviesprijs heb ik er nooit voor hoeven betalen. Had een jaar of tien geleden een winkelpand wat ik niet goed verhuurd kreeg. Dacht als ik daar eens een Marantz speciaal winkel in begin. (was nog in mijn Marantz periode) Maar tijdens de onderhandelingen met de importeur welke het pand kwam bezichtigen toch besloten het niet te doen. Marge en kortingen kwamen niet overeen. Plus hadden ze hun eigen verkopers niet allemaal in de hand. Intussen is zeker de Europese wetgeving flink aangepast.

Is in dit geval nog ruim meer dan 4K. Kun je hoop moois voor kopen/bouwen.

J o e p

En dan 2K voor de 11 eraf. Blijft er 2K over.
Niet slecht Xander.  :thumbs-up:
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

John Wx

Citaat van: Xander32 op november 12, 2020, 19:29:50
... en voor hifi apparatuur moet je nooit de adviesprijs betalen, ongeacht welk merkje er op prijkt. Daar zit altijd wel enige marge op.

Advies prijs is een fictieve prijs in elke handel bijna


Alleen bij de "laagste" range misschien wel soms kan iets niet goedkoper


Mij is wel heel mooi die PM10
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JeroenGRT

Citaat van: Xander32 op november 12, 2020, 19:25:31
Als je dat draadje  had uitgelezen, had je kunnen lezen dat het een fout betrof en dat de advertentie snel weer verwijderd was  ;)

Foutje en aangepast  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Kan gebeuren joh, maar ik kon mij dat topic nog herinneren.

Citaat van: JeroenGRT op november 12, 2020, 20:49:16
Foutje en aangepast  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Als twintiger heb ik een tijdje als verpleegkundige op een revalidatie afdeling gewerkt. Daar heb ik veel ellende gezien en ook te vaak mensen gezien die een leven lang hard hadden gewerkt en het geld allemaal hadden opgepot voor 'later', om met het pensioen ervan te kunnen gaan genieten. En vervolgens worden ze in een ziekenhuisbed wakker nadat ze een beroerte hebben gehad en volledig hulpbehoevend zijn geworden ...

Hetgeen er allemaal op jouw pad komt, dat kan je maar weinig beïnvloeden, maar hoe je deze aflegt zeker wel.

En tja, wanneer is een aankoop zinnig of onzinnig 🤔

Citaat van: Pjotr27 op november 12, 2020, 08:04:08
natuurlijk is het veel geld, maar heel veel andere hobbies kosten aanzienlijk meer. Per dag kost dit max een paar euro... We maken meer op aan onzinnige aankopen. Ik vind het een prachtige aankoop en je gaat er veel plezier mee beleven..

Citaat van: Kingpin op november 12, 2020, 08:57:12
So true ... afgelopen paar weken wel weer ondervonden.
Lekker genieten, kunnen ze je niet meer afpakken (op welke manier dan ook).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT