Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Gefeliciteerd Robert! Een pracht van een versterker! :wub:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Fr@nk

Robert de PM10 is naar mijn inziens heel een logische keuze, wist het voor jou al.  ;D ;D
De PM11s3 is een zeer goede versterker maar je merkt het meteen als je er een powerhouse aanhangt hé.
Gefeliciteerd en veel luisterplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst!
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Maximus_Aurelius

Ik zei tegen mijzelf vanaf het begin dat jij op zoek ging naar een nieuwe versterker, het wordt de  Marantz PM10.

Ik heb gelijk gekregen  ;D.
Reden waarom ik dit gelijk dacht omdat oude liefde roest niet. Jouw liefde voor Marantz(niet oud) zit zo ingebakken of diep geworteld dat het moeilijk is om dit te overtreffen.
Voor mij heel herkenbaar want ik heb dit ook met de Lindemann 800 serie. Nauwelijks te overtreffen ook in het vele hogere segment waar ik in gezocht had.

Veel plezier  :pompom: maar dat zal wel lukken. ;).

Lange wachttijd?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

JeroenGRT

In de review wordt ook vermeld dat het marantz geluid wat ingetogen, rustig, subtiel en opvallend vloeiend is. Op zich herken ik dit wel van eerdere marantz versterkers, dit werkt heel goed met akoestisch werk, maar iets minder goed bij de wat stevigere rock waar wat meer laagdruk wenselijk is.

Maar inderdaad de gehele keten is bepalend voor het eindresultaat, en omdat je altijd tevreden bent geweest met de pm11s3 kan ik me wel voorstellen dat de pm10 de logische stap/upgrade is. Ziet er ook nog eens fantastisch uit, mooie upgrade en heel veel plezier ermee!

Citaat van: Xander32 op november  8, 2020, 10:43:43
Ik luister veel akoestisch werk, singer songwriter, rock, blues, graag live opnames en mij favo serie zijn de 2 Meter Sessies. Ik heb nauwelijks elektronische muziek op de nas staan, ik denk nog geen tien van de ruim 1000 albums.

Of deze minder klinken, daarover kan ik nog niets aangeven. Maar mij lijkt het dat de gehele keten bepalend zal zijn voor het eindresultaat, daar één schakel uitlichten en daarvan aangeven dat die het minder doet bij een specifieke genre komt op mij wat vreemd over 🤔
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Wachttijd heb ik niet meer mee van doen; 9 dagen geleden heb ik een rondje langs een aantal hifi zaken gemaakt, op basis van die ervaringen diezelfde dag een bestelling geplaatst, drie dagen later had ik al bericht dat de levering mogelijk al binnen één week zou zijn, vrijdag jl. heb ik hem opgehaald  ;D

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  8, 2020, 13:15:51
Ik zei tegen mijzelf vanaf het begin dat jij op zoek ging naar een nieuwe versterker, het wordt de  Marantz PM10.

Ik heb gelijk gekregen  ;D.
Reden waarom ik dit gelijk dacht omdat oude liefde roest niet. Jouw liefde voor Marantz(niet oud) zit zo ingebakken of diep geworteld dat het moeilijk is om dit te overtreffen.
Voor mij heel herkenbaar want ik heb dit ook met de Lindemann 800 serie. Nauwelijks te overtreffen ook in het vele hogere segment waar ik in gezocht had.

Veel plezier  :pompom: maar dat zal wel lukken. ;).

Lange wachttijd?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Uiteraard heb ik betreffende review ook gelezen  ;).

Het boeiende is dat in andere reviews het tegenovergestelde wordt geschreven betreffende de bas ... Maar Marantz staat idd voor rustig, subtiel en vloeiend, al voegt het Ncore wat meer pit en ook bas druk, punch toe.

Citaat van: JeroenGRT op november  8, 2020, 13:39:48
In de review wordt ook vermeld dat het marantz geluid wat ingetogen, rustig, subtiel en opvallend vloeiend is. Op zich herken ik dit wel van eerdere marantz versterkers, dit werkt heel goed met akoestisch werk, maar iets minder goed bij de wat stevigere rock waar wat meer laagdruk wenselijk is.

Maar inderdaad de gehele keten is bepalend voor het eindresultaat, en omdat je altijd tevreden bent geweest met de pm11s3 kan ik me wel voorstellen dat de pm10 de logische stap/upgrade is. Ziet er ook nog eens fantastisch uit, mooie upgrade en heel veel plezier ermee!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een aantal plaatjes bij mijn praatjes  :)







Overzicht foto:




... ook heb ik nog een aantal foto`s gemaakt van de PM-11s3 en de PM-10 gebroederlijk naast elkaar (hoe vaak krijg je die kans  ::) ), deze gaan nog volgen. Daarop kan je de uiterlijke overeenkomsten en verschillen goed zien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#5707
Ik zie nu pas wat ie kost :wacko:

Die mag wel echt een klap beter zijn dan de PM11 voor dat geld.....

Die ruimte is er sowieso want de PM11 vond ik altijd maar een timide klinkende versterker.

En eigenlijk heb je dat zélf ondertussen al bevestigd door jouw positieve ervaringen met de Ncore upgrades.....

Ben benieuwd 😉

Xander32

Ik weet dat je geen fan bent. En ach ja, advies- versus verkoopprijzen ...

Citaat van: twani op november  8, 2020, 16:17:42
Ik zie nu pas wat ie kost :wacko:

Die mag wel echt een klap beter zijn dan de PM11 voor dat geld.....

Die ruimte is er sowieso want de PM11 vond ik altijd maar een timide klinkende versterker.

En eigenlijk heb je dat zelfs bevestigd door jouw ervaringen met de Ncore upgrades.....
Ben benieuwd 😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op november  8, 2020, 16:23:11
Ik weet dat je geen fan bent. En ach ja, advies- versus verkoopprijzen ...

Oh de PM10 heb ik geen oordeel over hoor.  De 11 vond ik inderdaad wel een robuuste maar ook wat zielloze klank hebben.

Dat klopt.

Kempenaartjes

 Een mooie en goede keuze ;D. #staymarantzmetoo Dat wordt samen genieten, da ken ni anders.
Proficiat.

Xander32

Ik kan jouw feedback wel enigszins volgen hoor, maar volgens mij had jij zelf de s2 variant toch?
De s3 is al ietwat lichtvoetiger en wat meer open, het blijft echter een Marantz. De PM-10 evenzo.

Het gaat m.i. om de match. De Tannoy 10" drivers hebben meer dan genoeg karakter en wanneer je die dan gaat combineren met een evenzo pittige versterker, gaat het niet goed komen. Waarom denk je dat Accuphase en buizenversterkers op Tannoy zo populair zijn.

Lang verhaal kort; het moet maar net je smaak zijn.

Citaat van: twani op november  8, 2020, 16:36:08
Oh de PM10 heb ik geen oordeel over hoor.  De 11 vond ik inderdaad wel een robuuste maar ook wat zielloze klank hebben.

Dat klopt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx. Maar zoals aangegeven had het ook heel goed een ander merk kunnen worden, ik was niet specifiek op zoek naar een nieuwe Marantz versterker, :nowink: Maar klaarblijkelijk past het goed bij mij, is het m'n smaak  ::).

Citaat van: Kempenaartjes op november  8, 2020, 17:01:12
Een mooie en goede keuze ;D. #staymarantzmetoo Dat wordt samen genieten, da ken ni anders.
Proficiat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Mooie amp weer lijkt mij, altijd wel de vormgeving kunnen waarderen sowieso!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

JeroenGRT

Gebruik je de ncore ook nog of heb je die samen met de pm11s3 ingeruild?

Citaat van: Xander32 op november  8, 2020, 14:50:33
Uiteraard heb ik betreffende review ook gelezen  ;).

Het boeiende is dat in andere reviews het tegenovergestelde wordt geschreven betreffende de bas ... Maar Marantz staat idd voor rustig, subtiel en vloeiend, al voegt het Ncore wat meer pit en ook bas druk, punch toe.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Die gaan beide in de verkoop al twijfel ik nog over de Ncore; ik heb nog een Marantz HD-DAC1 (voorversterker/dac) en een Node 2. Samen met de Ncore en een (nog aan te kopen) paartje monitoren heb je dan een luxe slaapkamer setje. Maar hoe vaak ga je daar gebruik van maken 🤔

Citaat van: JeroenGRT op november  8, 2020, 17:37:03
Gebruik je de ncore ook nog of heb je die samen met de pm11s3 ingeruild?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Dat is dan inderdaad wel een heel luxe setje voor op de slaapkamer, die pm11s3 en ncore raak je voor de juiste prijs denk ik wel snel kwijt...
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Mario D

Citaat van: Xander32 op november  7, 2020, 19:27:37
Vorige week heb ik een Hegel H390 geluisterd; deze had zo absurd veel controle (dempingsfactor van 4000  :o ) dat ik het geluid als afstandelijk, klinisch, zakelijk heb ervaren. Dat sloot ook prima aan op diens verschijningsvorm. Geen franje, geen opsmuk, functioneel.

Het contrast kon niet groter zijn toen daar bovenop de Accuphase E380 werd geplaatst. Zo sober de looks van de Hegel, zo uitbundig die van de E380. En het verschil in sound was evenzo groot. Kleurrijk, dynamisch, gedetailleerd. Echter liet de Accuphase steken vallen aangaande de controle. Er stonden Focal Kanta 2's aangesloten. Met de H390 was daar een strakke droge bas, met de E380 "liep de ruimte vol" en werd het in meerdere passages van verschillende tracks een brij  :(. Dat terwijl ik het idee had dat ik met de Hegel een stukje luider aan het spelen was.


Toen heb ik m'n conclusie getrokken en ongehoord  :hehe: een bestelling geplaatst voor de PM-10.

Gefeliciteerd met de PM10.  :headbanging:

Langs de andere kant had bv de E380 met eventueel de ncore er achter dan ook mooi geweest. (Bobw)

Xander32

Ik ken je onvoldoende om een inschatting te kunnen maken of je onderstaande als grap bedoelde, een goed geplaatste emoticon was hierin behulpzaam geweest  🤓

Citaat van: Mario D op november  8, 2020, 19:20:44
Gefeliciteerd met de PM10.  :headbanging:

Langs de andere kant had bv de E380 met eventueel de ncore er achter dan ook mooi geweest. (Bobw)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Naar de PM-11s3 is nog voldoende vraag, dat zag ik ook terug in de inruilprijs die geboden werd. Die gaat niet voor een habbekrats weg :nowink:.

Citaat van: JeroenGRT op november  8, 2020, 18:35:03
Dat is dan inderdaad wel een heel luxe setje voor op de slaapkamer, die pm11s3 en ncore raak je voor de juiste prijs denk ik wel snel kwijt...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hmm, ben ik zo voorspelbaar 🥴

Citaat van: aktevox op november  8, 2020, 13:10:31
Robert de PM10 is naar mijn inziens heel een logische keuze, wist het voor jou al.  ;D ;D
De PM11s3 is een zeer goede versterker maar je merkt het meteen als je er een powerhouse aanhangt hé.
Gefeliciteerd en veel luisterplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst!

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  8, 2020, 13:15:51
Ik zei tegen mijzelf vanaf het begin dat jij op zoek ging naar een nieuwe versterker, het wordt de  Marantz PM10.

Ik heb gelijk gekregen  ;D.
Reden waarom ik dit gelijk dacht omdat oude liefde roest niet. Jouw liefde voor Marantz(niet oud) zit zo ingebakken of diep geworteld dat het moeilijk is om dit te overtreffen.
Voor mij heel herkenbaar want ik heb dit ook met de Lindemann 800 serie. Nauwelijks te overtreffen ook in het vele hogere segment waar ik in gezocht had.

Veel plezier  :pompom: maar dat zal wel lukken. ;).

Lange wachttijd?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p

Wat een verrassing, was niet mijn keuze geweest maar mogelijk voor jou de beste keuze. Veel plezier ermee.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

brt

Gefeliciteerd met je nieuwe versterker! Ziet er prachtig uit :clapping:
Ik heb jaren terug een PM14 bakbeest gehad (met dat thermometertje in het midden), vond ik een prachtig ding. Volgens mij ben ik daarna op de buizen overgestapt.

Jammer dat je de Fyne 702 niet meer gehoord hebt, ik was wel benieuwd naar nog meer luisterimpressies.
Denk jij dat die speaker goed zou gaan in een ruimte van 4x4?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

MechanicalAnimal

Citaat van: Xander32 op november  8, 2020, 16:08:52


... ook heb ik nog een aantal foto`s gemaakt van de PM-11s3 en de PM-10 gebroederlijk naast elkaar (hoe vaak krijg je die kans  ::) ), deze gaan nog volgen. Daarop kan je de uiterlijke overeenkomsten en verschillen goed zien.

Gefeliciteerd joh, prachtige versterker die PM10, wat een prachtbak!.

Ben ben benieuwd naar de side-by-side foto's, die heb ik niet eerder zo in vergelijk gezien.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Hannibal_

De ontwikkelingen gaan vlot!
Gefeliciteerd!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.