Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

Vinyl_Fuchs en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Dank voor het meedenken. Maar met de BOTWS was er geen sprake van die wat harde 'sss' klanken, echter sinds direct na de ommezwaai betreft voeding speelt het ... Verder heb ik toen niets gewijzigd. Hoe duidelijk wil je het hebben ;). Natuurlijk diende ik de voeding wel van een netsnoer te voorzien; dat werd de LAT pc. Die heb ik nu gewisseld met eentje van Furutech.

Ondanks bovenstaande ben ik nog steeds blij met de voeding, daar kan ik gewoon duidelijk over zijn, maar ik val in herhaling :).

Citaat van: Kingpin op juli  3, 2016, 12:11:23
Ik zou via de SBT hetzelfde nummer van je NAS vergelijken als op je Marantz en dan gaan tweaken.
Het lijkt me zo sterk dat de voeding dit veroorzaakt.
Dus SBT en Marantz dezelfde voedingskabels en interlinks en dan tweaken.
Anders kan het natuurlijk ook de 'uitzending' van Spotify zijn die roet in het eten gooit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... de SBT gebruik ik nog 'slechts' voor internetradio en Spotify, daar ligt mijn verwachting duidelijk lager dan daar waar het mijn eigen muziekcollectie in flac betreft. Maar mijn perfectionistische aard maakt dat ik ook alles uit de SBT-Kingpin combi wil persen.

Citaat van: YamahaRXV op juli  3, 2016, 13:07:59
Persoonlijk geloof ik ook niet echt dat de Kingpin voeding (zonder deze zelf ''klankmatig'' te kennen) in deze als veroorzaker voor scherpe hoorbare randjes gezien moet worden.

Toch kan ik uit eigen ervaring inmiddels wel stellen dat de klankmatige verschillen tussen verschillende voedingen soms schokkend groot te noemen zijn...
Heb hier gedurende de tijd dat ik mijn vorige en huidige C.A.T. server heb opgebouwd veel getest met lineaire voedingen van o.a. Teddy Pardo, Teradak, Squeeze Upgrade, HDPlex, en een paar industriële lineaire voedingen van ERL en daarbij toch wel verrassend grote klankmatige onderlinge verschillen geconstateerd.

Waar de Teddy Pardo voedingen klankmatig gezien als meer ''muzikaal'' (organisch, ritmisch, maar nimmer scherp, en misschien wat ''laid back'') klinkend bestempeld kunnen worden daar liet de Teradak een meer helder, maar tevens wat scherper en nerveuzer klinkend beeld horen.

De huidige HDPlex 100W multirail LPS die ik gebruik voor de voeding van alle componenten in de C.A.T. server is klankmatig redelijk vergelijkbaar met de Teddy Pardo voedingen, maar laat de C.A.T. server net wat meer dynamisch en open klinken zonder enig spoortje van scherpte.
De grootste klankmatige verschillen tussen de div. voedingen heb ik mogen ervaren op de PPA PCIe - USB card, haast bizar te moeten constateren hoe de verschillen tussen lineaire voedingen hierbij zo,n impact kunnen hebben op de uiteindelijke klankmatige performance van de set  :o

Voor mij wederom weer duidelijk het bewijs dat het bij de bron gewoon zo perfect mogelijk voor mekaar moet zijn, immers ''perfect garbage in, is perfect garbage out''  ;)  Iets wat m.i. nogal vaak onderschat wordt en bij minder positieve klankmatige resultaten te snel wordt gecompenseerd met het eindeloze gewissel van netsnoeren, of erger nog andere versterking terwijl de bron in kwestie een niet-variabele blijkt te zijn voor velen...



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Sbt heeft een harde klank in het hoog, de botw is geen beste voeding die zal het verdoezelen de kingpin doet dat natuurlijk niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op juli  3, 2016, 14:50:46
Sbt heeft een harde klank in het hoog, de botw is geen beste voeding die zal het verdoezelen de kingpin doet dat natuurlijk niet.
De SBT met standaard voeding heeft een harde sss in het hoog (en wat andere bijzaken).
Mijn voeding verdoezeld idd niets en legt letterlijk alle lagen in de muziek bloot, maar zoals Robert zegt kan de oorzaak liggen aan de aangesloten kabels, misschien een mismatch wat de harde sss klanken benadrukt en wat in combi met de Kingpin-voeding wordt versterkt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Citaat van: Kingpin op juli  3, 2016, 17:13:24
De SBT met standaard voeding heeft een harde sss in het hoog (en wat andere bijzaken).
Mijn voeding verdoezeld idd niets en legt letterlijk alle lagen in de muziek bloot, maar zoals Robert zegt kan de oorzaak liggen aan de aangesloten kabels, misschien een mismatch wat de harde sss klanken benadrukt en wat in combi met de Kingpin-voeding wordt versterkt.

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#4205
Ik heb hier een SBT draaien met standaard voeding maar die harde sss is mij nog nooit opgevallen. Ook nog nooit iemand, in al die jaren, die een opmerking in die richting er over heeft gemaakt. Subjectieve waarnemingen worden nogal snel als feiten ervaren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

... ik ervaar 't zo, dat anderen vervolgens mijn ervaren 1 op 1 over nemen, tja  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

#4207
Citaat van: Xander32 op juli  3, 2016, 21:11:23
... ik ervaar 't zo, dat anderen vervolgens mijn ervaren 1 op 1 over nemen, tja  8).

Tja, maar dat zijn slechts een handvol en oa frank2...die neem je toch niet meer serieus of wel?. Al dat gedoe over harde ssen van een SBT... toen je bij mij was heb ik je er ook nooit over gehoord.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Lees alles ff rustig terug voordat je op deze wijze gaat reageren Wim. Je mist een 'detail'  8). Ik was en ben nog steeds gecharmeerd van de SBT. Echter is het geluid gewijzigd sinds de switch van voeding; die heeft veel moois gebracht maar die 'sss' betreft een verbeterpuntje.


En ik neem iedereen serieus die op een passende wijze reageert in mijn topic. Inhoudelijk hoef ik het niet met een ieder eens te zijn.

Citaat van: Maro op juli  3, 2016, 21:21:34
Tja, maar dat zijn slechts een handvol en oa frank2...die neem je toch niet meer serieus of wel?. Al dat gedoe over harde ssen van een SBT... toen je bij mij was heb ik je er ook nooit over gehoord.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ik heb de SBT gehad met en zonder andere/aparte voeding. Ik hoorde geen verschil...maar dat heb ik al snel. :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#4210
Citaat van: chansig op juli  3, 2016, 21:49:26
Ik heb de SBT gehad met en zonder andere/aparte voeding. Ik hoorde geen verschil...maar dat heb ik al snel. :D

Gr Hans

Jij bent dan ook - nét als ik - gezegend met een mínder goed gehoor Hans :tounge2:

Weet je hóe blij je daarvan kunt zijn?  Geen harde ss'en en ander auditief ongerief, niets daarvan is door mij waargenomen. 

Niets mínder dan een weldaad is het :D

Slechts muziek zal klinken :music:


YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op juli  3, 2016, 21:34:21
En ik neem iedereen serieus die op een passende wijze reageert in mijn topic. Inhoudelijk hoef ik het niet met een ieder eens te zijn.

Juist, daar zouden anderen ook zo over moeten denken  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  3, 2016, 22:34:51
Slechts muziek zal klinken :music:

Die muziek klinkt hier ook....en hoe !!  :headbanging: :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  3, 2016, 22:50:59
Die muziek klinkt hier ook....en hoe !!  :headbanging: :music:

Dat weet ik Jan. Jouw gehoor stelt zeker weten hógere eisen aan muziekweergave dan mijn eigen auditieve set "vleesschelpen"

Ik denk dat daarin ook de oorsprong van vele audiofiele discussies is terug te vinden.  Wat is je verwachtingspatroon, wanneer ben je tevreden met wat je hoort, wát hoor je überhaupt nog.

Allemaal facetten bij ieder individu anders ingeregeld.  Zolang we dat maar in gedachten houden kunnen we samen gewoon lekker doorkeuvelen over van alles en nog wat. :)

JeroenGRT

Kun je de SBT niet via USB aansluiten op de NA11, zodat deze als USB dac functioneert? Scherpe randjes van de SBT herken ik wel via coax, via USB klonk het destijds bij mij het beste.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Rob46

Zou Spotify geen veroorzaker kunnen zijn?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Volgens mij moet dat wel kunnen, de NA11 heeft op front en achterop usb-in. Het proberen waard.

Citaat van: JeroenGRT op juli  4, 2016, 07:26:54
Kun je de SBT niet via USB aansluiten op de NA11, zodat deze als USB dac functioneert? Scherpe randjes van de SBT herken ik wel via coax, via USB klonk het destijds bij mij het beste.



Weet ik niet Rob; dat kan ik bevestigen noch ontkennen. Maar in mijn BOTWS tijdperk heb ik Spotify daar nooit op kunnen betrappen, sterker nog, het klonk juist lekker warm.

Citaat van: Rob46 op juli  4, 2016, 10:23:23
Zou Spotify geen veroorzaker kunnen zijn?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  3, 2016, 23:05:31
Dat weet ik Jan. Jouw gehoor stelt zeker weten hógere eisen aan muziekweergave dan mijn eigen auditieve set "vleesschelpen"

Ik denk dat daarin ook de oorsprong van vele audiofiele discussies is terug te vinden.  Wat is je verwachtingspatroon, wanneer ben je tevreden met wat je hoort, wát hoor je überhaupt nog.

Allemaal facetten bij ieder individu anders ingeregeld.  Zolang we dat maar in gedachten houden kunnen we samen gewoon lekker doorkeuvelen over van alles en nog wat. :)

Ik denk dat iedereen wel een referentiekader heeft voor zichzelf, en dat dit uiteindelijk toch echt zeer persoonlijk is.
Zolang je set geheel voldoet aan dat kader is het bijna perfect te noemen voor jezelf en hoor je eigenlijk een volkomen tevreden luisteraar te zijn in dat opzicht.
Dit zou m.i. ook betekenen dat je je nooit van deze tevredenheid af laat helpen door de mening van bijv. één of meer bevriende luisteraar(s) die langs komt/komen om je set te beluisteren en er ook nog eens een geheel andere persoonlijke klankmatige voorkeur op na houdt.
Hoe vaak lees je dat dit wel degelijk het geval is en de voorheen volkomen tevreden eigenaar van een set zich toch laat beïnvloeden (met alle gevolgen van dien) door een persoonlijke ! mening die toch ook zeker niet als objectief en als absolute waarheid genoemd kan worden...  :angel:
Dit soort zaken zijn m.i. ook tekenend voor de steeds weer terugkerende discussies waarbij verschillende (persoonlijke) klankmatige voorkeuren, ervaringen, zienswijzen, en referentiekaders aanleiding moeten zijn voor het starten van dit soort discussies.
Vaak ook nog eens gebaseerd op basis van aannames, veronderstellingen, uitspraken, en dat wonderbaarlijk genoeg zelfs ''vanaf afstand'' zonder de set in kwestie ooit maar een seconde in real life te hebben gehoord.

Zolang we met z,n allen kunnen accepteren dat klankmatige voorkeuren een puur persoonlijk ding is - en blijft zouden bepaalde discussies niet nodig hoeven te zijn denk ik zelf (zoals jij eigenlijk ook al aangeeft Theo) en kan het gewoon gezellig blijven.

It's all about tolerance and acceptance  ;)




Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op juli  4, 2016, 19:14:53
Ik denk dat iedereen wel een referentiekader heeft voor zichzelf, en dat dit uiteindelijk toch echt zeer persoonlijk is.
Zolang je set geheel voldoet aan dat kader is het bijna perfect te noemen voor jezelf en hoor je eigenlijk een volkomen tevreden luisteraar te zijn in dat opzicht.
Dit zou m.i. ook betekenen dat je je nooit van deze tevredenheid af laat helpen door de mening van bijv. één of meer bevriende luisteraar(s) die langs komt/komen om je set te beluisteren en er ook nog eens een geheel andere persoonlijke klankmatige voorkeur op na houdt.
Hoe vaak lees je dat dit wel degelijk het geval is en de voorheen volkomen tevreden eigenaar van een set zich toch laat beïnvloeden (met alle gevolgen van dien) door een persoonlijke ! mening die toch ook zeker niet als objectief en als absolute waarheid genoemd kan worden...  :angel:
Dit soort zaken zijn m.i. ook tekenend voor de steeds weer terugkerende discussies waarbij verschillende (persoonlijke) klankmatige voorkeuren, ervaringen, zienswijzen, en referentiekaders aanleiding moeten zijn voor het starten van dit soort discussies.
Vaak ook nog eens gebaseerd op basis van aannames, veronderstellingen, uitspraken, en dat wonderbaarlijk genoeg zelfs ''vanaf afstand'' zonder de set in kwestie ooit maar een seconde in real life te hebben gehoord.

Zolang we met z,n allen kunnen accepteren dat klankmatige voorkeuren een puur persoonlijk ding is - en blijft zouden bepaalde discussies niet nodig hoeven te zijn denk ik zelf (zoals jij eigenlijk ook al aangeeft Theo) en kan het gewoon gezellig blijven.

It's all about tolerance and acceptance  ;)

Amen :)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#4222
Citaat van: Xander32 op juli  4, 2016, 20:44:33
Hey, concenssus  :pompom:.

Jawel hoor.

Jan en ik respecteren elkaars (volledig :D) verschillende zienswijze tav audio beleven en de daarbij gekozen apparatuur volkomen. :)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli  4, 2016, 21:29:40
Jawel hoor.

Jan en ik respecteren elkaars (volledig :D) verschillende zienswijze tav audio beleven en de daarbij gekozen apparatuur volkomen. :)

Yep, zo is dat  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea