Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: erik s. op december 21, 2015, 12:56:56
Frank vergat even de voeding en de digitale interlink die de SBT dan net zo duur maken als de Linn.
En natuurlijk de dac.

Ja de voeding van 200 a 300€ en een interlink van 100€ lijkt mij nog steeds aanmerkelijk goedkoper dan een linn. Die koop je toch niet voor 600€?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 13:04:54
Ja de voeding van 200 a 300€ en een interlink van 100€ lijkt mij nog steeds aanmerkelijk goedkoper dan een linn. Die koop je toch niet voor 600€?

Waarom koop jij dan een Moon? SBT klinkt net zo goed en veel goedkoper. :devil:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Joris1971

#3702
Citaat van: Maro op december 21, 2015, 13:08:28
Waarom koop jij dan een Moon? SBT klinkt net zo goed en veel goedkoper. :devil:

Ja komt omdat ie zijn plastic fantastic SBT zo geweldig vind.....  :dozingoff:

Dikke plinius, dikke Ushers en dan zo een prul steamertje.., lekker in verhouding je set
Ik vind je verdere set echt mooi hoor frank, snap alleen die SBT er niet tussen....

edit kijk een moon ertussen van 1050 euro, tja je was toch zo tevreden over je SBT?

Joris1971

Ik zou het wel weten.......

erik s.

Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 13:04:54
Ja de voeding van 200 a 300€ en een interlink van 100€ lijkt mij nog steeds aanmerkelijk goedkoper dan een linn. Die koop je toch niet voor 600€?
De dac is ook niet gratis, zonder dac is de SBT niet echt een partij voor de LINN.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

#3705
Citaat van: erik s. op december 21, 2015, 13:17:54
De dac is ook niet gratis, zonder dac is de SBT niet echt een partij voor de LINN.

Inderdaad een dac van 600-700 euro er nog bij, dus zit je rond de 1300 euro.

Een Majik DS koop je voor rond de 800 euro (tweedehands) dus tel uit je winst, plus minder snoeren en allerlei andere apparaten plus ziet er 10x beter uit dan die plastic SBT meuk.
Die SBT lijkt wel een my first streamer ding....

YamahaRXV

#3706
Gewoon wat meer centjes uitgeven en gelijk voor zoiets gaan... geen kastjes en extra kabels meer, maar een streamer die gewoon op zeer hoog niveau presteert  :thumbs-up:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155118.0

Speelt een Marantz CM NA-8005 en een NA-11 S1 echt aan alle kanten voorbij  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joris1971

Citaat van: YamahaRXV op december 21, 2015, 14:22:10
Gewoon wat meer centjes uitgeven en gelijk voor zoiets gaan... geen kastjes en extra kabels meer, maar een streamer die gewoon op zeer hoog niveau presteert  :thumbs-up:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155118.0

Speelt een Marantz CM NA-8005 en een NA-11 S1 echt aan alle kanten voorbij  ;)


^^  zie je wel.... Linn.

Kingpin

#3708
Citaat van: YamahaRXV op december 21, 2015, 14:22:10
Gewoon wat meer centjes uitgeven en gelijk voor zoiets gaan... geen kastjes en extra kabels meer, maar een streamer die gewoon op zeer hoog niveau presteert  :thumbs-up:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155118.0

Speelt een Marantz CM NA-8005 en een NA-11 S1 echt aan alle kanten voorbij  ;)
2500 euro is best heel wat meer, terwijl mijn SBT met mijn voeding en dac op het level van een Klimax Renew zit, die zit geluidstechnisch een hele stap hoger dan de accurate.
Maar idd, voor het oog is een Linn beduidend mooier.

edit: binnenkort de overtreffende trap, soldeer ik alle meuk die ik niet nodig heb in de SBT eruit ... my next project.
Blijkt dat alleen al de optische uitgang te ontkoppelen zin heeft.
Misschien maak ik alles wel in 1 mooi smoelend kastje (sbt/voedingen/dac). Zoiets als mijn vorig voeding projectje.
Schermpje van de SBT erin, klaar.

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martin!!!

Citaat van: Kingpin op december 21, 2015, 15:14:17
2500 euro is best heel wat meer, terwijl mijn SBT met mijn voeding en dac op het level van een Klimax Renew zit, die zit geluidstechnisch een hele stap hoger dan de accurate.
Maar idd, voor het oog is een Linn beduidend mooier.

edit: binnenkort de overtreffende trap, soldeer ik alle meuk die ik niet nodig heb in de SBT eruit ... my next project.
Blijkt dat alleen al de optische uitgang te ontkoppelen zin heeft.
Misschien maak ik alles wel in 1 mooi smoelend kastje (sbt/voedingen/dac). Zoiets als mijn vorig voeding projectje.
Schermpje van de SBT erin, klaar.



Misschien past dat zo maar ook in het kastje was ik heb staan met de Kingpin voeding  :pompom:
mainly British stuff

Staaled

Citaat van: Kingpin op december 21, 2015, 15:14:17
2500 euro is best heel wat meer, terwijl mijn SBT met mijn voeding en dac op het level van een Klimax Renew zit, die zit geluidstechnisch een hele stap hoger dan de accurate.
Maar idd, voor het oog is een Linn beduidend mooier.

edit: binnenkort de overtreffende trap, soldeer ik alle meuk die ik niet nodig heb in de SBT eruit ... my next project.
Blijkt dat alleen al de optische uitgang te ontkoppelen zin heeft.
Misschien maak ik alles wel in 1 mooi smoelend kastje (sbt/voedingen/dac). Zoiets als mijn vorig voeding projectje.
Schermpje van de SBT erin, klaar.


DS/0 of DS/1 maakt voor Klimax een zeer groot verschil.

En ik schaal Akurate DS/1 weer hoger in dan KDS/0.
KDS/0 heeft in mijn oren altijd terughoudend geklonken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Overigens zou het mij niets verbazen als er bij Linn ook enige vorm van sjoemelsoftware draait.
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat de firmware modelspecifiek is.
Voor zover ik weet is de DSP architectuur identiek.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mitch--

Staat een mooie MDS in de markt en dan blij je nog onder je budget!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971


Maro

Volgens mij wil TS helemaal niet aan de Linn maar goed het staat jullie natuurlijk vrij om jullie merk weer eens flink onder de aandacht te brengen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kingpin

Citaat van: Maro op december 21, 2015, 16:05:49
Volgens mij wil TS helemaal niet aan de Linn maar goed het staat jullie natuurlijk vrij om jullie merk weer eens flink onder de aandacht te brengen.
;D haantjes gedrag waar we ons allen aan schuldig maken. Anyway BOT dan maar weer :pompom:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maro

Citaat van: Kingpin op december 21, 2015, 16:09:32
;D haantjes gedrag waar we ons allen aan schuldig maken. Anyway BOT dan maar weer :pompom:

Precies, nu nog even wachten tot frank weer de Moon MiND 180 gaat adviseren en dan is de cirkel weer rond.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

#3717
Citaat van: Kingpin op december 21, 2015, 15:14:17
2500 euro is best heel wat meer, terwijl mijn SBT met mijn voeding en dac op het level van een Klimax Renew zit, die zit geluidstechnisch een hele stap hoger dan de accurate.
Maar idd, voor het oog is een Linn beduidend mooier.

edit: binnenkort de overtreffende trap, soldeer ik alle meuk die ik niet nodig heb in de SBT eruit ... my next project.
Blijkt dat alleen al de optische uitgang te ontkoppelen zin heeft.
Misschien maak ik alles wel in 1 mooi smoelend kastje (sbt/voedingen/dac). Zoiets als mijn vorig voeding projectje.
Schermpje van de SBT erin, klaar.



Het klopt dat € 2500 (voor een gebruikte Akurate DS/1) aardig wat centjes meer is, maar aangezien de topic starter eerder enige overwegingen had om evt. voor een Marantz NA-11 S1 te gaan (welke nu nog zo rond de € 2200 kost ?) zou ik persoonlijk in dat geval dan toch echt voor een mooie gebruikte Akurate DS/1 gaan...
Dat een SBT met een goede voeding en een goede dac (het belangrijkste in deze setting) een Akurate DS/1 zomaar even ''outperformed'' blijft bij mij nog steeds een discutabel gegeven totdat ik het daadwerkelijk met mijn eigen oren gehoord heb.
Zo heb ik de ervaring dat een Moon 180 MiND met goede voeding ook op nagenoeg alle vlakken beter presteert dan een SBT met goede voeding aan één dezelfde dac, dus tja...  :angel: (dit keer de Moon 180 MiND promotie van mijn zijde en dus niet van frank2  :D)

Overigens ben ik zeker geen felle Linn aanhanger, maar heb een tijdje geleden een Akurate DS/1 aan de tand kunnen voelen die bij mijn dealer ingeruild was en moet eerlijk toegeven dat het toch een verdomd goed klinkende streamer is hoor..

Het idee om de SBT + voeding + dac in een mooie behuizing te bouwen heb ik ook al meermaals overwogen, maar is er niet meer van gekomen  :(

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op december 21, 2015, 16:30:06
Het klopt dat € 2500 (voor een gebruikte Akurate DS/1) aardig wat centjes meer is, maar aangezien de topic starter eerder enige overwegingen had om evt. voor een Marantz NA-11 S1 te gaan (welke nu nog zo rond de € 2200 kost ?) zou ik persoonlijk in dat geval dan toch echt voor een mooie gebruikte Akurate DS/1 gaan...
Dat een SBT met een goede voeding en een goede dac (het belangrijkste in deze setting) een Akurate DS/1 zomaar even ''outperformed'' blijft bij mij nog steeds een discutabel gegeven totdat ik het daadwerkelijk met mijn eigen oren gehoord heb.
Zo heb ik de ervaring dat een Moon 180 MiND met goede voeding ook op nagenoeg alle vlakken beter presteert dan een SBT met goede voeding aan één dezelfde dac, dus tja...  :angel: (dit keer de Moon 180 MiND promotie van mijn zijde en dus niet van frank2  :D)

Overigens ben ik zeker geen felle Linn aanhanger, maar heb een tijdje geleden een Akurate DS/1 aan de tand kunnen voelen die bij mijn dealer ingeruild was en moet eerlijk toegeven dat het toch een verdomd goed klinkende streamer is hoor..
Klopt, nu de SBT niet meer gemaakt wordt zou mijn eerste overweging ook de Moon zijn, erg mooi apparaat, heb het vergelijk ook gedaan, helaas alleen met een niet ingespeelde voeding, maar toch.
Vergeet niet dat de SBT al heel wat jaren op de markt is, en dat het heel wat tongen los heeft gemaakt, zeker met een goede voeding en dac erachter.
En de ene 'goede' voeding is de andere niet, daar ben ik al lang achter ...

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de meeste huidige streamers allemaal verschillende afmetingen hebben.
Waarom niet meer gewoon terug naar een standaard afmeting, dat smoelt gewoonweg beter voor diegene die daar gevoelig voor is.

Citaat
Het idee om de SBT + voeding + dac in een mooie behuizing te bouwen heb ik ook al meermaals overwogen, maar is er niet meer van gekomen  :(
Zit er al langer over te denken om het te doen, kun je intern ook alles mooi kort houden.
Maar das een best projectje hoor, wil je het goed doen.
Garantie is er bij mij toch allemaal al af en de rest kan ik wel zelf maken, wie weet :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Je mag komen luisteren, jouw kingpin voeding is al lang ingespeeld. Ook xander natuurlijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op december 21, 2015, 17:07:58
Je mag komen luisteren, jouw kingpin voeding is al lang ingespeeld. Ook xander natuurlijk.

Je rept geen woord waarom je je SBT hebt weggedaan voor de Moon...
De SBT speelde volgens jou toch zo geweldig..

Xander32

Die mag je mij de 23e demonstreren  :).

Citaat van: Maro op december 21, 2015, 11:13:03
SBT ondersteuning in Roon is nu beschikbaar. Ik zou eens een trial aanvragen. Weet zeker dat je daarna al die UPNP oplossingen kunt doorstrepen.  ;)  Ik heb de SBT inmiddels werkend met Roon en het werkt perfect.  :thumbs-up:

https://community.roonlabs.com/t/roon-1-1-build-88-is-live/5676
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Xander32

Al jullie suggesties & overwegingen stel ik zeer zeker wel op prijs  :thumbs-up:, deze helpen mij om zaken helder te krijgen, geven richting, maar uiteindelijk zal ik altijd mijn eigen koers varen.


2,5 mille voor tweedehands Linn gaat het sowieso niet worden. Ik heb echt niets met Linn. Zo had een kennis een complete Linn keten (incl. ls.) en dat was doodsaai  : :yawnee:. Geen beleving aangaande de muziek. Enne Joris, mijn standpunt in deze gaat ook niet veranderen door een SBT af te doen als een goedkoop plastic ding ;).

Citaat van: Maro op december 21, 2015, 16:05:49
Volgens mij wil TS helemaal niet aan de Linn maar goed het staat jullie natuurlijk vrij om jullie merk weer eens flink onder de aandacht te brengen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Groot gelijk Sander , ik zal dan ook nog even 'mijn merk' promoten....vergeet alles en ga voor Naim  ;) :headbanging:  ;)

@maro klinkt Roon als server ook nog anders dan UPnP of is het alleen de extra mogelijkheden die je erbij krijgt? Wat is het grootste voordeel van minim server?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)