Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

sultankat

Citaat van: Martin!!! op februari 23, 2015, 08:03:43
Al eens een 'betere' digitale interlink geprobeerd tussen de SBT en de SA15?

De ervaring met mijn SBT is geweest dat hier zeer veel winst mee te behalen is :thumbs-up:

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

John Wx

Citaat van: Xander32 op februari 22, 2015, 15:06:57
Back home van een retourtje Leiden. Zo eens in alle rust beoordelen wat de winst dan wel schade is 8).

;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Hoest met het kleed  :thumbs-up: wel blijven draaien 180 graden  :P

Zag dat je op het MF naar de 11 zat te kijken is een heel mooi ding maar is "native" DSD

Maar jij gaat toch full over op digitaal en dan genieten op die Tannoy's dan is 44.1  :pompom:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

De SA15 heeft slechts een optische ingang. En of een andere en steevast duurdere optische interlink veel gaat brengen vraag ik mij af.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nog steeds happy met het kleed, zowel betreft de akoestische waarde als diens looks.

En ik ben idd. voornemens om geheel over te gaan naar streamen t.z.t., maar eerst een Nas en ethernet (& sparen).


Citaat van: John Wx op februari 23, 2015, 11:23:41
Hoest met het kleed  :thumbs-up: wel blijven draaien 180 graden  :P

Zag dat je op het MF naar de 11 zat te kijken is een heel mooi ding maar is "native" DSD

Maar jij gaat toch full over op digitaal en dan genieten op die Tannoy's dan is 44.1  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op februari 23, 2015, 18:56:18
De SA15 heeft slechts een optische ingang. En of een andere en steevast duurdere optische interlink veel gaat brengen vraag ik mij af.

Ik denk/ervaar van wel. Wellicht eens wat lenen van de Almelose kabelman  :dozingoff:
mainly British stuff

Xander32

Okey, dan is dat nog iets om wellicht uit te proberen.
Maar onderwijl blijf ik gewoon genieten van hoe het nu al speelt 8).


Citaat van: Martin!!! op februari 23, 2015, 20:47:28
Ik denk/ervaar van wel. Wellicht eens wat lenen van de Almelose kabelman  :dozingoff:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

En dat is waar het om gaat.  Genieten  :headbanging:
mainly British stuff

Xander32

... een andere optie is om ervoor zorg te dragen dat ik niet meer aangewezen ben op de optische aansluiting ...

Maar wil ik daar geld in steken dan moet ik eerst de overtuiging vinden dat de SBT de komende jaren nog een vaste waarde in mijn keten zal zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

De sbt is ook te gebruiken via zijn sb ingang. Met de enhanced digital output app wordt deze ingang een usb uitgang. Tevens gaan de coax naar 192khz.

Check wel of de usb ingang compatibel is met jou usb dac.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Ik heb slechts een SA15 waarvan de dac enkel via optisch te benaderen is...


Citaat van: zoldar op februari 25, 2015, 08:34:56
De sbt is ook te gebruiken via zijn sb ingang. Met de enhanced digital output app wordt deze ingang een usb uitgang. Tevens gaan de coax naar 192khz.

Check wel of de usb ingang compatibel is met jou usb dac.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

remco320

Een v-link van musical fidelity vermoed ik

zoldar

Als je per se usb weg wil gaan. Zet een mf vlink tussen de sbt en de sa15. Ik speelde ook zo omdat mijn metrum octave geen usb ingang had.

Maar eerlijk is eerlijk, ik hoorde nooit schokkende verschillen met de spdif uitgang van de sbt zelf.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

... ik wil niet per definitie voor een usb gaan. Mijn voorkeur ligt veel meer bij een digi coax.

Citaat van: zoldar op februari 25, 2015, 20:10:47
Als je per se usb weg wil gaan. Zet een mf vlink tussen de sbt en de sa15. Ik speelde ook zo omdat mijn metrum octave geen usb ingang had.

Maar eerlijk is eerlijk, ik hoorde nooit schokkende verschillen met de spdif uitgang van de sbt zelf.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2015, 20:12:48
... ik wil niet per definitie voor een usb gaan. Mijn voorkeur ligt veel meer bij een digi coax.

Vergis je niet in de usb aansluiting, bij mijn sbt klonk het via usb toch wel stukken mooier dan via coax. Ik denk dat ik binnenkort voor een Intel nuc barebone ga met daphile erop...werkt perfect en je kunt nog steeds ipeng gebruiken....en de sbtouch kan verkocht worden...maar goed dan zul je ook een dac moeten aanschaffen..tja...marantz HD dac1? :-)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Ook jij dank Jeroen, voor het delen van jouw ervaring :thumbs-up:.

Ik ga het òf bij de SBT houden i.c.m. een andere dac, òf ik ga naar een alles in één kasje oplossing. Maar dat parkeer ik in Q4 van dit jaar, op z'n vroegst.

Tenminste, ik twijfel nu toch ook weer over een NUC ::). Ik blijf jouw draadje ook wel volgen in deze.



Echter nu eerst maar eens over op ethernet en omzien naar een NAS.


Citaat van: JeroenGRT op februari 25, 2015, 22:47:37
Vergis je niet in de usb aansluiting, bij mijn sbt klonk het via usb toch wel stukken mooier dan via coax. Ik denk dat ik binnenkort voor een Intel nuc barebone ga met daphile erop...werkt perfect en je kunt nog steeds ipeng gebruiken....en de sbtouch kan verkocht worden...maar goed dan zul je ook een dac moeten aanschaffen..tja...marantz HD dac1? :-)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat meer concreet: een HD DAC-1 of een NA11s1 als voorbeelden.


Citaat van: Xander32 op februari 26, 2015, 06:59:24
Ook jij dank Jeroen, voor het delen van jouw ervaring :thumbs-up:.

Ik ga het òf bij de SBT houden i.c.m. een andere dac, òf ik ga naar een alles in één kastje oplossing. Maar dat parkeer ik in Q4 van dit jaar, op z'n vroegst.

Tenminste, ik twijfel nu toch ook weer over een NUC ::). Ik blijf jouw draadje ook wel volgen in deze.



Echter nu eerst maar eens over op ethernet en omzien naar een NAS.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Faxe

HD DAC-1 vind ik geen logische keuze kijkend naar de apparatuur die je al hebt. Zou dan liever je SA-CD spelere verkopen en een SA-14S1 er voor in de plaats kopen. Kost per saldo ongeveer hetzelfde denk ik.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Van een sa15 naar een sa14 snijdt zeker geen hout :nowink:
De 15 is mijn laatste (sa)cdp die ik heb gekocht. Als er nou eens een NA14s1 op de markt kwam ... Maar dat kan wachten.


Nu eerst maar orïenteren op een NAS.

Zal wel zoiets worden, met WD Red schijven;
http://www.wifimedia.eu/synology-diskstation-ds214-133ghz-dual-core-p-4375.html

http://www.wifimedia.eu/3000gb-western-digital-wd30efrx-p-3056.html



Citaat van: Faxe op februari 26, 2015, 21:25:02
HD DAC-1 vind ik geen logische keuze kijkend naar de apparatuur die je al hebt. Zou dan liever je SA-CD spelere verkopen en een SA-14S1 er voor in de plaats kopen. Kost per saldo ongeveer hetzelfde denk ik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Waarom neem je de Qnap Hs251 niet?
Stiller en ook nog mooier


bert50

Ik zou toch de 713+ aanbevelen ivm met een grote collectie  flac bestanden en stil is hij zeker ook.
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Die is duurder en de looks en het geluid spelen in het geheel geen rol, het ding komt in de meterkast te staan.

Citaat van: Joris1971 op februari 26, 2015, 21:58:30
Waarom neem je de Qnap Hs251 niet?
Stiller en ook nog mooier


In mijn geval is het jammer van het geld betreft die dure nas en die vier schijven. Ik krijg in mijn leven nog niet 1t vol met flac. Ik d/l niet, het betreffen enkel ripps van cd's in flac. Allen zorgvuldig in een beperkt aantal genres ondergebracht en evenzo nauwkeurig voorzien van taggs. Dat dan wel weer.

Met twee stuks schijven a 3t zit ik "voorlopig" wel goed.

Citaat van: bert50 op februari 26, 2015, 22:21:37
Ik zou toch de 713+ aanbevelen ivm met een grote collectie  flac bestanden en stil is hij zeker ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Even voor de duidelijkheid: een gemiddelde ripp van een cd in flac (default setting) zal zo'n 350 mb zijn. Dus 3 albums = +/- 1 gig. Op 1t kan ik dan een kleine 3000 albums kwijt, met een 3t schijf zijn er dat ... Dat kunnen jullie zelf wel uitrekenen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT