Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Xander32

...ow ja,



... IEDEREEN VEEL GELUK IN GOEDE GEZONDHEID GEWENST !




Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

zoldar

Als je overal buizen in stopt en mt sf weergeeft krijg je smooooth geluid.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Xander32

#3102
Yep, smooth, smeuïg. Hiervoor stond er overigens een complete Linn keten. Maar daarvan was ik iig. niet erg onder de indruk. Zijn huidige set is wat mij betreft nu al een flinke stap vooruit.

De uitnodiging staat om er nog een x echt voor te gaan zitten, hetgeen ik ook zeker ga doen.

Naast de eerder genoemde set heeft hij een mooie muziekcollectie, welke betreft genre/smaak behoorlijk op die van mij aansluit. Heerlijk van muziek genieten en ook eens daarover "op niveau" praten met een gelijk gestemde.
(lees: zonder dat de dames er continue doorheen zitten te blèren  8)).


Citaat van: zoldar op januari  1, 2015, 17:35:25
Als je overal buizen in stopt en mt sf weergeeft krijg je smooooth geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

De set is net gewend aan het kleed


Dus je mag luisteren maar gewoon weer thuis eten  8)


Beste Wensen


John
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

 ;D


Komt goed John, want hier thuis klinkt het nu helemaal naar m'n zin!
Dat neemt niet weg dat af-en-toe buiten de deur eten ook heel smakelijk kan zijn.


Citaat van: John Wx op januari  1, 2015, 21:44:59
De set is net gewend aan het kleed


Dus je mag luisteren maar gewoon weer thuis eten  8)


Beste Wensen


John
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Citaat van: Xander32 op januari  1, 2015, 21:47:48
;D


Komt goed John, want hier thuis klinkt het nu helemaal naar m'n zin!
Dat neemt niet weg dat af-en-toe buiten de deur eten ook heel smakelijk kan zijn.


^^
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

Vanaaf 21 cd`s gerippt.
Dat zijn de nieuwe aanwinsten sinds medio november jl.

Komend weekend er maar eens voor gaan zitten en er van gaan genieten, want er zitten veel fraaie albums bij 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Citaat van: Xander32 op januari  8, 2015, 23:23:12
Vanaaf 21 cd`s gerippt.
Dat zijn de nieuwe aanwinsten sinds medio november jl.

Komend weekend er maar eens voor gaan zitten en er van gaan genieten, want er zitten veel fraaie albums bij 8).

Jij koopt nog meer cd's dan ik  :D

Geniet ervan  :headbanging:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Dank mannen. Gaat helemaal goed komen.

Momenteel ben ik een back-up aan het draaien (safety first :P).  Dat neemt een aantal uurtjes in beslag. Vanavond heeft vriendinlief verplichtingen elders: dan ga ik er eens goed voor zitten :coffee:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Heel verstandig, een backup, ook als je ooit misschien een een NAS aanschaft. Overigens kan je zeer waarschijnlijk gewoon luisteren tijdens het backupppen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Momenteel staat de tv aan om de vermoedelijke ontknoping van het Charlie Hebdo drama te volgen, muziek komt vanaaf.

Citaat van: Eddye op januari  9, 2015, 10:53:05
Heel verstandig, een backup, ook als je ooit misschien een een NAS aanschaft. Overigens kan je zeer waarschijnlijk gewoon luisteren tijdens het backupppen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Je kunt het combineren he, zet je gewoon "Charlie" van The Prodigy op. Zit ook een heel leuk baslijntje in! [emoji6]

Maar wel vreselijk wat daar gebeurd is. Lastig om dan wraakgevoelens te onderdrukken en objectief te blijven.
Stereo-fan for life!

Xander32

The Prodigy, daar heb ik goede herinneringen bij. Ook een goede keuze om snel wakker te worden, maar ik verkies een rustig onbijtje met verse broodjes en verse koffie ...


Citaat van: technative op januari  9, 2015, 11:05:34
Je kunt het combineren he, zet je gewoon "Charlie" van The Prodigy op. Zit ook een heel leuk baslijntje in! [emoji6]

Maar wel vreselijk wat daar gebeurd is. Lastig om dan wraakgevoelens te onderdrukken en objectief te blijven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Is dat ernstig ?  :blush:


Ieder jaareinde, koop ik wat extra cd's i.p.v. dat ik het geld spendeer aan vuurwerk. Daarnaast komen er juist ook in die periode altijd veel nieuwe albums uit en mooie kortingen van de aanbieders.

Citaat van: lynch1979 op januari  9, 2015, 08:09:46
Jij koopt nog meer cd's dan ik  :D

Geniet ervan  :headbanging:



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

lynch1979

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2015, 12:09:48
Is dat ernstig ?  :blush:


Ieder jaareinde, koop ik wat extra cd's i.p.v. dat ik het geld spendeer aan vuurwerk. Daarnaast komen er juist ook in die periode altijd veel nieuwe albums uit en mooie kortingen van de aanbieders.

Nee hoor gewoon doen en je niet laten behandelen is de beste optie  :D

Ik had er iets meer gekocht  :blush:

Vuurwerk is leuk en mooi om naar te kijken, maar muziek heb je meer aan.

Xander32

#3116
Over smaak ...


The War on Drugs, Lost In The Dreams, in het algemeen getipt als één van de beste albums van 2014 ...
Deze heb ik (tegen mijn gebruikelijke werkwijze in) blind/zonder deze vooraf te beluisteren gekocht en nu is het voor het eerst dat ik deze luister.

Wat een weinigzeggende, zoutloze hap  :-[. Het album kabbelt maar een beetje voort, geen hoogtepunten, geen uitschieters, geen tempowisselingen ... Boring!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: Xander32 op januari  9, 2015, 15:17:52
Over smaak ...


War on Drugs, in het algemeen getipt als één van de beste albums van 2014 ...
Deze heb ik (tegen mijn gebruikelijke werkwijze in) blind gekocht en nu is het voor het eerst dat ik deze luister.

Wat een weinigzeggende, emotieloze hap  >:(. Het album kabbelt maar een beetje voort, geen hoogtepunten, geen uitschieters, geen tempowisselingen ... Boring!
Ik vind het album ook niet bijzonder.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

De voorgaande twee dagen de set volop gebruikt waarvoor die er staat; genieten van muziek.
Mijn ervaren; wat een heerlijke set heb ik er nu staan, wat weet deze mij middels de muziek te raken.

Is deze perfect; nee, verre van dat. Maar hetgeen ik nu in huis heb, blijkt in staat om mij juist die hardware te doen vergeten en mij op te laten gaan in de muziek (signalen; mee-tikkende voeten en de nodige kippevelmomenten).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

En daar doen we het toch allemaal voor!  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Actionhost

Klinkt allemaal erg goed Sander!! Mooie set heb je nu staan.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Deleted member

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2015, 12:45:10
De voorgaande twee dagen de set volop gebruikt waarvoor die er staat; genieten van muziek.
Mijn ervaren; wat een heerlijke set heb ik er nu staan, wat weet deze mij middels de muziek te raken.

Is deze perfect; nee, verre van dat. Maar hetgeen ik nu in huis heb, blijkt in staat om mij juist die hardware te doen vergeten en mij op te laten gaan in de muziek (signalen; mee-tikkende voeten en de nodige kippevelmomenten).
Wat zijn nou de verschillen in jouw optiek die de PM11 je heeft gebracht?

Had je het "niveau van genieten" wat je nu hebt ook kunnen halen met de PM15?
Stereo-fan for life!

Xander32

Yep.
P.s. ik reken op jou en jouw partner in crime in de maand Maart ;).


Citaat van: Maro op januari 11, 2015, 13:57:30
En daar doen we het toch allemaal voor!  :worship:



Met die van jou is het volgens mij ook niet echt behelpen :).

Citaat van: Actionhost op januari 11, 2015, 15:24:22
Klinkt allemaal erg goed Sander!! Mooie set heb je nu staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Xander32 op januari 11, 2015, 19:32:14
Yep.
P.s. ik reken op jou en jouw partner in crime in de maand Maart ;).

Maart is een goede maand voor mij alleen is mijn zoontje jarig de 18de maar los daar van zie ik mogelijkheden Robert!  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

De PM11 heeft veel goeds gedaan i.c.m. mijn Glennies.

De 15 is echt niet slecht, maar heeft een geheel ander karakter. Die klinkt wat zakelijker, wat afstandelijker, minder muzikaal dan z'n grote broer. De 15 kent een relatief pittig mid en een ietwat bescheiden (maar strak) laag, waardoor ook het hoog weer wat meer op de voorgrond treed.

De 11 kent i.c.m. de Glennies veel weelderige klankkleuren, klinkt voller, klinkt meer homogeen.



De 15 heeft en had, i.c.m. deze ls., mij dit nooit kunnen brengen is mijn conclusie.




Citaat van: technative op januari 11, 2015, 17:42:19
Wat zijn nou de verschillen in jouw optiek die de PM11 je heeft gebracht?

Had je het "niveau van genieten" wat je nu hebt ook kunnen halen met de PM15?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT