Sanders dedicated stereoset.

Gestart door Xander32, mei 17, 2010, 18:34:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Ten tijde van jouw demo kon je jouw bevindingen met de 11 ook afzetten tegen die van de overige twee versterkers. Nu kan dat nog enkel op basis van herinneringen ... en die zullen onderwijl idd. gekleurd zijn.


Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:20:05
Marcel heeft dat aangegeven. Ikzelf heb 'm de eerste week 24 uur per dag aan laten staan en alleen overdag spelen. De tweede en derde week heb ik 'm 24 uur per dag laten spelen.

Merk wel dat 'ie nu ingespeeld is. Hij klinkt vloeiend en detailrijk, maar op een of andere manier toch net ff anders dan de demo die ik had. Nou is dat herinnering en dat is altijd lastig vergelijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Citaat van: Xander32 op november 16, 2014, 12:25:25
Ten tijde van jouw demo kon je jouw bevindingen met de 11 ook afzetten tegen die van de overige twee versterkers. Nu kan dat nog enkel op basis van herinneringen ... en die zullen onderwijl idd. gekleurd zijn.
Precies, dat bedoel ik ook. Van de versterkers die ik toen beluisterd heb was de PM11 de absolute winnaar in mijn set en mjn akoestiek. Nu ben ik dat in m'n kop wellicht gaan ophemelen dus is het niet representatief meer.

Wat me nog wel steeds treft in de PM11 is het gemak en detail waarmee 'ie speelt... heerlijk! [emoji7]
Stereo-fan for life!

Xander32

Hou dat vooral ook vast ;).

Het betreft echt een fraaie versterker, maar zeker niet de meest neutrale. Ik ben er iig. erg blij mee, ondanks dat deze nog maar deels ingespeeld is en ik enkel internetradio/Spotify heb beluisterd (werd mij daar vanmorgen opeens bewust van  :blink:).


Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:27:46
Precies, dat bedoel ik ook. Van de versterkers die ik toen beluisterd heb was de PM11 de absolute winnaar in mijn set en mjn akoestiek. Nu ben ik dat in m'n kop wellicht gaan ophemelen dus is het niet representatief meer.

Wat me nog wel steeds treft in de PM11 is het gemak en detail waarmee 'ie speelt... heerlijk! [emoji7]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ajbeefde

Citaat van: Xander32 op november 16, 2014, 12:32:46


Het betreft echt een fraaie versterker, maar zeker niet de meest neutrale. Ik ben er iig. erg blij mee, ondanks dat deze nog maar deels ingespeeld is en ik enkel internetradio/Spotify heb beluisterd (werd mij daar vanmorgen opeens bewust van  :blink:).

Deels ingespeeld?  Waarop baseer je dat, je bent er happy mee en zoals ik lees heb je plezier van de sound welke hij voort brengt....

Is dat niet belangrijker dan anderen die je voorschrijven dat je een x aantal uur nodig hebt om goed te kunnen luisteren?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Deleted member

Eigen oren moeten het bepalen en je moet altijd kritisch blijven, maar ik kan inmiddels uit eigen ervaring stellen dat het inderdaad rond de 400 uur ligt.
Stereo-fan for life!

YamahaRXV

De Pass Labs Int. 150 hier had zo,n 270 uur nodig om daarna niet meer te veranderen klankmatig.
Het blijft een apart fenomeen omdat de fabrikant zelf (Nelson Pass) hier heel luchtig over spreekt, terwijl vele reviewers van zijn producten allemaal spreken over een inspeelduur van ca. 300 uur.... :crazy:

Wat dat betreft ga ik maar puur op mijn eigen gehoor en bevindingen af, en dat zelfde gehoor verteld mij ook dat het PCOCC draad in het nieuwe stekkerblok erg mooie dingen laat horen  :wub:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted member

Citaat van: YamahaRXV op november 16, 2014, 12:54:21
De Pass Labs Int. 150 hier had zo,n 270 uur nodig om daarna niet meer te veranderen klankmatig.
Het blijft een apart fenomeen omdat de fabrikant zelf (Nelson Pass) hier heel luchtig over spreekt, terwijl vele reviewers van zijn producten allemaal spreken over een inspeelduur van ca. 300 uur.... :crazy:

Wat dat betreft ga ik maar puur op mijn eigen gehoor en bevindingen af, en dat zelfde gehoor verteld mij ook dat het PCOCC draad in het nieuwe stekkerblok erg mooie dingen laat horen  :wub:
Precies, je eigen mening telt. Ik weet trouwens niet eens wat het standpunt van Marantz is omtrent inspelen maar goed. Feit is dat in mijn gehoor de ontwikkeling met inspelen hoorbaar is.
Stereo-fan for life!

Xander32

... voor mij gaat dat niet anders; ik vertrouw op mijn eigen gehoor. Echter ben ik niet heel bewust aan het inspelen, d.w.z. de versterker/de set heb ik nu wel extra uren laten draaien om e.e.a. te bespoedigen, maar ik ben vervolgens niet bewust de (voort-)gang van dag tot dag aan het volgen. Gaandeweg hoor ik echter wel verandering, maar die volg ik dus niet heel nauwgezet.

Concreet; die 400 uur neem ik direct van jou over, maar ik doe daar verder in praktische zin niets mee. Ik hoor het wel ::).


Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:56:18
Precies, je eigen mening telt. Ik weet trouwens niet eens wat het standpunt van Marantz is omtrent inspelen maar goed. Feit is dat in mijn gehoor de ontwikkeling met inspelen hoorbaar is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Citaat van: Xander32 op november 16, 2014, 13:06:37
... voor mij gaat dat niet anders; ik vertrouw op mijn eigen gehoor. Echter ben ik niet heel bewust aan het inspelen, d.w.z. de versterker/de set heb ik nu wel extra uren laten draaien om e.e.a. te bespoedigen, maar ik ben vervolgens niet bewust de (voort-)gang van dag tot dag aan het volgen. Gaandeweg hoor ik echter wel verandering, maar die volg ik dus niet heel nauwgezet.

Concreet; die 400 uur neem ik direct van jou over, maar ik doe daar verder in praktische zin niets mee. Ik hoor het wel ::).
Zo hoort het ook, denk ik.
Stereo-fan for life!

Xander32

Flac klinkt wat puntiger, wat energieker en vooral gedetailleerder dan hetgeen vanaf Spotify.
Een duidelijk (positief) verschil  ::).


Citaat van: Xander32 op november 16, 2014, 12:32:46
Hou dat vooral ook vast ;).

Het betreft echt een fraaie versterker, maar zeker niet de meest neutrale. Ik ben er iig. erg blij mee, ondanks dat deze nog maar deels ingespeeld is en ik enkel internetradio/Spotify heb beluisterd (werd mij daar vanmorgen opeens bewust van  :blink:).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zondag a.s. komen er drie bekenden van het buurforum op de koffie. Iets waar ik naar uit kijk; bijkletsen, muziek uitwisselen en op "niveau" praten over onze gezamelijke hobby :clapping:.

Uiteraard wordt vriendinlief die dag vriendelijk doch dringend verzocht het pand te verlaten.


Maar morgen eerst de installatie na een week verplichte stilte, weer eens aanslingeren. Deze week hebben we een schilder over de vloer; de ls. en apparatuur staan gedurende de werkzaamheden onder het plastic. Ik loop liever geen risisco met al dat stof door het schuurwerk 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

#3011
Het buurtforum?
(zucht)!!! Ik kreeg met mijn terugkomst hier al het gevoel van een "fusie". ::)

;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Eddye

Buur forum :)

Voor 1 bepaald merk apparatuur, waar Xander32 ook een paar stuks van heeft ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

#3013
Citaat van: Eddye op november 21, 2014, 12:10:28
Buur forum :)

Voor 1 bepaald merk apparatuur, waar Xander32 ook een paar stuks van heeft ;)


^^



... maar aan het begin van het nieuwe jaar zal ik voor de geinteresseerden alhier, ook een M&G organiseren. En er zijn er ook die op andere momenten de weg hier naar toe wel weten te vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

#3014
What's in a word. ;)

Han Solo .....You will be assimilated. Resistance is futile.

Shoot !! Volgens mij haal ik wat door elkaar....  :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Eddye

En Xander32 maakt echt hele goeie koffie, daarvoor hoef je het niet te laten :D  :colgate:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Niets aan toe te voegen  8).

... ik zal jou nog eens een x binnen laten :devil:.


Citaat van: Eddye op november 21, 2014, 12:21:56
En Xander32 maakt echt hele goeie koffie, daarvoor hoef je het niet te laten :D  :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ik zie dat complimenten ook op waarde worden geschat :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Laten we het er maar op houden dat ik in deze een intonatie en een stukje non-verbaal mis  ;).

Citaat van: Eddye op november 21, 2014, 13:54:30
Ik zie dat complimenten ook op waarde worden geschat :P
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

 :blink: ik heb toch alle bakkies opgedronken? :butbut:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Ja, je bent keurig opgevoed.

Citaat van: Eddye op november 21, 2014, 14:02:24
:blink: ik heb toch alle bakkies opgedronken? :butbut:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Dat is helaas niet mijn verdienste.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Ik ben jouw ouders erkentelijk :thumbs-up:.

Citaat van: Eddye op november 21, 2014, 14:04:51
Dat is helaas niet mijn verdienste.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

@Technative: speelt onderstaande nog, is het nog actueel of zijn daar al wijzigingen?


Citaat van: technative op november 16, 2014, 12:20:05
Marcel heeft dat aangegeven. Ikzelf heb 'm de eerste week 24 uur per dag aan laten staan en alleen overdag spelen. De tweede en derde week heb ik 'm 24 uur per dag laten spelen.

Merk wel dat 'ie nu ingespeeld is. Hij klinkt vloeiend en detailrijk, maar op een of andere manier toch net ff anders dan de demo die ik had. Nou is dat herinnering en dat is altijd lastig vergelijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

Hi Xander, ja hoor. Dat is nog actueel. Maar hij speelt gewoon echt geweldig hoor. Punt is dat ik nu natuurlijk de twee versterkers nooit meer naast elkaar kan krijgen voor een 1-op-1 vergelijk. Dat zou op zich nog wel aardig zijn, denk ik.

Ondertussen ben ik zwaar verslingerd aan m'n eigenste PM11. Ik ben er gewoon echt verliefd op... dat ding speelt wel zo waanzinnig fijn... [emoji7] het is ook niet dat deze niet goed speelt of tegenvalt, absoluut niet. Hij speelt echt bijzonder fijn, maar in m'n kop / herinnering is er een verschil met de demo PM11. Ik kan ook niet precies duiden wat dat nou is.

Inspeelperikelen heb ik niet meer. Wat 'ie vandaag doet, dat doet 'ie ook morgen en overmorgen. Hij is dus echt wel ingespeeld. Ik ben nog wel aan het rommelen met netsnoeren, zoals je weet. Daar zit nog een heel grote winst in vergelijking met wat er nu aanhangt maar dat komt wel zodra ik de kabel die ik zoek gevonden (en leverbaar) heb. Het gaat om een specifiek type Iego kabel (70530), welke door een aantal webshops leverbaar zou zijn, maarals je contact opneemt met die webshops om vragen te stellen krijg je geen antwoord. Wekt dus niet echt vertrouwen. Ik zoek nog ff verder. Onder013 heeft die kabel in bezit en neemt 'm de 30e mee.
Stereo-fan for life!